Miten tehdä raikkaan näköinen meikki? Miksi meikkini aina näyttää jotenkin tuhruiselta
Käytän vain bb-voidetta, ripsaria (musta), rajauskynää nestemäistä (ruskea), huulikiiltoa. Joskus laitan irtopuuteria otsaan, nenään leukaan. Olisiko joku pohjustustuote hyvä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Siisti kulmakarvoista hajakarvat pois.
Levitä meikkivoide/tms. HUOLELLISESTI, älä siis vain hutaise kämmenillä naamaan, "taputtele" tuote paikalleen- älä "pyyhi".
Peiteainetta pieni määrä silmänalusille, nenänpielille, punoittaville suupielille jne, JOS tarpeen.
Ohut irtopuuteri kevyesti.
Onko värivoiteen sävy oikea? Liian keltainen/ punainen ja väärän tummuinen näyttää suttuiselta. Pidä huolta että ripsari ei leviä tai varise alaluomelle. Onko rajaus pakollinen? Kokeile "rajausta" luomivärillä ja kapealla siveltimellä ripsirajaan töpötellen.
Huulikiillon sävy?
Kulmat on hoidetut.
Värivoiteen sävy on kyllä mielestäni oikea. Peiteainetta laitan punoittaviin nenänpieliin. Rajaus on ihan ohut ripsen juuressa, luomivärillä tai useimmilla kynillä tehdyt rajaukset ovat kadonneet ennen puolta päivää ja/tai tuhrivat yläluomea joka minulla on aika raskas. Lisäksi luomet rasvoittuvat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko bb-voiteen sävy liian tumma tai laitatko sitä kenties liikaa? Se voi saada meikin näyttämään tuhruiselta.
Tarkista sävy ja laita bb-voidetta hyvin vähän, vähemmän kuin ajattelet tarvitsevasi. Irtopuuteri on hyvä tuote, koska se vie kiillon, mutta puuterin pitäisi olla aivan hienoa ja läpikuultavaa. Ben Nye on paras.
(Ostin hiljattain Lumenen bb-voiteen ajatellen, että kyseessä on kevyt ja kuultava tuote. Ei ollut. Laitoin sitä ensimmäisellä kerralla aivan liikaa ja lopputulos oli tunkkainen. Nyt käytän sitä todella pieniä määriä ja levitän bb-voiteen heti kosteusvoiteen jälkeen. Näyttää aivan luonnolliselta, kuin ei olisi meikkiä lainkaan.)
Nyt on Too Faced-merkkistä irtopuuteria, en sitä edes käytä kovin usein. Käytän Misshan perfect cover bb-voidetta tai natural cover tyynymeikkivoidetta. Aika ohkaisia ovat molemmat, varsinkin tuo tyynymeikkivoide joka on jopa liiankin luonnollisen ja kiiltelevän lopputuloksen antava.
Ap
Syntyykö samoilla ohjeilla myös raikkaita voileipiä?
Käytä hammastahnaa meikkivoiteena.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken a ja o on sen meikittömän ihon hoito. Eli puhdistus aamuin illoin myös meikittöminä päivinä. Sen päälle kosteutus ihotyypin mukaan. Tarvittaessa lisäkosteutta tehotipoin. Tuolla joku antoi myös hyvän neuvon kosteus- ja bb-voiteen sotkemisesta keskenään.
Hoidan kyllä ihoa aika tunnollisesti. Iltaisin kaksoispuhdistus, retinoidiseerumi ja kosteuttavia/hoitavia seerumeita tarpeen mukaan, yövoide. Aamulla joko vedellä huuhtelu tai puhdistusmaidolla puhdistus, c-vitamiiniseerumi, hyaluronihapposeerumi, kosteuttava seerumi, päivävoide jos tarvitsee, aurinkosuoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruskea rajaus kuulostaa ysäriltä. Miksei musta, jos ripsarikin on? Voidemainen poskipuna voisi raikastaa, siis ei mitään viiruja, vaan poskipäille kevyesti.
Monelle vaalealle suomalaiselle ruskea rajaus on parempi kuin musta.
Poskipunasta ole samaa mieltä: meikkivoide ilman poskipunaa saa naaman näyttämään ihan taikinalta.
Ihon vaaleudesta. Jos on kylmänsävyinen iho, tulee meikitkin olla kylmänsävyiset. Eli musta, harmaa, kylmä sininen, liila, kylmä vihreä etc. Mutta jos on lämminsävyinen iho, sitten pehmeät sävyt, esmes se ruskea.
Itse olen todella vaalea, mutta kylmänsävyinen iho. Joten valintani on yleensä tummanharmaa silmänrajausväri.
Lumikki/// kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruskea rajaus kuulostaa ysäriltä. Miksei musta, jos ripsarikin on? Voidemainen poskipuna voisi raikastaa, siis ei mitään viiruja, vaan poskipäille kevyesti.
Poskipunasta ole samaa mieltä: meikkivoide ilman poskipunaa saa naaman näyttämään ihan taikinalta.Ihon vaaleudesta. Jos on kylmänsävyinen iho, tulee meikitkin olla kylmänsävyiset. Eli musta, harmaa, kylmä sininen, liila, kylmä vihreä etc. Mutta jos on lämminsävyinen iho, sitten pehmeät sävyt, esmes se ruskea.
Itse olen todella vaalea, mutta kylmänsävyinen iho. Joten valintani on yleensä tummanharmaa silmänrajausväri.
Mulla ei ole hajuakaan minkä sävyinen ihoni on tai mikä vuodenaika olen hiusten ja ihon sävyn perusteella. Olen koittanut googlettaa ja kokeilla niitä kikkoja millä sen voi selvittää mutta en vaan ole päässyt selvyyteen.
Ap
Mulla on sama ja itse olen huomannut että pohja (ei siis pohjustus) on tärkein eli ihonhoitoon pitää panostaa ihan hirveästi. Iho on siis jotenkin hassusti sekä rasvainen että hilseilevä ja minulla ei riitä aika eikä energia meikin jatkuvaan korjailuun tai edes meikkipohjan tekemiseen sen seitsemällä tuotteella joten pidän ihon mahdollisimman hyvässä kunnossa enkä käytä kuin seerumia ja kosteusvoidetta. Kaikki bb/cc/meikkivoiteet ja puuterit on ihan nounou jos haluan että iho näyttää raikkaalta ja edes hieman heleältä.
Ripset ja kulmat on suht tummat jo luonnostaan mutta niihin laitan yleensä kestovärin niin silloin riittää kun aamulla vaan taivuttaa ripset.
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaikki cc bb voiteet näyttää tuhruisilta. Keveydestä, kuultavuudesta, heleyttävyydestä ei tietoakaan
Sama mulla. Ja toisinaan näyttävät kiiltävältä kalvolta. Raikkaan meikin saan itse aikaan ihan muilla tuotteilla kuin näillä kevyillä ja heleyttävillä.
No millä tuotteilla?
Ap
Jos et tiedä oman ihosi sävyä, lähtisin liikkeelle siitä että kannattaa mennä kosmetiikkaosastolle hakemaan apua.
Minulle ainakaan ei ole sopinut yksikään bb- tai cc-voide. En usko, että ovat sävyjensä puolesta paras vaihtoehto kenellekään. Estee Lauderin Water Fresh- meikkivoide esimerkiksi on ihanan kuulas ja ohut, ja sitä löytyy kaikille ihonväreille. Se ei myöskään hapetu, vaan pysyy saman värisenä koko päivän. Useimmat omaan silmääni suttuiselta näyttävät meikit ovat juurikin hapettuneita iholla.
Käytätköhän ehkä liikaa tuotteita meikkisi alla? Hanki mielummin kunnollinen kosteusvoide, jossa seerumin tehoaineet mukana.
Vierailija kirjoitti:
Lumikki/// kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poskipunasta ole samaa mieltä: meikkivoide ilman poskipunaa saa naaman näyttämään ihan taikinalta.Ihon vaaleudesta. Jos on kylmänsävyinen iho, tulee meikitkin olla kylmänsävyiset. Eli musta, harmaa, kylmä sininen, liila, kylmä vihreä etc. Mutta jos on lämminsävyinen iho, sitten pehmeät sävyt, esmes se ruskea.
Mulla ei ole hajuakaan minkä sävyinen ihoni on tai mikä vuodenaika olen hiusten ja ihon sävyn perusteella. Olen koittanut googlettaa ja kokeilla niitä kikkoja millä sen voi selvittää mutta en vaan ole päässyt selvyyteen.
Ap
Tuossa aiemmin mainitussa Miian blogissa löytyy hyviä neuvoja tähänkin.
Varjostus, ruskea luomiväri, vihreä/musta ripsiväri, poskipuna, ihonvärinen pohjustusvoide (nyxiltä),
punainen/pinkki huulipuna, ruskea huultenrajauskynä.
Noin minä meikkaan.
Tulee oikein kiva.
Vedenkestävä ripsiväri jolla ei tule pandasilmiä, oikean sävyinen meikki/bb voide monet ovat liian tummia sävyjä vaaleille, valokynä
meikkivoiteiden sävyä voi testata vaikka käteen, moni sävy on liian tumma
Vierailija kirjoitti:
Jos et tiedä oman ihosi sävyä, lähtisin liikkeelle siitä että kannattaa mennä kosmetiikkaosastolle hakemaan apua.
Minulle ainakaan ei ole sopinut yksikään bb- tai cc-voide. En usko, että ovat sävyjensä puolesta paras vaihtoehto kenellekään. Estee Lauderin Water Fresh- meikkivoide esimerkiksi on ihanan kuulas ja ohut, ja sitä löytyy kaikille ihonväreille. Se ei myöskään hapetu, vaan pysyy saman värisenä koko päivän. Useimmat omaan silmääni suttuiselta näyttävät meikit ovat juurikin hapettuneita iholla.
Käytätköhän ehkä liikaa tuotteita meikkisi alla? Hanki mielummin kunnollinen kosteusvoide, jossa seerumin tehoaineet mukana.
Ohuempia nuo seerumit ovat kuin kosteusvoide, vaikka niitä kerrostaakin. Niiden päälle laitan aurinkosuojan. Yleensä vain talvisin laitan aamuisin vielä päivävoiteen, muutoin nuo seerumit kosteuttavat riittävästi. Ap
Kannattaa puhdistaa iho kunnolla myös aamulla. Etenkin jos on rasvaisuuteen taipuva iho, liialliset hoitoaineet vain lisäävät rasvaisuutta. Minusta rasvaiselle iholle ei myöskään sovi puhdistusmaidot, vaan kunnon geelipuhdistus veden kanssa.
Syötkö paljon suklaata tai rasvaisia ruokia. Vaikuttaa heti ihon rasvaisuuteen, jopa luomille.
Kunnon primer luomille esim. Urban Decay. Minulle on sopineet mineraalimeikkivoiteet jauhemaisina mm. Bare Minerals. Voiteen sävy vaaleampi kuin iho, koska rasva tummentaa sävyä päivän mittaan. Ripsiväriksi vain 38° vedellä poistettava ripsari. Vedenkestävät leviävät rasvaisilla luomilla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa puhdistaa iho kunnolla myös aamulla. Etenkin jos on rasvaisuuteen taipuva iho, liialliset hoitoaineet vain lisäävät rasvaisuutta. Minusta rasvaiselle iholle ei myöskään sovi puhdistusmaidot, vaan kunnon geelipuhdistus veden kanssa.
Syötkö paljon suklaata tai rasvaisia ruokia. Vaikuttaa heti ihon rasvaisuuteen, jopa luomille.
Kunnon primer luomille esim. Urban Decay. Minulle on sopineet mineraalimeikkivoiteet jauhemaisina mm. Bare Minerals. Voiteen sävy vaaleampi kuin iho, koska rasva tummentaa sävyä päivän mittaan. Ripsiväriksi vain 38° vedellä poistettava ripsari. Vedenkestävät leviävät rasvaisilla luomilla.
En missään nimessä voi käyttää geeliputsareita, ne vievät kaiken kosteuden pintakuivalta iholtani ja iho alkaa hilseillä ja punoittaa. Ihoni ei ole rasvainen kauttaaltaan, vaan pintakuivuuteen taipuvainen sekaiho. Ap
Tuosta ootko kylmä vai lämmin ihoinen, niin käykö sulle lämpimät vai kylmät huulipunat? Entä sopiiko keltainen? Jos sopii keltainen niin oot luultavasti lämmin ihoinen.
Vierailija kirjoitti:
Käytin kauan noita bare mineralsin mineraalimeikkivoiteita (jos nyt tarkoitetaan niitä jauhemaisia?) mutta ikää kun tuli lisää ei ne toimineetkaan enää. Kasvoista tuli liian jotenkin talkitun ja tunkkaisen näköinen, sekä se korosti silmänympärysjuonteita. Sensai 38 ripsaria olen käyttänyt varmaan kohta 10v, aina palaan siihen. Ap
Kaiken a ja o on sen meikittömän ihon hoito. Eli puhdistus aamuin illoin myös meikittöminä päivinä. Sen päälle kosteutus ihotyypin mukaan. Tarvittaessa lisäkosteutta tehotipoin. Tuolla joku antoi myös hyvän neuvon kosteus- ja bb-voiteen sotkemisesta keskenään.