Miten tehdä raikkaan näköinen meikki? Miksi meikkini aina näyttää jotenkin tuhruiselta
Käytän vain bb-voidetta, ripsaria (musta), rajauskynää nestemäistä (ruskea), huulikiiltoa. Joskus laitan irtopuuteria otsaan, nenään leukaan. Olisiko joku pohjustustuote hyvä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Tuosta ootko kylmä vai lämmin ihoinen, niin käykö sulle lämpimät vai kylmät huulipunat? Entä sopiiko keltainen? Jos sopii keltainen niin oot luultavasti lämmin ihoinen.
Tykkään kylmän sävyisistä punista, mutta en osaa sanoa että sopiiko ne. Mulla sekoittuu se, että pidän jotain väriä kauniina ja käytän sitä siksi, vai sopiiko joku väri väreihini ja siksi käytän🤷♀️ Mulla ei ihan oikeasti ole minkäänlaista silmää tuollaisille jutuille! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vedenkestävä ripsiväri jolla ei tule pandasilmiä, oikean sävyinen meikki/bb voide monet ovat liian tummia sävyjä vaaleille, valokynä
Itsellä vesiliukoinen suttaantuu vähemmän rasvaisten luomien kanssa kuin tuo vedenkestävä versio. Harmi vaan, että vesiliukoinen ripsari ei sitten pidä ripsiä taivutettuina vaan oikaisee ne täydellisen piikkisuoriksi jotka sojottaa liki alaspäin..
Aaaarrrrgh!!!!
Kannattaa pyytää apua oikean sävyn ja oikeantyyppisen tuotteen valintaan. Itse olen saanut paljon apua Kicksin myyjiltä ja aina on löytynyt oikeanlaiset tuotteet. Luulin aikaisemmin olevani lämminsävyinen, mutta paras meikkivoide onkin minulla neutraali, ei siis lämmin eikä kylmä. Ei jää mitään rajoja kaulan ja kasvojen väliin. Minuakin on neuvottu ohentamaan meikkivoidetta kosteusvoiteella. Mulla meikki pysyy hyvin, kun laitan Nyxin ihoa tasoittavaa pohjustusvoidetta ja luomille myös luomivärin pohjustusvoidetta. Kiinnitän meikinkiinnityssuihkeella. Mitkään puuterit ei oikein toimi mulla. Ja poskipuna on kyllä ihan pakollinen. Mun iho on myös pintakuivuuteen taipuva sekaiho, jossa on näkyvät ihohuokoset. Ne saa hyvin peitettyä pohjustusvoiteella.
Vierailija kirjoitti:
Syntyykö samoilla ohjeilla myös raikkaita voileipiä?
En osaa tehdä kuin vain tunkkaisen majoneesivoileipäkakun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa puhdistaa iho kunnolla myös aamulla. Etenkin jos on rasvaisuuteen taipuva iho, liialliset hoitoaineet vain lisäävät rasvaisuutta. Minusta rasvaiselle iholle ei myöskään sovi puhdistusmaidot, vaan kunnon geelipuhdistus veden kanssa.
Syötkö paljon suklaata tai rasvaisia ruokia. Vaikuttaa heti ihon rasvaisuuteen, jopa luomille.
Kunnon primer luomille esim. Urban Decay. Minulle on sopineet mineraalimeikkivoiteet jauhemaisina mm. Bare Minerals. Voiteen sävy vaaleampi kuin iho, koska rasva tummentaa sävyä päivän mittaan. Ripsiväriksi vain 38° vedellä poistettava ripsari. Vedenkestävät leviävät rasvaisilla luomilla.
En missään nimessä voi käyttää geeliputsareita, ne vievät kaiken kosteuden pintakuivalta iholtani ja iho alkaa hilseillä ja punoittaa. Ihoni ei ole rasvainen kauttaaltaan, vaan pintakuivuuteen taipuvainen sekaiho. Ap
Mikä on geelipultsari?
Vierailija kirjoitti:
Lumikki/// kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruskea rajaus kuulostaa ysäriltä. Miksei musta, jos ripsarikin on? Voidemainen poskipuna voisi raikastaa, siis ei mitään viiruja, vaan poskipäille kevyesti.
Monelle vaalealle suomalaiselle ruskea rajaus on parempi kuin musta.
Poskipunasta ole samaa mieltä: meikkivoide ilman poskipunaa saa naaman näyttämään ihan taikinalta.Ihon vaaleudesta. Jos on kylmänsävyinen iho, tulee meikitkin olla kylmänsävyiset. Eli musta, harmaa, kylmä sininen, liila, kylmä vihreä etc. Mutta jos on lämminsävyinen iho, sitten pehmeät sävyt, esmes se ruskea.
Itse olen todella vaalea, mutta kylmänsävyinen iho. Joten valintani on yleensä tummanharmaa silmänrajausväri.
Mulla ei ole hajuakaan minkä sävyinen ihoni on tai mikä vuodenaika olen hiusten ja ihon sävyn perusteella. Olen koittanut googlettaa ja kokeilla niitä kikkoja millä sen voi selvittää mutta en vaan ole päässyt selvyyteen.
Ap
Tässä voi olla ratkaisu. Itse luulin vuosia olevani lämminsävyinen ja aina olin tyytymätön ulkonäköön (vaatteet+meikit).
Vaihdoin koko värimaailman kylmiin -mutta pehmeisiin!- sävyihin ja kaikki loksahti paikoilleen.
Meikissä mulla oli kulmakynänä ennen lämpimään taittava ruskea eikä toiminut ikinä, pilasi koko meikin ja näytti juurikin suttuiselta. Nyt jääkylmä ruskea on skarppi ja siisti.
Kyllä. Kulmakynän sävyllä voit pilata tai pelastaa koko meikin! Usein suomalaisella on liian punertavaan taittava sävy kulmissa.
Sulla on ihonhoito niin hyvällä mallilla että syy löytyy vääristä väreistä meikissä.
Vaaraa 1 krt hyvälle ammattimeikkaajalle niin säästyt hänen opeillaan jatkossa turhilta ostoksilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruskea rajaus kuulostaa ysäriltä. Miksei musta, jos ripsarikin on? Voidemainen poskipuna voisi raikastaa, siis ei mitään viiruja, vaan poskipäille kevyesti.
Poskipunasta ole samaa mieltä: meikkivoide ilman poskipunaa saa naaman näyttämään ihan taikinalta.
Ruskea rajaus tekee silmistä itkuiset. Laittaisin mustan sijasta luonnonmustaa tai tumman harmaata. Tummansinistä ja tummaa luumua kannattaa myös testata.
Nuo bb ja cc vooteet on kauheaa tönkköä. Samoin kun aurinkosuojan sisältävät tuotteet.
Mulla tosi rasvainen iho vielä melkein 40 v, ne lumenen sävyseerumit toimii hyvin, voi sekoittaa jotain muutakin mukaan. Sitten osta kasvopaperia, onko se riisipaperia ja sillä poista kiiltoa. Puuteri muuttuu talin kanssa mössöksi.
Rajaukset lähtee liikkeelle, ei voi mitään. Elän sen asian kanssa, mitään marinin posliiniluukkia mulle on turha haikailla, mutta eipä kiristä iho eikä pipo koskaan :D
Heitä meikkivoiteet ja bb ja cc voiteet pois. Illalla kunnon kosteuttava voide, niin aamulla naama näyttää levänneeltä ja iho on pehmeä ja sileä. Oikeansävyistä puuteria koko naamaan, rajaukset silmiin ihan vaan kynällä, nestemmäisellä rajauksella tulee heti kovan näköinen look, joka valuu herkästi. Kulmat kuntoon, harjaa ne ja laita kevyesti väriä. Ripsiväri ja lopuksi poskipuna. Aurinkopuuteri tekee myös tuhruisen näköiseksi.
Jos päivän aikana muutut rasvaisen näköiseksi, niin käytä kasvopaperia tai vaikka vessapaperia ja painele ylimääräiset öljyt siihen, älä lisää puuteria.
Suttuinen meikki johtuu yleensä halvoista tuotteista ja huonosta ihosta. Laita nämä ensin kunton ja katso mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos et tiedä oman ihosi sävyä, lähtisin liikkeelle siitä että kannattaa mennä kosmetiikkaosastolle hakemaan apua.
Minulle ainakaan ei ole sopinut yksikään bb- tai cc-voide. En usko, että ovat sävyjensä puolesta paras vaihtoehto kenellekään. Estee Lauderin Water Fresh- meikkivoide esimerkiksi on ihanan kuulas ja ohut, ja sitä löytyy kaikille ihonväreille. Se ei myöskään hapetu, vaan pysyy saman värisenä koko päivän. Useimmat omaan silmääni suttuiselta näyttävät meikit ovat juurikin hapettuneita iholla.
Käytätköhän ehkä liikaa tuotteita meikkisi alla? Hanki mielummin kunnollinen kosteusvoide, jossa seerumin tehoaineet mukana.
Mulla on tummempaa ja vaaleaa cc-voidetta. Niitä sekoitan tipan keskenään, niin tulee sopivan sävyinen mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa puhdistaa iho kunnolla myös aamulla. Etenkin jos on rasvaisuuteen taipuva iho, liialliset hoitoaineet vain lisäävät rasvaisuutta. Minusta rasvaiselle iholle ei myöskään sovi puhdistusmaidot, vaan kunnon geelipuhdistus veden kanssa.
Syötkö paljon suklaata tai rasvaisia ruokia. Vaikuttaa heti ihon rasvaisuuteen, jopa luomille.
Kunnon primer luomille esim. Urban Decay. Minulle on sopineet mineraalimeikkivoiteet jauhemaisina mm. Bare Minerals. Voiteen sävy vaaleampi kuin iho, koska rasva tummentaa sävyä päivän mittaan. Ripsiväriksi vain 38° vedellä poistettava ripsari. Vedenkestävät leviävät rasvaisilla luomilla.
En missään nimessä voi käyttää geeliputsareita, ne vievät kaiken kosteuden pintakuivalta iholtani ja iho alkaa hilseillä ja punoittaa. Ihoni ei ole rasvainen kauttaaltaan, vaan pintakuivuuteen taipuvainen sekaiho. Ap
Mä oon tykänny tästä. Purkki kuluu kyllä vaan aika nopeesti. Ihanan voidemainen koostumus. Ei välttämättä tartte edes voidetta tällä pesun jälkeen.
Kannattaa satsata laadukkaisiin tuotteisiin. Esim. Lancomen meikkivoiteet (ultra teint ja miracle) ovat kevyitä ja pysyy iholla pitkään. Alle primer joka pitää voiteen kasassa jos sulla on rasvainen iho. Silmäluomiin on myös olemassa primereita esim. Urban Decayllä,on hyvä tuote siihen tarkoitukseen. Itse olen aina saanut hyviä neuvoja kosmetiikka myyjiltä ja pyydettäessä.saanut mukaan meikkivoide näytteitä joista on selvinnyt mikä tuote/väri on sopinut minulle.
Tietenkin on tärkeää mikä kostesvoide on käytössä, ettei päivävoide ole liian raskasniin silloin meikkivoide ei pysy kasassa.
Minusta toi Misshan bb-voide on jotenkin tunkkainen ja sävy ainakin itselläni omituisen harmaa. Kokeilisin kevyempää meikkituotetta. Oma suosikki nestemäisistä on Madara Skin Equal.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin oikean sävyinen ruskea saa siniset silmät näyttämään tosi hyviltä! Ja ei ole niin kova meikki kuin musta
Ohis
Ruskea väri saattaa tehdä väsyneen näköiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poskipunasta ole samaa mieltä: meikkivoide ilman poskipunaa saa naaman näyttämään ihan taikinalta.Ruskea rajaus tekee silmistä itkuiset. Laittaisin mustan sijasta luonnonmustaa tai tumman harmaata. Tummansinistä ja tummaa luumua kannattaa myös testata.
Tämä riippuu ihan kunkin värisävyistä. Minulla ruskeat rajaukset ja luomivärit saa silmät näyttämään sinisemmiltä ja olen saanut eniten kehuja kauniista silmistä nimenomaan ruskealla meikatessani. Sit jos yritän tummanharmaalla ja mustalla smokey eyes-tyyppistä meikkiä niin näytän ihan järkyttävältä...
Vertaa luonnonvalossa erivärisiä kankaita laittamalla naaman ympärille. Värianalyysityyliin. Jos on puolueeton kaveri, pyydä neuvoa myös häneltä. Itse näytän todella suttuselta maan väreissä mutta kirkkaat selkeät värit näyttää mulla hyvältä, esmes hyvin kirkas kylmä punainen on hyvä, vrt beessi missä näytän puolivainaalta.