Miten tehdä raikkaan näköinen meikki? Miksi meikkini aina näyttää jotenkin tuhruiselta
Käytän vain bb-voidetta, ripsaria (musta), rajauskynää nestemäistä (ruskea), huulikiiltoa. Joskus laitan irtopuuteria otsaan, nenään leukaan. Olisiko joku pohjustustuote hyvä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Ruskea rajaus kuulostaa ysäriltä. Miksei musta, jos ripsarikin on? Voidemainen poskipuna voisi raikastaa, siis ei mitään viiruja, vaan poskipäille kevyesti.
Eri värisiä rajauksia voi kokeilla, jos ottaa märällä rajaussiveltimellä luomiväripaletista.
Kokeilin myös värillistä hyaluronhapposeerumia värivoiteen sijasta. Kivan kevys koostumus, mutta antaa tasaisen värin. Ohuelti märällä meikkisienellä blascon peitevoidetta paikkoihin missä tarvitsee enemmän peittävyyttä.
Jos on rasvainen iho, paperipuuteri on hyvä apu. Tätä saa mm. Stockalta. Ripsarina kannattaa käyttää vesiliukoista, niin se ei tuhriinnu ihon rasvoihin. Luomissa pohjustusvoide, niin luomiväri pysyy paikallaan. Mieluummin liian vähän meikkiä kuin liikaa. Meikki voi helposti näyttää naamarilta, jos se on liian peittävä.
Oikeat värit meikissä on oleelliset. Onko esim. vaalea ja lämmin vai viileä ja tumma. Sopiiko meikin lämpimät värit paremmin vai viileät sävyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa puhdistaa iho kunnolla myös aamulla. Etenkin jos on rasvaisuuteen taipuva iho, liialliset hoitoaineet vain lisäävät rasvaisuutta. Minusta rasvaiselle iholle ei myöskään sovi puhdistusmaidot, vaan kunnon geelipuhdistus veden kanssa.
Syötkö paljon suklaata tai rasvaisia ruokia. Vaikuttaa heti ihon rasvaisuuteen, jopa luomille.
Kunnon primer luomille esim. Urban Decay. Minulle on sopineet mineraalimeikkivoiteet jauhemaisina mm. Bare Minerals. Voiteen sävy vaaleampi kuin iho, koska rasva tummentaa sävyä päivän mittaan. Ripsiväriksi vain 38° vedellä poistettava ripsari. Vedenkestävät leviävät rasvaisilla luomilla.
En missään nimessä voi käyttää geeliputsareita, ne vievät kaiken kosteuden pintakuivalta iholtani ja iho alkaa hilseillä ja punoittaa. Ihoni ei ole rasvainen kauttaaltaan, vaan pintakuivuuteen taipuvainen sekaiho. Ap
Mä oon tykänny tästä. Purkki kuluu kyllä vaan aika nopeesti. Ihanan voidemainen koostumus. Ei välttämättä tartte edes voidetta tällä pesun jälkeen.
Ihon kosteutusta seerumilla ja voiteella pesun jälkeen ei kannata skipata koskaan, tosin ap:lla olikin ihonhoito rutiini hyvällä mallilla..
Voin suositella korealaisen Whamisan kevyitä voiteita. Niitä löytyy mm. Ruohonjuuresta. Talvisin lisään voiteeseen kasvoille laittaessa tipan grapeseed öljyä, mikä sopii rasvaiselle iholle. Kesäisin on pakko käyttää aurinkorasvoja ja on ollut vaikea löytää sopivaa mikä ei tunnu liian rasvaiselta. Olen käyttänyt viime aikoina Dermalogican Solar defence boosteria. Sitä voi sekoittaa meikkivoiteeseen. Hinta on kyllä aika kova putelin kokoon nähden, mutta se on riittänyt yleensä kesän yli.
Tuttu ongelma! Suosittelisin myös vaihtamaan pois noista bb-voiteista. Sävyn pitää olla just oikea. Omia suosikkeja ovat armani luminous silk, mac face and body, lumene sävyseerumi, hm perfect hydrating foundation ja bourjois healthy mix. Ohut kerros ja tarvittaessa peitevoidetta.
Puuteria ei kannata pelätä. Pois kuluva meikki näyttää tunkkaiselta. Itse laitan puuteria ja sitten suihkutan päälle kosteuttavaa kasvosuihketta (mac fix+).
Poskipuna raikastaa ilmettä ja voidemainen näyttää ainakin itselläni kauniimmalta. Älä laita liikaa.
Rasvoittuvat luomet kannattaa pestä jollain vähän maitomaista pesevämmällä tuotteella aamulla ennen meikkiä, muuta kasvojen ihoa voi välttää. Se yön aikana muodostunut rasva sulattaa meikin jo levitysvaiheessa. Testattu monta kertaa.
Luomille, myös alaluomelle pohjustusvoidetta, esim. Urban Decay, Nars, wet n wild. Puuteria todella varovasti päälle, jos ei ole tarkoitus laittaa luomiväriä. Kestävin rajaus syntyy mielestäni hyvälaatuisella kynällä ja sen päälle vähän samansävyistä luomiväriä kiinnittämään. Tämä combo on myös helpompi teknisesti, eyelinerrajaukset näyttävät helposti huterilta. Myös mixing medium-tyyppinen tuote ja luomiväri toimii hyvin rajauksissa.
Ripsivärin osalta kannattaa kokeilla tuubimaskaroita, jotka lähtevät lämpimällä vedellä. Esim. Sensai, clinique, mac ja loreal. Eivät liukene rasvaisille luomille, kuten vedenkestävät.
Ja sitten kannattaa muistaa, että vähemmän on enemmän! Punaista mattahuulipunaa pitää korjailla paljon enemmän kuin nuden sävyistä huulikiiltoa.
Helpoiten selvität, oletko kylmän vai lämpimän sävyinen korujen avulla. Jos hopea sopii paremmin, olet viileä ja jos kulta, olet lämmin. Itse olen tosin sitä mieltä, ettei tätä kannata katsoa turhan orjallisesti, ja joskus kontrasti voi olla hauskan ja kiinnostavan näköistä.Kysy myyjältä tai kaverilta, jos olet epävarma. Myös kylmiä ruskeita ja lämpimiä harmaita on olemassa. Violettiin taittava poskipuna voi tosi lämpimän sävyisellä iholla muuttua neutraalin nuden sävyksi.
Ai niin, ja suosittelisin vielä kiinnityssuihketta, se auttaa!
Mä suihkutan tätä meikin päälle. Tule kauniisti kuultava iho
https://pixibeauty.co.uk/products/glow-mist?variant=34997437642
Vierailija kirjoitti:
Mikä auttaisi siihen ettei CC voide näy iholla ja huokosissa? Käytän It cosmetics CC voide sävyssä light?
Vaihda tuotetta. Mulla on ollut tuota kyseistä cc-voidetta ja se on kauheaa epäluonnollista jankkia.
Ihon kosteutusta seerumilla ja voiteella pesun jälkeen ei kannata skipata koskaan, tosin ap:lla olikin ihonhoito rutiini hyvällä mallilla..