Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden yrittäminen - kauanko yrititte esikoista?

Vierailija
03.06.2020 |

Olemme mieheni kanssa jo jonkun aikaa yrittäneet raskautta, olemme molemmat kolmikymppisiä. Raskaus ei ole alkanut ja tämä kuukausittaisessa syklissä eläminen turhauttaa ja väsyttää. Menkkojen alkamisaikaan saa jännittää ja lopulta pettyä, kun menkat alkaa. Sen jälkeen on pari viikkoa ns. normaalia elämää ja sitten yrittämistä ovulaation aikoihin. Yrityksen jälkeen elän seuraavien kuukautisten alkuun niin kuin olisin raskaana, jotta en ruokavaliolla tm. vahingoittaisi mahdollista raskautta. Kuukautisten lähestyessä pohdin, ovatko oireet raskausoireita vai kuukautisiin liittyviä. Kun kuukautiset taas alkaa, niin harmittaa ja olen pettynyt. Kauanko te muut yrititte esikoista? Miltä teistä tuntui, jos lasta ei kuulunut?

Kaipaisin tähän ketjuun vertaistukea. Raskaus on meille molemmille toivottu asia, joten en kaipaa kommentteja, että kannattaisi jättää lapset tekemättä.

Ap

Kommentit (516)

Vierailija
361/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensimmäisestä kierrosta tärppäsi kun alettiin yrittämään. Minä olin tuolloin 31-vuotias, mies 37-vuotias. Minä painoin tuohon aikaan 74 kg, mies yli 100 kg. Eli tuhdissa kunnossa olimme molemmat.

Ennen raskautumisen yritystä olin vuosi aiemmin lopettanut pillereiden syömisen. Vuoden verran käytimme ehkäisymenetelmänä luonnollista ehkäisyä eli varmoja päiviä, ovulaatiolaskentaa yms. Toimi hyvin, eli en tullut raskaaksi.

Muistan vieläkin sen fiiliksen pari päivää seksin jälkeen, kun tajusin että nyt tulin raskaaksi. Siis ihan tiesin sen jo ennen testin tekemistä.

Vierailija
362/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kaksi slkuraskauden keskenmenoa/Alkion poistumista. Noin puoli vuotta meni, että syntynyt lapsi sai alkunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 5 vuotta.

Vierailija
364/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen 6 kk, toinen 4 kk, kolmas ekasta kierrosta.

Vierailija
365/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi heti 2. hääpäivän jälkeen, joten reilu vuosi yritettiin. Ensimmäinen raskaus alkoi puolen vuoden jälkeen mutta meni kesken varhaisessa vaiheessa.

Vierailija
366/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani yrittivät minua yli seitsemän vuotta. Silloin ei tiedetty, mutta äidilläni oli mm. tukoksia munasarjoissa. Yrittivät kauan lasta omin voimin ja joutuivat lopulta menemään yksityiselle koeputkihedelmöityshoitoihin, sillä äitini ikä oli jo liian paljon kunnalliselle puolelle hoitoihin pääsemiseen. Viimeisiä vietiin, kun saivat lopulta neljän vuoden hoitojen jälkeen kolme hedelmöittynyttä munasolua joista kaksi siirrettiin kohtuun. Nykyaikana lääketiede on onneksi niin kehittynyttä, että paljon keinoja ja hoitoja on käytettävissä.

Vierailija
367/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin mutta olin realisti. 44 v äidiksi, valtavan onnellinen olin kun tulin raskaaksi. Kiitollinen. Paljon olisin menettänyt.

Vierailija
368/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyn poisjättämisestä (kuparikierukka) meni noin 5kk, että olin raskaana. Tuo raskaus meni spontaanisti kesken rv 9. Seuraava raskaus alkoi heti ekasta kierrosta, kun kierto keskenmenon jälkeen taas alkoi normaalistu noun 2 kuukauden kuluttua...

Tuo raskaus päättyi sitten onnellisesti esikoisen syntymään <3

Kun alettiin yrittää, minä olin 29v ja mies 38v. Molemmat urheilullisia, todella terveellinen ruokavalio, ei tupakoida, mies käyttää alkoholia noin kerran viikossa sixpäkin verran, itse ehkä noin kerran kuussa juon pari lasia viiniä.

Seuraavat raskaudet alkoikin sitten heti, kun edellisen lapsen imetys oli päättynyt :D

Eli esikoisen saaminen saattaa hieman kestää, se on ihan normaalia. Koita ap olla stressaamatta!

Vierailija
369/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta.

Vierailija
370/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärppäs meillä melkke heti, ku ehkäisy jäi. Vaikuttiko lienee se, ettei ollu puolisolla pillereitä.

Vierailija
371/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan rakkaudella ja ystävällisyydellä annettu neuvo: toi kuukautissyklin mukaan elely polttaa loppuun. Mitä jos jatkaisit elämääsi, tekisit mieluisia asioita ja antaisit tulla kun on tullakseen, mutta sovit itsellesi päivän jolloin menette lääkäriin jos mitään ei ala kuulua? Moni lapsia yrittävä tappaa itsensä stressiin huomaamattaan ja se jatkuva tikkuihin pissailu menee aivan yli, mutta se ainakin takaa sen että mitään ei ala kuulua kun keho on ylivirittyneessä tilassa. 

Kun se lapsi alkaa vihdoin ilmestyä, niin elämä muuttuu radikaalisti, joten tee hyvästijättökierros joillekin sellaisille tavoille joita et voi enää lasten saatuasi jatkaa. Olisinpa itse ehtinyt tehdä tämän niin olisin jopa juhlinut rankemmin, syönyt niitä ihania juustoja ja tehnyt äkkilähtöjä vaikka Puolaan paljon herkemmin, koska raskausaikana koteloiduin kotiin (omasta halustani) ja lapsen synnyttyä ei tosiaan tehdä mitään extemporejuttuja. Joku sanoo tietenkin tähän, että nämä on koettu, niin tsot tsot: vanhoista tai uusista tavoista on vaikea päästä irti ja kun vauva on maailmassa muutaman kuukauden ikäisenä, niin itse kukin kaipaa joskus elämästään niitä hetkiä kun voi tehdä mitä haluaa. Kuten lukea hyvää kirjaa keskeytyksettä. 

Vierailija
372/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka reilu 2v (oltiin 19v/20v kun alettiin yrittämään)

Toka 1,5v

Kolmas 3kk, imetin edellistä.

Neljäs 9kk (rv 9 keskenmeno oli välissä 4kk yrityksen kohdalla)

Viidettä yritetty 6kk. Imetän vielä edellistä vauvaa. Olen nyt 29v ja ekaa kertaa muutaman kilon ylipainoinen, kun edellisiä raskauskiloja vielä jäljellä.

Vierailija
373/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta tärppäsi heti kun jätettiin (unohdettiin) ehkäisy. Olin 29, mies 30 ja terve lapsi syntyi. 

Vierailija
374/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja halaus aplle, tiedän tunteen.

Meillä meni 1 vuosi ja kolme kuukautta. Oltiin silloi 19 ja 20 v. Ei alkoholia/päihteitä, ei hormonaalista ehkäisyä ennen yrittämistä. Ei ylipainoa, oltiin ja ollaan molemmat hoikkia perusterveitä ja liikuntaa harrastavia. Terveet elämäntavat ja ruokavalio. Oli tuskallista kun vaan kesti, tärppäsi keväällä, kesän jälkeen oltaisiin hakeuduttu hoitoihin/tutkimuksiin.

Vierailija
375/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin kyllä saman tien raskaaksi, kun ehkäisy jätettiin pois. Kaksi lasta on ja molemmat saatiin siis heti kun haluttiin. Samanikäisellä serkullani puolestaan kesti kaksi vuotta, oli kovia vaikeuksia tulla raskaaksi. Suunnilleen samoihin aikoihin ruvettiin yrittämäänkin.

Vierailija
376/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että mammat tulevat kertomaan kuinka heti on napannut! Ap hei, tutkitusti pareilla kestää useita kuukausia, jopa puoli vuotta vaikka kaikki olisi kunnossa. Älä siis ole liian huolissasi vaan jatkakaa yrittämistä. :)

No anteeksi kovasti, mutta kun näin joillakin vain on. Keskimmäisen ja kuopuksen välillä ehdin saada kaksi keskenmenoakin, ja nekin aina niin, ettei keskenmenojen jälkeen ehtinyt edes kuukautisia tulla välissä. Kyllä harmittaa etteivät kaikki ole yhtä onnekkaita.

Vierailija
377/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittikö ap kiiman aikaan? Jos ei, saattoi yrittää myöhässä.

Vierailija
378/516 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ihan rakkaudella ja ystävällisyydellä annettu neuvo: toi kuukautissyklin mukaan elely polttaa loppuun. Mitä jos jatkaisit elämääsi, tekisit mieluisia asioita ja antaisit tulla kun on tullakseen, mutta sovit itsellesi päivän jolloin menette lääkäriin jos mitään ei ala kuulua? Moni lapsia yrittävä tappaa itsensä stressiin huomaamattaan ja se jatkuva tikkuihin pissailu menee aivan yli, mutta se ainakin takaa sen että mitään ei ala kuulua kun keho on ylivirittyneessä tilassa. 

Varmasti hyvä neuvo, mutta toisaalta raskautta yrittävän pitäisi ainakin syödä foolihappoa. Pitäisiköhän sitä sitten syödä ehkä vuosikaudet ihan varmuuden vuoksi?

Vierailija
379/516 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitisen kuukautta kesti.

Vierailija
380/516 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi jo teininä, ettei ole sen suhteen ongelmia. Olen huomannut, että näitä soijapampula yms. soijamaitoja yms. harrastavat pariskunnat ovat hedelmättömiä verrattuna just meihin, jotka tykkäävät ottaa viiniä ja grillata pihvejä ja muutenkin relata. Vegaanisilla ystävilläni ei ole kellään lapsia. Miehet ovat aliseksuaalisia ja parilla on ihan selvät tisulit. Syö kalaa, kanaa, päivittäin hedelmiä ja vihanneksia ja juo maitoa. Purkista magnesiumia, kalaöljykapseleita ja d-vitamiinia. En halua kuulla sitten mistään laktoosi-intoleranssista enkä gluteenivammasta. Jos miehesi on vegaani niin se on sitten täysin hedelmätön ladyboy. Jätä se ja etsi sellainen, jolla kasvaa parta. Ok..hyvät loppusyksyt ja onnea vauvantekoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän