Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju
Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.
Kommentit (1764)
Luulin tätimäistyneeni jo ketjun alkuaikoina kolme kesää sitten. Moniteholinssit ja pellavavaatteet ovat tulleet kuvioihin. Ne, mitä luulin korona-ajan alkuun mukaviksi vaatteiksi ja kengiksi ovat muuttuneet vielä mukavammiksi.
Juu, täti taidan olla minäkin (47 v.). Olen tosin melko pitkä, hiukset olkapäille ja suht hoikka ikäisekseni. Mulla ei ole sitä keski-ikäisen pömppämahaakaan. Kuitenkin tyyli ja kasvot sekä yleisilme on ihan ehtaa tätiä. Ei haittaa yhtään, kunhan liikkumaan pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyynärpääkurtut :DD Apua. Minultakin löytyy ne.
Mites polvet?
Polvet, reidet, käsivarret ja kyynärpäät eivät ole nähneet aurinkoa ainakaan viiteen vuoteen. Ja niskakyhmy on verhottu pooloon. Näillä mennään. Alan muistuttaa naispuolista Steve Jobsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmeessä pitäs valvoa myöhään? Seuraava päivä pilalla, vähintään. Aikanen nukkumaanmeno on järkevää toimintaa, olkoon vaikka täti-nimikkeen alla.
Ilmiselvä täti-juttu. Ei sitä parikymppisenä välitetty yöunista.
Minä olen se täti joka valvoo, mutta aamulla täytyy sitten saada nukkua pitkään. En enää hillu ihan aamuun asti, mutta noin kahteen tai kolmeen saatan valvoa huomaamattani.
Mutta tätiytymisen merkkini ovat seuraavat:
-mukavat kengät(lenkkarit), ei enää korkkareita tai edes maihareita kuin pakosta.
-kukjaverhot löysivät tiensä olohuoneeseen viime vuonna
-aina tarvitsee olla lämmintä päällä
-paidanhelmat ovat pidentyneet, ei enää takapuolen ylle pahasti jääviä kireitä paitoja
-näkö on mitä on niin lähelle kuin kauas, pitää olla silmälasit
- Joku täällä kantaa pussukoita tai nyssyköitä, mutta minä käsilaukun sijaan reppua. Yksikin nyssykkä lisää on liikaa ja häviää reissuilla taivaantuuliin. Toki en minä repustakaan mitään löydä kun on niin täynnä tavaraa.
-Kaikki tavarat tuppaavat katoamaan jonnekin samoin jotkin ajatuksista.
- en ole kovin ylipainoinen, mutta kun lihoin 10 kg ja laihduin siitä 6kg jäi alavatsaan roikkuvaa ihoa. Tätä ei tapahtunut synnyttämisen jälkeen 36 v.
-iho on kuiva kuin rusina ja joudun rasvaamaan vaikka inhoan sitä.
-poskiin on tullu poskipäiden sijasta uurteet
-hiukset ovat ohentuneet
-hiusväri ei löydä enää päähäni kovin usein kuten eivät meikitkään naamaani.
Tässä joitain, mutta enemmänkin varmasti löytyy. Hauska ketju:D.
Vierailija kirjoitti:
No kun en sitten millään muutu tädiksi, vaikka on jo yli 60 mittarissa. Käytän leggingsejä ja lenkkareita ja polkkatukkaa ja ripsiväriä. Käytän samoja vaatteita kuin nelikymppisenä koska en löydä kaupoista mitään oman näköistä. Mikä se on, joka tekee naisesta tädin, kaksoisleuka ja leveä takamus, puhetyyli ja Nivean tuoksu?
Ehkä se, ettei ole lapsia eikä lapsenlapsia, haittaa tätiytymistä.
Aika täti kun käyttää 20 vuotta vanhoja vaatteita, ou jee ja jopa legginsejä, noita kauhistuksia, joita jotkut käyttää vedelleen. Näitä vanhoja tätösiä riittää,jotka ovat niin tooosi nuorekkaita.
Polvet ja kyynärpäät ruttuiset, enkä ole kuin neljäkymmentä. Shortsit eivät näytä enää hyvältä. Myös kainaloläskit tulleet kuvioihin, vaikken ole ylipainoinen. Iho kai löystynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun en sitten millään muutu tädiksi, vaikka on jo yli 60 mittarissa. Käytän leggingsejä ja lenkkareita ja polkkatukkaa ja ripsiväriä. Käytän samoja vaatteita kuin nelikymppisenä koska en löydä kaupoista mitään oman näköistä. Mikä se on, joka tekee naisesta tädin, kaksoisleuka ja leveä takamus, puhetyyli ja Nivean tuoksu?
Ehkä se, ettei ole lapsia eikä lapsenlapsia, haittaa tätiytymistä.Aika täti kun käyttää 20 vuotta vanhoja vaatteita, ou jee ja jopa legginsejä, noita kauhistuksia, joita jotkut käyttää vedelleen. Näitä vanhoja tätösiä riittää,jotka ovat niin tooosi nuorekkaita.
Pahinta on se, kun ei myönnä olevansa täti. Mutta tämä ketju on hyvänmielen huumoria, joten ei mitään loukkaavaa tänne. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se, ettei ole lapsia eikä lapsenlapsia, haittaa tätiytymistä.Minä olen vankasti täti ja minun äitini on tuollainen polkkatukkainen leggingsien käyttäjä. Minä en ainakaan vielä.
Nivea tuoksuu hyvältä sitäpaitsi!
Vierailija kirjoitti:
Polvet ja kyynärpäät ruttuiset, enkä ole kuin neljäkymmentä. Shortsit eivät näytä enää hyvältä. Myös kainaloläskit tulleet kuvioihin, vaikken ole ylipainoinen. Iho kai löystynyt.
Jalkoihin purkautui pikkuverisuonia kuin yhdessä yössä, se oli raivostuttavaa.
Saan näppyjä tädeistä, jotka kuvittelevat vielä mahtuvansa kukkean nuoruusajan vaatekokoon. KUN EIVÄT VAAN MAHDU JA SE ON KARMEAN NÄKÖISTÄ.
Seksi ei kiinnosta vähän vähää. Ei ole kiinnostanut yli vuosikymmeneen. Ajatuskin jonkun hikisestä limaisesta vartalosta ällöttää. En myöskään halua hikoilla itse. Tätinä on ihanan vapauttavaa, kun ei tarvitse olla kenenkään himojen kohteena.
Vierailija kirjoitti:
Saan näppyjä tädeistä, jotka kuvittelevat vielä mahtuvansa kukkean nuoruusajan vaatekokoon. KUN EIVÄT VAAN MAHDU JA SE ON KARMEAN NÄKÖISTÄ.
Pick me -täti alias not like other aunties on säilyttänyt vartalon mallin ja nuorekkaan mielen. Paljon juttua riittää siitä, jos näkee rupsahtaneita ikätovereita. Nuorekkuudesta todistaa juuri vähintään 15 vuotta vanhan tyylin säilyttäminen ja pieni kuittailukuinka on onnistuttu pysymään mitoissa.
Tädin tunnistaa yleensä siitä, että hänen nuorekkaana pitämänsä asiat ovat nuorille merkkejä tätiydestä. Täti julistaa itsevarmasti, että rock-musiikki, tennarit ja pitkät hiukset ovat ihan eri juttu kuin tätioletettujen permikset, jakkupuvut ja iskelmäradiot. Olen itsekin jotenkin sokea sille, että ne jotka olivat tätejä 90-luvulla ovat nyt vanhuksia ja minä itse olen se tädin perikuva.
Olen täti, 57 vee ja vanhin täditettäväni on jo yli 30v. Tätimäinen minusta tuli kuin huomaamatta. Pahin merkki oli käyttää kesäisissä juhlissa tätimekkoa ja tukevia sandaaleita sexyn minimekon ja korkkareiden sijaan. Farkt ym. ovat mukavimmat jos niissä on joustovyötärö ja tavallisen levyiset lahkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pick me -täti alias not like other aunties on säilyttänyt vartalon mallin ja nuorekkaan mielen. Paljon juttua riittää siitä, jos näkee rupsahtaneita ikätovereita. Nuorekkuudesta todistaa juuri vähintään 15 vuotta vanhan tyylin säilyttäminen ja pieni kuittailukuinka on onnistuttu pysymään mitoissa.
Tädin tunnistaa yleensä siitä, että hänen nuorekkaana pitämänsä asiat ovat nuorille merkkejä tätiydestä. Täti julistaa itsevarmasti, että rock-musiikki, tennarit ja pitkät hiukset ovat ihan eri juttu kuin tätioletettujen permikset, jakkupuvut ja iskelmäradiot. Olen itsekin jotenkin sokea sille, että ne jotka olivat tätejä 90-luvulla ovat nyt vanhuksia ja minä itse olen se tädin perikuva.
Niin, siniset farmarit ja farkkutakki olivat joskus nuorisomuotia, mutta nykyään ne ovat "nuorekkaiden" seniorien univormu. Säpäkät tennarit tietty tuohon vielä lisäksi!
Katselin lomamatkalla otettuja kuvia, ja yhdessä niistä oli mukana äitini. Hämmästyin: eihän äiti ollut mukana meidän lomamatkalla! Äidillä näytti olevan yllään minun takkini. Katsoin tarkemmin, ja kukas siinä olikaan? Henkilö, jota olin luullut äidikseni, olinkin MINÄ ITSE!
Nauran edelleen tämän ketjun aloitusviestille. On ihan paras! Ja asian ytimeen :DDDDDDDDDDDD
Tunnustatuuko kukaan Tena-tädiksi?
Olen saanut niin monet naurut tästä ketjusta. Itse olen se ähkijä. Ähkäisen aina, kun istahdan johonkin. Ja tämä alkoi ihan huomaamatta joskus neljänkympin jälkeen.
Aloin käyttää matalapohjaisia kenkiä jo 35:na tajusin miten paljon mukavampaa elämä on hyvissä kengissä. Tämä yksi tätimäistymisen ensikohtaamisia.
Sitten vaihtui töissä hameet, farkut ja paitapuseron suoriin housuihin ja tunikoihin, joilla peittää väkisin tuleva pömppömaha.
Kynsien lakkaamisen lopetin ja nykyään lyhyet, puhtaat luomukynnet on mielestäni jopa enemmän luottamusta herättävät kuin kimallerakennetsydeemit 😅 Oon alkanu kyttäillä tätä.
Hiukset on edelleen puolipitkät, mutta blondaus muuttunut raidoiksi ja avosutturat niskanutturaan
Ja puheessa toistuu yhä useammin: muistan vielä, kun aiemmin. tai no sä et ole tainnutkaan elää sitä aikaa kun Viimeksi heitin mielestäni hyvää juttua eräästä 90-luvun julkkiksesta - kunnes tajusin, että seurassa olleet nuoret eivät edes tienneet, kenestä puhuin
Ai niin - ja pikkujouluissa kukaan ei enää kysy yökerhoon jatkoille, joulupäivällisen, puheiden ja torttukahvien jälkeen vaikka olinkin vielä vuosituhannen alussa oikea partygirl ja yhden yön juttujen luuta Noh, kympiltähän kyllä suoraan sanoen mielellään jo meneekin nukkumaan 🤭
Minä olen vankasti täti ja minun äitini on tuollainen polkkatukkainen leggingsien käyttäjä. Minä en ainakaan vielä.