Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju
Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.
Kommentit (1764)
Olen yllättynyt kuinka monella on erilaisia kipuja ja särkyjä ihan normiaskareissa esim. tavaroita nostellessa ja edes risti-istunta ei onnistu :O. Pidän itseäni aika onnekkaana vielä siis, vaikken mikään notkea käärmeihminen olekaan.
Surullista on luopuminen monista kivoista jutuista. Ja nimenomaan siksi, että ei lihoisi aivan muodottomaksi. Ei voi syödä eikä varsinkaan juoda kaikkea mitä tekee mieli kuten joskus 10 vuotta sitten...
2 asiaa, jotka auttavat: laihdutus ja antaa hiusten kasvaa, esim. olkapäille ulottuvat hiukset jo nuorentavat kummasti.
Lyhyet hiukset ovat armottomat ja varmasti paljastavat kolmoisleuat ja niskakyttyrät.
Pukeutumisessa kannattaa pitäytyä klassisissa malleissa ja väreissä. Muotikuteet ja varsinkaan teinivaatteet vanhentavat heti.
Toimivin temppu on laihdutus.
Itsestäni on tullut siinä mielessä täti, että töissä otan aina uudet, hieman epävarmat nuoret siipieni suojaan. Huomasin sanovani töissä usein: te nuoret. (Tätä olen nyt alkanut välttämään viimeiseen asti). Uskallan nykyisin sanoa mielipiteeni, mutta annan myös kiitosta ja tsemppaan. Arvostan tasapuolisuutta, en oikein hyväksy epäreiluutta kuten aiemmin. Rakastan omaa pikku terassiani ja hoidan siellä olevia kukkia rakkaudella :).
Ulkonäöltäni en ole täti. Harrastan liikuntaa 5-6 x vkossa. Ei mitään tietoa lässähtäneestä pepusta, josta tässäkin ketjussa oli mainintaa. Ihoani hoidan hyvin ja teen joka toinen päivä facephysicsiä ja se kyllä näkyy, kasvot eivät roiku. Kaulassa ikääntyminen alkaa jo näkymään, mutta sellaista se on.
Pysyn ajan tasalla seuraamalla maailman tapahtumia, tietysti tiktokkia ja jodelia myös. Opiskelen työn ohella korottaen opistotutkintoani amk:si.
Elämä on siis melkoisen ihanaa! Ikää 51 v ja hormonikorvaushoito kunnossa ;)
Ajattelen niin, että nyt on kerrankin ja vihdoinkin aikaa itselle ja panostan omaan hyvinvointiini.
Minusta tuli aikoinaan täti jo 17-vuotiaana, kun siskoni sai lapsen.
Keski-iässä tätimäistyminen jäi jotenkin väliin, kun piti olla nuorekas ja juosta huvituksissa.
Nyt eläkeiässä tuli sitten mummoutuminen yhtäkkiä eli hulmuavat, ilmavat, pitkät kesämekot ja polkkatukka.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on ikuisessa laihdutuskuurissa?[/quote
Ei mitään, kun syö kohtuullisesti ja huomioi, että aineenvaihdunta hidastuu ikääntyessä, pysyy kyllä kuosissa. Olen aina ihmetellyt miksi naiset syövät kuin miehet ja kittaavat olutta, joka pöhöttää keskivartalon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tätimäistynyt, vaikka täytin juuri 45v. Kroppa on hyvässä kunnossa, treenaan monipuolisesti. Oon aina tykännyt vaatteista, joten tykkään seurata trendejä
Miksette liiku jos ylipainoa on tullut?
Jos katsot yhtään ympärillesi, huomaat että 50 ikävuoden jälkeen painoa alkaa kertyä, vaikka kuinka liikkuisi. Vain himourheilijat ja poikkeusgeeneillä varustetut säästyvät.
Ei voi yleistää... olen 56v ja laihdutin ruokavaliolla ja liikunnalla kevään aikana 76kg-> 61kg , kyllä se on itsestä kiinni
Nuorena nauratti mummo, joka kitki kasvimaata pylly pystyssä. Nyt omat polvet ei taivu nivelrikon vuoksi. Mustikkametsässä yritin kerätä marjoja, mutta pää alaspäin noukkiminen aiheutti kamalaa pyörrytystä aina ylös noustessa niin, että jouduin ottamaan puista tukea. Varmaan joku nähdessään ihmetteli, että mitä toi mummo halailee puita täällä mettässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tätiytymistä, kun alkaa ähkiä ja puhkia aina kun istuu autoon tai nousee sieltä ylös. Itse kiinnitin tähän huomiota nelikymppisenä :D
Tämä :D Pätee myös sohvalle istuessa ja sieltä noustessa. Itselle tuli lonkka- ja polvivaivat nelikymppisenä ja tämän takia ähkäisen usein.
Nouseminen mistä tahansa ähkityttää. Sairauksista on mukava puhua ja vertailla erilaisia kolotuksia. Kun kumartuu koukkimaan jotain lattialta, ei selkä suoristukaan vaan pitää puhkua naama polvissa ja ojentaa selkä varovasti suoraksi.
Iltakahvit on parasta. Peilin edessä katsoo nainen jonka tukanraja on karannut, posket roikkuvat velttoina ja iho on harmaa. Jenkkakahvat ovat tulleet jäädäkseen. Maha on veltto ja taikinamainen. Pitkiä hameita on mukava käyttää koska en jaksa enää sheivata, epilointi on karmeaa ja sokerointi ihan samaa paskaa. Kengät on mukavat sämpylät eikä korkoja näy kuin laskuissa.
Vertailen mielelläni erilaisten pyykkietikkojen tuoksuja ja silitän lakanat. Iltaisin kudon villasukkia ja katselen paheksuvasti erilaisia tv-sarjoja lasit nenällä. Pientä tekstiä ei näe joten tuijotan kuin äitini esim shampoopullojen takana olevaa tekstiä ja samalla manaan kuinka pienellä kaikki täytyy kirjoittaa.
Tämä täti kikatti kuin nuori likka tätä lukiessa 😂 Ihan on sama meininki täällä, paitsi että lakanat mankeloin. Niin, ja koiralleni olen äiti.
Minä nauroin kanssa. Mitä tälle mun vatsalle tapahtui? Se ei ollut raskauksienkaan aikana tällainen pallo. Ei häviä, vaikka syön porkkanoita, mansikoita ja leipää ilman voita. Näön kanssa sama juttu. Hyvä tosin, etten edes näe ilman silmälaseja peilikuvaani kovin hyvin. Ja lasien kanssa en katso. Kissalle olen isoäiti ja koiralle äiti. Tänään yritin risti-istuntaa, mutta oikeaan polveen sattui. Vasenta rannetta särki, kun kannoin kauppakassia. Siellä oli porkkanoita, mansikoita ja suklaaloita. Sukkia kudon, mutta harvakseltaan. Jouluna 2026 ajattelin taas antaa jollekin parin.
Kokeile ettet syö lainkaan valkoista sokeria, vehnää, punaista lihaa, maitotuotteita ja alkoholia. Väitän että ulkonäkö parantuu huomattavasti.
Mun mielestä tätiytymisellä ei ole painon tai hiusten pituuden kanssa tekemistä. Hoikillakin voi olla vahva tätiaura.
Tämä on loistava ketju. Luin eilen yöllä lievissä tuskissani tätä 16 sivua ja tajusin, että myös minä nuorekas 42 v. alan tätimäistymään.
Nauroin ääneen vedet silmissä, sillä hyvin moni asia osui omaan nilkkaan.
Kiitos tästä. Hyvin nuorekkaana olen pitänyt itseäni, mutta nyt tunnen tätimäistä ylpeyttä. Mukavuudenhalu on ihan mahtavaa ja ulkonäkö vain toissijainen seikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tätiytymistä, kun alkaa ähkiä ja puhkia aina kun istuu autoon tai nousee sieltä ylös. Itse kiinnitin tähän huomiota nelikymppisenä :D
Tämä :D Pätee myös sohvalle istuessa ja sieltä noustessa. Itselle tuli lonkka- ja polvivaivat nelikymppisenä ja tämän takia ähkäisen usein.
Nouseminen mistä tahansa ähkityttää. Sairauksista on mukava puhua ja vertailla erilaisia kolotuksia. Kun kumartuu koukkimaan jotain lattialta, ei selkä suoristukaan vaan pitää puhkua naama polvissa ja ojentaa selkä varovasti suoraksi.
Iltakahvit on parasta. Peilin edessä katsoo nainen jonka tukanraja on karannut, posket roikkuvat velttoina ja iho on harmaa. Jenkkakahvat ovat tulleet jäädäkseen. Maha on veltto ja taikinamainen. Pitkiä hameita on mukava käyttää koska en jaksa enää sheivata, epilointi on karmeaa ja sokerointi ihan samaa paskaa. Kengät on mukavat sämpylät eikä korkoja näy kuin laskuissa.
Vertailen mielelläni erilaisten pyykkietikkojen tuoksuja ja silitän lakanat. Iltaisin kudon villasukkia ja katselen paheksuvasti erilaisia tv-sarjoja lasit nenällä. Pientä tekstiä ei näe joten tuijotan kuin äitini esim shampoopullojen takana olevaa tekstiä ja samalla manaan kuinka pienellä kaikki täytyy kirjoittaa.
Tämä täti kikatti kuin nuori likka tätä lukiessa 😂 Ihan on sama meininki täällä, paitsi että lakanat mankeloin. Niin, ja koiralleni olen äiti.
Minä nauroin kanssa. Mitä tälle mun vatsalle tapahtui? Se ei ollut raskauksienkaan aikana tällainen pallo. Ei häviä, vaikka syön porkkanoita, mansikoita ja leipää ilman voita. Näön kanssa sama juttu. Hyvä tosin, etten edes näe ilman silmälaseja peilikuvaani kovin hyvin. Ja lasien kanssa en katso. Kissalle olen isoäiti ja koiralle äiti. Tänään yritin risti-istuntaa, mutta oikeaan polveen sattui. Vasenta rannetta särki, kun kannoin kauppakassia. Siellä oli porkkanoita, mansikoita ja suklaaloita. Sukkia kudon, mutta harvakseltaan. Jouluna 2026 ajattelin taas antaa jollekin parin.
Kokeile ettet syö lainkaan valkoista sokeria, vehnää, punaista lihaa, maitotuotteita ja alkoholia. Väitän että ulkonäkö parantuu huomattavasti.
Niin, jäljellehän jää silti tosi paljon syötävää: vihannekset, marjat, juurekset ja hedelmät. Vettä juomaksi.
Ärsyttää niin että näköä haittaa. En ole jänis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jäljellehän jää silti tosi paljon syötävää: vihannekset, marjat, juurekset ja hedelmät. Vettä juomaksi.
Mihin unohdit kalan ja kanan? Ei tarvi alkaa jänikseksi, itse käytän myös maitotuotteita eikä ole paino-ongelmia. Ikääkin yli 50v.
Aloin käyttää naisten vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää todella paljon syötävää, noi ei rajoita juuri lainkaan. Kerroin vain miten näyttää hyvältä, vaikka ikää olisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tietoisesti "tätimäistynyt" käytän löysiä vaatteita koska oksettaa tämä nykyakkojen kroppa esille tuonti ja pinnallisuus. Itsensä paljastelu kutsutaan nykyisin voimaantumiseksi.
Minusta rennot vaatteet ovat trendikkäitä tällä hetkellä, sellainen pohjoismainen, pelkistetty tyyli. Nuorilla farkut ovat leveitä ja neuleet ja hupparit laatikkomallisia.
Olen itsekin siirtynyt käyttämään sen tyylisiä (tyttären virheostoksia ym.), pillifarkut tuntuisivat tätimäisemmiltä.
Onko tämä joku perinnöllinen juttu?
Kyllä musta vähän vartalonmallinkin sanelemana on tullut pyylevä ja tätä myöten tätimäinen. Muuten olen aika nuorekas. En kuitenkaan teinimäinen. n50
Nyt avautui Täti-Moonika -biisi!!