Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju
Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.
Kommentit (1764)
Vierailija kirjoitti:
Minä myös :)
N59
Siis olen hylännyt kaarituelliset rintsikat, lainaus unohtui :D
Olen 31 v ja joskus nuoret aspat teitittelevät 😭
Vierailija kirjoitti:
Ihanan itseironinen ja lämmin ketju. Jos tämä jotain kertoo tädeistä, niin ainakin sen että tädit on täynnä elämäniloa ja asennetta. Kun saman ikäiset miehet jumittuvat telkkarin eteen haikailemaan nuoruuden lihaksia ja urheilukisamitaleja, niin tädit senkun porskuttaa menemään lenkkareissaan hellehatut keikkuen ja nyssykät tavaraa pursuillen vailla huolta huomisesta.
Nuorena sitä pelkäsi että apua mitä jos ihmiset ajattelevat minun olevan omituinen. Nyt tätinä ajattelee että kaikki tietävät minun olevan vähän omituinen, mutta eivät voi tehdä mitään estääkseen minua!
Juurikin näin. Oli helle, menin terassille hihattomassa mekossa. Allit roikkui. Maksaläikkiä oli. Luomia. Kiloja kertynyt. So what??? Kun on kuuma, voin olla vähissä vaatteissa! Mitä se kelleen kuuluu?? Olen Täti.
Olen tehnyt ilmoituksen ja ensi viikolla minusta tulee täti
T:Veikko 67w
Ap. kirjoitti: "Naurattaa olla tällanen muhkea rouva."
Hauska lause, ja muutenkin aloitus.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Huomattava ylipaino ja sitä mukaa vaatteet sieltä rättimäisestä päästä roikkuu päällä kyllä sitä aika tädiltä näyttää vaikka ikä ei vastaa
Tätiys on muutakin kuin ylipaino. Tietyt maneerit. Unohtelu. Isot käsilaukut, mihin sopii laastarit, huulirasvat, päänsärkylääkkeet yms Ryhti. Ruustinnamainen näytös, pois turha kursailu.
Kyllä Tätit tietää
En ole tätimäistynyt. Olen köyhtynyt. Tätimäisyys edellyttää sellaista varallisuutta, että voi kekkaloida niissä järkyttävissä marimekkoluomuksissa. Mulla ei ole sellaiseen varaa.
tädit käyvät lomalla gambiassa
Hameen pituus muuttui polven yläpuolelta polven alapuolelle siinä 35-40-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
On tiettyjä merkkejä, joista voi päätellä tätiytyneensä. Kaikki merkit eivät koske kaikkia naisia, mutta näitä olen eri ihmisillä huomannut:
- kevyt tikattu takki (ei siis urheilullinen)
- järkevät mukavat matalat leveälestiset kengät (merkki Pomar, Gabor, Rieker, Högl, Sievi tai vast.) tai lenkkitossut (mahdollisesti tukipohjallisella tai silikonituilla)
- silmälasit ovat aika must, tätiyden myötä ne ovat monitehot, ja niin viilattu ja tuunattu joka tarpeeseen että maksavat vähintään alessakin 500 euroa
- pitkähihaiset yläosat, joissa ei liian avara kaulus, miel. tunikat
- mukavat joustavat housut, jotka eivät kiristä mistään lounaan jälkeenkään
- käytännöllinen käsilaukku, jonka sisällä kokoon taitettu ostoskassi (kangasta tai eko muuten)
- kotiinmatkalla nyssyköiden määrä on kasvanut eksponentiaalisesti
- puheenaiheissa alkaa vilistä vauvat, joku on aina tullut just mummoksi, etikettiin kuuluu kysellä kuinka tätiytynyt ystäväsi voi ja myös kuulustella lastenlasten kuulumiset ja katsella uusimmat kuvat tai videot älypuhelimesta (tätä varten annetaan etukäteishälytys että kaikki ehtivät laittaa silmälasit nenälle, joillakin on useammat lasit tai vain lukulasit edelleen)
- puhutaan myös paljon siitä asiat on nykyään hoidettu huonosti (siis viranomaisten, poliitikkojen, yms. osalta). Itsekin toistaa fraasia "Mun aikana...." "Kun me oltiin nuoria..."
- kaikilla on joku kremppa tai useampi. Nivelrikko, selkävaiva, yms.
- mysteerinen ilmiö asunnossa: vaikka muutat uuteen isompaan asuntoon tai konmaritat nykyisessä asunnossa rutkasti, kaappitilaa ei ole koskaan tarpeeksi.
- alkoholi ei maistu enää hyvältä, vain jotkut tädit jäävät salaa koukkuun ja lipittävät yksin viiniä tai olutta, monet siirtyvät juomaan teetä (etenkin vihreä tee, rooibos ja yrttitee)
- aletaan kiinnittää huomiota paljon enemmän luontoon ("taas ne syreenit kukkii...") ja eläimiin (etenkin linnut ovat tätien suosiossa).
- sauvakävely ja vesijuoksu, siinä tätien yleisimmät liikuntamuodot. Sähköpyörä nousussa.
- rintaliivit alkavat tuntua epämukavilta, monet vaihtavat kaarituettomiin tai muuten erityisen pehmeisiin.
- joku voi alkaa harkita kansallispuvun käyttämistä juhlapukuna
-
:D repesin tälle. Just kuin meikäläinen! Terv. N56
Vierailija kirjoitti:
Ihanan itseironinen ja lämmin ketju. Jos tämä jotain kertoo tädeistä, niin ainakin sen että tädit on täynnä elämäniloa ja asennetta. Kun saman ikäiset miehet jumittuvat telkkarin eteen haikailemaan nuoruuden lihaksia ja urheilukisamitaleja, niin tädit senkun porskuttaa menemään lenkkareissaan hellehatut keikkuen ja nyssykät tavaraa pursuillen vailla huolta huomisesta.
Nuorena sitä pelkäsi että apua mitä jos ihmiset ajattelevat minun olevan omituinen. Nyt tätinä ajattelee että kaikki tietävät minun olevan vähän omituinen, mutta eivät voi tehdä mitään estääkseen minua!
Tää oli niin ihana kommentti 🤗 Ja tiivistää kyllä omatkin ajatukset hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta vähän päälle kolmekymppinen, mutta tätiytymisen varhaisia merkkejä on jo ilmassa. Fyysisiä vaivoja ja kolotuksia joita ei muutama vuosi sitten näkynyt eikä kuulunut on alkanut ilmaantua. Tästä se lähtee.
Ja sen oon kanssa huomannut että yhä harvemmin kysellään papereita. T. Sama
20 vuotta sitten taapero pihalla kutsui mua isäksi- äitinsä korjasi, ei ole Isä, näyttää vaan isältä.
Viime viikolla täysin samanlainen tilanne, mutta taapero kutsui mua papaksi - äitinsä korjasi, ei ole pappa, näyttää vaan papalta.
Tunsin itseni tosi vanhaksi, ajoin parran pois seuraavan päivänä. Ei auttanut.
Minusta on tullut oman elämäni hömelö, muisti poikkeuksellisen huono.
Tätiytyminen tapahtui joissain vaiheessa ikävuosien 41-52 välillä, varmaan tuo lähempänä 41 - en muista.
Tätiytymiseen vaikutti suuresti syöpään sairastuminen, ne syto- hoidot vanhensi kehoa kertaheitolla parikymmentä vuotta - ja toi lisäkiloja n.20.
Lisäkilot sain pois 10 v hoitojen jälkeen parjatulla Ozempicillä. Että, nyt ois paino taas sana kun 18-vuotiaana (47kg). Vaan, kyllä ne kilot ihan eri paikoissa.
Mukavuudenhalu menee kaiken edelle. Aiemmin huoliteltu ja aina meikattu jne. Nyt näin kesälomalla pohdiskellut, josko lomien jälkeen palaisi töihin meikittä. Ei kiinnostele käyttää aikaa meikkaamiseen tms.
Henkisesti ihan eläkeläinen, voisi istua huokaillen kiikkustuolissa tuumaillen josko tarttuisi toimeen kohta, tai huomenna. Eläkeikään vielä n.15 v, joten huhhuh. En tiiä, milloin läheiset tai esihenkilö toimittavat mut muistitesteihin 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N59
Siis olen hylännyt kaarituelliset rintsikat, lainaus unohtui :D
Lainauksen unohtaminen on ihan täystätiä, samoin kuin sähköpostin liitetiedoston unohtaminen :)
Allit eli en käytä lyhythihaisia vaatteita. Sairauksia on, mutta onneksi on lääkkeet.
Paino on normaali, käytän mustia/vaaleansinisiä farkkuja. Hiukseni ovat lapaluihin asti, paksut ja raidoitetut. Meikkaaminen jäi koronavuosiin, toki nykyäänkin joskus laitan.
Olin kaunis ja jotain siitä on vielä jäljelläkin. Ikää on.
Tätiydessä on parasta se, ettei kiinnosta enää ollenkaan mitä muut ihmiset minusta tai tekemisistäni ajattelevat niin kauan kun en muita vahingoita tai muiden elämää kohtuuttomasti häiritse.
Olen täti joka pelaa ylpeänä videopelejä ja Dungeons & Dragons pöytäroolipeliä tätikavereidensa kanssa. Olen täti joka aloitti aikuisiällä sekä baletti- että nyrkkeilyharrastuksen. Olen myös täti joka pukee päälleen hihattoman kukkamekon ja viilettää allit lepattaen lempikahvilaansa juomaan luomu-yrittiteetä ja lukemaan kirjaa, matkalla pysähtyen nuuskimaan puiston kukkaistutusten ruusuja.
Elämä on parasta koskaan!
Miehenä vastaan tähän näin vasta toki 36vuoden iässä mutta kuitenkin.
Minusta parasta tässä elämässä on se nimenomaan että näkee sen kaiken. Kun oli harmitonta lapsena, leikittiin oltiin ulkona myöhään ja muuten vaan hengailtiin. Oltiin oman elämän supersankareita. Teininä alkoi kaikki ahdistaa oli "jallu" lehdestä nähdyt iso rintaiset naiset ja iso kaluiset miehet että tuollainen sitä olla pitää.
Muutenkin oli body ásiaa miesten lehdissä ja voimasta kerrottiin. Mutta nykyään MIEHEN KUVA on suomessa antti tuisku, kun vielä 20vuotta sitten se oli swarchznegger. :). Näin ne vuodet muuttaa kaiken ja maailma muuttuu.
Itse olen itsepintaisesti sitä mieltä että EN HALUA ENKÄ AIO VANHENTUA KOSKAAN SISÄLTÄ PÄIN. Aion olla aina se sama minä en miksikään setämieheksi ala.
Sanon aina asiat suoraan niinkuin ne on enkä mitenkään yritä kaunistella sanomisiani.
Minua kyllä huolestuttaa toisaalta katsoa samanikäistä naistani joka potee jotain älytöntä ikäkriisiä sivussa. En ymmärrä ihmisiä en alkuunkaan. Vanhuudessa ei ole mitään pahaa se kuuluu tähän IHMISYYDEN simulaattoriin. Vaipat jalassa tultiin ja vaipat jalassa lähdetään.
Uskon myös että meidän tietoisuus siirtyy seuraavaan vaiheeseen. Se ei katoa koskaan. Sillä se ketä me tässä elämässä olemme ei ole se mitä me oikeasti olemme. Fyysinen keho, ja tietoisuus on kaksi ihan eri asiaa.
N59