Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
1041/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän taistella tätimäisyyttä vastaan. Kun taannoin jollekulle kerroin, että enhän minä nyt ole mikään tätimäinen, kun käytän tiukkoja housuja, nahkatakkia ja avokkaita, joissa on vähän korkoakin, talvella usein korollisia saappaita, niin siihen minulle vastattiin, että tuohan on niin perus-keski-ikäisen lookki kuin olla ja saattaa, vrt, joku Nicole Kidman.

Se siitä "nuorekkuudesta". Pitäis kai ostaa jotkut converset.

Ei todellakaan tee mieli mennä mihinkään festareille, alkoholia en uskalla ottaa, kun parin siiderin tai viinilasillisen jälkeen melkein nukahdan. Autossa kuuntelen Radio Suomea tai Ylen ykköstä (!). Pitkä tukka on kyllä joo, mutta se on usein nutturalla! Kuskina olen koko ajan rauhallisempi ja ennakoivampi.

Siitä kyllä iloitsen, että kaupan kassalla oleva nuorikin myyjä tervehtii yleensä sanalla "Moi" eikä esim. "Päivää" tms.

N52

Ne converset ovat myös tätijuttu :D Nuoret käyttävät vanseja tai nikeja.

Ei muuten ole.

Converseja käyttävät myös kaksikymppiset. Etenkin tietyissä alakulttuureissa niitä näkyy: conversejahan kutsutaan myös rokkilenkkareiksi. "Nuoret" ei ole yksi yhtenäinen ryhmä, joilla on kaikilla samanmerkkiset kengät.

Totta, oma skeittaava poikani tykkää käyttää converseja, tarjoavat kuulemma parhaan tuntuman lautaan. Itse käytän enemmän vanseja, mutta ihan yhtä täti olen niiden kanssa kuin jos lähtisin ovesta ne kauhistellut riekerit jalassa.

Vierailija
1042/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan tätimäistymistä, kun osaa nauraa itselleen. Erityisesti omalle ulkonäölleen. Tämä passikuvaketju on hulvaton, täynnä remuavaa täti-energiaa:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3724847/muita-jotka-nayttavat-passikuva…

Jossain vaiheessa me kaikki näytämme Aileenin suomalaisserkuilta, ei sille mitään voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätimäisyys on tyylivalinta ja lihominen.

Tyylivalintoja ovat

Hiusmalli (kynitty tai pöyhitty)

Vaatteet

Asusteet

Tatuoinnit

Myöskin kasvi-, käsityö-, taide- ja kulttuuriharrastukset ovat tätimäisiä.

Mikään ei kummiskaan voita ylipainoa mikä on parasta tätivoimaa!!

Vierailija
1044/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei enää sanonut minua nuoremmaksi, kuin olen. Sitten peilistä näin sivusta leukani valahtaneen😂. Hiukset on paksut ja harteille asti harmaat ja hainhammasykeröllä kiepautettu ylös. Joku tyytyi mustaan tyyliin. Itse pidän väreistä. Muuten selvä mummufiilis👍. Maan vetovoima vie jo hiukan etukumaraan selän ja polven kipujen vuoksi.

Vierailija
1045/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätimäisyys ja mummomaisuus ovat positiivisia juttuja. Muistan joskus 20 vuotta sitten kun näin jossain lehdessä haastatteluja nuorista, jotka pukeutui "setä ja tätityyliin" ja mietin, että mitä ihmettä?! Nyt ajattelen, että olivat edelläkävijöitä.

Vierailija
1046/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai helkkari, pillifarkut :'D Mun silmiä kirvelee ne kasari/ysärityyliset farkut, tuli kai käytettyä niitä liikaa silloin joskus. Itse tykkään pilleistä, koivet ei ole vielä tätiytyneet joten saavat näkyä. Ja jotenkin ne on vaan kivemman näköiset. Kylläpä olinkin äsken kauppareissulla oikein supertäti, rr:n pillilahkeiset sporttifarkut ja Riekerin tennarit :D Jälkimmäiset ostin kyllä puhtaasti ulkonäkösyistä, on kivat. Korkkareita ei kyllä enää samalla pysty pitämään kuin ennen, vähän kaiholla olen katsellut vanhoja stilettejä, tuskin tulen enää käyttämään.

Kroppa tuntuisi kaipaavan paljon enemmän treeniä kuin viitsin sille suoda. Olen kyllä ihan hoikka, mutta kun olen tällainen kapea pötkylä kapealla lantiolla, on se nuorempien aikojen vyötärö kadonnut vieläkin näkymättömämmäksi. Hirveästi ei tohtisi laihduttaakaan, koska silloin lasten lätsäyttämät tissit todennäköisesti menevät entistä huonompaan happeen. En vaan voi voittaa :D

Omaa tätiytymistä tuntuu korostavan mies, johon ikä ei vaan tunnu tarttuvan. Vähän harmaata on tullut, mutta muuten ei ole hirveästi 15 vuodessa muuttunut. Mutta hyvä kai näin, monet kaverinsa ovat kyllä setäytyneet ihan urakalla.

Vierailija
1047/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyttyräniskaiset tädit voisi olla käyttämättä niitä paitoja, joissa on iso pääntie. Paita valuu pois sen kyttyrän päältä ja jää oikein korostamaan sitä.

Tässä ketjussa oli tarkoitus saada vertaistukea omaan tätimäistymiseen, ei ylimielisesti antaa pukeutumisvinkkejä muille ja arvostella toisten ulkonäköä.

Vierailija
1048/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätiys on sitä että nuoret aikuiset (puolet omasta iästä) näyttävät kersoilta. Ovat aikuisia mutta lapsellisia, ehdottomia ja jotenkin keskenkasvuisia. Moni on todella epävarma eikä uskalla pitää puoliaan esim. työpaikalla. Myös somessa tuntuu surulliselta katsoa kun epävarmuus loistaa kilometrien päähän ja halutaan siksi huomiota keinolla millä hyvänsä. Etenkin nuoret naiset myös suostuvat aivan älyttömyyksiin huomiontarpeessaan.

Luulen että monelle nuorelle aikuiselle on hyvin vaikeaa tajuta, että tädit ja sedät eivät välttämättä kadehdi heitä ollenkaan. Silloin nuorena luulee että nuoruus ja ulkonäkö on kaikki. Vanhempana taas on onnellinen itsevarmuudesta ja siitä että muiden mielipiteet eivät ole niin tärkeitä. Ja etenkin ulkonäön palvonta tuntuu järjettömältä kun tietää, miten se viimeistään parissakymmenessä vuodessa katoaa kuin tuhka tuuleen.

Tätiys on myös sitä että kuvittelee näyttävänsä nuorelta, kunnes näkee itsensä valokuvissa. :D

Vierailija
1049/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätimäisyys ilmenee minussa siten, että niinä harvoina kertoina kun pääsen rilluttelemaan bailaan kuin hullu mamma kaverini kans eturivissä ja kiljun ja kerran jopa riisuin rintsikat paitani alta hihasta ja heitin lavalle. On niin kovin harvinaista päästä baariin tai keikalle.

thank gooood mul ei oo tollasia kavereita joita pitää hävetä 😃

Vierailija
1050/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavoin ainakin että katselee tätimäisiä nelikymppisiä, niitä on jotka ovat luonnostaan ja näyttävät viisveisaavan tätimäisyydestään, on oikein tyyppitapauksia julkisuudessakin. 

Vierailija
1051/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla vähän pelottava pervo-täti. Huomaan kyylääväni komeita nuorukaisia kuntosalilla käydessäni. Oma mies on setiytyessään tullut vähän väsyneeksi, enkä kotona saa enää sitä lajia tarpeeksi. Olen lopettanut vonkauksen ja hormonihuuruisena tuijottelen ympäristöäni kiiluvin silmin. Lähestyä en tietenkään tohdi, mutta katsoa saanen.

Armeijapoikiin en koske, heitä kohtaan koen äidillistä suojelunhalua. Ovat oman poikani kanssa kohta samaa ikäluokkaa.

N45

Tätä en kyllä ymmärrä. En voisi kuvitellakaan katselevani parikymppisiä tai edes kolmekymppisiä miehiä, moisia kloppeja. Vaikea myös ymmärtää että olisivat tosissaan kiinnostuneita täti-ikäisistä. -N50

Vierailija
1052/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai helkkari, pillifarkut :'D Mun silmiä kirvelee ne kasari/ysärityyliset farkut, tuli kai käytettyä niitä liikaa silloin joskus. Itse tykkään pilleistä, koivet ei ole vielä tätiytyneet joten saavat näkyä. Ja jotenkin ne on vaan kivemman näköiset. Kylläpä olinkin äsken kauppareissulla oikein supertäti, rr:n pillilahkeiset sporttifarkut ja Riekerin tennarit :D Jälkimmäiset ostin kyllä puhtaasti ulkonäkösyistä, on kivat. Korkkareita ei kyllä enää samalla pysty pitämään kuin ennen, vähän kaiholla olen katsellut vanhoja stilettejä, tuskin tulen enää käyttämään.

Kroppa tuntuisi kaipaavan paljon enemmän treeniä kuin viitsin sille suoda. Olen kyllä ihan hoikka, mutta kun olen tällainen kapea pötkylä kapealla lantiolla, on se nuorempien aikojen vyötärö kadonnut vieläkin näkymättömämmäksi. Hirveästi ei tohtisi laihduttaakaan, koska silloin lasten lätsäyttämät tissit todennäköisesti menevät entistä huonompaan happeen. En vaan voi voittaa :D

Omaa tätiytymistä tuntuu korostavan mies, johon ikä ei vaan tunnu tarttuvan. Vähän harmaata on tullut, mutta muuten ei ole hirveästi 15 vuodessa muuttunut. Mutta hyvä kai näin, monet kaverinsa ovat kyllä setäytyneet ihan urakalla.

Joo, mulla samanlainen babyface-mies. Tässä pitää alkaa pelkäämään sitä, kun meitä luullaan äidiksi ja pojaksi :D Totta puhuen, on kyllä mukava katsoa kun mies on komea. Eikä häntä näytä haittavaan tätiintynyt vaimoke.

Vierailija
1053/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean nuoria tätejä täällä!

N 69 v

Vierailija
1054/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätiys on sitä että nuoret aikuiset (puolet omasta iästä) näyttävät kersoilta. Ovat aikuisia mutta lapsellisia, ehdottomia ja jotenkin keskenkasvuisia. Moni on todella epävarma eikä uskalla pitää puoliaan esim. työpaikalla. Myös somessa tuntuu surulliselta katsoa kun epävarmuus loistaa kilometrien päähän ja halutaan siksi huomiota keinolla millä hyvänsä. Etenkin nuoret naiset myös suostuvat aivan älyttömyyksiin huomiontarpeessaan.

Luulen että monelle nuorelle aikuiselle on hyvin vaikeaa tajuta, että tädit ja sedät eivät välttämättä kadehdi heitä ollenkaan. Silloin nuorena luulee että nuoruus ja ulkonäkö on kaikki. Vanhempana taas on onnellinen itsevarmuudesta ja siitä että muiden mielipiteet eivät ole niin tärkeitä. Ja etenkin ulkonäön palvonta tuntuu järjettömältä kun tietää, miten se viimeistään parissakymmenessä vuodessa katoaa kuin tuhka tuuleen.

Tätiys on myös sitä että kuvittelee näyttävänsä nuorelta, kunnes näkee itsensä valokuvissa. :D

Ai että! Niin monta hyvää kohtaa tässä.

Itselläni naurattaa kuunnella työkavereiden kipuilua kolmen- ja neljänkympin kriiseistä. Ja siitä, että vähän joku kohta roikkuu, ja onkohan tuossa ryppy. Kun on vankasti tätipuolella niin naurattaa turha huokailu. Kaikki, ihan kaikki ovat jossain vaiheessa täti-ihmisiä, joilla on heltta ja harmaata ja matalat järkevät korot.

Tai sitten heillä on leikattu leukalinja ja korkkarit, eihän sitä tiedä. Mutta aika moni ei jaksa välittää sellaisesta enää "aikuisena". Kun on hyväksynyt ikänsä sitä on aidosti aikuinen.

Vierailija
1055/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä mielestäni ihan tädiltä näytä. Olen viisikymppinen mutta hoikka. Lyhyt tukka myös mutta mun mielestä näytän vain ikäiseltäni, en varsinaisesti tädiltä.

Jospa laihduttaisitte vähän? Niin ei tulisi niin voimakkaita justiinaviboja.

Lyhty tukka on yksi niistä pahimmista tätimäiseksi tekijöistä, sori nyt vaan. Jos siis miehiltä kysytään. Moni kanap-tukka kuvittelee olevansa seksikäs rokkimimmi, mutta lähinnä aiheuttaa oksetusta.

Paljon pahempi on väkisin pitkänä pidetty ohut liuhuletti kuin hyvin leikatut lyhyet hiukset!

Vierailija
1056/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätimäisyys on mulle sitä että teen mitä haluan, pukeudun miten haluan, harrastan mikä kiinnostaa oli se sit kutomista tai maastopyöräilyä. Lisäksi välitän kanssaihmisistä, en puhu pahaa selän takana ja yritän olla reilu edessäpäin. Näillä mennään tätiyteen ja mummouteen

Vierailija
1057/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella naisella on roteva ylävartalo ja ohuet jalat (ns. V-muotoinen vartalo), kädet ovat paksut ja jalat normaalikokoiset. Tällöin ei edes laihdutus auta tähän epätapainoon. Leveät hartiat pysyvät leveitä ja tasapaksu alakroppa tasapaksuna... ellei sitten tee useasti tehotreeniä ongelmakohtiin.

Tätimäisen ulkonäön tekee mekko-neuletakki yhdistelmä,... vaikka tarkoitus tällä pukeutumisella on nuorentaa niin vaikutus on päinvastainen.

Ja tuohon vartalomalliin vielä isot raskaat riipputissit niin avot. Näitä tikkuperseisiä ja rehevärintaisia tätejä vilisee ihan silmissä. Pääkin on usein iso, kaula olematon ja leuan alla rasvaheltta. Kaunista.

Vierailija
1058/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut leipoa kuivakakkuja 😬

Oi leipoispa joku mullekin!

Vierailija
1059/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahtava ketju - kiitos! Olen nauranut välillä vedet silmissä ja silti sisimmässäni vähän itkenyt... ikää tulee lisää ja en oikein millään tunnu sopeutuvani näihin fyysisiin muutoksiin, henkiset muutokset sinänsä on OK.

Luulin että olen tyyliin ainoa(!?) joka olisi mieluummin ilman rintsikoita ( miksi edes kuvittelin niin?!). Vaikka vetovoima on tehnyt tehtävänsä ja rinnat ovat nykyisin lihomisen myötä myös isommat 😢on olo ilman rintsikoita niin paljon helpompaa. Tuntuu että kaupat tursuavat vain topattuja push-up liivejä jotka ovat näillä lollottimilla kauhistus. Mistä löydätte kivoja pehmeitä toppiliivejä?

Olo on pullea, eikä vain olo, vaan minä jolla oli aina kapea vyötärö on nyt järkky kumpu vatsan kohdalla, kasvojen muoto on laatikko, leuan alla on heltta ( thank god, vielä ei naamassani kasva karvoja!), ylipaino on hiipinyt viimeisten vuosien saatossa, hiukset ovat ohentuneet ja kiitos perintötekijöiden ne myös ovat jo todella harmaat. 😰 peilistä katsoo vanha ja väsynyt tantta.... minä jonka silmät ovat olleet joskus maagiset ( monien miesten sanoin, isot ja vaaleanvihreät ) ovat nyt jotenkin syvällä päässä ja silmäpussit ovat puolessa ( roikku-)poskessa asti 😧. Tuntuu että vaikka tekisin mitä, paino hiipii vaan ylöspäin ja vaatekoko kasvaa. Masentavaa. Toisaalta henkisesti on helpompaa... olen aina tykännyt puutarhanhoidosta ja luonnosta. Tykkään nyppiä pelargonioita ( jo 20 vuotta ) ja aamulenkillä linnunlaulua. Nykymusiikkia en tajua ja se ei edes haittaa... paras musiikki tehtiin 80- ja 90-luvulla.

Hauskaa on että kaverit ovat kyselleet että järkkäänkö muutaman vuoden päästä viisikymppiset!? No huh, en todellakaan,,, ei ole mitään juhlan aihetta noissa luvuissa. Hattua nostan kaikille jotka vanhenevat arvokkaasti... minua iän karttuminen vain ahdistaa. T. Täti vm. 73

Hyvänen aika, minäkö se siellä kirjoitin!

Itse ostin hyviä toppiliivejä niinkin hienosta paikasta kuin Tokmanni. Käytän niitä melkein aina.

Vierailija
1060/1764 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätilajeja:

nyssykkätäti, hippitäti, suttutäti, pehtoorinna ja täti tomera (näitä on paljon keskustan puoluekokouksessa). Lisäksi ainakin kansanopistotäti, luonnonystävä- ja puutarhatäti sekä 'olen ikuisesti nuorekas'-denialtäti.

Kulttuuritäti puuhelmineen museossa. Kouvolatäti jolla -tukka ja tatuoinnit sekä rölli huulessa. Kissatäti joka hössöttää kissasta, tunikat täynnä kissankarvaa. Kulahtanut rokkitäti (pubiruusu joka hoilaa karaokea ) tai pelkkä rokkitäti tyyliin Kaija K!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän