Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju
Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.
Kommentit (1764)
4o täytettyni on tätimäisyys alkanut hiipiä kuvioihin. Nyt 45+ ja tätihän siellä peilissä :D
Olen normaalivartaloinen, isorintainen. Kuitenkin se sama paino mikä oli 15 vuotta sitten on nyt eri näköisenä siinä samassa vartalossa. Vyötärö ei ole koskaan ollut kapea mutta nykyään olematon. Isot rinnat eivät ole koskaan olleet terhakkuuden huipentuma mutta nykyään roikkuvat ihan antaumuksella. Heltta alkaa muodostua ja leukaperissä ne tätimäiset pussit mitkä vanheneville tulevat. Ei tätiytymiseen tarvita ylipainoa.
Ei tuota tätiolemusta muuta pukeutuminen tai henkinen vireys :D Iän tuomaa fyysistä muutosta josta harva meistä säilyy. Kroppa muuttaa muotoaan. Ne harvat jotka jättävät tätivaiheen välistä siirtyvät suoraan mummouteen :D :D :D
No on se geneettisten laihojen, hoikkien, äärettömän pieni vähemmistö joka ei tätiytymistä näytä kokevan mutta hyvin harvassa ovat he.
Henkinen tätiytyminen on sitten toinen juttu. Siinäkin hyvät ja huonot puolensa ja onhan sekin jo hiipinyt omalle kohdalle ja kasvaa varmaan täyteen tätiyteen jos vanhaksi elää :D
Vierailija kirjoitti:
Kivaan ketjuun vähän ikävämpää kulmaa:
Olen huomannut, että ennen niin kovin avoimuuden ja herkkyyden nimeen vannonut minä on alkanut kyynistyä ja kovettua. En tahdo enää kertoa rehellisesti mitä kuuluu, sillä en luota kysyjää oikeasti kiinnostavan. Myös mielestäni pienestä valittavat ihmiset ärsyttävät - toiset kärsivät syövästä, lapsettomuudesta tai konkursseista samalla kun toiset marisee, miten Kreetan all-inclusive hotellissa oli huonot lounaat.
Tässä on selvä riski siihen, että keikahdan sinne pimeälle puolelle, missä kiilaan sporasta ensimmäisenä ulos muista välittämättä, tai haukun nuorempia naisia pinnallisiksi.
Mutta se huonoista lounaista valitus voi olla myös kyynistymisestä johtuvaa pahempien ongelmien peittelyä
Olen itse kouvvolasta, hankin tatskoja reilusti jo 18-vuotiaana ja ajattelin, että nyt ollaan nuorekkaita. Nyt 30-vuotiaana ne jo roikkuvat, koska tekijät olivat huumeissa.
Olenko pian nuorekas 55?
Vierailija kirjoitti:
4o täytettyni on tätimäisyys alkanut hiipiä kuvioihin. Nyt 45+ ja tätihän siellä peilissä :D
Olen normaalivartaloinen, isorintainen. Kuitenkin se sama paino mikä oli 15 vuotta sitten on nyt eri näköisenä siinä samassa vartalossa. Vyötärö ei ole koskaan ollut kapea mutta nykyään olematon. Isot rinnat eivät ole koskaan olleet terhakkuuden huipentuma mutta nykyään roikkuvat ihan antaumuksella. Heltta alkaa muodostua ja leukaperissä ne tätimäiset pussit mitkä vanheneville tulevat. Ei tätiytymiseen tarvita ylipainoa.
Ei tuota tätiolemusta muuta pukeutuminen tai henkinen vireys :D Iän tuomaa fyysistä muutosta josta harva meistä säilyy. Kroppa muuttaa muotoaan. Ne harvat jotka jättävät tätivaiheen välistä siirtyvät suoraan mummouteen :D :D :D
No on se geneettisten laihojen, hoikkien, äärettömän pieni vähemmistö joka ei tätiytymistä näytä kokevan mutta hyvin harvassa ovat he.
Henkinen tätiytyminen on sitten toinen juttu. Siinäkin hyvät ja huonot puolensa ja onhan sekin jo hiipinyt omalle kohdalle ja kasvaa varmaan täyteen tätiyteen jos vanhaksi elää :D
Veikkaan, että nuo isot rinnat ovat tietyissä toimissa edelleen varsin hyvät. :)
Täällä mainittu JVG ei ole musiikkia, pojat itsekin häpeillen myöntävät etteivät osaa laulaa, tai no setämiehiähän hekin ja toki heittävät nuokin kommentit sen takia, että joku muukin kuin tyhmä Selänne kokisi heitä kohtaan sympatiaa.
Ja nauravat matkalla pankkiin.
Mukavaa on et antavat ratikassa istuinsijan, sehän on nuorelta kohteliasta. Miten joku voi ottaa itseensä siitä, ihmettelen.
Emännänkyttyrästä. Se saa näyttämään nuorenkin vanhemmalta.
En muista enää, sillä oon jo mummoutunut ja lähes dementikko.
N42
Kyttyräniskaiset tädit voisi olla käyttämättä niitä paitoja, joissa on iso pääntie. Paita valuu pois sen kyttyrän päältä ja jää oikein korostamaan sitä.
Ihanan itseironisia ja hauskoja viestejä - ainakin ketjun alkupäässä, en ole vielä ainakaan kaikkia sivuja lukenut. Naurahdin ääneen monta kertaa ja mietin, että olette varmasti hyvää seuraa :) Kerrankin av:lla tuntuu, että ihan tavan ihmisiäkin täälläkin vain on! Monessa muussa ketjussa kun ihmettelee vain, että mistä nämä kaikki ilkeät, piikikkäät ja suorastaan vihamieliset ihmiset edes tulevat, ihanko oikeasti minunkin kaupan kassa, kanssatreenaaja salilla tai vaikka anoppini julkisen kulissihymyn takaa suoltaa netissä hirveää kieltä. Tämä ketju palautti uskoani ihmisiin, kiitos <3
Itse olen "vasta" 37 v, enkä mielestäni (omasta!) ulkoisesti ole vielä tätsähtänyt , mutta vaatekauppojen farkkuosastoilla olen ollut viime aikoina hämmentynyt, miksi ihmeessä sysirumat ja kellekään istumattomat 90-luvun farkut, ja muutkin vaatteet (isot bleiserit olkatoppauksineen), ovat nyt kaikkialla, pillifarkut ovat itsellenikin se tyylikkäin valinta ja nyt olen saanut ymmärtää, että juuri pillifarkkujen kaipuustani minut tunnistaa jo keski-ikää tiukasti kolkuttelevaksi. BikBokin 15 v nuorempi myyjäkin vain hymähteli hämmentyneesti, kun avoimen kauhuissani katselin esittelemiään farkkumalleja ja sopersin pillien perään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän taistella tätimäisyyttä vastaan. Kun taannoin jollekulle kerroin, että enhän minä nyt ole mikään tätimäinen, kun käytän tiukkoja housuja, nahkatakkia ja avokkaita, joissa on vähän korkoakin, talvella usein korollisia saappaita, niin siihen minulle vastattiin, että tuohan on niin perus-keski-ikäisen lookki kuin olla ja saattaa, vrt, joku Nicole Kidman.
Se siitä "nuorekkuudesta". Pitäis kai ostaa jotkut converset.
Ei todellakaan tee mieli mennä mihinkään festareille, alkoholia en uskalla ottaa, kun parin siiderin tai viinilasillisen jälkeen melkein nukahdan. Autossa kuuntelen Radio Suomea tai Ylen ykköstä (!). Pitkä tukka on kyllä joo, mutta se on usein nutturalla! Kuskina olen koko ajan rauhallisempi ja ennakoivampi.
Siitä kyllä iloitsen, että kaupan kassalla oleva nuorikin myyjä tervehtii yleensä sanalla "Moi" eikä esim. "Päivää" tms.
N52
Ne converset ovat myös tätijuttu :D Nuoret käyttävät vanseja tai nikeja.
Ei muuten ole.
Converseja käyttävät myös kaksikymppiset. Etenkin tietyissä alakulttuureissa niitä näkyy: conversejahan kutsutaan myös rokkilenkkareiksi. "Nuoret" ei ole yksi yhtenäinen ryhmä, joilla on kaikilla samanmerkkiset kengät.
Ikää on 54 ja ensimmäisen kerran sen tajusi kunnolla muutama vuosi sitten, kun kohtelias ulkomaalainen nuori mies puhutteli minua sanalla "madam". Ja vuosi sitten, kun leikkautin pitkät hiukset lyhyeksi (tiedetään, kauhea synti jonkun mielestä, mutta itse harmittelen vain sitä, etten tehnyt sitä jo 10 vuotta sitten), peilistä katsoi takaisin oma äitini.
Vierailija kirjoitti:
Ilahduin, kun tajusin että Nansolla ja Marimekolla on tosi ihania vaatteita, ennen ne oli ihan kauheita tätikaapuja. Sitten tajusin että ei perhana, eihän ne vaatteet ole muuttuneet mihinkään, musta on tullut tantta :D Nyt liehun kaavuissani onnellisena kananpyllytukassani ja on oikein mukavaa :)
Tätienergiaa kaikille!
Minulle kävi tämä sama! Ostin myös vahingossa Legeron ja Riekerin kengät "kun näissä on niin hyvä kävellä". Noin vuosi sitten löysin itseni ostamasta joustovyötäröisiä jeggingsejä (olen aina kauhistellut joustovyötäröä) "kun farkut puristaa". Tosin pitkistä hiuksista en luovu, ovat paksut. - N50
Vierailija kirjoitti:
Emännänkyttyrästä. Se saa näyttämään nuorenkin vanhemmalta.
Marinilla näyttää olevan emännän kyttyrä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tätimäistynyt, vaikka täytin juuri 45v. Kroppa on hyvässä kunnossa, treenaan monipuolisesti. Oon aina tykännyt vaatteista, joten tykkään seurata trendejä
Miksette liiku jos ylipainoa on tullut?
Jos katsot yhtään ympärillesi, huomaat että 50 ikävuoden jälkeen painoa alkaa kertyä, vaikka kuinka liikkuisi. Vain himourheilijat ja poikkeusgeeneillä varustetut säästyvät.
Höpö höpöä taas. Ei ole mikään pakko lihottaa itseään vanhempanakaan, ihan itse sitä ruokaa tunget suuhusi valitsemasi määrän. Jos lihot, on se merkki siitä että olet syönyt liikaa. Olen 38-vuotias mies ja painan nyt saman verran (noin 60 kg) kuin 20 vuotta sitten kun olin armeijassa ja en ole aikeissa lihottaa itseäni vanhempanakaan. En ole himourheilija, autoa minulla ei tosin ole koskaan ollut, mutta pyöräilen työmatkani (yhteensä 12 km ja työ on ruumiillista) ja muutenkin liikun yleensä polkupyörällä. Syön enimmäkseen kasvisruokaa ja paljon rasvaa, syön joskus lihaakin, mutta se ei ole mikään herkkuni. Lihoisin, jos mättäisin suuhuni vastaavia määriä sokeri- ja hiilarimössöjä kuin nämä ylipainoiset. En kyllä kerralla paljoa edes pysty syömään, koska vatsani täyttyy niin nopeasti ja en pidä siitä ähkyntunteesta.
Mies painaa 60kg? Kuinka pitkä olet, 160-170cm? Eikö miehet paina yleensä tyyliin 80kg...
Hankin isot pyöreät söpöilylasit, plösähdin 15 kg parissa kuukaudessa.
Ostin töihin avainnauhan jossa on "englanninlakuja". Seuraavaksi varmaan Marimekon Iloinen takki.
Kaikki muuttuvat, vaikka itse sen kieltäisivät itseltään. Ihmisten on vaikea myöntää vanhenevansa, vaikka siinäkin on omat hyvät puolensa. En haluaisi olla samanlainen kuin kaksikymppisenä.
Tätimäistä on minussa nuoremmista huolehtiminen, kuten pakkasilla kuinka nuoret työkaverit tarkenevat vaatteissaan ulkona. Huomaan myös sanovani heille helteillä, että muistakaahan juoda tarpeeksi. 😅 Myös matalia kenkiä käytän mukavuuden takia. En jaksa kovia ääniä ja ihmismassoja kuten nuorena, valitsen mieluumin pikkutapahtumat.
Pitkä tukka ja kapea vyötärö on edelleen, vaikka muualle on tullut vähän enemmän. Tyylistäni en luovu, kellomekot ja värikkyys toimii edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tämmästynyt yhtään. En tunnusta. Räväkän punaiseksi toki hiukset värjäsin ja paljon leimaa on tatuoijilta hakenut, mut sehän just todistaa etten oo tämmästynyt.
🤣🤣🤣🤣
Se todistaa että sä olet RONSKI ROKKITÄTI 🤘🏻Tatuoinnit on 2020-luvun tätimäisyyttä.
Naisella tatuoinnit (+1kpl) viittaa about 70-luvulla syntyneeseen täti-ihmiseen joka eli nuoruutta 90-luvulla.Tatuoinnit viittaavat siihen, että nuoruuden ongelmia haluaa tuoda esille pysyvän leiman kautta. Myös viittaavat alko/huumeongelmaan ja tupakointiin.
Tatskat oli nuorekkaita ehkä 90-luvulla.
Eli en viittis keulia 😀
Paitsi jos katsot nykypäivän nuoria isolla osalla on tatuointeja ja paljon, se on muotia eikä mikään mummojuttu. Itse taidat elää vielä siellä ysärillä pelle.
Myös minä kuuntelen samaa musiikkia kuin 20+ vuotta sitten, ja suurin osa nykytuotoksista on ihan järkyttävää kuraa :D Toki tällaiselle kitararockin ystävälle joku Jvg (ja mitä näitä nyt on) ei oikein iske.
Ehkä konkreettisimmin törmäsin ikääni keväällä ollessani keikalla pitkästä aikaa. 90-luvun alun brittimusiikin airut oli lavalla, ja samalla juhlistettiin heidän ekan sinkkunsa 30. vuosipäivää. Pisti miettimään, että mitä hittoa, minne tämä aika meni, me ollaan vanhoja kaikki :D Ja kyllähän se yleisön keski-ikä pyöri siinä 50 kieppeillä, itse tunsin olevani jopa siinä nuoremmassa päässä 40+ ikävuodellani.
Noin yleisesti, joinain päivinä melkein säikähtää omaa peilikuvaansa. Lupaava heltta leuan alla ja valahtaneet silmänympärykset. Varmaan lisäefektiä tulee siitä, että lasten vauva-aikoina ei hirveästi ehtinyt peiliin katsella. Sisäinen tätini on kyllä ollut olemassa jo pitkään, olen aina ollut kiinnostunut luonnosta ja puutarhanhoito on ihanaa!