Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
861/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olleeni jollain tapaa vanha sielu jo nuoresta saakka.. Ehkä se on osaltaan edesauttanut tätä ennenaikaista tätimäistymistä. :)

Esimerkkejä omista tätipiirteistäni:

Paheksun mielessäni, kun näen kesäisin kaupungilla nuorien tyttöjen pukeutumistyyliä, esim. aika vasta oli muodissa niin minimittaiset shortsit, että pakarat vilkkuivat.

En ole sosiaalisessa mediassa. Joskus nuorempana pidin profiilia Facebookissa, poistin sen jo vuosia sitten.

Olen aina rakastanut ristikoiden tekemistä ja kutomista.

Baariin lähtö olisi painajainen. Nautin suunmattomasti vapaaviikonlopuista, jolloin saan kaivautua sohvan nurkkaan viltin alle, viinilasi tai kahvikuppi kädessä.

Paino alkoi nousta 25 ikävuoden jälkeen, sitä ennen olin hoikka kun mikä, eikä sen eteen tarvinnut tehdä yhtään mitään. Nyt on työn ja tuskan takana saada edes pari kiloa pois, ja nekin tulee tuplana takaisin heti, kun uskallan edes vilkaista suklaalevyä päin.

Aion aloittaa avantouinnin ja hiihdon. Vesijuoksusta tykkäsin jo yläasteella.

Löysin ensimmäisen silmiinpistävän kokoisen suonikohjun pohkeestani 28-vuotiaana. Kiitos geenit.

Ennen meikkasin töihin ja kauppareissullekin meikkivoiteita myöten, nyt se on vain ripsari ja kulmakynä. Tosin maskien käytön myötä koen meikkaamisen muutenkin turhana, mutta en usko, että aion enää jatkaakaan, vaikka maskeista joskus luovuttaisiinkin.

Olen ikäni ollut pitkätukkainen, tukka on ollut aina lähes alaselkään saakka, hyväkuntoinen ja paksu kuin mikä. Pari viikkoa sitten leikkasin sen olkapäille saakka, koska haluan näyttää ikäiseltäni, enkä teiniltä. :)

N31.

Vierailija
862/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikellä on paksu tukku intialaista tuontihiusta päässä, oma jius olematon…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On löysä heltta leuan alla. Ja muuallakin ylimääräistä nahkaa. Hoikka, mutta muotoja myös. Kollageenit katosivat, kun kävin läpi syöpähoidot. Jokainen syntymäpäivä diagnoosin jälkeen on todellakin lahja. Tervehtynyt onneksi ja mummokin jo, joten ihan onnellinen "täti".

Vierailija
864/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46-vuotias. Hiukset ovat pidemmät kuin vuosiin ja värjään niitä, oma väri olisi nimittäin harmaa+maantie. Leukaperät roikkuu, ihme pussit ilmestyneet. Ensimmäinen nivelrikko on leikattu ja korjattu jo joitakin vuosia sitten, seuraava tekee selvästi tuloaan. Kintut on jotenkuten ok, joten farkut voivat olla tiukat (mikäli sille päälle joskus harvoin satun) mutta yläosa ei enää voi olla vartalonmyötäinen useamman erikokoisen maha- ja selkämakkaran takia. Kotona oleilen joko yövaatteissa (nurinpäin koska saumat hiertää) tai verkkareissa ja kauhtuneessa t-paidassa. Kukkia on ollut parvekkeella jo parikymppisenä. Huomaan puhuvani myös kadulla tuntemattomille ihmisille esim. säästä ja tien liukkaudesta ym. tosi tärkeästä. Nuoria naisia puolustan. Melua en enää jaksa samaan malliin kuin ennen, tosin musiikkimaku on edelleen täysin laidasta laitaan, myös uutuudet menee. Meikkaan joka aamu kevyesti töihin, iltamenoon reippaammin. Aina väsyttää.

Vierailija
865/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On löysä heltta leuan alla. Ja muuallakin ylimääräistä nahkaa. Hoikka, mutta muotoja myös. Kollageenit katosivat, kun kävin läpi syöpähoidot. Jokainen syntymäpäivä diagnoosin jälkeen on todellakin lahja. Tervehtynyt onneksi ja mummokin jo, joten ihan onnellinen "täti".

Lisään vielä ikäni: olen nyt 52v.

(Nuorena en sietänyt pelargoneja kesäkukkina....mutta 40v täytettyäni, olen niitäkin haalinut.

Toki niitä sähäkämmän värisiä, ei vielä "peruspunaisia"...ainakaan kovin monta.)

Vierailija
866/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän joka päivä ja ihan kaikkialla mukavia tennareita sekä joustavia "active wear" -vaatteita. Yritän edeleen jojolaihdutella, kuten koko ikäni, mutta se alin painolukema on huomaamattani noussut 10 kiloa. En jaksa enää laittaa hiuksia, joten ne ovat aina ponnarilla. En myöskään jaksa meikata kuin pari kertaa viikossa, jos sitäkään. Välillä näen peilikuvani jonkun bussipysäkin tai näyteikkunan heijastuksesta, enkä enää tunnista itseäni. Näytän todella väsyneeltä ja ilottomalta. Haluaisin muuttua, mutta se on vaikeaa, kun miehet ei enää motivoi ja muutenkaan elämässä ei ole mitään jännittävää odotettavaa. 

Vierailija
867/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylävartaloni on muuttunut merkilliseksi, isoksi, vaikka en ole lihonut. Ylipainoa on, mutta vartalon mittasuhteet vaikuttavat muuttuneen. Ähkäisen aina ylösnoustessani vaikkapa sohvalta, teinitytär huomautti. Hiukset ovat harmaantuneet, mutta en jaksa värjätä, miesystävä kielsi leikkaamasta lyhyeksi, enkä haluakaan, koska muistuttaisin edesmennyttä äitiäni. Vatsan lisäksi selkään on ilmestynyt läskimakkaroita, kiva. Takapuoli on katoamassa, samoin vyötärö. Vaatteissa suosin mukavuutta jopa ulkonäön kustannuksella. Kenkiä valitessa pitää ottaa numeroa suuremmat kuin ennen ja huomioida lestin leveys. Erilaisia kipuja ja kolotuksia on enemmän, uni ei tule, hikoilen. Positiivista on se, että kuukautiset loppuivat, ei tule ikävä.

Vierailija
868/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseluottamuksen tuoma arvovalta. Huonosti käyttäytyville "pojille" (sisältää kaikenikäiset miehet) voi tiukasti tokaista, että olikos noin kohteliasta sanoa, ja se toimii!

Sisäisesti hihittelen, kun tätilarppaus menee läpi. Olen 41.

Vierailija
869/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on liian nuorekas vaate tähdille? -sivusta

Kaikki muodista poistuneet liian vartalonmyötäiset ja seksikkäiksi tarkoitetut paljastavat vaatteet näyttää just sellaisilta, että ne on hankittu nuorena (10-15 vuotta sitten) ja niitä käytetään edelleen. Tämä ei ole n.s. läskikysymys vaan pahiten tähän sortuvat juuri ne luisevan laihat ja kapeahuuliset Rouva Vilijonkat, jotka kuvittelevat näyttävänsä niissä hyviltä vielä viidenkympin lähestyessäkin. Kuvittelevat varmaan, että sillä tavalla voisivat elää siinä 15 vuoden takaisessa nuoruudessa edelleen. 

Kätkät?

Vierailija
870/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk! Olen säästänyt yhdet hyväkuntoiset farkut niin sanottuina tavoitefarkkuina. Ne on olleet koskemattomana milloin vintillä, milloin yläkaapissa toivottomana unelmana.

Nyt sitten laihduin lopulta! Kaivoin unelmafarkkuni esille ja sovitin. Ne mahtui. Peiliin katsoessani oli pakko nauraa. Ei ne 80-luvun porkkanafarkut herraisä käy. Ei riutuneille reisille, ei täti-ihmiselle. Eikä varmaan kenellekään.

Outoa, miten farkkumuotikin muuttuu vaikka aikoinaan nekin oli olevinaan ihan peruslevikset.

Vierailija
871/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseluottamuksen tuoma arvovalta. Huonosti käyttäytyville "pojille" (sisältää kaikenikäiset miehet) voi tiukasti tokaista, että olikos noin kohteliasta sanoa, ja se toimii!

Sisäisesti hihittelen, kun tätilarppaus menee läpi. Olen 41.

Mun ei aina edes tarvitse sanoa mitään, tuikea katse riittää.

Ketjun alussa kirjoitti joku sielun siskoni muuttuneensa 'kotkaksi', ja niin mullekin on käynyt.

Olen tummatukkainen, tummasilmäinen ja voimakaspiirteinen, enkä nyt koskaan ole kovin monen (suomalaisen) miehen silmää miellyttänyt.

Nuorempana tätä jaksoi joskus surra, nyt ei enää.

Nyt olen tyytyväinen elämääni, olen tosissaan otettava ihminen, minua kuunnellaan ja kuuntelen muita, voin hyvin myöntää virheeni ja mokani ja korjata asiat. Voin myös kertoa rakentavasti ehdotuksia ja kohteliaasti kertoa, jos jokin asia ei toimi.

Työyhteisössäni minua pidetään rohkeana ja luotettavana. Ja yritän olla hyvä työkaveri, joka auttaa, tukee ja rakentaa työyhteisöään. Mutta tämä vaatii selkärankaa, klikkeihin en kuulu, epäkohdista uskallan keskustella.

Mutta asiattomuuksista ja huonosta käytöksestä mustasilmäinen jäätävä katsahdus riittää!

Olen kyllä muuten ihan kiltti ja lempeä täti, teinini sanovat, että olen söpö äiti. Tosin kaverinsa pitävät minua ensin pelottavana, sitten ovat oppineet tuntemaan minut reiluna ja huolehtivaisena.

Mieheni kanssa olen ollut pitkään, hänen silmissään olen yhä kaunis, vaikka itse pidän itseäni melkoisena kotkana.

Ihan pian täytän 45.

Ehkä tätimäisyyden ydin on siinä, että on oma itsensä, löytää oman äänensä ja vahvuutensa, mutta käyttää näitä hyvin, tukee muidenkin vahvuuksia ja on muille tukena tarvittaessa.

Vierailija
872/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella naisella on roteva ylävartalo ja ohuet jalat (ns. V-muotoinen vartalo), kädet ovat paksut ja jalat normaalikokoiset. Tällöin ei edes laihdutus auta tähän epätapainoon. Leveät hartiat pysyvät leveitä ja tasapaksu alakroppa tasapaksuna... ellei sitten tee useasti tehotreeniä ongelmakohtiin.

Tätimäisen ulkonäön tekee mekko-neuletakki yhdistelmä,... vaikka tarkoitus tällä pukeutumisella on nuorentaa niin vaikutus on päinvastainen.

Vierailija
873/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on täyttänyt 50, voi alkaa käyttämään taas vaaleanpunaista.

Oman ikääntymisidolini näin Milanossa kauan sitten: vanhempi lady, jolla oli erittäin lyhyet hopeanharmaat hiukset, paksusankaiset silmälasit ja voimakas musta silmämeikki sekä hulmuava neuleviitta, alta pilkotti kapeat housunlahkeet ja tyylikkäät kengät. Noh, oma versioni on likaisenharmaat lyhyet hiukset, silmälasit +5:n vahvuudella, toppatakki, joustofarkut ja eccot. Ei mennyt niinkuin haaveilin 😂

Kuulostaa just joltain sellaiselta tyyliltä, johon mäkin olisin ihastunut, mutta saatana kun näytän itse ihan karjakolta, niin olisin tuollaisessa upeassa viitassa varmasti ennemmin Muumilaakson mörön näköinen.

Repesin jo aloituksesta, mutta nyt kuolen 😂🤣😂 Paras ketju ikinä!

Vierailija
874/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muodista poistuneet liian vartalonmyötäiset ja seksikkäiksi tarkoitetut paljastavat vaatteet näyttää just sellaisilta, että ne on hankittu nuorena (10-15 vuotta sitten) ja niitä käytetään edelleen. Tämä ei ole n.s. läskikysymys vaan pahiten tähän sortuvat juuri ne luisevan laihat ja kapeahuuliset Rouva Vilijonkat, jotka kuvittelevat näyttävänsä niissä hyviltä vielä viidenkympin lähestyessäkin. Kuvittelevat varmaan, että sillä tavalla voisivat elää siinä 15 vuoden takaisessa nuoruudessa edelleen. 

Kyllä se ikä paljastuu viimeistään kun pidetään ravintolassa menua pitkin käsin kaukana tai yritetään otsa rypyssä kaupassa lukea tuoteselostusta ruuasta tai meikistä, kun ollaan niin turhamaisia, ettei voi laittaa lukulaseja nenälle.

Useinkaan ei ole kyse turhamaisuudesta vaan siitä että ne rillit on aina hukassa. Vaikka niitä olisi kymmenet, niitä ei ikinä löydä kaupassa kun tarvitsisi. Sitten autossa on kuudet ja yöpöydällä neljät.

Vierailija
875/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi ajattelin, etten ole tätimäistynyt, ainoastaan vanhentunut. Mutta sitten luin ketjua ja todentotta, minultakin löytyy upouudet nastakengät! Kaaduin pahasti ja päätin, että nyt loppui varovainen kävely jäisillä jalkakäytävillä.

Saan olla tyytyväinen, ettei ole ylipainoa, nivelvaivoja, kaksoisleukaa eikä erillisiä lukulaseja, sillä kaksitehot ovat olleet jo 15 vuotta. En meuhkaa nuorille busseissa, en ojenna lapsia kaupoissa.

Pukeudun vapaa-ajalla farkkuihin. Mielelläni myös muunlaisiin housuihin, mutta jostain syystä mallit ei sovi, tulevat liian ylös vyötärölle mikä ahdistaa. Hiukset pidän pitkähköinä, leikkautan säännöllisesti latvat. En koe, että lyhyt tukka sopisi minulle, sillä minulla on isot korvat.

Vierailija
876/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tätipäivät vaihtelee. En tiedä miksi tädin aurani tuntuu välillä vahvemmalta.

Esim puhuttelussa sen huomaa. Sama myyjä saattaa tätipäivinä sanoa "Olkaa hyvä", pahimpina "Olkaa hyvät".

Sitten kun on nukkunu hyvin ja vähän nesteturvotusta ja elävät silmät, niin "Noin, ole hyvä"....

Vierailija
877/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouva Vilijonkka! Osuva nimitys heille, joille läski on kaikista pahinta, mutta jotka eivät niin kovin kiinnitä huomiota lihaksiin tai ryhtiin. KUNHAN ON LAIHA.

No ihan samalla tavalla monelta pullukalta puuttuu ne lihakset ja ryhti. Harva on geneettisesti lihaksikasta tyyppiä.

Vierailija
878/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen ja paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä. Pitkät hiukset, timmi vartalo, "ei-tätimäinen" pukeutumistyyli ja huoliteltu olemus muutenkin. Täti olen kyllä ihan virallisesti - tätiytynyt en todellakaan - enkä toivottavasti koskaan.

Noin minäkin kuvittelin itsestäni, kunnes näin videon omilta 50-vuotispäiviltäni. Katsoin, että mikäs mummo tuossa laahustaa kunnes tajusin, että sehän oli minä itse!

Minäkin kuvittelin olevani treenatessa hyvin säilynyt nelikymppinen, kunnes...

Katsoin videota serkkuni häistä ja tahattomasti ajattelin, että ”onpas siinä leveäperäinen täti!” Tuo tätikkä olinkin minä itse takaa kuvattuna kävelemässä kirkon käytävää kotelomekossa.

Jessus!!!

Sama täällä. Peilistä näkyi hyvinsäilynyt, treenattu hoikahko nainen, miehen ottamassa rantakuvassa vesirajassa patsasteli bikineissä pönäkkä täti 😬

Vierailija
879/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut leipoa kuivakakkuja 😬

Vierailija
880/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko ikäni selkeästi mies, mutta olen ilmeisesti muuttumassa vanhaksi tädiksi. Tissien ilmestyminen oli ensimmäinen selkeä merkki. Mutta käytös on toinen jo huolestuttava askel. Olen huomannut että käyttäydyn jo kuin tädit monessa asiassa.

Pelolla odotan mikä on seuraava muutos.