Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
841/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän mustia kuomakenkiä talvella, myös töissä. Vedän housunlahkeet kuomien toppavarren päälle ja uskottelemaan itselleni ettei kukaan huomaa. Sit kun on vielä merinovillasukat siellä kengässä niin jalat on kuivat ja lämpimät koko päivän 😊

Haaveilen Kuoma-kengistä, ovat hankintalistalla. Olenko siis jo tätimäistymässä?

Vierailija
842/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on liian nuorekas vaate tähdille? -sivusta

Ei mikään, jos se sopii sun vartalotyypille. Ja on edes keskihyvää laatua.

Eh, musta vaatteen sopiminen on kiinni aika paljon muustakin kuin vartalotyypistä. Varsinkin täti-ikäisellä vaatteen pitää istua ennen kaikkea persoonaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään, jos se sopii sun vartalotyypille. Ja on edes keskihyvää laatua.

Eh, musta vaatteen sopiminen on kiinni aika paljon muustakin kuin vartalotyypistä. Varsinkin täti-ikäisellä vaatteen pitää istua ennen kaikkea persoonaan. 

No pitää vaatteen silti istua ihmiselle. Ihan sama onko sulla Armanin puku vai motskaritakki niitein, jos se ei istu se on kamala.

Vierailija
844/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapseni kasvoivat teineiksi alkoi tuntua tädiltä. Niillä on ihan omat kuviot ja maailma on niiden. Mutta olen asioiden ulkopuolella ihan rauhaisin mielin, suurin osa nykymenosta (=some) tuntuu typerältä vouhkaamiselta. Mitä vähemmän pitää kuunnella ihmisten hölöä, sitä parempi.

Vierailija
845/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taipumus omenavartaloon mutta olen päättänyt että en päästä sitä tapahtumaan. Se on mielestäni tätimäistä. Enkä aio päästää leukaa laskeutumaan. En vaan päästä.

Vierailija
846/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tädit rulaa!

Niin se vaan on, että naisen paras ikä alkaa vaihtareiden jälkeen.

Mutta ylipainoa ei sais päästää paljon tulemaan. Se tekee väsyneeksi.

Näin on! Tykkään myös kun mua tätiyden myötä kohdellaan ulkomailla aiempaa kohteliaammin. Oon sellanen arvokas sportti-rouva.

Jeps. Mäkään en vierasta rouvittelua. Se on vaan kivaa!

Jotkut loukkaantuvat kun nuori kassa teitittelee heitä. Minä vaan ilahdun, että kas nykynuorisolla on tapoja.

Vierailija
847/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muodista poistuneet liian vartalonmyötäiset ja seksikkäiksi tarkoitetut paljastavat vaatteet näyttää just sellaisilta, että ne on hankittu nuorena (10-15 vuotta sitten) ja niitä käytetään edelleen. Tämä ei ole n.s. läskikysymys vaan pahiten tähän sortuvat juuri ne luisevan laihat ja kapeahuuliset Rouva Vilijonkat, jotka kuvittelevat näyttävänsä niissä hyviltä vielä viidenkympin lähestyessäkin. Kuvittelevat varmaan, että sillä tavalla voisivat elää siinä 15 vuoden takaisessa nuoruudessa edelleen. 

Kyllä se ikä paljastuu viimeistään kun pidetään ravintolassa menua pitkin käsin kaukana tai yritetään otsa rypyssä kaupassa lukea tuoteselostusta ruuasta tai meikistä, kun ollaan niin turhamaisia, ettei voi laittaa lukulaseja nenälle.

Vierailija
848/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, en tarvitse vertaistukea, osaan olla tätimäinen ihan itsekin.

Vierailija
849/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut ikääni ennen kuin muutama hetki ennen eläköitymistäni tipuin rapuissa, kun olin menossa työpaikkani järjestämään koulutukseen. En ollut juuri sairastanut aikaisemmin mutta siinä haaverissa luitani murtui ja olin vuoden niin kipeä että toivoin että olisin lyönyt pääni vielä pahemmin. Vanhenin kipujeni kanssa mielestäni 20 vuotta.

Ulkonäköni... hmmm... alan muistuttaa äitiäni.

Vierailija
850/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole edes täti tomera, vaan se mummo, joka paarustaa sitkeästi eteenpäin lumessa.

Mutta mun puolesta tämä on ihan fine. On aina ollut. Ulkonäköni heijastelee sitä, mitä olen. En ole nuori, sinne tänne sännähtelevä sähikäinen, olen kokenut, sitkeä, vaikeissa tilanteissa luotettava vastuunkantaja, jonka suojissa firmat ja ryhmät selviävät tulevaan.

Uskomatonta miten ulkonäköä liitetään pätevyyteen ja luotettavuuteen; tämän takia lähdin pois sosiaali- ja terveysalalta työpaikkakiusaajien luvatusta maasta.

Olen itsekin kokenut ja vaikka mitä, silti pidän itsestäni huolta. Olen hyvin koulutettu, osaava ja pätevä. Minua luullaan 10 v nuoremmaksi. Nämä edellä mainitut eivät tee minua tyhmäksi tai epäpäteväksi, vaikka varsinkin sosiaali- ja terveysalalla kaikki iloisuus, hyvinvointi ja elinvoima työntekijässä halutaan painaa alas samantien. Suurin osa ylimmästä johdosta oli juuri niitä omaan elämäänsä kyllästyneitä, ylipainoisia täti-ihmisiä, jotka eivät varmaan itse tajua mennä sinne psykoterapeutille avaamaan pääkoppaa vaan johtavat mielestään helvetin hyvin ryhmiä ja firmaa! Jännä juttu, etteivät osaa puuttua siihen työpaikkakiusaamiseenkaan, kun oikeasti heillä itsellään on niin heikko itsetunto ja ovat mukana naureskelemassa ja vittuilemassa kiusatuille työntekijöille. Luotettavaa porukkaa siis myös nämä tädit, oikein luotettavaa.

Minä en itse arvota ketään sen perusteella miltä näyttää, teot ja järki ihmisessä ratkaisee ❤️

Pelottaa kyllä mihin tämä maailma vielä menee, kun ihan kaikki pitää nykyään jakaa kahtia.. pätevyys ja ulkonäkö, HYI mitä paskaa!

Vierailija
851/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet ja varsinkin kengät valitaan mukavuuden mukaan, ei ulkonäön. Ja kengät on leveälestistä tukevaa mallia. Tähän syynä nivelvaivat, ei mukavuudenhalu.

Vyötärö on kadonnut, tilalle on tullut pömppömaha. En ikinä olisi uskonut.

Väreistä en luovu, mutta hameiden ja mekkojen helmat on pidentyneet. En kehtaisi enää käyttää polven ylle päättyviä hameita, olisi tosi epämukava olo. 

Kaksiteholasit on ilmestyneet nenälle. 

Vierailija
852/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä ei sovi kengät 38.5 jalkaan.Kasvaako jalatkin ? Ei muuttaa muotoa ilmeisesti.Kaikenlaiset pollukat tulee yhtäkkiä ja jalat kipenee. 

Vierailija
853/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän olen näiden kuvauksien perusteella ehta täti. (Joku tästä kuvauksesta saattaakin tunnistaa..)

- Korkokenkiä ei käytetä kuin juhlana. Normaalisti kävelykenkinä eccon kengät tai nyt talvena mukavat merrellin talvikengät (joiden päälle saatan vielä vetää "tyylikkäät" irtonastat)

- Olen puutarhuri ammatiltani, joten puutarhanhoidosta luonnollisesti kiinnostunut

- Olen intohimoinen taiteen ystävä, joten käyn museoissa ja teen itse taidetta. Harrastan myös "tätimäisiä" käsitöitä kuten huovuttamista, lasitöitä ja keramiikkaa

- Ei kiinnosta biletys. Paljon houkuttavampaa on nähdä pienellä porukalla jonkun kotona tai jäädä kotiin hyvän kirjan ja viinilasin kanssa.

- Saan päänsärkyä nykyajan mainstream musiikista

-  Ennen kaikkea olen vapaa muiden mielipiteistä ja omaan terveen itsetunnon. Tiedän että olen monelle tärkeä, eikä minua kiinnosta tuntemattomien mielipiteet minusta.

Olen 27.

Vierailija
854/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ajatella että ihminen saa olla täti,

ja että tätiys on radikaali kapinan muoto. Täti kapinoi naisvihaa, ulkonäköodotuksia, kapitalismia ja kaikkia normeja vastaan.

Sen sijaan pelkään olevani täti ja teen kaikkeni etten näyttäisi tädiltä. Maatiaispossun vartalo on ykköskriteeri ja talviulkoiluvaatteissa kaikki on menetetty.

Vierailija
855/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muodista poistuneet liian vartalonmyötäiset ja seksikkäiksi tarkoitetut paljastavat vaatteet näyttää just sellaisilta, että ne on hankittu nuorena (10-15 vuotta sitten) ja niitä käytetään edelleen. Tämä ei ole n.s. läskikysymys vaan pahiten tähän sortuvat juuri ne luisevan laihat ja kapeahuuliset Rouva Vilijonkat, jotka kuvittelevat näyttävänsä niissä hyviltä vielä viidenkympin lähestyessäkin. Kuvittelevat varmaan, että sillä tavalla voisivat elää siinä 15 vuoden takaisessa nuoruudessa edelleen. 

Rouva Vilijonkka! Osuva nimitys heille, joille läski on kaikista pahinta, mutta jotka eivät niin kovin kiinnitä huomiota lihaksiin tai ryhtiin. KUNHAN ON LAIHA.

Vierailija
856/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime vuonna kaupassa ihanan perinteisen joulukortin ja silmäni kostuivat hieman. Kun kotona katsoin taas korttia silmäni kostuivat uudestaan. En siis muistaakseni ole lainkaan joulu tai kortti-ihminen.

Vierailija
857/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kysyy, mitä toivot elämässä/uudelta vuodelta, vastaan: että pysyisi terveenä!

Ja se on ihan totta. Ei sitä osaa arvostaa, ennen kuin se alkaa rapistua.

Vierailija
858/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posket roikkuu ja siirryin mukaviin vaatteisiin.

Vierailija
859/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitsit, tunika tai tiukat farkut ruhon päällä. Kyllä joskus vaan taivastelee kun näkee tapauksia. 

Tuossa eileen näin eräänkin mummon lyhyet taitsit ja tunika.Painoa yli 100 kiloa ,syömässä autuaana kahvilassa. Lastenvaunut vieressä. Olikin lapsen äiti, mummosta meni.

Vierailija
860/1764 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tätimäistynyt. On pitkä paksu tumma tukka. Pukeudun oman maun mukaan. En pukeudu tätimäisesti. :D

N51