Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
821/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järkytyin about 6 v sitten toisen ottamasta valokuvasta kuinka tätimäiseltä yllättäen näytinkin. Oli tullut hieman massaa (n. 6 kg) josta johtuen vaatteet ei enää istuneet niin hyvin. Liikunnan harrastaminen oli vähäistä ja ryhtikin oli lösähtänyt. Otin itseäni niskasta kiinni 5 v sitten ja aloin treenaamaan useamman kerran viikossa, ja katsomaan tarkemmin mitä syön. Nyt kroppa näyttää paremmalta kun on tullut lihasta, ryhti parantunut ja paino pudonnut 5 kg. Tätimäisyys karkotettu ainakin toistaiseksi, mutta tiedän toki, että takaisin se tulee. Ikää tulee väistämättä jos hengissä saa olla, eikä näin ollen voi näyttää nuorekkaalta ikuisesti. Tai ehkä sitten siirryn suoraan mummo-vaiheeseen:)

Vierailija
822/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tämäistykö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautausmaakävelyt alkaa olla tuttua puuhaa. Siellä on niin hiljaista ja näkee loppusijoituspaikkansa. Oikein herkistyy kun näkee palavan kynttilän jonkun haudalla. Pysyy elämän realiteetitkin mielessä. Ikää 39.

Muodista en piittaa enää ollenkaan. Nyt esimerkiksi on muodissa leveät farkut. Tuntisin itseni lähinnä säälittäväksi, jos tässä iässä vetäisin "nuorisofarkut" jalkaan. Mom jeansit, boot cutit ja pillifarkut ovat ainoita mitä voisin pitää. Vaatteissa ja asusteissa on alkanut arvostaa siisteyttä, eli niiden pitää olla edustuskelpoiset ihmisten ilmoilla liikkuessa. Riittää että on pari erittäin siistiä vaatekertaa. Kotona sitten ollaankin vanhoissa pyjamahousuissa.

Pillifarkut ("skinnies") nimenomaan ovat niitä "nuorisofarkkuja". Ne tulevat ja menevät muodissa. Ennen tätä n. 2010 alkanutta kierrosta olivat muodissa viimeksi 1980-luvulla.

Olen odotellut pitkään, että kaupoista alkaisi taas saada klassisia bootcutteja (ei, trumpettilahkeet tai "flaret" eivät ole bootcut-mallisia) sekä oikeita suoralahkeisia farkkuja. Ne ovat ns. capsule wardroben kulmakiviä, jotka kelpaavat tummissa väreissä myös business casual-pukeutumiseen - skinny jeansit eivät sovi vähääkään muodollisempaan pukeutumiseen (ovat samaa sarjaa leggingsien ynnä muiden kalsareiden ja joogahousujen kanssa).

Täti, 44 v.

Ohiksena mielestäni boot cut on kaikkein hirvein farkkumalli ja tulee aina vaan mieleen joku cowboy ja takahikiän baari.

Vierailija
824/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää tämäistykö!

En, olen luvannut itselleni ettei tarvi.

Vierailija
825/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tiedänkö edes, mitä tätimäisyys on. Ajattelin ensin, että se on jotain aktiivista, näkyvää, ehkä vähän pelottavaakin naiseutta, jossa ei seksikkyys ole mukana mitenkään.

Voisi sopia minuunkin. 60 v. lähestyy. Aloitin toiset korkeakouluopinnot yli kolmikymmppisenä ja uudella työalalla nelikymppisenä, lapsettomana ja naimattomana: koin olevani nuori aikuinen pitkään. Painonhallinta on vaikeutunut vasta yli 50 vuotiaana. Nivelongelmia ei ole, joten aloitin juoksuharrastuksen muutama vuosi sitten. Se on ollut tauolla loppusyksystä alkaen, ja kilot kertyvät helposti, kun makeanhimo iskee kaamosaikana. Tukka on paksu ja pitkä, sävyttelen, ei juuri hopeanharmaata, vaan tavanomaista maantien sävyä. Käyttelen piilolaseja tai "hengettömiä." Vanhempani eivät rypistyneet kuin yli 80v. Atoopikkona käytän kyllä laadukkaita rasvoja, ilman planeetan parhaita silmänympärysvoiteita elämä olisi hankalaa. Olen jossain määrin "iätöntä" tyyppiä, erityisen seksikäs en ole ollutkaan.

Olen huomannut joissain asioissa ihmeellistä jääräpäisyyttä, pidän kiinni joistain näkemyksistäni ja latelen niitä välittämättä loukkaako se tai ei. Tällaista tätimäisyyttä on ollut ehkä kolmisen vuotta. Korona-aikana, nyt maskijaksolla paheksun mielessäni nuoria, jotka eivät maskeista välitä, mutta olen malttanut mieleni. Eilen täydessä bussissa ojensin kahtaa pojankloppia, jotka potkulautoineen veivät neljä paikkaa. Sanoin vain miten laudat pitää asetella, jotta muutkin mahtuvat. En mitenkään ystävällisesti tai humoristisesti, vaan tätiauktoriteetilla. Tätiesikuvia etsiessäni en suuntaa katsettani jenkkeihin, vaan britteihin: Emma Thompson, Olivia Coleman.

Oletko siis jäkättäjätäti? Kyllä nuorillekin voi puhua kohteliaasti.

Vierailija
826/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on liian nuorekas vaate tähdille? -sivusta

Ei mikään, jos se sopii sun vartalotyypille. Ja on edes keskihyvää laatua.

Vierailija
827/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäisin vielä täti valikoimaan arvokas vanha rouva. tyylikkäät vaatteet,kaunis koti ja sellaista hyvää karismaa olemuksessa.

joillain tyyllikkyys kasvaa iän ja osaamisen myötä.

Vierailija
828/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koin tätimäistyneeni ensimmäisen kerran 20+ kun lenkkipolulla vastaantulija kehotti lastaan "väistämään tätiä". Ja toki tädiltä tuntuu myös joka kerta kun joku ääliö kuvittelee olevansa kohtelias ja kutsuu rouvaksi. Mutta mitäpä näistä.

Vierailija
829/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työpaikkaa. Lähdin siitä, mihin olin tullut nuorena, yhtaikaa monen mun ikäisen kanssa. Oli biletetty yhdessä ja tanssittu pöydillä. Mielestämme oltiin vielä ne samat tytöt.

Menin uuteen työhön, jossa olin yhtäkkiä kymmenen vuotta kaikkia vanhempi, ja heidän esimies. Jouduin olemaan vähän äiti myös itseä vanhemmille alaisille. Vielä stressi sai painon nousemaan ja nukuin muutenkin huonosti. Kaikki loppukin harha nuoruudesta haihtui. Musta tuli juuri sellainen loputtoman rauhallinen ja luotettava täti, joka vakaasti pitää kaiken raiteillaan, niin töissä kuin sukujuhlissa.

Vierailija
830/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunnika kirjoitti:

Täällä näköjään kaikki sekoittaa tätimäisyyden ikääntymisen merkkeihin ja elopainoon. Tätimäisyys on ennen kaikkea henkinen ominaisuus, väsähtäneisyyttä, pysähtyneisyyttä, tylsyyttä, tosikkoutta, juoruilua, tiukkapipoisuutta, nalkuttamista, parempitietävyyttä, seksittömyyttä jne. Tämä kaikki voi toki näkyä myös ulkonäössä, mut liikakilot ja rypyt naamassa eivät ole tätiyden merkkejä. Nuorilla kauniilla surffareilla australiassakin on jo parikymppisenä rypyt silmien ympärillä, mut ei se heistä tätejä ja setiä tee. Voi olla kuuskymppinen satakiloinen keijukainen olematta ollenkaan täti.

Minä kyllä julistaudun pehmeäksi ja nauravaksi tädiksi, joka on essu jauhossa ja tukka sekaisin. Mutta seksittömäksi ei minua tarvitse sanoa, pidän omasta sedästäni oikein erinomaisen hyvää huolta :) ja hän minusta.

Vierailija
831/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomisiskot näyttävät tädeille, tyylittömyys ja tanakka vartalotyyppi saatu geeniperintönä. Yes.

Vierailija
832/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hauskin ketju ikinä. Itse huomaan nelikymppisenä pelkäämäni jatkuvasti liukastuvani. Kävelen kankeasti eteenpäin nastakengillä heijastinliivit päällä :D vielä 5 v. sitten olisin nauranut moiselle.

Vierailija
833/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hauskin ketju ikinä. Itse huomaan nelikymppisenä pelkäämäni jatkuvasti liukastuvani. Kävelen kankeasti eteenpäin nastakengillä heijastinliivit päällä :D vielä 5 v. sitten olisin nauranut moiselle.

Haha. Tunnistan itseni! Sain joululahjaksi heijastinvaljaat ja käytän niitä päivittäin. Nastat on olleet jo pitkään! N38

Vierailija
834/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika vauhditti selkeästi tätiytymistä! Kun on vaan kotona, ruokakin haetaan kotiin, työt tehdään etänä ja niin edelleen, ei ole ollut "pakko" huolehtia itsestään. Ei ole tarvinnut meikata, käydä kampaajalla, kosmetologilla, harrastuksissa, vaatekaupoilla... Ei ole tarvinnut olla sosiaalinen. Ja sitten kävi näin.

Viisi kiloa ja kaksi vuotta myöhemmin olen ihmisraunio, josta jäi jäljelle vain...

Täti.

Vierailija
835/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää hiuksiani, en käytä ryppyvoiteita, en käy saleilla, enkä ryhmäjumpissa, syön ja herkuttelen hyvillä mielin, pukeudun tunikoihin, ja legginseihin koska ihanat päällä. En enää osta bikineitä, enkä ota aurinkoa, ei ole moiseen mielenkiintoa. Hyväksyn ikäni, ja sen miltä näytän. En koe tarvetta miellyttää miehiä. En edes huolisi oman ikäistä miestä, kun ovat sovinistisia, ja kaljamahaisia suurin osa. Olen onnellinen täti.

Vierailija
836/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lisäisin vielä täti valikoimaan arvokas vanha rouva. tyylikkäät vaatteet,kaunis koti ja sellaista hyvää karismaa olemuksessa.

joillain tyyllikkyys kasvaa iän ja osaamisen myötä.

Se ei olekaan täti.

Vierailija
837/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Mulle on tullut koko ikäni korkkareilla kulkemisesta sellaiset vaivasenluut vasempaan jalkaan, etten enää tiedä, missä aamutossuissa lähtisin pihalle. Lenkkaritkaan ei kaikkiin vaatteisiin aina sovi, vaikka kuinka jotkut niin väittää.

N41

Vähän off-topic, mutta ei vaivasenluu korkkareista johdu. Se on virheellinen uskomus. Et sinäkään varmaan sitä korkkaria vain vasemmassa jalassa kuitenkaan pitänyt.

Tätipiirre minussa: korjailee kun huomaa virheitä.

Vierailija
838/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mustia kuomakenkiä talvella, myös töissä. Vedän housunlahkeet kuomien toppavarren päälle ja uskottelemaan itselleni ettei kukaan huomaa. Sit kun on vielä merinovillasukat siellä kengässä niin jalat on kuivat ja lämpimät koko päivän 😊

Vierailija
839/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätillä olisi munat, se olisi setä.🤔

Vierailija
840/1764 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on liian nuorekas vaate tähdille? -sivusta

Kaikki muodista poistuneet liian vartalonmyötäiset ja seksikkäiksi tarkoitetut paljastavat vaatteet näyttää just sellaisilta, että ne on hankittu nuorena (10-15 vuotta sitten) ja niitä käytetään edelleen. Tämä ei ole n.s. läskikysymys vaan pahiten tähän sortuvat juuri ne luisevan laihat ja kapeahuuliset Rouva Vilijonkat, jotka kuvittelevat näyttävänsä niissä hyviltä vielä viidenkympin lähestyessäkin. Kuvittelevat varmaan, että sillä tavalla voisivat elää siinä 15 vuoden takaisessa nuoruudessa edelleen.