Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
721/1764 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekin vertaistukea kirjoitti:

Miksi kaikki palstalaiset ajattelee

että yli 50 vuotias on aina ruma ja lihava?

Olen itse aikuisen näköinen kaunis ja hoikka nainen.

Kasvot ja olemus silti siro ja tyttömäinen.

Jos laitan minimekon..en saa miehiltä rauhaa=hyvä kroppa

siksi en laita :)

Ja taas yksi joka käy syöpäsairasketjussa hehkuttamassa terveyttään ja lapsettomuusketjussa kertomassa isosta, kauniisti kasvatetusta lapsikatraastaan...

Itsensä hyväksyvät ja elämäänsä täysillä mahdollisista krempoista huolimatta elävät tädit ovat upeita. Nuoruuttaan vakuuttelevat aikuiset naiset taas herättävät lähinnä myötähäpeää. Ei, jos olet "aikuinen nainen", kroppasi ja etenkään kasvosi eivät ole tyttömäisiä muutoin kuin siinä tapauksessa että moniteholasisi ovat jääneet uusimatta.  <3 Ja se on ihan ok, sillä ainoa vaihtoehto olisi ollut kuolla nuorena.

Vierailija
722/1764 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kike Elomaa edustaa semmoista 60v naista, jollainen haluaisin olla sitten pitkän pitkän ajan päästä.. On säilyttänyt raaminsa eikä ole pehmentynyt mummomaiseksi, ei pykeutumiseltaan eikä hiuksiltaankaan. Miksi leikata upeat kiharat lyhyeksi.

Koska viimeksi vuonna 86 muodissa ollut kampaus vanhentaa ihan törkeästi.

Olet väärässä. Kikellä on kaunis kampaus, sellainen "missitukka". Se olisi ollut vuonna 86 aivan liian kesy ollakseen huippumuodikas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1764 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat kolisee suussa, kun menen pyllymäkeä talvella.

Vierailija
724/1764 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45v. ja ostin kitkakengät, etten liukastu. Ja nastakenkiä nyt jäisellä kelillä katselen itselleni, aiemmin en kumpiakaan olisi ottanut.

Ja nykyään aina pipo talvella päässä, oikein extra pakkasilla vielä erikoisen lämmin.

Ennen ei ajatustakaan pitkistä kalsareista/sukkiksista ja nyt koko talven ollut housujen alla.

Ajattelen, mitä väliä näyttääkö tyhmältä, kunhan on lämmin. Aiemmin ensin tuli se, miltä näyttää...

Jos nuo ovat tätimäisyyden kriteerit, olen ollut täti jo alle parikymppisenä :D. Mielestäni yksikään noista kohdista ei ollut lainkaan noloa silloinkaan.

Vierailija
725/1764 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava ketju! Minulle tuli tätitaksonomiastakin hyvä mieli: vaikka täti-sanasta tulee mieleen harmaa, persoonaton massa, meitä on tosi erilaisia ja täti-iässä ihmiset toteuttavat itseään ihan eri tavalla kuin nuorena. Joskus teininä isoja eroja teki, mitä musiikkia kuuntelee tai mitä liikuntalajia harrastaa. Aikuisena taas omaa persoonaa toteuttaa vapaammin ja paljon isommalla skaalalla. Aika upeaa!

Kuten teineihin, täteihinkin mahtuu angstaajia, elämäänsä inhoavia ihmisiä joiden hartain toive on tulla joksikin mitä he eivät ole. Ja sitten on niitä jotka ovat löytäneet oman tapansa elää mielekästä ja rikasta elämää. Täti-ikään ehtiminen tai ulkonäön muuttuminen ei tee kenestäkään viisasta, tasapainoista tai seesteistä, mutta täti-iässä sellaisiin on jo ainekset kun monenlaista on koettu.

Minä taidan olla virastotäti: ulkomuodoltaan sellainen helposti massaan hukkuva ja 100% ikäisensä oloinen tavis, joka kuitenkin on osaava, monitaitoinen, aikaansaava ja saavuttanut elämässä muutamia asioita joista voi tuntea hiljaista ylpeyttä. Töissä jaksan välittää asiakkaistani, yksityiselämässäkin olen kunnollinen ja jonkun mielestä tylsä kotoilijatyyppi. Mukavuus on todellakin tärkeämpää kuin random ihmisten maailman koristaminen! Teen terveyden ylläpitämiseksi sen minkä voin, mutta koitan olla stressaamatta sillä sairastumisessa on myös onnella osuutensa. Ulkonäön osalta en kilpaile nuorten kanssa enkä välitä ulkonäkökeskeisten miesten huomiosta, mutta tunnen oloni paremmaksi jos pukeudun kivasti ja laittaudun vähän arkenakin. Salaisia paheitani ovat pleikkapelit, sekä yksin kotona ollessa Spotifyn ysärin eurodance-hittien tahdissa tanssiminen. Tämä on elämässä hyvää aikaa!

Vierailija
726/1764 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin enemmän sukulaisia ja puhuin nuorten kanssa.

Vierailija
727/1764 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirandallakin on harmaa tukka.

Vierailija
728/1764 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

45v. ja ostin kitkakengät, etten liukastu. Ja nastakenkiä nyt jäisellä kelillä katselen itselleni, aiemmin en kumpiakaan olisi ottanut.

Ja nykyään aina pipo talvella päässä, oikein extra pakkasilla vielä erikoisen lämmin.

Ennen ei ajatustakaan pitkistä kalsareista/sukkiksista ja nyt koko talven ollut housujen alla.

Ajattelen, mitä väliä näyttääkö tyhmältä, kunhan on lämmin. Aiemmin ensin tuli se, miltä näyttää...

Jos nuo ovat tätimäisyyden kriteerit, olen ollut täti jo alle parikymppisenä :D. Mielestäni yksikään noista kohdista ei ollut lainkaan noloa silloinkaan.

Samoin.

Vierailija
729/1764 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mullekin vertaistukea kirjoitti:

Miksi kaikki palstalaiset ajattelee

että yli 50 vuotias on aina ruma ja lihava?

Olen itse aikuisen näköinen kaunis ja hoikka nainen.

Kasvot ja olemus silti siro ja tyttömäinen.

Jos laitan minimekon..en saa miehiltä rauhaa=hyvä kroppa

siksi en laita :)

Ja taas yksi joka käy syöpäsairasketjussa hehkuttamassa terveyttään ja lapsettomuusketjussa kertomassa isosta, kauniisti kasvatetusta lapsikatraastaan...

Itsensä hyväksyvät ja elämäänsä täysillä mahdollisista krempoista huolimatta elävät tädit ovat upeita. Nuoruuttaan vakuuttelevat aikuiset naiset taas herättävät lähinnä myötähäpeää. Ei, jos olet "aikuinen nainen", kroppasi ja etenkään kasvosi eivät ole tyttömäisiä muutoin kuin siinä tapauksessa että moniteholasisi ovat jääneet uusimatta.  <3 Ja se on ihan ok, sillä ainoa vaihtoehto olisi ollut kuolla nuorena.

No ei se tuo tätimäisyyden ylistyskään oikein vakuuta, jos pitää samalla haukkua ne jotka on paremmin säilyneet.

Itseäni tympii tuo asenne että keski-iässä kuuluu leikata lyhyet hiukset ja pukeutua johonkin legginseihin ja muodottomiin tunikoihin. Jos vielä kehtaat seurata muotia, pidät pitkät hiuksesi ja tykkäät pitää itsesi normaalipainossa, niin kyllä on kamalaa, mitä se tuokin yrittää. 🙄

Vierailija
730/1764 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätimäisyys ilmenee minussa siten, että niinä harvoina kertoina kun pääsen rilluttelemaan bailaan kuin hullu mamma kaverini kans eturivissä ja kiljun ja kerran jopa riisuin rintsikat paitani alta hihasta ja heitin lavalle. On niin kovin harvinaista päästä baariin tai keikalle.

Nyt tämä tätilajitoveri haluaisi tietää mikä orkesteri/artisti sai sinut heittämään rintsikat lavalle? Arvostan.

Toinen täti ehdottaa, ainakin Michael Monroe voisi teettää tuota?

Vierailija
731/1764 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut täti jo yli 30 vuotta. Nyt kun ikää on 55, olen myös tätimäinen, ja se on minusta vain hauskaa! Jätän nuorisovaattee suosiolla teineille ja pukeudun toppavaatteisiin ja järkeviin kenkiin. En meikkaa ja hiukseni on leikattu helppoon polkkamalliin. Juhliinkin pukeudun yksinkertaisesti ja hillitysti, sillä minulla ei ole mitään tarvetta kerätä huomiota räväkällä pukeutumisella. Sisimmiltäni olen sama pikkumyy kuin ennenkin.

Vierailija
732/1764 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino, niskakyttyrä, tukevat lanteet, hiukset pitkät mutta useimmiten nutturalla.

Silti kasvoista edelleen tyttömäisen nuorekas, piirteet sellaiset.

Kun saisi painoa pois niin tippuisi myös vuosia olemuksesta. Silti tyytyväinen näinkin. 😊 Ehkä se on tätimäistymistä myös, ettei kanna huolta lainkaan siitä, mitä joku muu ulkomuodostani ajattelee. Ihana vapauttavaa!

Vierailija
733/1764 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 v. Urheilen, hiihdän jne kuten aina, painan 52 kg. Eli ylipainosta ei minun tätimäisyyteni johdu.

Vyötäröni on kadonnut! Takapuoleni on litistynyt (ei se nyt ihan lättä ole vieläkään) ja minusta on tullut kuivan kesän oravan näköinen. Sellaisen oravan jolla on POSKIPUSSIT. Tyhjät. Ei ne isot ole, mutta aihiot ovat selkeät.

Olen miettinyt, etten enää kehtaa pitää poninhäntää. Kuten aloittaja, näin itsestäni kuvan sivusuunnassa ja kaulani on ihan kummallinen sivusta. Ei nyt kaksoisleukaa, mutta sellainen tasaisehko heltan(???) alku leuasta kaulan juureen. Siis apua!

Ryppyjä ei ole, ainakaan paljoa, ja pukeudun varmaan ikäkauteeni jämähtäneesti, farkkuihin, tennareihin ja neuleisiin. Ehkä se on Uusi Tätimäisyys - no, ihan sama. Nykynuorethan kulkee tweedjakussa taas.

Vierailija
734/1764 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oikeestaan haluaisin jo tässä44vuoden iässä muittua ulkoisestikin vähän enemmän ikäsekseni. Tyylikkäästi. Kuljen aina legginsseissä tai jossain rennoissa vaatteissa vaikka ikäni puolesta voisin pukeutua vaikka mihin upeisiin asuihin joita ihailen kun näen jollain toisella.

Vierailija
735/1764 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse nykyään olla enää "tätimäinen".Olen yli 70v ja seuraan muotia edelleen.Pidän itsestäni huolta ja paino on normaali.Enkä näytä vanhalta "tantalta".

Vierailija
736/1764 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oikeestaan haluaisin jo tässä44vuoden iässä muittua ulkoisestikin vähän enemmän ikäsekseni. Tyylikkäästi. Kuljen aina legginsseissä tai jossain rennoissa vaatteissa vaikka ikäni puolesta voisin pukeutua vaikka mihin upeisiin asuihin joita ihailen kun näen jollain toisella.

Minä olen 44 v. ja minun äitini kulkee aina leggingseissä. Minä pukeudun mielestäni ”nuorekkaammin” vaikka kaipa nuo leggarit ovat kansallisasu taaperosta tanttaan.

Vierailija
737/1764 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätit käyttää usein paljeteilla, strassikivillä koristeltuja farkkuja, farkkutakkeja kesäterasseilla.

Nehän on ihan m u s t.

Minulla on alkanut olla blingiä kaikkialla. Olen aika tykännyt niistä, mutta tähän asti en ole kehdannut, kun olen ajatellut, mitä ihmisetkin sanoo. Ja vain näteillä nuorilla blondeilla on oikeus käyttää pinkkiä ja blingiä.

Mutta tätiintyminen tarkoittaa, että muiden mielipiteellä ei ole enää helkkarinkaan väliä. Joten jos tulen hyvälle tuulelle joka kerta, kun otan käteen blingin laukkuni, niin sehän on sitten minun laukkuni. Ei ole enää aikaa elää, kuin olisin jonkun bussipysäkillä seisojan elämän NPC.

Vierailija
738/1764 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pysyisi freesinä ja nuorekkaana kuten vaikka Piritta Hagman. Hän ei ikipäivänä näytä yli nelikymppiseltä äidiltä.

Kyllä näyttää, iän tuomat muutokset huomaa jo kasvoilta.

Ei ryppyjä eikä piirteet ole valahtaneet. Ei tosiaankaan huomaa hänen kasvoistaan mitään ikääntymistä. Nuoremman näköinen kuin moni parikymppinen.

Nelikymppinen onkin vielä melko nuori, varsinkin, jos on juuri täyttänyt 40. Varsinainen romahdus tapahtuu yleensä vasta reippaasti yli viisikymppisenä. 

Vaihdevuodet täräyttää tätiyden päälle lähes yhdessä yössä. Itsellä oli kauhea tätiytymisangsti ja -vastustus päällä, mutta kun menopaussi iski ja yhtenä aamuna peilistä katsoi pehtoorinnan ja äitini risteytys, annoin periksi ja nyt porskutan menemään ihan muina täteinä 💪 Tämähän onkin oikein kivaa!

Just näin. 49v olin vielä elämäni iskussa, oli korkkaria ja vyötärö. 54v noin varttia vaille kolme se sitten iski, massu pumpsahti ja hamsteriposket valahti. Oli pakko laittaa koko klassinen vaatekaappi uusiksi, kun se vanha perustui siihen, että ihmisellä on vyötärö. Tämä on ihana ketju, olen löytänyt taas heimoni.

Vierailija
739/1764 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis ja ohi aiheen mutta miksi luullaan että täti-ihmisen (45-65v tms ikähaarukka) pitkä tulla on ohut hapsutukka ja kuluneet latvat?

Mulla on valtavan paksu tukka ollut aina, siis todella paksu ja kampaajatkin asiaa ihmetelleet, esim letti on paksumpi kuin 11v lapseni käsivarsi. Se on yhä näin vaihdevuosi-iän kynnyksellä valtavan paksu, kasvaa sellaset 15cm vuodessa, kiiltää ja on hyväkuntoinen vaikken sitä mitenkään kummemmin hoida. Harmaita vain pari yksittäistä, ei tarvitse edes värjätä kun tummanruskea hyvä väri luonnostaan

Tiedän kyllä mikä yleisellä tasolla suomalainen hiuslaatu on mutta on iso osa (varmaan joku 15-20% naisista) joiden tukka on vanhanakin paksu, pitkä ja hyvinvoiva.

Minäkin olen tällaista paksu-pitkä-tukka -alalajia, hippimäisesti harmaannun tukka auki, ja minusta tulee Outi Heiskanen -mummo

Jollei, voi olla että takerrun sitten hiusasiaan, hankin mustan peruukin, ja minusta tulee Kirsti Paakkanen/ Lenita Airisto - mummo

Mutta onhan se hyvä, että meillä on ikääntymiseen bosslady- esikuvia ;)

Vierailija
740/1764 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulla on mainio itseironia ja huumorintaju👍❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi