Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju
Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.
Kommentit (1764)
Vanhenimisessa ei muu haittaa, kuin jos tulee kipuja tainlonkkavaivoja. Laihtua voi aina, mutta jos on debiili.. siihen ei auta ikäkään.. viisas viisastuu ja tyhmä tyhmistyy. Ts.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pysyisi freesinä ja nuorekkaana kuten vaikka Piritta Hagman. Hän ei ikipäivänä näytä yli nelikymppiseltä äidiltä.
Kyllä näyttää, iän tuomat muutokset huomaa jo kasvoilta.
Ei ryppyjä eikä piirteet ole valahtaneet. Ei tosiaankaan huomaa hänen kasvoistaan mitään ikääntymistä. Nuoremman näköinen kuin moni parikymppinen.
Tätilajeja:
nyssykkätäti, hippitäti, suttutäti, pehtoorinna ja täti tomera (näitä on paljon keskustan puoluekokouksessa). Lisäksi ainakin kansanopistotäti, luonnonystävä- ja puutarhatäti sekä 'olen ikuisesti nuorekas'-denialtäti.
Mitä ihmettä! Ei kuulu vielä nelikymppisenä tätimäistyä eikä harmaantua. Nelkyt olin vielä nuorekas ja miesten päät kääntyivät. Vasta viittäkytä lähestyttyessä alkoi rupsahtaminen mutta harmaita ei ole vieläkään vaikka ikää jo 55. Perintötekijät varmaan vaikuttavat eniten ja hyvin vähän elämäntavat sillä itselläni ne eivät ole olleet mistään terveellisimmistä päistä. Ja sairaudet, lääkkeet tietenkin. Vähän päälle 50 sain ensimmäiset lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Tätilajeja:
nyssykkätäti, hippitäti, suttutäti, pehtoorinna ja täti tomera (näitä on paljon keskustan puoluekokouksessa). Lisäksi ainakin kansanopistotäti, luonnonystävä- ja puutarhatäti sekä 'olen ikuisesti nuorekas'-denialtäti.
Lisäisin listaan huolitellun, elegantisti pukeutuvan tädin.
Itse haluaisin olla sellainen mutta todellisuudessa olen paremminkin kansanopisto- tai kulttuuritäti, jonka suuri ilo on mennä teatteriin tai taidenäyttelyyn.
Kävin vaatekaupassa ja huomasin käyväni itseni kanssa keskustelua siitä, voinko ostaa jonkin vaatteen vai onko se vähän nuorempien vaate. Huomasin vakuuttelevani itselleni, että enhän minä vielä niin vanha ole ja olenhan sitä paitsi hyvässä kunnossa. Onneksi tajusin tässä vaiheessa vaihtaa vaatekauppaa, kun totesin, että jos joudun käymään tämän keskustelun itseni kanssa, olen sellaiseen vaatteeseen auttamatta liian vanha.
Muistan edelleen kun oma äitini ei pukeutunut yhtään ikätasoisesti, vaan käytti nelikymppisenä jotain ihme teinirytkyjä. Aina sai hävetä. Yritän omat lapseni säästää tältä 😅
En tiedä mihin mun kommentti katos. Oon vasta alle 40 v, mutta alkanut arvostaa mukavuutta pukeutumisessa. Inhoan kiristäviä ja paljastavia vaatteita. Tv on mielestäni täynnä ala-arvoista ohjelmaa, tosin sisustus- ja kokkailujutut kiinnostaa. Mummolajit kuten vesijumppa vetää puoleensa. Kauhistelen koululaisia jotka kiipeilevät puissa ja välikatoilla. Jaloissa pitää olla hyvät, leveälestiset kengät. Laukussa on joskus ensiapupakkaus ym mukana.
Nuorena olin Melrose Placen punatukkaisen Sydneyn lookalike, nyt näytän Tarja Haloselta.
Need I say more...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pysyisi freesinä ja nuorekkaana kuten vaikka Piritta Hagman. Hän ei ikipäivänä näytä yli nelikymppiseltä äidiltä.
Ei ryppyjä eikä piirteet ole valahtaneet. Ei tosiaankaan huomaa hänen kasvoistaan mitään ikääntymistä. Nuoremman näköinen kuin moni parikymppinen.
Nelikymppinen onkin vielä melko nuori, varsinkin, jos on juuri täyttänyt 40. Varsinainen romahdus tapahtuu yleensä vasta reippaasti yli viisikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. tämän artikkelin kuvissa näyttää ihan ikäiseltään. Silmien ja suun ympärillä olevat juonteet paljastavat iän, eikä iho ole enää sellaisen kimmoisan näköinen kuin parikymppisillä. Mutta ei siinä siis mitään väärää tai vikaa ole, kaunis nainen hän edelleen on!
Businesstäti: Kalliit bisnesvaatteet, kampaajan huolellisesti ehkä hiukan liian tummaksi värjäämät hiukset, meikki, kynnet, hillityt mutta helkutin kalliit korut, iso citymaasturi, tuntee lentoemot Finskin bisnesluokassa, harrastaa golfia.
Fitnesstäti: Ankaralla urheilulla laihana pidetty kroppa, suonikkaat käsivarret, ryppyiset kyynärpäät ja polvet, hiukan kuivahtanut peppu, joillakin yksilöillä isot pyöreät rinnat sekä pulleat huulet ja poskipäät ja silmät viirullaan.
Luontotäti: Goretexia päästä varpaisiin, työmatkat fillarilla kaikilla säillä, laittamaton koska meikit tai kampaukset ei pysyisi, koiran kanssa metsälenkeillä, alkanut pitää luontopäiväkirjaa, jos puutarha niin tietää kaiken perennoista ja vaanii pistokkaita kaikkialla.
Touhu_täti: (autocorrect ei millään antanut kirjoittaa yhteen) : Noin tuhat projektia kerralla päällä pellavankudonnasta autotallin siivoukseen, valtava kassi aina mukana jossa tavarat kaikkien tarpeisiin (mm tyttöporukan teatteriliput ja lista siitä, paljonko Tiina, Minna ja Ellu ovat velkaa toisilleen viime reissusta), teinit ja aviomies hiljaista tyyppiä jotka ymmärtää pysyä poissa tieltä.
Rasva alkaa kertyä persmuksen ja reisien sijaan vatsan seudulle ja käsivarsiin. Pohkeet on levinneet. Vyötärö kadonnut täysin ja allit ei mahdu enää kunnolla takkien hihoihin. Painan saman verran kuin ollessani viimeisillään raskaana ja ylimääräiset kilot ei lähde mihinkään ilman jotain tiukkaa kuuria - tullakseen taas takaisin aina vaan nopeammin ja pysyvämmin. Ennen ylimääräisiä kiloja oli 2-4, nyt 20.
Kasvot näyttää yllättävän löysältä ja harmailta verrattuna muiden etäpalaverin osallistujien kasvoihin. Tukka on harmaanvalkoinen ja kulmakarvat lähes kadonneet. Läskistyvistä kasvoista alkaa myös huulet kadota.
Jotta kropan saa mahdutettua vaatteisiin, täytyy todellakin käyttää tätivaatteita, ei enää jakkuja, vaan venyvä villatakki. Ei tyköistuvia housuja, vaan joustavat löysähköt teryleenit. Paitapuseroista ei voi edes haaveilla, käsivarret ei vaan mahdu. Paidan pitää olla myös löysä vatsanseudulta. Huoh.
Joka sunnuntai päätän, että nyt alkaa taas tiukka ruokavalio. Ja maanantaina, viimeistään keskiviikkona huomaan, että en aloittanutkaan... ”syitä” löytyy.
Liikun viikossa vähintään 8 tuntia kävellen tai pyörällä, näillä kiloilla en todellakaan enää juokse. Nyt tunnen olevani täti. Ja olen 53v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. tämän artikkelin kuvissa näyttää ihan ikäiseltään. Silmien ja suun ympärillä olevat juonteet paljastavat iän, eikä iho ole enää sellaisen kimmoisan näköinen kuin parikymppisillä. Mutta ei siinä siis mitään väärää tai vikaa ole, kaunis nainen hän edelleen on!
Ei kyllä minusta. Olisin veikannut viitisen vuotta nuoremmaksi kuvien perusteella. Ja jos ei ole noin raskasta kuvausmeikkiä, niin saattaa näyttää vieläkin nuoremmalta luonnossa.
Olen helpottunut kun on kesä ja lämmintä niin ei tarvitse menettää yöuniaan nuorison nilkkojen terveydestä kun pakkasella nilkat paljaana kulkevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä minusta. Olisin veikannut viitisen vuotta nuoremmaksi kuvien perusteella. Ja jos ei ole noin raskasta kuvausmeikkiä, niin saattaa näyttää vieläkin nuoremmalta luonnossa.
Mun mielestä näyttää noissa kuvissa nelikymppiseltä (en tiennyt ikää ennestään) - eli ihan ikäiseltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkaamalla on yritetty tehdä hänestä nuoremman näköistä, mitä hän oikeasti on. Todennäköisesti hän näyttää meikittömänä ikäiseltään.
Laitoin kolmea eri pelargonia parvekkeelle kun oli niin kivoja eri pinkin sävyjä. Olen vasta 32 mutta tuli tätimäinen olo. Ihansama. Tätiytyminen alkakoon.
Terassi_täti: Rhodoksen veteraaneja 80-luvulta, ikiruskea ja ryppyinen dekoltee,, pastellinväriset pellavat, kokoelma aurinkolaseja, ilo pinnassa, ei ole koskaan kieltäytynyt kuoharista.
Hippitäti: Vegaani jo ennen kuin se tuli muotiin, maanläheiset värit ja luonnollisen harmaat tai hennatut hiukset, intianhuivit ja kaavut, itsetehdyt korut, lauma koiria, kissoja tai hamstereita.
Rokkitäti: Voi olla tatuoitu räväkkä suttutäti tai sitten piilevämpi, komea kokoelma bändipaitoja kasarilta ja ysäriltä, keikoilla eturivissä, muistaa mainita olevansa vanha punkkari mutta olutpäissään salaa nyyhkyttää Bon Jovin tahtiin.
- Tukka harmaantui lähes yhdessä yössä.
- Sauvakävely ja vesijumppa tuntuvat oikein mukavilta liikuntamuodoilta.
- Haluan ehdottomasti kukkatapetin olohuoneeseen!
- Ihastelen kädet ristissä ja huokaillen linnun laulua ja luonnon kauneutta.
- Kukkamaan kitkeminen ja kasvimaan hoitaminen on niiiiin mukavaa. Siellä puuhatessa pitää ähkiä ja äheltää ja nousta välillä voivottelemaan selkää pidellen.
- Housujen pitää olla joustavat ja mukavat, nilkat eivät missään nimessä voi olla paljaat ennenkuin lämpötila on väh. +20.
- Nuoruuden muistelu
- Työpaikalla pomoakin vanhempi.
- Ikää alle 40 🙈