Stringeillä auringonotto yleisessä puistossa keskellä Tamperetta (ei rannalla)
Joo. Näin siis tänään naisen täällä Tampereella ihan keskustan viereisessä, suositussa puistossa (ei rannan lähellä) ottamassa auringoa mustissa stringeissä peppu pystyssä. Oli todella kivaa siinä perhepiknikkiä viettää kun perse siellä paistoi. Yleensä mua ei todellakaan kiinnosta muiden pukeutuminen millään tavalla - myöskään rannalla en kiinnittäis huomiota - mutta yleisessä puistossa nyt herranen aika. Oli aikamoinen myötähäpeä, vaikka itsekin olen nuori. Käytän siis kaikkien vihaamia treenihousuja arkena jne. en yleensä ota tällaisiin kantaa - mutta tää men jo niin yli! Vielä se asento, pylly pystyssä... Huh.
Mitäs olette mieltä tällaisesta? OK vaiko mautonta?
Kommentit (567)
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä niitä naisia, jotka haluavat antiseksualisoida itsensä, siis juuri ne, jotka sanovat, ettei naisen rinnat tai takapuoli ole seksuaalisia ja että miehet (muka) ovat "yli"seksualisoineet ne. Anteeksi vain, mutta kyllä minä naisena haluan pitää molemmat seksuaalisina asioina itsessäni. Mitä seksuaalista sitten naiseen jää, jos nämä halutaan kokea samana asiana kuin vaikkapa käsivarret? Siksi minusta takapuoli ja rinnat tulee peittää julkisilla paikoilla, ne kuuluu vain ja ainoastaan itseni ja puolisoni silmille.
Faktahan on se, että jos miehen biologinen kehitys olisi antiseksualisoinut naisen perseen, niin ei heruttajat sitä esittelisi ja kokisi tarpeelliseksi esittää paljasta persettänsä.
Eikös se Nylon Beat laulanut jostain rusketusraidoista joskus 20 vuotta sitten?
Kun kerran perseen hetkutus yleisölle on taidetta ja voimaannuutta niin kai nyt pienemmässä määrin paikallaan pysyvä stringibiksuperse ja sen esittely on vähintään samaan suuntaan olevaa toimintaa?
Mun mielestä ei ole soveliasta ja tuollaiseen pitäisi voida puuttua ja ohjeistaa henkilö jonnekin muualle. Jotain yhteisiä sivistykseen kuuluvia käytöstapoja suotaisi tässä modernissa yhteiskunnassakin pidettävän yllä. Joidenkin arviokyky ikäväkyllä tuntuisi hämärtyvän täysin, eikä kaikessa voi olla kyse aina siitäkään että muut joustaa näiden poikkeustapausten ympärillä, ikävää jos yleinen ajatus on että jos ei halua nähdä niin katsokoot muualle...tuotahan sovelletaan jo tilanteissa kun joku on hädässä ja tarvitsisi apua, niin jengi on kuin ei näkisikään koska apua et uskalla mennä antamaan.
Ranskassa jaetaan sakkoja, jos harrataa kyseistä toimintaa Seinen varressa.
Vierailija kirjoitti:
Duecorso kirjoitti:
Hahah, ehkä ei sopivaa, mutta en minä olisi häiriintynyt. Lapset tuskin edes huomaa ja jos huomaa, niin asiahan on helppo kuitata kertomalla heille , että jokainen saa pukeutua just niin, kun itse haluaa. Luulen, että miestäkään ei kovasti haitannut, vai juuri siitäkö se paheksunta johtuukin? :D Minua ei olisi yksi pylly haitannut tippaakaan. Jos en olisi halunnut persettä katsella, niin olisin vaihtanut istumaan niin päin, että olisin ollut selin tuohon naiseen päin.
No, mutta mieti asiaa näin: jos sun päiväsi suurin epäkohta oli yksi paljas perse puistossa, niin asiat on aika hyvällä mallilla!Ei ollut päiväni suurin epäkohta, mautonta vaan mielestäni, Mieheni voi katsoa miun stringipyllyä kotona ihan tarpeeksi - tai jos haluaa niin myös muiden, mutta minua ei kauheasti puistossa kiinnostaisi paljasta pyllyä _pystyssä_ kiinnostaisi katsella - kuten ei esiteini-ikäistä picnic-seuralaistakaan, jolle tilanne oli ehkä ikävin.
AP
Olit siis vain mustasukkainen. Älä ole niin epävarma <3
Tuossa käy vielä niin että koska mihinkään ei saa vetää yksilönoikeuden varjolla mitään rajaa, niin pian pitää saada ottaa aurinkoa puistossa myös toplessina ja läpinäkyvissä stringeissä...twerkaten. Onhan näitä lehdellä yläkroppansa peittäjien tempauksia jo ollutkin. Ja sitten sekin että kun sukupuoletkin on jo historiaa, niin pukuhuoneetkin voidaan pian lakkauttaa tarpeettomina jne. tottahan aina löytyy niitä puolustelijoita jotka ajattelevat että paljas pinta on aina automaattisesti vain hyvä asia, mutta ei mielestäni tällöin olla kyllä mietitty asiaa ihan loppuun saakka. Sitäpaitsi ne samat oikeudet keikistelyyn pätevät sitten niihin rupsahtaneisiinkin ja ylipainoisiin yms. luontoäidin taideteoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duecorso kirjoitti:
Hahah, ehkä ei sopivaa, mutta en minä olisi häiriintynyt. Lapset tuskin edes huomaa ja jos huomaa, niin asiahan on helppo kuitata kertomalla heille , että jokainen saa pukeutua just niin, kun itse haluaa. Luulen, että miestäkään ei kovasti haitannut, vai juuri siitäkö se paheksunta johtuukin? :D Minua ei olisi yksi pylly haitannut tippaakaan. Jos en olisi halunnut persettä katsella, niin olisin vaihtanut istumaan niin päin, että olisin ollut selin tuohon naiseen päin.
No, mutta mieti asiaa näin: jos sun päiväsi suurin epäkohta oli yksi paljas perse puistossa, niin asiat on aika hyvällä mallilla!Ei ollut päiväni suurin epäkohta, mautonta vaan mielestäni, Mieheni voi katsoa miun stringipyllyä kotona ihan tarpeeksi - tai jos haluaa niin myös muiden, mutta minua ei kauheasti puistossa kiinnostaisi paljasta pyllyä _pystyssä_ kiinnostaisi katsella - kuten ei esiteini-ikäistä picnic-seuralaistakaan, jolle tilanne oli ehkä ikävin.
AP
Olisin kyllä itsekin vastaavassa tilanteessa ollut närkästynyt, Tämäkin asia josta saa puhua vain yksipuolisesti. Stringiperseellä on kyllä oikeus olla siellä perse pystyssä eikä sitä saa kukaan kyseenalaistaa, mutta minulla tai kenelläkään muulla ei ole oikeus asiasta loukkaantua tai kokea häiritsevänä. Eikä tämä ole todella ristiriitaista?
Kyllä muakin nauratti kun suoraan ikkunan alla otti kaksi nuorta naista aurinkoa, molemmat stringeissä ja perseet kiilsi auringossa kun oli niin hyvin rasvattu. Olihan se hassua siinä samalla keittiön pöydän ääressä mutustella aamupalaa ja katsella rasvattuja pakaroita. Mietin että mahtaako jossain kämpässä olla joku äijä ikkunan ääressä tumputtamassa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku takapuoli pystyssä stringeissä aurinkoa ottava selittää, mikä siinä on pointtina? Onko siis tarkoitus jotenkin erityisesti saada aurinkoa takapuolelle vai mikä ihme tässä on jujuna? Vai onko muka takapuoli pystyssä makaaminen jotenkin mukava asento, onko tarkoitus siinä lankuttaa vai mitä ihmettä puuhataan.
Kukaan ei ota aurinkoa noin.
Nimenomaan näin ap aloituksessaan sanoi, "Vielä se asento, pylly pystyssä..." ja joku muukin kuvaili näkemäänsä naista ottamassa aurinkoa reisistä alkaen takapuoli pystyssä. Eli ilmeisesti ottaa ja sen vuoksi ihmettelenkin, mikä hiton järki siinä on.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä niitä naisia, jotka haluavat antiseksualisoida itsensä, siis juuri ne, jotka sanovat, ettei naisen rinnat tai takapuoli ole seksuaalisia ja että miehet (muka) ovat "yli"seksualisoineet ne. Anteeksi vain, mutta kyllä minä naisena haluan pitää molemmat seksuaalisina asioina itsessäni. Mitä seksuaalista sitten naiseen jää, jos nämä halutaan kokea samana asiana kuin vaikkapa käsivarret? Siksi minusta takapuoli ja rinnat tulee peittää julkisilla paikoilla, ne kuuluu vain ja ainoastaan itseni ja puolisoni silmille.
Saat ihan vapaasti pukeutua vaikka burkhaan mutta älä kuvittele että voit sanella muiden pukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Nainen siellä, älä seksualisoi MINUN rintojani! Sinulla ei ole oikeutta seksualisoida minua!
Ei sinun ole pakko alkaa kulkemaan ilman vaatteita vaikka muut niin tekisivätkin. Saat edelleen näytellä rintasi vain omalle miehellesi.
Miehen ja naisen nännejä tulee kohdella tasa-arvoisesti. Emme elä Amerikan lakien mukaan, mutta tiesithän että Amerikassa naiset SAAVAT näyttää rintansa, mutta eivät nännejään? Miehen nännejä ei ole demonisoitu, mutta naisen nännit on. Ihmisillä tulee olla samat oikeudet.
Suomessa tämä epätasa-arvo näkyy siinä, että naista pidetään julkeana ilman paitaa, mutta miestä ei. Suomen laki itsessään ei kuitenkaan kiellä naista kulkemasta ilman paitaa.
Vierailija kirjoitti:
Juki85 kirjoitti:
Omasta mielestäni toisille ei kuulu miten kukakin pukeutuu.
Ja ihan kivahan tuo on välillä nähdä tuollaisia luontoäidin taideteoksia, oli paikka mikä tahansa. Mikäli tuollainen häiritsee niin voihan sitä kääntää pään toiseen suuntaan.Karvaperse Mauri 65v tulee sun puistoon persettä pyllistelemään stringeissä, niin kyllä se sunkin mielipide muuttuu.
Saa ihan vapaasti tulla ja lähes päivittäin noita miehiäkin stringiasuissa rannoilla ja puistoissa näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa jaetaan sakkoja, jos harrataa kyseistä toimintaa Seinen varressa.
Muuta sinne sitten jos sellaista kaipaat.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa käy vielä niin että koska mihinkään ei saa vetää yksilönoikeuden varjolla mitään rajaa, niin pian pitää saada ottaa aurinkoa puistossa myös toplessina ja läpinäkyvissä stringeissä...twerkaten.
No miksi ei saisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duecorso kirjoitti:
AP
Olisin kyllä itsekin vastaavassa tilanteessa ollut närkästynyt, Tämäkin asia josta saa puhua vain yksipuolisesti. Stringiperseellä on kyllä oikeus olla siellä perse pystyssä eikä sitä saa kukaan kyseenalaistaa, mutta minulla tai kenelläkään muulla ei ole oikeus asiasta loukkaantua tai kokea häiritsevänä. Eikä tämä ole todella ristiriitaista?
Totta kai saat kokea sen häiritsevänä, mutta ei kukaan pakota sinua a) hakeutumaan tai b) jäämään sellaisiin tilanteisiin jotka koet häiritseväksi.
Vierailija kirjoitti:
Duecorso kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duecorso kirjoitti:
AP
Okei. Sittenhän te varmaan esiteinin kanssa istuitte selin tähän pyllistelijään, eikö vaan? Tai niin minä olisin tehnyt, jos olisin kokenut hänet häiritsevänä. En vieläkään pitäisi kovin vakavana juttuna. Sinun mielestä mautonta, minun mielestä yhdentekevää, jonkun kolmannen mielestä mukavaa. Niin se vaan menee. Harmi vaan, jos pilasi teidän piknik-hetken. Ensi kerralla kääntykää selin, tai jos se ei ole mahdollista, niin käy kohteliaasti kysymässä, viitsisikö hän siirtyä hiukan etäämmälle tai peittää pyllynsä eväshetkenne ajaksi. Varmaan ymmärtäisi, jos ystävällisesti selittäisi esiteinin nolostelun.
No miettikäähän jos se stringipylly olis ollut miehen? Jos mietin itseäni teinityttönä, niin en todellakaan haluaisi nähdä mitään semmoista yleisessä puistossa. Olisi ahdistanut. Mun mielestä kyllä voisi pitää vaatteet päällä puistoissa. Vähissä vaatteissa ok, mutta ei nyt ihan rantakamppeissa.
Voi nykyajan teiniparkoja. 90-luvulla me teinit yläasteella kuljettiin farkuissa jotka oli revitty perseestä auki.
Omasta mielestäni toisille ei kuulu miten kukakin pukeutuu.
Ja ihan kivahan tuo on välillä nähdä tuollaisia luontoäidin taideteoksia, oli paikka mikä tahansa. Mikäli tuollainen häiritsee niin voihan sitä kääntää pään toiseen suuntaan.