Ihmetyttäneet hääkokemukset -peukutusketju
Näin kesän alussa ja hääkauden lähestyessä verestetään menneiden vuosien ihmetyttäneitä hääkokemuksia. Oliko hääkutsussa jo jotain kummallista tai tapahtuiko juhlapäivänä jotain erikoista? Oliko kaverin häissä tarjolla makaronilaatikkoa? Käskettiinkö vieraita tuomaan lahjat vaaleasävyisiin papereihin käärittynä? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on? Ap aloittaa: Olin morsiamen kaveri ja sain kutsun häihin. Kutsu oli kaksiosainen: minut oli kutsuttu kirkkoon seuraamaan vihkimistä ja iltabileisiin juhlapaikkaan. Näiden välissä oli kuitenkin ns. häävastaanotto/päivällinen muussa tilassa, jonne minua ei kutsuttu. Eli vihkimisen ja iltabileiden välissä oli monen tunnin "tyhjä tauko" vietettäväksi toisella paikkakunnalla, jonne olisin vihkimistä varten matkustanut. Ymmärrän, että hääpari halusi säästää tarjoilukuluissa karsimalla juhlavieraita, mutta skippasin koko juhlapäivän suosiolla. Ei napannut vihkiminen, yksin kaupungilla vietetty iltapäivä jotain noutoruokaa mutustaen + kännisten ihmisten katselu iltabileissä. Ap
Kommentit (1474)
Vierailija kirjoitti:
maistraattihullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt samoin kuin Ap:lle, että kutsuttiin mukaan vain osaksi aikaa. Miksi ihmeessä hääparit kuvittelevat tuon olevan vieraalle hyvä diili? Tulemalla vihkimiseen ja johonkin iltajuhlaan olet periaatteessa velvollinen hankkimaan hääparille jonkun lahjan, mutta et pääse itse edes syömään ja seurustelemaan hääparin/muiden vieraiden kanssa juhlien ajaksi. Jos ei ole vara kutsua enempää ihmisiä juhliin, niin jättäisin kokonaan kutsumatta.
Minullekin on käynyt sama. Luulin kaverin olevan vain harvinaisen törppö, mutta ilmeisesti tällainen on yleistäkin? En mennyt häihin, olisi mennyt niin hankalaksi.
Tämä on mun mielestä yleistynyt viime vuosina. Ehkä tämän tarkoitus on karsia sellaiset häävieraat, joita ei aidosti haluta mukaan? Ehkä hääpari ajattelee, että tällaiset vieraat eivät haluakaan tulla ollenkaan mukaan ja laskevat sen varaan?
Ei vaan tässä halutaan antaa sukulaisille jne. se perinteinen hääkokemus ja sitten bilettää kavereiden kanssa. Kaverit kun yleensä häissä tekevät kaikkensa saadakseen sukulaiset lähtemään pois, jotta voivat aloittaa omat juhlansa, ja tuolla tavalla kaikilla on mukavampaa.
"Kaverit kun yleensä häissä tekevät kaikkensa saadakseen sukulaiset lähtemään pois" mitähäh?
Ne on niitä kakaroita, jotka eivät tajua kuinka hyvä meno saadaan päälle kun 50+ tädit, sedät ja enot laittavat vaihteen vapaalle.
Totta! Yli 50-vuotiailla on jo niin vahva itsetunto, että se voivat jorata yömyöhään pelkäämättä, mitä muut ajattelevat. Naamakin on jo niin valahtanut ja läskit hötkyvät, ettei ole pelkoa Insta-kuvaajistakaan. Saa olla vapaa ja luonnollinen ja iloinen ja bilettää täysillä.
Nuori väki kun vain etsiskelee hyviä kuvauspaikkoja, stressaa naamameikistä ja hiuslaitteesta, vääntäytyy kummallisille mutkille ja törröttää huuliaan saadakseen otettua ”luonnollisen” valokuvan, millä he osoittavat, että heillä oli häissä ihan järisyttävän hauskaa!
Valokuvaussessioihin menee kymmeniä minuutteja, kun niitä selfieitä täytyy ottaa lukuisia, mistä voi valita parhaan. Ja sitten menee hyvä tovi siinäkin, kun pitää miettiä kivat tekstit ja valita hashtagit #bridesmaid #rakasystävä #ihanathäät #bestweddingever.
Olen yli 50 vuotias
Hoikka ja siro..ihossa ei ryppyjä
Kauniit pyöreät rinnat, pitkä vaalea tukka
Puhu vaan omista läskeistäsi..yööökk
Kaikilla yli 50-vuotiailla on juonteita. Ne, jotka väittävät ettei ole, eivät ole hommanneet tarvitsemiaan silmälaseja.
Aika hupaisaa..en ole koskaan käynyt näön tarkastuksessa.
se 50 vuotias sileä ihoinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI TUNNU MISSÄÄN kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menimme 30 vuoden yhteisen elon jälkeen virastossa naimisiin.
Olimme n20 min ennen vihintää.
Vilaukselta näin nuoren kauniin naisen moesiuspuvussa yhdessä huoneessa.
Menimme tiskile
Happaman näköinen virkailija: oletteko tullut todistamaan?
Minä (itkua pidätellen) : olen morsian.
Virkailija :menkää tonne odottamaan.
Istun muovituolilla ja tärisen..mutta en sano mitään miehelleni
Vihkiminen tehtiin pitkällä kaavalla..puhuttiin pskaa "todistajalle"=minä..miten avioliiton saa kestämään
MISSÄ TEIN VÄÄRIN?
En tiedä missä teit väärin mutta minä ainakaan en oikeastaan ymmärtänyt jutustasi yhtään mitään. Tai siis jutun pääkohta jäi epäselväksi. Missä minä ymmärsin väärin?
Pistä ITSESI minun tilalleni ja kuvittele ,että olet menossa naimisiin sen ainoan kerran elämäsi rakkauden kanssa.
Kuvittele että olet miettinyt aina välillä mekkohäitä, mutta sukuun yhteys kadonnut ..aika kuluu
Päätätte että lakisyistä naimisiin.
Sinä olet pohjimmiltasi romanttinen ihminen
no niin..nyt: oletko tullut todistamaan?
Vaikuttaa, että loukkaannut todella herkästi. Ei se ole virkailijan vika, että hän ei naamasta näe, kuka on missäkin roolissa.
Virkailija on töissä vihintäosastolla.
Voisi kysyä : hei olettoko tulleet vihittäviksi?
Maistraatissa ei ole vihintäosastoa ja se lasikopissa istuva vastaanottovirkailija on tyyliin kassanhoitaja/kirjanpitäjä/merkonomi.
Maistraatissa (nyk. Digi- ja väestövirasto) hoidetaan paljon muutakin kuin vihkimisiä. Sieltä voi esim. hakea edunvalvojaa tai kiinteistölle lainhuutoa.
miksi minulta kysyttiin: oletteko tulleet todistamaan?
eihän siinä ole järjen häivää?
pailla ei ollut AULASSA vaan erillinen osasto toisessa kerroksessa?
No voi hele.... miksi kysyt sitä TÄÄLLÄ? Mikset kysynyt siellä maistraatissa, että miksi te minulta tällaista kysytte? Jos asia sinua niin askarruttaa, niin pitää avata suu silloin kun on sen aika. Ei me kukaan voida sinua täällä tässä asiassa auttaa. Me emme tiedä, miksi sinulta näin kysyttiin. Siis EMME TIEDÄ.
Vain se tietää, joka kysyi. Kysy häneltä.
Mikä itse asiassa tuossa noin suuresti kaivelee? Ja ei, älä vastaa. Mieti itse mielessäsi.
Kaivelee koska menin naimisiin nuoruuden rakkauteni kanssa.
Olemme olleet yhdessä 30 vuotta.
Olisin halunnut häät..mutta välit sukuun täysin poikki.
Olen muuttanut kotoa 16 vuotiaana, koska oli pakko
Miksi ei voi pitää "mekkohäitä" tai "häitä", jos ei ole väleissä suvun kanssa? Eikai siihen naimisiinmenoon/häiden viettoon tarvita sukulaisia? Jos on välit poikki sukuun niin on pakko mennä naimisiin maistraatissa farkuissa?
Kerro lisää mitä muuta EI TARVITA häiden viettoon
voitko laittaa listan kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI TUNNU MISSÄÄN kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menimme 30 vuoden yhteisen elon jälkeen virastossa naimisiin.
Olimme n20 min ennen vihintää.
Vilaukselta näin nuoren kauniin naisen moesiuspuvussa yhdessä huoneessa.
Menimme tiskile
Happaman näköinen virkailija: oletteko tullut todistamaan?
Minä (itkua pidätellen) : olen morsian.
Virkailija :menkää tonne odottamaan.
Istun muovituolilla ja tärisen..mutta en sano mitään miehelleni
Vihkiminen tehtiin pitkällä kaavalla..puhuttiin pskaa "todistajalle"=minä..miten avioliiton saa kestämään
MISSÄ TEIN VÄÄRIN?
En tiedä missä teit väärin mutta minä ainakaan en oikeastaan ymmärtänyt jutustasi yhtään mitään. Tai siis jutun pääkohta jäi epäselväksi. Missä minä ymmärsin väärin?
Pistä ITSESI minun tilalleni ja kuvittele ,että olet menossa naimisiin sen ainoan kerran elämäsi rakkauden kanssa.
Kuvittele että olet miettinyt aina välillä mekkohäitä, mutta sukuun yhteys kadonnut ..aika kuluu
Päätätte että lakisyistä naimisiin.
Sinä olet pohjimmiltasi romanttinen ihminen
no niin..nyt: oletko tullut todistamaan?
Vaikuttaa, että loukkaannut todella herkästi. Ei se ole virkailijan vika, että hän ei naamasta näe, kuka on missäkin roolissa.
Virkailija on töissä vihintäosastolla.
Voisi kysyä : hei olettoko tulleet vihittäviksi?
Maistraatissa ei ole vihintäosastoa ja se lasikopissa istuva vastaanottovirkailija on tyyliin kassanhoitaja/kirjanpitäjä/merkonomi.
Maistraatissa (nyk. Digi- ja väestövirasto) hoidetaan paljon muutakin kuin vihkimisiä. Sieltä voi esim. hakea edunvalvojaa tai kiinteistölle lainhuutoa.
miksi minulta kysyttiin: oletteko tulleet todistamaan?
eihän siinä ole järjen häivää?
pailla ei ollut AULASSA vaan erillinen osasto toisessa kerroksessa?
No voi hele.... miksi kysyt sitä TÄÄLLÄ? Mikset kysynyt siellä maistraatissa, että miksi te minulta tällaista kysytte? Jos asia sinua niin askarruttaa, niin pitää avata suu silloin kun on sen aika. Ei me kukaan voida sinua täällä tässä asiassa auttaa. Me emme tiedä, miksi sinulta näin kysyttiin. Siis EMME TIEDÄ.
Vain se tietää, joka kysyi. Kysy häneltä.
Mikä itse asiassa tuossa noin suuresti kaivelee? Ja ei, älä vastaa. Mieti itse mielessäsi.
Kaivelee koska menin naimisiin nuoruuden rakkauteni kanssa.
Olemme olleet yhdessä 30 vuotta.
Olisin halunnut häät..mutta välit sukuun täysin poikki.
Olen muuttanut kotoa 16 vuotiaana, koska oli pakko
Miksi ei voi pitää "mekkohäitä" tai "häitä", jos ei ole väleissä suvun kanssa? Eikai siihen naimisiinmenoon/häiden viettoon tarvita sukulaisia? Jos on välit poikki sukuun niin on pakko mennä naimisiin maistraatissa farkuissa?
Kerro lisää mitä muuta EI TARVITA häiden viettoon
voitko laittaa listan kiitos
LISTA
kirkkohäitä varten
ei tarvita isää/äitiä saattamaan alttarille
ei tarvita ketään sukulaisia kirkkoon
ei tarvita juhla autoa /kuljettajaa
ei tarvita hääpukua (tissit pitää peittää )
ei tarvita kukkakimppua
ei tarvita hääkampausta/meikkiä
ei tarvita häätanssia7orkesteria
ei tarvita hääleikkejä/puheita
....jne
Kuinka monta ihmistä tarvitaan pienimuotoiseen hääjuhlaan?
Voisiko joku kertoa tuolle masentuneelle iloisen kokemuksen pienimuotoisista häistä?
Ajattele positiivisesti
SAAT HÄÄPUVUN SOVITUSPALVELUN ILMAISEKSI!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ajattele positiivisesti
Eikös siellä pitäisi olla
lihavia tatuoituja lyhyttukkaisia ystäviä ja sukulaisia haukkumassa pukuja
Olen katsonut näitä ohjelmia jossa
Pinokkion näköinen mies kysyy : haluatko tämän puvun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele positiivisesti
Ei kai siihen hääpuvun ostoon tarvita sukulaisia?
Jos on välit poikki sukuun niin on pakko mennä naimisiin maistraatissa farkuissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele positiivisesti
Jos on välit poikki sukuun niin on pakko mennä naimisiin maistraatissa farkuissa?
Entä jos ihastun ylihintaiseen pukuun?
Noissa ohjelmissa äiti maksaa yleensä osituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele positiivisesti
Entä jos ihastun ylihintaiseen pukuun?
Noissa ohjelmissa äiti maksaa yleensä osituksen?
Osta torilta joku käytetty kolttu..piste
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maistraattihullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt samoin kuin Ap:lle, että kutsuttiin mukaan vain osaksi aikaa. Miksi ihmeessä hääparit kuvittelevat tuon olevan vieraalle hyvä diili? Tulemalla vihkimiseen ja johonkin iltajuhlaan olet periaatteessa velvollinen hankkimaan hääparille jonkun lahjan, mutta et pääse itse edes syömään ja seurustelemaan hääparin/muiden vieraiden kanssa juhlien ajaksi. Jos ei ole vara kutsua enempää ihmisiä juhliin, niin jättäisin kokonaan kutsumatta.
Minullekin on käynyt sama. Luulin kaverin olevan vain harvinaisen törppö, mutta ilmeisesti tällainen on yleistäkin? En mennyt häihin, olisi mennyt niin hankalaksi.
Tämä on mun mielestä yleistynyt viime vuosina. Ehkä tämän tarkoitus on karsia sellaiset häävieraat, joita ei aidosti haluta mukaan? Ehkä hääpari ajattelee, että tällaiset vieraat eivät haluakaan tulla ollenkaan mukaan ja laskevat sen varaan?
Ei vaan tässä halutaan antaa sukulaisille jne. se perinteinen hääkokemus ja sitten bilettää kavereiden kanssa. Kaverit kun yleensä häissä tekevät kaikkensa saadakseen sukulaiset lähtemään pois, jotta voivat aloittaa omat juhlansa, ja tuolla tavalla kaikilla on mukavampaa.
"Kaverit kun yleensä häissä tekevät kaikkensa saadakseen sukulaiset lähtemään pois" mitähäh?
Ne on niitä kakaroita, jotka eivät tajua kuinka hyvä meno saadaan päälle kun 50+ tädit, sedät ja enot laittavat vaihteen vapaalle.
Totta! Yli 50-vuotiailla on jo niin vahva itsetunto, että se voivat jorata yömyöhään pelkäämättä, mitä muut ajattelevat. Naamakin on jo niin valahtanut ja läskit hötkyvät, ettei ole pelkoa Insta-kuvaajistakaan. Saa olla vapaa ja luonnollinen ja iloinen ja bilettää täysillä.
Nuori väki kun vain etsiskelee hyviä kuvauspaikkoja, stressaa naamameikistä ja hiuslaitteesta, vääntäytyy kummallisille mutkille ja törröttää huuliaan saadakseen otettua ”luonnollisen” valokuvan, millä he osoittavat, että heillä oli häissä ihan järisyttävän hauskaa!
Valokuvaussessioihin menee kymmeniä minuutteja, kun niitä selfieitä täytyy ottaa lukuisia, mistä voi valita parhaan. Ja sitten menee hyvä tovi siinäkin, kun pitää miettiä kivat tekstit ja valita hashtagit #bridesmaid #rakasystävä #ihanathäät #bestweddingever.
Olen yli 50 vuotias
Hoikka ja siro..ihossa ei ryppyjä
Kauniit pyöreät rinnat, pitkä vaalea tukka
Puhu vaan omista läskeistäsi..yööökk
Kaikilla yli 50-vuotiailla on juonteita. Ne, jotka väittävät ettei ole, eivät ole hommanneet tarvitsemiaan silmälaseja.
Kaikilla yli 50-vuotiailla on läskiä. Ne, jotka väittävät ettei ole, eivät ole hommanneet tarvitsemiaan silmälaseja.
No ei kaikilla.
Eräs vieras laittoi juuri ennen vihkimistä soimaan täysillä kappaleen "Ei mennä naimisiin: Ei nyt, ei koskaan...".
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan yksin maailmassa.
Minulla on mieheni..mutta en voi olettaa että hän jää rinnalleni.
Parhaani olen yrittänyt.
Minusta ei välittänyt isä ei äiti ei kukaan
Yksin 16 vuotiaasta asti
Ei silloin ollut mitään lastensuojelua.
Pärjäsin, kouluttauduin , löysin kumppanin.
en ole solminut läheisiä ihmissuhteita.
Miehellä paljon ystäviä.
Viihdyn yksin..mutta nyt voimat loppu
tunnen itseni täysin hyödyttömäksi
Korona vei työt...syön rauhoittavia ja trollailen.
Voi kun olisin 30 vuotta voisin aloittaa alusta
Ehkä t.apan itseni..miehelle jää hyvä pesämuna ja ystävät.
Tsemppiä sulle. Ei kannata tänne kirjoittaa eikä tähän ketjuun, saat vaan alapeukkuja. Voimia.
Yritä miettiä mistä olet kiitollinen. Varaa aika psykterkkarilta. Heillä ok jonot. Niin pääset juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan yksin maailmassa.
Minulla on mieheni..mutta en voi olettaa että hän jää rinnalleni.
Parhaani olen yrittänyt.
Minusta ei välittänyt isä ei äiti ei kukaan
Yksin 16 vuotiaasta asti
Ei silloin ollut mitään lastensuojelua.
Pärjäsin, kouluttauduin , löysin kumppanin.
en ole solminut läheisiä ihmissuhteita.
Miehellä paljon ystäviä.
Viihdyn yksin..mutta nyt voimat loppu
tunnen itseni täysin hyödyttömäksi
Korona vei työt...syön rauhoittavia ja trollailen.
Voi kun olisin 30 vuotta voisin aloittaa alusta
Ehkä t.apan itseni..miehelle jää hyvä pesämuna ja ystävät.
Tsemppiä sulle. Ei kannata tänne kirjoittaa eikä tähän ketjuun, saat vaan alapeukkuja. Voimia.
Yritä miettiä mistä olet kiitollinen. Varaa aika psykterkkarilta. Heillä ok jonot. Niin pääset juttelemaan.
Kiitos ensimmäisestä kiltistä kommentista.
Lakkaan nyt häiritsemästä ketjua.
Osa ystävistäni ei tiedä mitään lapsuuden kauhuistani
Kait pelkäsin että kysytään:
Missä isä ja äiti.
en olisi pystynyt asiaa selittämään valheella hääpäivänä.
Olen kateellinen..
Haluaisin olla kuin kaikki muut ihmiset.
Jos kerron asioistani minulle sanotan: eihän se voi olla totta.
Tuo on normi ihmisen reaktio.
Sen voi terapeutti minulle kertoa.
Mutta ymmärrän pitää suuni kiinni itsekin.
Työkaveri valmisteli isoja häitään isoin elkein. Töissä yövuorossa väsättiin porukalla mm. hääkarkit morsiamen toiveesta, ym. Naiivisti ajateltiin että kutsut hääjuhlaan saadaan sitten ilman muuta. Kävikin että hääkutsutja saivat vain osastonhoitaja ja ylihoitaja joilla ei ollut mitään tekemistä koko produktion kanssa :D :D :D
Siskoni laittoi tekstarin hääkutsun perään, jossa painotti että kutsu on sitten vain minulle ilman aveccia. Ei halunnut että samaa sukupuolta oleva avopuolisoni tulisi mukanani. En mennyt ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen, jossa suku uhkasi erota kirkosta, jos henkilöt A ja B eivät pääse naimisiin jo sovittuna hääpäivänä. Ongelma oli siinä, että A oli yhä naimisissa C:n kanssa, koska ei ollut saanut avioeroa hoidetuksi ajoissa. Avioero saatiin voimaan pari päivää ennen häitä ja vihkiminen saatiin pidettyä. Oli pokassa pitelemistä, kun toiset uhkaavat erota kirkosta, kun Suomen laki ei salli kahta avioliittoa yhtä aikaa.
Nyt puhut paskaa. Avioliiton esteiden tutkintaa ei olisi ehditty tehdä tuossa parissa päivässä.
Kyllä ehtii. Lääkäri totesi aamukierrolla, että tänään olisi harvinaisen hyvä päivä mennä naimisiin. Seuraavana aamuna miehellä suuri leikkaus ja nainen raskaana. Toisena pariskunnan äideistä en olisi ehtinyt häihin, vaikka olisin heti lähtenyt. Leikkauksesta selviäminen oli niin epävarmaa, että lääkärin mielestä kannatti varmistaa taloudellinen asema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele positiivisesti
Kun minun vanhempani menivät kasarilla naimisiin, mukana oli vain ystäväpariskunta. Jälkeenpäin kävivät syömässä fiinimmässä ravintolassa ja that’s it. Äitini oli silti nätti morsian, eikä kummallakaan ollut arkivaatteita päällä. Äidilläni ei ollut mitään kermakakkupukua, mutta kaunis luonnonvalkoinen kaksiosainen asu pitsikoristein. Isälläni puku ja solmio. Hääkuvasta katselee lähes 40 vuoden jälkeenkin onnellisen (ja ihan hääparin näköinen) pariskunta.
Olisi kiva tietää, että mitä surullisen kuuluisalle Justiinalle ja hänen avioliitolleen kuuluu? :D
En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta pakko kommentoida tuota odottelua kuvauksen ajan. Itse oon ollu varmaan 20-30 häissä, joista yksissäkään ei ole kuvausta järjestetty vasta vihkimisen jälkeen. Jotenkin koomista jos sitä perustellaan sillä, että on tärkeää että hääpari ei näe toisiaan ennen vihkimistä, kun kumminkin valtaosin ne parit on asunu yhdessä, nähny toisensa joka kulmasta vaatteilla ja ilman vaatteita. Sit yhtäkkiä häitä edeltävä yönä ollaan niiiiiin ujoja ja tarkkoja siitä, ettei nähdä.
Ne häät, joissa ite oon ollut, on olleet valtaosin jossain määrin uskonnollisten ihmisten, tai sitten uskonnollisista perheistä olleiden häitä. Suurin osa pareista on ihan oikeasti olleet joko neitseitä naimisiin mennessä tai ei ainakaan asuneet yhdessä. Muutama avopari joukossa. Näillä ei ole tarvetta tuommoisen näytelmän järjestämiseen, vaan voidaan ottaa vieraat huomioon ja käydä kuvauksessa ennen vihkimistä. Häät on myös aina olleet hyvin suuria, eikä ikinä ole ruoka ja kaakut kesken loppuneet. Alkoholia ei tokikaan ole nautittu ja joku virsikin on voitu veisata, mutta tunnelma on ollut aina lämmin ja onnellinen. Näitä juttuja lukiessa ei voi ku aatella että sata kertaa mieluummin sellaiset häät, kuin odottelua, ruuasta säästämistä jotta alkoholitarjoiluun piisaa rahat, ja vieraiden tai hääparin känniörvellystä.
Kaikilla yli 50-vuotiailla on läskiä. Ne, jotka väittävät ettei ole, eivät ole hommanneet tarvitsemiaan silmälaseja.