Ihmetyttäneet hääkokemukset -peukutusketju
Näin kesän alussa ja hääkauden lähestyessä verestetään menneiden vuosien ihmetyttäneitä hääkokemuksia. Oliko hääkutsussa jo jotain kummallista tai tapahtuiko juhlapäivänä jotain erikoista? Oliko kaverin häissä tarjolla makaronilaatikkoa? Käskettiinkö vieraita tuomaan lahjat vaaleasävyisiin papereihin käärittynä? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on? Ap aloittaa: Olin morsiamen kaveri ja sain kutsun häihin. Kutsu oli kaksiosainen: minut oli kutsuttu kirkkoon seuraamaan vihkimistä ja iltabileisiin juhlapaikkaan. Näiden välissä oli kuitenkin ns. häävastaanotto/päivällinen muussa tilassa, jonne minua ei kutsuttu. Eli vihkimisen ja iltabileiden välissä oli monen tunnin "tyhjä tauko" vietettäväksi toisella paikkakunnalla, jonne olisin vihkimistä varten matkustanut. Ymmärrän, että hääpari halusi säästää tarjoilukuluissa karsimalla juhlavieraita, mutta skippasin koko juhlapäivän suosiolla. Ei napannut vihkiminen, yksin kaupungilla vietetty iltapäivä jotain noutoruokaa mutustaen + kännisten ihmisten katselu iltabileissä. Ap
Kommentit (1474)
Morsiamella oli upea prinsessamekko, mutta hänen äitinsä ja kaverinsa tulivat paikalle farkuissa ja huppareissa.
Olisko morsian vaatinut, että ei saa näyttää hänen rinnallaan liian hienolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala näkee onko neitsyt hääyönään!!!!!!
Jumala näkee jos tyydytät itseäsi
Säästä itsesi avioliittoon
Häissä ei saa juoda (kaanain häissä Jeesus ei itse juonut , teki viinit kun äiti pyysi)
Muista sodoma ja gomorra
Siinäpä hyvät vinkit häihin:)
Mutta Jeesushan sanoi itsekin että syö ja juo, ja että häntä haukuttiin syömäriksi ja juomariksi. Olet aika huonosti tainnut lukea Uuden Testamentin, jos et sitä kohtaa muista.
Ja mitä itsetyydytykseen tulee, niin lähes kaikki ihmiset harrastavat sitä ja on aika vaikea uskoa, että Jumala siitä pahastuisi.
Sulla taitaa olla aika kapeakatseinen ja tuomitseva Jumala.
Miksi jumala tuhosi sodoman ja gomorran.
Virkistä muistiasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häissä ei saa juoda (kaanain häissä Jeesus ei itse juonut , teki viinit kun äiti pyysi)
Muista sodoma ja gomorra
Mutta Jeesushan sanoi itsekin että syö ja juo, ja että häntä haukuttiin syömäriksi ja juomariksi. Olet aika huonosti tainnut lukea Uuden Testamentin, jos et sitä kohtaa muista.
Ja mitä itsetyydytykseen tulee, niin lähes kaikki ihmiset harrastavat sitä ja on aika vaikea uskoa, että Jumala siitä pahastuisi.
Virkistä muistiasi
Koska miesjoukko halusi harrastaa yhdyntää enkeleitten kanssa
Kaksi neitsyttä ei heille kelvannut r.a.iskattavaksi.
Siksi kaikki t.a.pettiin Sodomassa ja Gomorrassa
Myös naiset ja lapset
Sulla taitaa olla aika kapeakatseinen ja tuomitseva Jumala
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sodoma ja gomorra
Virkistä muistiasi
Myös naiset ja lapset
Juu ...näinhän se on.....ja ihan hetero
Jumala v.ihaa raamatun mukaan so.domaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta ihmistä tarvitaan pienimuotoiseen hääjuhlaan?
Voisiko joku kertoa tuolle masentuneelle iloisen kokemuksen pienimuotoisista häistä?
Lapseni häät.
Puoliso on eronnut uskonnollisesta yhteisöstä, joten hänen puoleltaan häissä oli kaksi ystävää. Meiltä minä, mieheni ja poikamme. Lisäksi lapsen kaksi ystävää. Hääpari mukaan lukien 9 henkilöä.Maistraatista tuli vihkijä hääparin valitsemaan paikkaan Helsingissä. Sen jälkeen mentiin hyvään ravintolaan syömään, pöytä oli varattu ihan salista muiden vieraiden keskeltä. Lopuksi salakapakkaan parille drinkeille.
Hauskaa ja lämminhenkistä ❤️Oliko puolisot samaa sukupuolta?
No huhhuh.
Kerropa ihan omin sanoin, mikä sai sut kommentoimaan ilkeästi? Empatiakyvyttömyys vaikuttaa olevan pelottavan yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa tuolle masentuneelle iloisen kokemuksen pienimuotoisista häistä?
Lapseni häät.
Puoliso on eronnut uskonnollisesta yhteisöstä, joten hänen puoleltaan häissä oli kaksi ystävää. Meiltä minä, mieheni ja poikamme. Lisäksi lapsen kaksi ystävää. Hääpari mukaan lukien 9 henkilöä.Maistraatista tuli vihkijä hääparin valitsemaan paikkaan Helsingissä. Sen jälkeen mentiin hyvään ravintolaan syömään, pöytä oli varattu ihan salista muiden vieraiden keskeltä. Lopuksi salakapakkaan parille drinkeille.
No huhhuh.
Kerropa ihan omin sanoin, mikä sai sut kommentoimaan ilkeästi? Empatiakyvyttömyys vaikuttaa olevan pelottavan yleistä.
No yleensä uskonnollisista yhteisöistä erotetaan ho.seksuaalit.
Lisäksi ei ollut mainintaa morsiammesta , vain puolisot
Et siksi.
Kaverillani oli isään vähän huonot välit. Ei olleet tavanneet vähään aikaan. Isä lähetti hänelle tekstiviestillä kutsun häihin muutamaa päivää aiemmin, monen sadan kilometrin päähän. "Olemme menossa naimisiin lauantaina Rovaniemellä paikassa X, tervetuloa."
Kaveri oli hyvin loukkaantunut eikä mennyt juhliin. Isä oli sitten vastaavasti loukkaantunut siitä ja oli lähetellyt vihaisia viestejä, ettei omaa isää sen vertaa muisteta että tultaisiin paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sodoma ja gomorra
No Marian piti synnyttää neitseenä
En usko et se uskalsi koskea alapäähänsä edes pyyhkimistarkoituksessa
Oli kauhusta kankeana kunnes repesi heinäpaalilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sodoma ja gomorra
Virkistä muistiasi
Mitä tekemistä sillä on Jeesuksen juomisen kanssa?
Tai ylipäätään minkään häiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta pakko kommentoida tuota odottelua kuvauksen ajan. Itse oon ollu varmaan 20-30 häissä, joista yksissäkään ei ole kuvausta järjestetty vasta vihkimisen jälkeen. Jotenkin koomista jos sitä perustellaan sillä, että on tärkeää että hääpari ei näe toisiaan ennen vihkimistä, kun kumminkin valtaosin ne parit on asunu yhdessä, nähny toisensa joka kulmasta vaatteilla ja ilman vaatteita. Sit yhtäkkiä häitä edeltävä yönä ollaan niiiiiin ujoja ja tarkkoja siitä, ettei nähdä.
Ne häät, joissa ite oon ollut, on olleet valtaosin jossain määrin uskonnollisten ihmisten, tai sitten uskonnollisista perheistä olleiden häitä. Suurin osa pareista on ihan oikeasti olleet joko neitseitä naimisiin mennessä tai ei ainakaan asuneet yhdessä. Muutama avopari joukossa. Näillä ei ole tarvetta tuommoisen näytelmän järjestämiseen, vaan voidaan ottaa vieraat huomioon ja käydä kuvauksessa ennen vihkimistä. Häät on myös aina olleet hyvin suuria, eikä ikinä ole ruoka ja kaakut kesken loppuneet. Alkoholia ei tokikaan ole nautittu ja joku virsikin on voitu veisata, mutta tunnelma on ollut aina lämmin ja onnellinen. Näitä juttuja lukiessa ei voi ku aatella että sata kertaa mieluummin sellaiset häät, kuin odottelua, ruuasta säästämistä jotta alkoholitarjoiluun piisaa rahat, ja vieraiden tai hääparin känniörvellystä.
Hyviä häitä on onneksi enemmän kuin huonoja. Parhaat toki nuoruusvuosilta, kun pääsi hyvässä porukassa juhlimaan ihanien ihmisten häitä.
Hyviä häitä on yhdistänyt herkullinen ruoka, jota on saanut sopivin väliajoin, sopiva juomatarjoilu ja ehkä tärkeimpänä hääparin ja muun hääseurueen vilpitön ilo ja hyvä fiilis.
Kaikkia ei voi häissä miellyttää, eikä olosuhteisiin vaikuttaa. Häät, joissa olen ollut viimeisillään raskaana tai pienen lapsen kanssa, eivät ole jääneet mieleen kaikkein leppoisimpina juhlina, mutta ymmärrän, että se ei ollut järjestäjien vika.
Ihan tavalliset häät ovat oikeastaan kaikkein mukavimmat. Mieleen tulee nimittäin häät, joissa pari vuosien on-off suhteen jälkeen järjesti "yllätyshäät". Oli vieraana melkeimpä ahdistavaa, kun tunsi painetta olla vaikuttunut ja ylllättynyt vähän väliä. Ihan hyvät juhlat silti nekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni häät.
No huhhuh.
Kerropa ihan omin sanoin, mikä sai sut kommentoimaan ilkeästi? Empatiakyvyttömyys vaikuttaa olevan pelottavan yleistä.No yleensä uskonnollisista yhteisöistä erotetaan ho.seksuaalit.
Et siksi.
Pari on mies ja nainen. Puoliso erosi lahkosta kun ei kokenut uskoa ja ko. elämäntapaa lainkaan omakseen.
Sukupuolia en maininnut, koska kerron aikuisen lapsen häistä ja halusin jättää joitakin yksityiskohtia mainitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sodoma ja gomorra
Virkistä muistiasi
Mitä tekemistä sillä on Jeesuksen juomisen kanssa?
Tai ylipäätään minkään häiden kanssa?
Kaanain häistä loppui viini
Jeesuksen äiti pyysi Jeesusta muuttamaan veden viiniksi.
Näin Jeesus teki
Viiniä kehuttiin
Yleensä paras viini tarjoillaan ensin...nyt viimeisenä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sodoma ja gomorra
Virkistä muistiasi
Myös naiset ja lapset
Jokainen peilaa jumalaansa omia ominaisuuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni häät.
No huhhuh.
Kerropa ihan omin sanoin, mikä sai sut kommentoimaan ilkeästi? Empatiakyvyttömyys vaikuttaa olevan pelottavan yleistä.No yleensä uskonnollisista yhteisöistä erotetaan ho.seksuaalit.
Et siksi.
Pari on mies ja nainen. Puoliso erosi lahkosta kun ei kokenut uskoa ja ko. elämäntapaa lainkaan omakseen.
Sukupuolia en maininnut, koska kerron aikuisen lapsen häistä ja halusin jättää joitakin yksityiskohtia mainitsematta.
Kerro lisää..
nyt paljastit jo että oli hetero häät...
Taidat olla uskossa?
Ihan tavalliset häät ovat oikeastaan kaikkein mukavimmat. Mieleen tulee nimittäin häät, joissa pari vuosien on-off suhteen jälkeen järjesti "yllätyshäät". Oli vieraana melkeimpä ahdistavaa, kun tunsi painetta olla vaikuttunut ja ylllättynyt vähän väliä. Ihan hyvät juhlat silti nekin.
Olin laittamassa morsianta valmiiksi ennen kirkkoon astumista. Pari tuntia ennen häitä morsian sai jonkun puhelun. Hän ei suostunut kertomaan, mitä puhelussa sanottiin tai keltä se tuli, alkoi vain suuttuneena jupista että onpa taas huono tuuri ja voiko tässä enää mennä oikeasti naimisiin sen sian kanssa.
Rauhoittui sitten ja marssi säteilevän hymyn kera alttarille.
Avioero tuli parin kuukauden päästä. Morsian ei vaan kehdannut jättää juhlimatta, kun kaikki oli jo kutsuttu.
Liittyy epäsuorasti häihin. Kaverini ei kutsunut minua häihinsä, mutta sattumalta sitten myöhemmin nähtiin toisiamme baarissa. Hän totesi, että meidän pitäisi pitää sellaiset "jälkihää-bailut". Mainitsi minun lisäkseni erään toisen kutsumatta jääneen kaverin, jonka näihin jälkibailuihin voisi myös kutsua. Minusta oli jotenkin naurettava paikkailuyritys. Olisi suoraselkäisempää jättää vaikka koko aihepiiri nostamatta esille.
Vierailija kirjoitti:
Mä jaksan joka kerta ihmetellä näitä, jotka valittavat kun juhlia ei ole mietitty juuri heidän näkökulmastaan. Haloo, ei yhdet hääjuhlat voi olla samaan aikaan sekä pikkulasten/teinien/aikuisten/ikäihmisten mieleen. Häät on mun mielestä ennen kaikkea hääparia varten ja heidän näköiset eikä juhlien ole tarkoitus olla muiden miellyttämistä varten. Jos hääpari haluaa hääpäivänä tarjota suosikkejaan pizzoja ja artesaanioluita, niin miksi vieraiden pitäisi siitä valittaa?
Olen kyllä sitä mieltä että jos hääpari kutsuu juhliinsa kaikkia mainitsemiasi ihmisryhmiä niin kohteliasta on että kutsutut vieraat viihtyvät juhlissa. Kyllä kaikki nämä voivat viihtyä häissä samaan aikaan jos niin halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaverillani oli isään vähän huonot välit. Ei olleet tavanneet vähään aikaan. Isä lähetti hänelle tekstiviestillä kutsun häihin muutamaa päivää aiemmin, monen sadan kilometrin päähän. "Olemme menossa naimisiin lauantaina Rovaniemellä paikassa X, tervetuloa."
Kaveri oli hyvin loukkaantunut eikä mennyt juhliin. Isä oli sitten vastaavasti loukkaantunut siitä ja oli lähetellyt vihaisia viestejä, ettei omaa isää sen vertaa muisteta että tultaisiin paikalle.
Mulla on äitiini ihan perusvälit. Toki jollain tunnetasolla etäiset. Loukkasi todella paljon, kun sain kahden päivän varoitusajalla kutsun hänen ja isäpuoleni häihin. En pystynyt enää noin lyhyellä varoitusajalla pyytämään töistä vapaapäivää. Toki muillekaan ei oltu pahemmin ilmoiteltu. Heillä oli vain pakolliset todistajat isäpuoleni puolelta. Mutta silti olisin kaivannut jonkinlaista tunneälyä.