Ihmetyttäneet hääkokemukset -peukutusketju
Näin kesän alussa ja hääkauden lähestyessä verestetään menneiden vuosien ihmetyttäneitä hääkokemuksia. Oliko hääkutsussa jo jotain kummallista tai tapahtuiko juhlapäivänä jotain erikoista? Oliko kaverin häissä tarjolla makaronilaatikkoa? Käskettiinkö vieraita tuomaan lahjat vaaleasävyisiin papereihin käärittynä? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on? Ap aloittaa: Olin morsiamen kaveri ja sain kutsun häihin. Kutsu oli kaksiosainen: minut oli kutsuttu kirkkoon seuraamaan vihkimistä ja iltabileisiin juhlapaikkaan. Näiden välissä oli kuitenkin ns. häävastaanotto/päivällinen muussa tilassa, jonne minua ei kutsuttu. Eli vihkimisen ja iltabileiden välissä oli monen tunnin "tyhjä tauko" vietettäväksi toisella paikkakunnalla, jonne olisin vihkimistä varten matkustanut. Ymmärrän, että hääpari halusi säästää tarjoilukuluissa karsimalla juhlavieraita, mutta skippasin koko juhlapäivän suosiolla. Ei napannut vihkiminen, yksin kaupungilla vietetty iltapäivä jotain noutoruokaa mutustaen + kännisten ihmisten katselu iltabileissä. Ap
Kommentit (1474)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Morsiamen äidillä oli ai-van lii-an pie-ni vaalea neuloshame, minkä läpi loisti jenkkakahvoihin puristuneet mustat stringit. Hrr....
Miten stringit voivat puristua jenkkakahvoihin? Ne kahvat kun on kutakuinkin kainalossa.
Jenkkakahvat on lantiolla.
Mä oon aina luullut että vyötärön yläpuolella
Tässä oikein perinteiset jenkkakahvat
https://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.mandevillefatloss…Riittänee tästä aiheesta?
Tuossa kuvassa ei kyllä ole jenkkakahvat.
Ja väittely siis jatkuu maailman tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maistraattihullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt samoin kuin Ap:lle, että kutsuttiin mukaan vain osaksi aikaa. Miksi ihmeessä hääparit kuvittelevat tuon olevan vieraalle hyvä diili? Tulemalla vihkimiseen ja johonkin iltajuhlaan olet periaatteessa velvollinen hankkimaan hääparille jonkun lahjan, mutta et pääse itse edes syömään ja seurustelemaan hääparin/muiden vieraiden kanssa juhlien ajaksi. Jos ei ole vara kutsua enempää ihmisiä juhliin, niin jättäisin kokonaan kutsumatta.
Minullekin on käynyt sama. Luulin kaverin olevan vain harvinaisen törppö, mutta ilmeisesti tällainen on yleistäkin? En mennyt häihin, olisi mennyt niin hankalaksi.
Tämä on mun mielestä yleistynyt viime vuosina. Ehkä tämän tarkoitus on karsia sellaiset häävieraat, joita ei aidosti haluta mukaan? Ehkä hääpari ajattelee, että tällaiset vieraat eivät haluakaan tulla ollenkaan mukaan ja laskevat sen varaan?
Ei vaan tässä halutaan antaa sukulaisille jne. se perinteinen hääkokemus ja sitten bilettää kavereiden kanssa. Kaverit kun yleensä häissä tekevät kaikkensa saadakseen sukulaiset lähtemään pois, jotta voivat aloittaa omat juhlansa, ja tuolla tavalla kaikilla on mukavampaa.
"Kaverit kun yleensä häissä tekevät kaikkensa saadakseen sukulaiset lähtemään pois" mitähäh?
Ne on niitä kakaroita, jotka eivät tajua kuinka hyvä meno saadaan päälle kun 50+ tädit, sedät ja enot laittavat vaihteen vapaalle.
Totta! Yli 50-vuotiailla on jo niin vahva itsetunto, että se voivat jorata yömyöhään pelkäämättä, mitä muut ajattelevat. Naamakin on jo niin valahtanut ja läskit hötkyvät, ettei ole pelkoa Insta-kuvaajistakaan. Saa olla vapaa ja luonnollinen ja iloinen ja bilettää täysillä.
Nuori väki kun vain etsiskelee hyviä kuvauspaikkoja, stressaa naamameikistä ja hiuslaitteesta, vääntäytyy kummallisille mutkille ja törröttää huuliaan saadakseen otettua ”luonnollisen” valokuvan, millä he osoittavat, että heillä oli häissä ihan järisyttävän hauskaa!
Valokuvaussessioihin menee kymmeniä minuutteja, kun niitä selfieitä täytyy ottaa lukuisia, mistä voi valita parhaan. Ja sitten menee hyvä tovi siinäkin, kun pitää miettiä kivat tekstit ja valita hashtagit #bridesmaid #rakasystävä #ihanathäät #bestweddingever.
Olen yli 50 vuotias
Hoikka ja siro..ihossa ei ryppyjä
Kauniit pyöreät rinnat, pitkä vaalea tukka
Puhu vaan omista läskeistäsi..yööökk
Kaikilla yli 50-vuotiailla on juonteita. Ne, jotka väittävät ettei ole, eivät ole hommanneet tarvitsemiaan silmälaseja.
Aika hupaisaa..en ole koskaan käynyt näön tarkastuksessa.
se 50 vuotias sileä ihoinen
Tämä selittääkin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Morsiamen äidillä oli ai-van lii-an pie-ni vaalea neuloshame, minkä läpi loisti jenkkakahvoihin puristuneet mustat stringit. Hrr....
Miten stringit voivat puristua jenkkakahvoihin? Ne kahvat kun on kutakuinkin kainalossa.
Juu, tätä samaa yritinkin itsekin kuvitella, mutta en sieluni silmiin saanut kuvaa esille.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta pakko kommentoida tuota odottelua kuvauksen ajan. Itse oon ollu varmaan 20-30 häissä, joista yksissäkään ei ole kuvausta järjestetty vasta vihkimisen jälkeen. Jotenkin koomista jos sitä perustellaan sillä, että on tärkeää että hääpari ei näe toisiaan ennen vihkimistä, kun kumminkin valtaosin ne parit on asunu yhdessä, nähny toisensa joka kulmasta vaatteilla ja ilman vaatteita. Sit yhtäkkiä häitä edeltävä yönä ollaan niiiiiin ujoja ja tarkkoja siitä, ettei nähdä.
Ne häät, joissa ite oon ollut, on olleet valtaosin jossain määrin uskonnollisten ihmisten, tai sitten uskonnollisista perheistä olleiden häitä. Suurin osa pareista on ihan oikeasti olleet joko neitseitä naimisiin mennessä tai ei ainakaan asuneet yhdessä. Muutama avopari joukossa. Näillä ei ole tarvetta tuommoisen näytelmän järjestämiseen, vaan voidaan ottaa vieraat huomioon ja käydä kuvauksessa ennen vihkimistä. Häät on myös aina olleet hyvin suuria, eikä ikinä ole ruoka ja kaakut kesken loppuneet. Alkoholia ei tokikaan ole nautittu ja joku virsikin on voitu veisata, mutta tunnelma on ollut aina lämmin ja onnellinen. Näitä juttuja lukiessa ei voi ku aatella että sata kertaa mieluummin sellaiset häät, kuin odottelua, ruuasta säästämistä jotta alkoholitarjoiluun piisaa rahat, ja vieraiden tai hääparin känniörvellystä.
Tämä kuvausjuttu tulee näissä ketjuissa esiin aina. Varmaan ketjusta löytyy joku joka on jättänyt vieraat pihalle odottamaan? Miksei heitä voinut päästää sisälle syömään ja juomaan?
Siskoni, jonka kanssa minulla on sama isä, ei lähettänyt minulle omaa kutsua häihinsä, mutta kutsui "isänsä perheineen". Liekkö kuuluin kutsuun, mutta menin silti. Olin tapahtuma-aikana 32v ja asuin vanhempieni naapurissa. Harmitti kovasti, koska olisin halunnut ottaa miesystäväni aveciksi, mutta hän totesi, että eihän se käy päinsä, koska en ole saanut itse kutsua. En paljastanut harmitustani siskolleni, vaikka häissä purinkin hammasta kun siskoni sukulaiset voivottelivat minulle kun en ole vielä löytänyt itselleni kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Mene muualle..vaikka terapeutille
Pilaat hauskan ketjun
Et järjestänyt häitä..
Tämä ei ole mt_potilaiden terapia ketju..
kaikkea sitä onkin...
No huhhuh.
Kerropa ihan omin sanoin, mikä sai sut kommentoimaan ilkeästi? Empatiakyvyttömyys vaikuttaa olevan pelottavan yleistä.
Sukulaisella oli joku kestovaraus häille Tampereen tuomiokirkkoon. Jono oli sen verran pitkä, että ehti erota kahdesta miehestä sinä odotusaikana. Piti siis varauksen voimassa, ja siirsi sen vain uusille häille uuden miehen kanssa. Taisi ne viimeisimmätkin sitten peruuntua lopulta ja meni vasta vuosien päästä ihan muualla naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietimme hääjuhlat kartanossa, jonka puolesta järjestyi ruokailu. Ruoka oli todella hyvää ja sitä oli tilattu riittävästi, edes kaikki tilattu ruoka ei mennyt juhlien aikana. Vanhempani menivät juhlien lähestyessä loppuaan keittiöstä kysymään, miten vanhemmat voivat pakata loput ruoat (maksetut siis) mukaan. Keittiöstä ilmoitettiin, ettemme voi saada lainkaan ruokia mukaan, koska laki ei salli jo tarjolla olleen ruoan antamista mukaan (entäs sitten ne koskemattomana keittiön puolella odottaneet ruoat, jotka eivät ehtineet tarjolle asti?). Vanhempia harmitti, sillä ruokailu oli maksanut monta tonnia ja mitään ei saatu mukaan. Olen aina luullut, että juhlapaikasta saa maksamansa tarjoilut mukaan lähtiessään...
Sitä saa mitä tilaa. Jos on tilattu ja maksettu ruuat x henkilölle ja kaikki ovat saaneet kyllikseen , se oli siinä, mutta y kpl kakkuja, z kiloa ruokaa niin silloin sitä saa sen verran, vaikka mukaan.
Erikoisimpia kokemuksia toivottavasti ovat ne joista vieraat ovat lähteneet nälissään.
Tämä ruokien mukan saanti riippuu siitä, tarjoillaanko ruoka ravintolassa (jolloin ravintolatoiminnan hygieniasäädökset pätevät) vai onko pitopalvelu toimittanut teille teidän vastuullenne tilaamanne määrän ruokaa (ja ehkä tarjoilijat).
Täällä on moni kysellyt miksi kutsutaan vain iltabileisiin. Voin vastata omalta kohdaltani.
Minun häissäni ongelma oli hääpaikka. Halusimme pitää juhlat juuri tuossa tilassa, mutta istumapaikkoja pöydän ääressä siellä oli vain 80lle. Ongelma poistui siinä vaiheessa kun bileet alkoivat ja avattiin tanssitila. Siellä oli lisää istumapaikkoja, mutta ei pöytiä. Ruokailijat oli pakko rajata 80 henkilöön. Ikävä kyllä se määrä täyttyi niillä sukulaisilla melkein kokonaan. Kutsuttiin sitten iltabileisiin kavereita isokin lössi ja onneksi osa tuli. Tarjosimme iltabileissäkin kyllä ruokaa.
Minua harmitti että opiskelukaverini eivät päässeet paikalle juurikin varmasti ap:n osoittamista syistä. Ei kyse ollut siitä ettenkö heitä olisi sinne halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta ihmistä tarvitaan pienimuotoiseen hääjuhlaan?
Voisiko joku kertoa tuolle masentuneelle iloisen kokemuksen pienimuotoisista häistä?
Lapseni häät.
Puoliso on eronnut uskonnollisesta yhteisöstä, joten hänen puoleltaan häissä oli kaksi ystävää. Meiltä minä, mieheni ja poikamme. Lisäksi lapsen kaksi ystävää. Hääpari mukaan lukien 9 henkilöä.
Maistraatista tuli vihkijä hääparin valitsemaan paikkaan Helsingissä. Sen jälkeen mentiin hyvään ravintolaan syömään, pöytä oli varattu ihan salista muiden vieraiden keskeltä. Lopuksi salakapakkaan parille drinkeille.
Hauskaa ja lämminhenkistä ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele positiivisesti
SAAT HÄÄPUVUN SOVITUSPALVELUN ILMAISEKSI!!!!
Eikös siellä pitäisi olla
lihavia tatuoituja lyhyttukkaisia ystäviä ja sukulaisia haukkumassa pukuja
Olen katsonut näitä ohjelmia jossa
Pinokkion näköinen mies kysyy : haluatko tämän puvun?
Ei kai siihen hääpuvun ostoon tarvita sukulaisia?
Jos on välit poikki sukuun niin on pakko mennä naimisiin maistraatissa farkuissa?
Kun minun vanhempani menivät kasarilla naimisiin, mukana oli vain ystäväpariskunta. Jälkeenpäin kävivät syömässä fiinimmässä ravintolassa ja that’s it. Äitini oli silti nätti morsian, eikä kummallakaan ollut arkivaatteita päällä. Äidilläni ei ollut mitään kermakakkupukua, mutta kaunis luonnonvalkoinen kaksiosainen asu pitsikoristein. Isälläni puku ja solmio. Hääkuvasta katselee lähes 40 vuoden jälkeenkin onnellisen (ja ihan hääparin näköinen) pariskunta.
Olen pahoillani äitisi puolesta
Tiedän miten rankkaa on kun välit on poikki koko sukuun:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta ihmistä tarvitaan pienimuotoiseen hääjuhlaan?
Voisiko joku kertoa tuolle masentuneelle iloisen kokemuksen pienimuotoisista häistä?
Lapseni häät.
Puoliso on eronnut uskonnollisesta yhteisöstä, joten hänen puoleltaan häissä oli kaksi ystävää. Meiltä minä, mieheni ja poikamme. Lisäksi lapsen kaksi ystävää. Hääpari mukaan lukien 9 henkilöä.Maistraatista tuli vihkijä hääparin valitsemaan paikkaan Helsingissä. Sen jälkeen mentiin hyvään ravintolaan syömään, pöytä oli varattu ihan salista muiden vieraiden keskeltä. Lopuksi salakapakkaan parille drinkeille.
Hauskaa ja lämminhenkistä ❤️
Oliko puolisot samaa sukupuolta?
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta pakko kommentoida tuota odottelua kuvauksen ajan. Itse oon ollu varmaan 20-30 häissä, joista yksissäkään ei ole kuvausta järjestetty vasta vihkimisen jälkeen. Jotenkin koomista jos sitä perustellaan sillä, että on tärkeää että hääpari ei näe toisiaan ennen vihkimistä, kun kumminkin valtaosin ne parit on asunu yhdessä, nähny toisensa joka kulmasta vaatteilla ja ilman vaatteita. Sit yhtäkkiä häitä edeltävä yönä ollaan niiiiiin ujoja ja tarkkoja siitä, ettei nähdä.
Ne häät, joissa ite oon ollut, on olleet valtaosin jossain määrin uskonnollisten ihmisten, tai sitten uskonnollisista perheistä olleiden häitä. Suurin osa pareista on ihan oikeasti olleet joko neitseitä naimisiin mennessä tai ei ainakaan asuneet yhdessä. Muutama avopari joukossa. Näillä ei ole tarvetta tuommoisen näytelmän järjestämiseen, vaan voidaan ottaa vieraat huomioon ja käydä kuvauksessa ennen vihkimistä. Häät on myös aina olleet hyvin suuria, eikä ikinä ole ruoka ja kaakut kesken loppuneet. Alkoholia ei tokikaan ole nautittu ja joku virsikin on voitu veisata, mutta tunnelma on ollut aina lämmin ja onnellinen. Näitä juttuja lukiessa ei voi ku aatella että sata kertaa mieluummin sellaiset häät, kuin odottelua, ruuasta säästämistä jotta alkoholitarjoiluun piisaa rahat, ja vieraiden tai hääparin känniörvellystä.
Jeesus teki lisää viinaa kun loppui kesken.
Miksi et tee kuten jeesus
viina EI saa loppua häistä!
Häät Jeesuksen tapaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Alkoholia ei tokikaan ole nautittu ja joku virsikin on voitu veisata, mutta tunnelma on ollut aina lämmin ja onnellinen. Näitä juttuja lukiessa ei voi ku aatella että sata kertaa mieluummin sellaiset häät, kuin odottelua, ruuasta säästämistä jotta alkoholitarjoiluun piisaa rahat, ja vieraiden tai hääparin känniörvellystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Alkoholia ei tokikaan ole nautittu ja joku virsikin on voitu veisata, mutta tunnelma on ollut aina lämmin ja onnellinen. Näitä juttuja lukiessa ei voi ku aatella että sata kertaa mieluummin sellaiset häät, kuin odottelua, ruuasta säästämistä jotta alkoholitarjoiluun piisaa rahat, ja vieraiden tai hääparin känniörvellystä.
Entä jos on neitsyt mennessään naimisiin ja puoliso on samaa sukupuolta.
Onko se sulle ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on neitsyt mennessään naimisiin ja puoliso on samaa sukupuolta.
Onko se sulle ok?
ei ole
Ne häät, joissa ite oon ollut, on olleet valtaosin jossain määrin uskonnollisten ihmisten, tai sitten uskonnollisista perheistä olleiden häitä. Suurin osa pareista on ihan oikeasti olleet joko neitseitä naimisiin mennessään...tarkistin morsiammen alapään ennen hääyötä.
Jumala näkee onko neitsyt hääyönään!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Jumala näkee jos tyydytät itseäsi
Säästä itsesi avioliittoon
Häissä ei saa juoda (kaanain häissä Jeesus ei itse juonut , teki viinit kun äiti pyysi)
Muista sodoma ja gomorra
Siinäpä hyvät vinkit häihin:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala näkee jos tyydytät itseäsi
Säästä itsesi avioliittoon
Häissä ei saa juoda (kaanain häissä Jeesus ei itse juonut , teki viinit kun äiti pyysi)
Muista sodoma ja gomorra
Siinäpä hyvät vinkit häihin:)
Jeesus myös paransi kaikkien krapulan
Tämä on se toinen ihme:)
Tuossa kuvassa ei kyllä ole jenkkakahvat.