Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen päiväkodissa töissä, työsopimukseen kuuluu, että olen kesäkuun

Vierailija
01.06.2020 |

Ensimmäisen viikon pois ryhmästä ja suunnittelen ensi vuotta ja vien vuoden työt päätökseen ( kirjoitushommia,lomakkeita ) yms.
Nyt kuitenkin pyydettiin olemaan ryhmässä tämä Viikko, ja se tarkoittaa että työt jää tekemättä muilta osin.
Mitään perusteita tähän ei oo, ryhmässä on tarpeeksi henkilökuntaa jne.
Voinko kieltäytyä tästä?
Pelkään että leimaudun hankalaksi työntekijäksi , mutta toisaalta en haluaisi luopua omista oikeuksista.

Mitä mieltä ?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa samanlaisia syysteemoja joka vuosi.

Kyllästyttää sellaiset omena ja lehtiaskartelut ja mun mielestä on ammatillisesti köyhää laulaa samat laulut joka vuosi esim.

Lisäksi lapsiryhmä ON erilainen ja eri lapsia kiinnostaa eri asiat.

Tänä vuonna ollut todella musikaalinen ryhmä, heidän kanssa on voinut käydä musiikin teoriaa ja esitellä lukuisen määrän soittimia. Näitä esim suunnittelin ja valmistelin alkuvuodesta suunnittelutunneilla.

Sitten tiimissä mietitään vastuualueita,

Joitakin askarteluja valmiiksi jne ettei syksyllä ole kiire.

Usein meillä on ollut vanhemmille tehtäväksi ” päivähoidon aloitus”- opas jota päivitetään joka vuosi ja tarkastetaan.

Syksyllä ollut myös yksi tapahtuma perheille , viime syksynä oli näyttely. Nyt tälläiset tapahtumat tietenkin jäävät, mutta joku ulkotpahtuma tulee tid.näk tilalle.

Lisäksi mietitään / tilataan ensi syksyn hankinnat, huonekalut tai lelut. Tämä vaihdellen.

Osittain valmistan itse uutta materiaalia jne.

Kyllä siihen paljon menee, jos ei aina tee samoja juttuja☺️

Vierailija
22/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan vasut päivitetään keväällä melllä myös.

Tänä keväänä aloittaneiden lasten kanssa käydään keskustelut.

Ja mitä niistä uusista lapsista- katson listoista ketä tulee ja mistä, minkä ikäisiä... nimisiä.

Soittelen aloitusajankohdat ja käytännöt läpi perheiden kanssa myös.

En ole heitä itse vastaanottamassa elokuun alussa, koska työni alkavat vasta elokuun tokalla viikolla.

Tässä nyt muutamia esimerkkejä

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisen pk :n voi kirjata ihan melkein mitä vaan, kunhan vaan itse neuvottelee. Tässä vinkki muille.

Meidän talossa oman tiimin vetäjät tekevät kesäkuun alun ns suunnittelutunteja, se voi olla melkein mitä vaan.

Useimmiten pistän lasten vasut eteenpäin.

Käyn vikat keskustelut (nyt etänä ) vanhempien kanssa.

Lisäksi valmistelen ensi elokuun alkua, tarkistan aloittavat lapset, laitan heille paikat, suunnittelen syksyn teemaa, retket ja jumpat.

Siihen ei voi koko tiimi osallistua vielä alkuvaiheessa, kun he vastaavat kesäkuun hoidosta ryhmässä.

Lisään vielä että mulla lomaa Tämän viikon jälkeen elokuuhun saakka.

Tarkistat aloittavat lapset? Siis teet mitä?

Miksi ihmeessä meillä ei ole keskitettyä suunnittelua, nyt menee järjetön määrä aikaa siihen, kun jokaisessa päikyssä suunnitellaan viikkotolkulla syksyä ja suunnitellaan silloinkin lisää.

Olisi aika hupaisaa, jos jossain kauppaketjussa myymäläpäällikkö joka päivä suunnittelisi pari tuntia esillepanoa ja mainoksia ja alennusmyyntejä sen sijaan että ne kaikki tulee nyt keksitetysti ja säästetään!

En ole päiväkodissa, mutta luulisin että on hyvä vilkaista vähän etukäteen millaista "matskua" on tulossa - onko tarpeen päivittää omat tiedot epilepsiasta tai selvittää mitkä on ajankohtaiset tulkkikäytännöt tai tehdä materiaalia kommunikoinnin tueksi jos tulee vieraskielinen lapsi, tai jos luvassa on liikuntavammainen lapsi niin vilkaista tiloja hänen näkökulmastaan jne.

Nuo ovat tietoja, joita lapsista ei saa kerätä. GDPR.

Vierailija
24/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuussa / toukokuussa aloittaneiden lasten Kanssa on hieman vaikeaa käydä vasuja edellisenä syksynä

Vierailija
25/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa samanlaisia syysteemoja joka vuosi.

Kyllästyttää sellaiset omena ja lehtiaskartelut ja mun mielestä on ammatillisesti köyhää laulaa samat laulut joka vuosi esim.

Lisäksi lapsiryhmä ON erilainen ja eri lapsia kiinnostaa eri asiat.

Tänä vuonna ollut todella musikaalinen ryhmä, heidän kanssa on voinut käydä musiikin teoriaa ja esitellä lukuisen määrän soittimia. Näitä esim suunnittelin ja valmistelin alkuvuodesta suunnittelutunneilla.

Sitten tiimissä mietitään vastuualueita,

Joitakin askarteluja valmiiksi jne ettei syksyllä ole kiire.

Usein meillä on ollut vanhemmille tehtäväksi ” päivähoidon aloitus”- opas jota päivitetään joka vuosi ja tarkastetaan.

Syksyllä ollut myös yksi tapahtuma perheille , viime syksynä oli näyttely. Nyt tälläiset tapahtumat tietenkin jäävät, mutta joku ulkotpahtuma tulee tid.näk tilalle.

Lisäksi mietitään / tilataan ensi syksyn hankinnat, huonekalut tai lelut. Tämä vaihdellen.

Osittain valmistan itse uutta materiaalia jne.

Kyllä siihen paljon menee, jos ei aina tee samoja juttuja☺️

Keskitetty suunnittelu säästäisi aikaa lapsille.

Vierailija
26/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap olet tehnyt viimeset kaks kuukautta siellä töissäs? Kyllä meilläkin on joskus noin että yksi opettaja on kesäkuussa viikon kokonaan pois ryhmästä mutta kyllä se sitten myös on tieto ettei sitä siirretä ryhmään ilman syytä jos on alunperin suunniteltu niin että on pois ryhmästä. Eli sun siirtoon on varmasti joku syy vaikka et sitä nyt muka itse tiedäkään.

Vierailija
27/27 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset kaksi kk olen ollut töissä ihan tavalliseen tapaan. Ei meitä ole ollut juurikaan lapsia pois korona- aikana. Joskus on ollut muutama ja silloin lastenhoitaja on ollut siirrettynä muualle taloon eri ryhmään.

Kuten sanoin tarvetta ryhmään menoon ei juuri nyt ole, siellä on tarpeeksi henkilökuntaa lapsia nähden.

Ainoa mitä keksin niin on se ettei siellä muka nykyiset työntekijät pärjää, mutta sitä epäilen kun kyseessä on vanha talon oman työntekijä joka siellä on.

Mitään oikeaa varsinaista syytä tähän Ei ole.

Ap