Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Onnellisuuden salaisuus on kiltteys muita kohtaan

Vierailija
31.05.2020 |

https://dynamic.hs.fi/a/2020/wellbeing/

Juttu on maksumuurin takana, mutta lyhyesti ihmisen tekee onnelliseksi se, että hän tekee asioita joiden tietää ilahduttavan muita. Jos lisäksi vielä osaa olla kiitollinen pienistäkin asioista eikä vertaile itseään muihin esim. somessa on jo pitkällä. Vähemmän somea, enemmän toisten huomioimista.

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tv tohtori dr phil sanoi joskus hyvin tästä aiheesta: eli että voin itse tehdä päätöksen, että luotan suhun ja suhtaudun positiivisesti.

Jos myöhemmin selviää, että et ollut sem luottamuksen arvoinen, tai toimit minua kohtaan negatiivisesti, se on sinun oma valintasi, eikä minun. Mun oma valinta on se, että päätän itse kuinka käyttäydyn, enkä ota painolastia muiden virheistä.

Vierailija
142/144 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä painolastia tosin tarvitse muiden virheistä ottaa, vaikkei varauksetonta luottamusta antaisikaan (siitäkään numeroa tekemättä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/144 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tv tohtori dr phil sanoi joskus hyvin tästä aiheesta: eli että voin itse tehdä päätöksen, että luotan suhun ja suhtaudun positiivisesti.

Jos myöhemmin selviää, että et ollut sem luottamuksen arvoinen, tai toimit minua kohtaan negatiivisesti, se on sinun oma valintasi, eikä minun. Mun oma valinta on se, että päätän itse kuinka käyttäydyn, enkä ota painolastia muiden virheistä.

Noudatan tavallaan tästä Dr Philin periaatteesta kristillistä versiota: riippumatta siitä millaisia muut ovat pyrin itse toimimaan aina oikein ja ystävällisesti, koska se on Jumalan tahdon mukaista ja hyvää. Eli vastaan Jumalalle siitä miten käyttäytyn muita kohtaan sen sijaan, että pelkästään heijastaisin muiden käyttäytymistä.

Yleensä ystävällisyys tulee sydämestä, mutta on tilanteita, joissa ei tunnu siltä. Pyrin silti olemaan kohtelias jne.

Vierailija
144/144 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kristilliset opit johtivat ovimatoksi. En pitänyt omista tarpeistani huolta, koska halusin olla "hyvä" ihminen. Masennuin pahasti ja se onneksi johdatti minut oikeaan ymmärrykseen parantuakseni. Jokaisen kuuluu pitää omia puoliaan. Sitä ei kukaan muu tee puolestasi. Kenenkään ei tarvitse uhrata omaa hyvinvointiaan toisen puolesta. Jokaisen oma velvollisuus on pitää itsensä hyvinvoinnistaan huolta. Jokaisen kuuluu rakastaa myös itseään.