Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun näet unta, tajuatko sen koskaan olevan unta?

Vierailija
06.02.2023 |

Itse pystyn välillä kelaamaan takaisin ja perumaan jonkun ikävän tapahtuman tai uteliaisuudesta todistamaan vaikka maailmanloppua koska tiedän ettei se ole totta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan. Kyseiselle ilmiölle on nimikin ja se on selkouni.

Ekan kerran näin selkounen noin 10-vuotiaana. Yleensä unessa niin tajuan, että näen unta. Usein silloin lähden lentämään, räpsyttelen käsiä ja sitten lentelen.

Näitä unia nään ehkä 10 kertaa vuodessa.

Vierailija
2/22 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle kiltti miehelle olisi tällainen taito kuin suoraan taivaasta, voisivat sitten unessa vaikka harrastaa seksiä juuri sellaisen naisen kanssa kun haluavat ja aamulla vain kalsarit vaihtoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina kun näen unta.

Vierailija
4/22 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näen joskus selkounia. Olen nähnyt myös painajaisia, joissa tajuan olevani unessa, enkä pysty heräämään.

Vierailija
5/22 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkounia voi opetella näkemään tekemällä ns. todellisuustestejä silloin tällöin.

Mistä tiedät, ettet ole unessa nyt?

Kuinka olet päätynyt siihen missä nyt olet?

Vierailija
6/22 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan makeeta sanoa kaverille, että näen unta, ja kaveri hävisi, ja minä jatkoin unen näkemistä.

Vierailija
7/22 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen välillä ahdistavia unia entisestä työpaikastani, esimies kysyy minulta jotain asiaa enkä löydä papereita tai olen kokonaan unohtanut hoitaa kaiken. On kyllä helpotus tajuta unessa, että en ole siellä enää töissä. Milloinkahan nuo unet loppuu, työt loppui siellä 12 vuotta sitten?

Vierailija
8/22 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen, ja juurikin jossain kauheessa painajaisessa jo yritän lohduttaa itseäni sillä, että tää on varmaan vain unta.. harmillista, ettei valveilla toimi, jos/ kun jotain kauhean surullista/ pahaa tapahtuu 🙄

Vierailija
9/22 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena näin toistuvia unia, jotka opin tunnistamaan uniksi.

Toinen versio oli kiva: osasin liidellä kevyesti ilmassa, kun hyppäsin korkealle - vähän kuin kuussa olis.

Toinen oli painajainen: päädyin aina kuralammikkoon, josta hyttysen tapaiset verenimijät iskivät ihoon kiinni. Vaikka kuinka yritin varoa sitä pahuksen lammikkoa.

Vierailija
10/22 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Kaikenlisäksi näen ihan älyttömiä unia.

Vierailija
11/22 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna näin todella villiä unta, jossa näimme kaveriporukalla samaa unta, ja yhteisen unennäön takana oli yritys, joka tarjosi villejä seikkailu-unia. Heräsin välillä kaksi kolme kertaa oikeasti, ja silti jatkoin samaa unta, josta taas porukassa heräsimme yrityksen tarjoamasta unesta, uneen, jossa päivittelimme fantastista unta, jossa mm. kiipeilimme korkealla kalliolla. Tiesin monta kertaa näkeväni unta ja näin monta kertaa ihmisiä, joihin halusin tutustua, mutta jokainen yritys epäonnistui.

Unessa jossa heräsimme unesta lähdimme luonnollisesti kotimatkalle, ja sitten poraamisen ääni herätti minut lopullisesti.

Täytynee vähän pohtia, josko unella oli jotain merkitystä.

Vierailija
12/22 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
13/22 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen naapurin miehestä niin totuudentuntuisia unia että aamulla maiskutan suutani ja olen hikinen. Herään myös siihen että etsin häntä vierestäni

Vierailija
14/22 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tainnut koskaan kokea tuollaista unessa. Sen sijaan olen monesti nähdessäni jotain oikein ihanaa unta hihkunut itselleni että ''onpas mahtavaa että tämä on oikeasti tapahtumassa eikä vaan unta!'' ja sitten herään pettyneenä todellisuuteen :D

Vierailija
15/22 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkounessa joku voi nähdä olevansa kuin toisessa paikassa eli dimensiolla ja aika selkeästi. Sitten kun siitä yrittää "herätä" tai miettii onko hereillä vai ei, menee seuraavaan uneen ja miettii taas onko hereillä. Ja taas. Kunnes lopulta herää sängystä.

Vierailija
16/22 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä aamuna näin todella villiä unta, jossa näimme kaveriporukalla samaa unta, ja yhteisen unennäön takana oli yritys, joka tarjosi villejä seikkailu-unia. Heräsin välillä kaksi kolme kertaa oikeasti, ja silti jatkoin samaa unta, josta taas porukassa heräsimme yrityksen tarjoamasta unesta, uneen, jossa päivittelimme fantastista unta, jossa mm. kiipeilimme korkealla kalliolla. Tiesin monta kertaa näkeväni unta ja näin monta kertaa ihmisiä, joihin halusin tutustua, mutta jokainen yritys epäonnistui.

Unessa jossa heräsimme unesta lähdimme luonnollisesti kotimatkalle, ja sitten poraamisen ääni herätti minut lopullisesti.

Täytynee vähän pohtia, josko unella oli jotain merkitystä.

Tuollainen yritys tarvittaisiin!!😄

Vierailija
17/22 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan ja herättyäni monesti mietin että mitenkä asiat voikaan mennä pahasti pieleen ja vastustaa aivan hirveästi

Vierailija
18/22 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen ap:lle, itse en pysty kelaamaan takaisin unta. Mutta kun nään unen ihanan - rakastan, se vain leikki on kielletty.

Vierailija
19/22 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan pääsääntöisesti uneni aina ja aina myös yleensä tajuan , että on unta.

Joskus tosin mietin unessa, että " tää tuntuu siltä mitä yleensä uneksin"

Vierailija
20/22 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen välillä ahdistavia unia entisestä työpaikastani, esimies kysyy minulta jotain asiaa enkä löydä papereita tai olen kokonaan unohtanut hoitaa kaiken. On kyllä helpotus tajuta unessa, että en ole siellä enää töissä. Milloinkahan nuo unet loppuu, työt loppui siellä 12 vuotta sitten?

Minulla kesti yli 20 vuotta lakata näkemästä unia, etten olekaan valmistunut ylioppilaaksi, vaan lukiossa on vielä jokin kurssi tai koe käymättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi