Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ns hyvät tyypit voivat olla vapaina?

Vierailija
30.05.2020 |

Miksi ns kunnon ihmiset (en puhu siis narsisteista, loisista, onnenonkijoista tai muista parisuhdekyvyttömistä ihmisistä) eroavat? Miksi kunnolliset, rehelliset ja mieleltään vakaat ihmiset ovat yksin? Eiväthän kaikki edes halua parisuhteeseen.
Miksi parisuhteesta on tullut monelle nykyään niin vaikeaa?

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian itsenäinen, pettynyt aiemmissa suhteissa, ei ole valmis vielä uuteen suhteeseen.

Vierailija
2/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde=vaivaa ja ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se toinen osapuoli on narsisti, loinen tai parisuhdekyvytön. Ei siinä pysty ylläpitämään hyvää parisuhdetta, oli sitten kuinka hyvä tyyppi.

Vierailija
4/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ei vain kohtaa sopivaa

Vierailija
5/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät tosiaan halua parisuhteeseen. Ystävät, työ- ja harrastuskaverit tuovat tarpeeksi sosiaalisia kontakteja ja elämästä voi nauttia yksinkin. Mulla on suvussa pari upeaa, vahvaa naista jotka ovat eläneet elämänsä perheettöminä, ilman pitkiä parisuhteita, ja ystäväpiirissä sellaisia jotka ovat läpikäyneet omat parisuhdehelvettinsä ja päättäneet elää sinkkuina. Kai se itsevarmuus, tunne siitä että luottaa itseensä, elää niin kuin haluaa eikä muita miellyttääkseen, tekee ihmisestä upean.

Vierailija
6/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Kukaan ei vaan tykkää minusta. En jaksa enää deittailla, niin olen sitten yksin.

Vierailija
7/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kunnon mieheni oli vapaana vielä 27-vuoden iässä siksi, että viihtyy kotona. Oikeasti, pahempaa kotihiirtä saa hakea. Minä olen äärettömän tyytyväinen, kumpikin tykkäämme tasaisesta arjesta, rutiineista ja kotoilusta. Tapasimme tietenkin tinderissä.

Aikaisemmin mies oli seurustellut itselleen sopimattomien kumppaneiden kanssa ja viimeisin oli ensin pettänyt ja sitten jättänyt.

Vierailija
8/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se toinen osapuoli on narsisti, loinen tai parisuhdekyvytön. Ei siinä pysty ylläpitämään hyvää parisuhdetta, oli sitten kuinka hyvä tyyppi.

Näitä on paljon. Ja tällaisen suhteen jäljiltä voi olla rikki kauan.

Kuinka typerä olikaan! Miksi annoin sen jatkua, kunpa olisin osannut pitää etäisyyttä. Narsistille tyypillistä on tunkea sinne omimpaan tilaan, kotiisi. Soluttautua kaikkeen niin että saa sinusta otteen. Aluksi narsisti on niin mukava jotta luotat ja tunnet tarvivasi häntä. Sitten kun olet otteessa, hän puhkeaa kukkaan saadessaan yliotteen. Narsistin tarkoitus on saada toinen tuntemaan olonsa epämukavaksi, jopa ajaa i✝semurhaan.

Nämä prosessit on pitkiä, vanhentaa ja vie voimia. Ei ole mitään intressejä tutustua uusiin heti, jos koskaan.

Vierailija
9/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Kukaan ei vaan tykkää minusta. En jaksa enää deittailla, niin olen sitten yksin.

Tämä. Oon käynyt paljon treffeillä mutta en kelpaa.

Vierailija
10/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat todennäköisesti huomanneet saman kuin minäkin. Joko ei vastata ollenkaan, tehdään ohareita tai kuten mulle kävi silloin viimeksi tullaan melkein linjoja pitkin iholle. Kunnolliselle sekä herkälle ihmisille tuollainen on vain liikaa.

Vierailija
11/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän parisuhteen ylläpito vie paljon aikaa ja energiaa, joten jollei täydellinen pari osu kohdalle, miksi tuhlata parisuhteeseen aikaa? Yksin on helppoa ja mukavaa olla. Vastannee samalla miksi niin monet narsisti/riipuja/riistäjät roikkuvat väkisin missävain suhteessa, koska ovat niitä ottavia osapuolia.

Vierailija
12/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä tyyppi ja yksin, koska en ole kohdannut sellaista ihmistä, jonka kanssa kiinnostukset olisivat kohdanneet. Varmaan aika tyypillinen tarina.

Vierailija
13/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän parisuhteen ylläpito vie paljon aikaa ja energiaa, joten jollei täydellinen pari osu kohdalle, miksi tuhlata parisuhteeseen aikaa? Yksin on helppoa ja mukavaa olla. Vastannee samalla miksi niin monet narsisti/riipuja/riistäjät roikkuvat väkisin missävain suhteessa, koska ovat niitä ottavia osapuolia.

Jaa. Minun tuttavapiirissäni ne, joilla parisuhde on vienyt paljon energiaa, ovat ennen pitkää eronneet. Toki hyvässäkin parisuhteessa tulee tilanteita ja ajanjaksoja, jolloin siihen suhteeseen pitää panostaa normaalia enemmän, ja silloin se saattaa hetkellisesti kuluttaa energiaa enemmän kuin antaa. Mutta normaaliarjessa hyvä parisuhde antaa energiaa enemmän kuin ottaa.

Vierailija
14/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on selvä kielteinen ydinuskomus jos ajattelet suoriltaan että olet ei-tykättävä.

Ei silti, etteikö aidosti itsessään viihtyvät ja terveesti itdestään tykkäävät voisi haluta olla ja pysyä sinkkuina. Luulen vaan, että deittailu voi pahimmillaan muokata käsitystä itsestä turhan kielteisesti. Itse kammoan ajatusta deittailusta kun en ole helposti lokeroitava tapaus. Näen sen deittiskenen ongelmana. Omat vaikeat menneet suhteeni vaikuttavat myös yksinolohaluihini. Voin niin hyvin itsekseni vrt epäterve suhde. En silti ole täysin luopunut ajatuksesta luoda vielä hyvä parisuhde jonkun kanssa.

Vierailija
15/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivia kumppaneita pitkään parisuhteeseen ei ole kauheasti tarjolla. Olen vapaaehtoisesti lapseton, ja todella moni ikähaarukkani naisista on etsimässä tulevalle lapselleen isää. Lisäksi naisen pitäisi ymmärtää taiteen päälle, olla hauskaa seuraa, nauttia alistumisesta seksissä ja olla laiha.

Vierailija
16/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän parisuhteen tunnistaa nimenomaan siitä, että se tuntuu tavattoman helpolta, ei vaadi vaivannäköä ja antaa paljon enemmän energiaa kuin ottaa. Huono parisuhde on vaivalloinen ja raskas kuin kesämökin kasvimaa.

Vierailija
17/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päde miehiin ainakaan.

Vierailija
18/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä on paljon. Ja tällaisen suhteen jäljiltä voi olla rikki kauan.

Kuinka typerä olikaan! Miksi annoin sen jatkua, kunpa olisin osannut pitää etäisyyttä. Narsistille tyypillistä on tunkea sinne omimpaan tilaan, kotiisi. Soluttautua kaikkeen niin että saa sinusta otteen. Aluksi narsisti on niin mukava jotta luotat ja tunnet tarvivasi häntä. Sitten kun olet otteessa, hän puhkeaa kukkaan saadessaan yliotteen. Narsistin tarkoitus on saada toinen tuntemaan olonsa epämukavaksi, jopa ajaa i✝semurhaan.

Nämä prosessit on pitkiä, vanhentaa ja vie voimia. Ei ole mitään intressejä tutustua uusiin heti, jos koskaan.

Kauheaa on se, että narsistinen parisuhde on sisäinen malli, jonka on saanut usein omilta vanhemmiltaan. On helpointa jatkaa sitä, tuttua kärsimystä kuin hypätä yksinoloon. Nyt olen yksin ja tajuan kuinka iso kuilu on terveiden (rehellisten ja aitojen) suhteiden ja narsististen feikkisuhteiden välillä. Olen epävarma vielä kyvystäni kyetä olemaan ns terveen miehen kanssa, vaikka entiseen ei ole enää paluuta.

Mutta asiat ovat hyvin näinkin. Olen yhä enemmän se mikä minun kuuluukin olla ja voin olla sitä ilman miestä. Jos hyvin käy, myös miehen kanssa.

Onnekkaita ne joiden lapsuudenkodissa oli aitoa rakkautta vanhempien välillä. Se yleensä mahdollistaa omat onnistuneet kumppanivalinnat, mitä tunnepuoleen tulee.

Vierailija
19/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivia kumppaneita pitkään parisuhteeseen ei ole kauheasti tarjolla. Olen vapaaehtoisesti lapseton, ja todella moni ikähaarukkani naisista on etsimässä tulevalle lapselleen isää. Lisäksi naisen pitäisi ymmärtää taiteen päälle, olla hauskaa seuraa, nauttia alistumisesta seksissä ja olla laiha.

Ja jos joku ihmettelee, miksi pitää olla laiha, niin olen kyllä käynyt treffeillä kaiken muotoisten naisten kanssa, mutta mikään ei sytytä samalla lailla kuin tikkumaisen laiha, pienirintainen nainen. Olen päätynyt siihen ajatukseen, että olisi epäreilua naista kohtaan olla suhteessa, jossa hänen vartalotyyppinsä ei ole ihanteeni.

Vierailija
20/105 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestöjakauma. Pienemmillä paikkakunnilla miehiä on kolminkertainen määrä naisiin verrattuna. Tyhmempikin tajuaa että osa ylimäärämiehistä on ihan kunnon ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme