Mitä edellytyksiä pitää olla, että kykenee korjaamaan autoaan?
Kommentit (43)
Ei kai uudempia saa enää korjata itse.
Vierailija kirjoitti:
Aivan valtavat sukupuolielimet
Ei ole pienimunaisten hommaa
Kyllä varmaan jakoavain voisi olla tarpeen.
Rikkoontunut auto pitää olla. Esim. Tesla.
Riippuu varmaan siitä onko auto 80-luvun mersu tai nykyaikainen sähköauto jolle ei kyllä itse voi tehdä juuri mitään.
Mielummin että olisi tehnyt käsillään jotain. Että kädet ja sormet tottelisivat käskijäänsä. Älykkyydestä ei myöskään ole haittaa. Olen vakuuttunut että hyvät korjaajat ovat myös keskivertoa älykkäämpiä. Äly estää tekemästä tymyyksiä ja on eduksi ongelmanratkaisussa. Kaikkiin auton korjauksiin liittyy ongelmanratkaisua.
Vanha auto, joku paikka missä korjata, tunkki tms ja tietämystä. Munat yleensä mutta se toinenkin käy erityistapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan jakoavain voisi olla tarpeen.
Viimeinen työkalu mitä autohommissa tarvitaan,mieluummin heittää lepikkoon.
40 vuotta vanha auto on ensimmäinen edellytys :D
Auttaa jos puoliso on mekaanikko.
Itse olen huomannut, että korjaushommat tyssäävät yleensä siihen, että ei ole tarvittavia työkaluja. Toinen on se, että ei esimerkiksi saa autoa nostettua turvallisesti niin, että pääsisi alle puuhaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, että korjaushommat tyssäävät yleensä siihen, että ei ole tarvittavia työkaluja. Toinen on se, että ei esimerkiksi saa autoa nostettua turvallisesti niin, että pääsisi alle puuhaamaan.
Korjaus on tyssännyt huoltamollakin siihen ettei ollut työkaluja. Uudempi mini vaati erikoistyökaluja joita ei huoltamolta löytynyt.
Jos aikoo ruveta korjaamaan/huoltamaan autoaan niin kannattaa alkaa keräämään avaimia. Hylsyavainsarja. Myös voimahylsyjä tarpeen mukaan. Siinä kannattaa olla tarkkana että avain mitä käyttää on just oikea. Voi käyttää vahingossa numeroa liian suurta.
Minulla ei ole pulttipyssyä/mutterinväännintä. En ole ihan varma onko välttämätön. Olisiko vaan niin että sitten katkosi sillä pultit poikki kun ei aukea ja voimalla jurnuttaa menemään.
Olen täysin amatööri. Kuitenkin olen autoani korjannut. Vaihtanut jarrupalat, vaihtanut uudet jarrumännät, kannentiivisteen, jäähdytintermostaatin.
Myös pitäisi hankkia momenttiavaimia. Biltemasta kuulemma löytyy jokseenkin laadukkaita ja joksenkin edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vanha auto, joku paikka missä korjata, tunkki tms ja tietämystä. Munat yleensä mutta se toinenkin käy erityistapauksissa.
Mikä toinen??
Edellytys on että jos kyseessä on ns. pillullinen, menee heti sukupuolenkorjaukseen...
Vierailija kirjoitti:
Edellytys on että jos kyseessä on ns. pillullinen, menee heti sukupuolenkorjaukseen...
Pakoputkeenko sohit meisselilläsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus on tyssännyt huoltamollakin siihen ettei ollut työkaluja. Uudempi mini vaati erikoistyökaluja joita ei huoltamolta löytynyt.
Tämä on kyllä mennyt ihan naurettavaksi. Renkaanvaihdon yhteydessä sovittiin tuulilasinpyyhkijöiden vaihdosta, mutta se ei sitten ollut onnistunut, kun ei heillä ollut juuri niitä merkkikohtaisia sulkia hyllyssä.
Utelias mieli, sinnikkyyttä ja kykyä seurata ohjeita. Niillä pääsee jo pitkälle.
Aivan valtavat sukupuolielimet