Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tsekanneet eläkekertymäänne?

Vierailija
29.05.2020 |

Saatatte yllättyä. Minä yllätyin. Minulla ei ole ollut koskaan (enkä ole saanut) vakivirkaa ja vuosilta 1994-2005 ei eläke ole kertynyt ollenkaan. Nykyinen eläkertymä peräti 350 euroa. En tiedä itkisikö vai nauraisiko.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko jotain 40e, kohta 35v ja silloin tällöin töitä muttei koskaan mitään vakinaista vaan lyhyitä työsuhteita ja välissä pitkiä työttömyysjaksoja. En tosin usko että eläisin niin pitkään että eläkeiän näkisin tai sitten päätyisin sairas-tai työkyvyttömyyseläkkeelle mikä voi koittaa hyvinkin pian.

Onpa "kiva" että on muitakin samassa tilanteessa kuin itsekkin olen. Mulla ei tosin varmaan ole edes tuota ja tiedän jo että se on takuueläke minkä saan maksimissaan jos nyt sellaista edes sitten on enää olemassa. Eikä koko eläke edes jaksa enää kiinnostaa, aivan sama. Aivan sama myöskin työllistynkö enää vai en.

Vierailija
62/123 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ainakaan eläkkeen takia töitä tehdä. Osa-aika ja pätkätyötä ikänsä tehnyt saa hädin tuskin enemmän, kuin juuri Suomeen muuttanut huivimummo. Turha yrittää mitään taviksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

655€

Vierailija
64/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Masentavaa luettavaa on.

P.S. Tuleva pieneläkeläinen, joka ei tiedä miten tulee pärjäämään 😕

Vierailija
65/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvältähän tuo kertymä näyttää. 3028 e/kk ja ikää 53 vuotta. Vähän reilu 5000 ehtii nousta, jahka eläke koittaa.

Tuo on kyllä kova. Itsellä reilut 2000€ kertymää.

Mies52v

Vierailija
66/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 euroa ja rapiat. Olin työttömänä, kouluttauduin voeö' uudelleen ja kun ei ollut töitä, olin lasten kanssa pitkään kotona. Lukion jälkeen olin kaksi vuotta töissä, mutta ikäisilleni ei tule siltä ajalta eläkettä. En aio lopettaa työntekoa, jos terveys kestää ennen kuin pakotetaan eläkkeelle, jos vain töitä löytyy jostain. Nyt on työ ja sentään sen verran palkkaa, että voi vähän kerryttää muilla tavoin eläketurvaa.

Vierailija
67/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kai nyt oikeesti stressaa jostain eläkekertymästä?? En usko että meistä alle 30 vuotiaista kukaan tulee mitään eläkettä saamaan! Nuo on taas noita valtion tapoja ”kannustaa ihmisiä töihin” ihan naurettavaa.

Vierailija
68/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette kai nyt oikeesti stressaa jostain eläkekertymästä?? En usko että meistä alle 30 vuotiaista kukaan tulee mitään eläkettä saamaan! Nuo on taas noita valtion tapoja ”kannustaa ihmisiä töihin” ihan naurettavaa.

Kokoajanhan noita eläkeläisen etuja huononnetaan. Vanha ihminen ei ole minkään arvoinen, veronmaksajan riesa:(

Vierailija
69/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoajanhan noita eläkeläisen etuja huononnetaan. Vanha ihminen ei ole minkään arvoinen, veronmaksajan riesa:(

Niin?? Miksi huolehtia etukäteen asiasta??

Vierailija
70/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

714 euroa kuussa. N35

Vierailija
71/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla, vanhukset, että me ei pystytä teidän itsenne teille itsellenne antamaa eläkelupausta pitämään.

Vierailija
72/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supercellin Ilkka Paanasella ja kumppaneilla mahtaa olla kivat eläkekertymät kun tienaavat yhdessä vuodessakin jo 100 miljoonaa. :) 

Vierailija
73/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkesysteemi on pyramidihuijaus. Luulet saavasi jotain mutta eläkeikää nostetaan aina pikkuhiljaa ylemmäs ja inflaatio nakertaa sitten loput.

Vierailija
74/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan kauan takuueläke-systeemiä vielä ylläpidetään? Mistä rahat?

Taitaa olla varmin eläkesijoitus hankkia itselle sopiva määrä asuntoja Helsingistä. Kun ne on maksettu, voi viettää loppuelämänsä työttömän peruspäivärahalla (eläkeikähän siirtyy vuodella eteenpäin joka vuosi).

Vierailija
75/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle euron. 28

Vierailija
76/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä viitsi katsoa. En usko, että me nykyiset kolmekymppiset koskaan eläkkeelle päästäänkään.

Vierailija
77/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertymän mukaan nyt on 1574,- tuo summa. Työuraa olisi vielä edessä about 20v.

M48

Vierailija
78/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia. Ikävuodet 19-23 töissä, joista eläke ei kertynyt. Sen jälkeen opiskelua 4v, josta ei eläkettä. Lapsen kanssa 2v kotona työvuosien välissä, josta olisi alkanut kertyä eläkettä muistaakseni seuraavana vuonna :).

Mutta opiskelu kannatti ja takana 20v suht hyväpalkkaisia töitä.

Vierailija
79/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin alle 23v töissä joka ei kerryttänyt eläkettä. Sen jälkeen ei töitä. Sairastuminen kesken opiskelujen ja siitä sitten eläkkeelle mikä on 834,52 euroa/kk.

Tiukkaa tekee :(

T: 34v. eläkeläinen

Saat sentään enemmän rahaa kuin moni muu, joka joutuu jatkuvasti karenssin uhalla täyttämään kaiken maailman lippuja ja lappuja, hakemaan töitä joihin ei ole pätevä eikä muutenkaan soveltuva, nolaamaan itsensä turhanpäiväisillä pupukursseilla ja tekemällä välillä pätkiä ilmaistöitä, joiden tekemisestä muut saa samalla työpaikalla ihan oikeaa palkkaa ja kaikki työsuhde-edut.

Vierailija
80/123 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alle 100 €/kk ja ikää mittarissa 33 vuotta. Monta vuotta elämästäni meni hukkaan, kun jouduin vakavan rikoksen uhriksi ja sain sen seurauksena psyykkisiä ongelmia, joihin en saanut kunnollista terapiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän