Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa jos aikuinen ei ole ollut hautajaisissa vuosiin tai vuosikymmeniin?

Vierailija
21.07.2024 |

Yksi tuttu kertoi ettei ole ollut hautajaisissa melkein 20 vuoteen. Kyseessä yli 40v ihminen kuitenkin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään outoa ole. Ehkä hän ei pidä hautajaisista. Itse en ole ollut festareilla yli 20 vuoteen, koska en pidä siitä ihmispaljoudesta.

Vierailija
2/13 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisiin ei ole pakko osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidän suvusta oo kukaan kuollut 20 vuoteen.

Vierailija
4/13 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan tuttu ei ole kuollut 20 vuoteen?

Ei niihin yleensä viitsi kutsumatta lähteä.

Vierailija
5/13 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä harvempi enää järjestää hautajaisia. Mun molemmat vanhemmat ovat kuolleet ja heidän hautaustestamentissä oli että tuhkaus ja ei muistotilaisuutta joten niin myös toimittiin. Muutamalla muulla sukulaisella on ollut sama tahto. Kukaan heistä ei ole ollut uskovainen.

Eli en ole ollut hautajaisissa 20 vuoteen vaikka ihmisiä on kyllä kuollut.

Vierailija
6/13 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmistä alkaa pian olla 10 vuotta, olen reilu 30-vuotias. Toivon että seuraaviin ainakin 10-15 vuotta jolloin omat isovanhemmat ovat sen yli 90. Edelliset hautajaiset olivat isoisovanhempiani, kaikki kolme.

Vierailija
7/13 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lapsena isomummon, kahden vaarin ja isän hautajaisissa. Sen jälkeen kului 20 vuotta seuraaviin eli kahden mummon ja sitten äidin hautajaisiin. Ja taas on mennyt parikymmentä vuotta ilman hautajaisia.

Kun eivät ne hautajaiset asettaudu ihmisen eliniälle mihinkään tasaväliaikatauluun.

Vierailija
8/13 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempien ja vanhempien  hautajaisten välillä voi hyvin olla vaikka 40 vuotta. Vähäisempien sukulaisten hautajaisissa tuskin jaksaa ramparta.

Vierailija
9/13 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin hautajaisissa olin, reilu 15v sitten, sitä ennen jotain 30v sitten.

Ai niin, työn puolesta jouduin "edustamaan" kerran kun satuin olemaan sielläpäin.

Vierailija
10/13 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhempien ja vanhempien  hautajaisten välillä voi hyvin olla vaikka 40 vuotta. Vähäisempien sukulaisten hautajaisissa tuskin jaksaa ramparta.

Niin, tai vanhemmat voi kuolla ennen isovanhempia.

Vierailija
11/13 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea mennä hautajaisiin jos kukaan lähiomainen ei ole kuollut..onneksi 

isoisäni vielä sinnittelee 95 vee ..Toivottavasti kauan 

Vierailija
12/13 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisia on ollut suvussa. Nyt mennään jo serkuissa. Kaikissa en ole käynytkään. Häissä olin viimeksi yli 50 vuotta sitten. 

Vierailija
13/13 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen isovanhempi kuoli noin 20v sitten. Isä kuoli 3v sitten. Äidin sisaruksista osa kuoli jo aikoja sitten ja isän suku on aika pieni muutenkin eikä hautajaisia ole usein. Lapsuudessa kyllä olin monissa hautajaisissa. Kaikkien serkkujen, enojen jne hautajaisiin en oo matkustanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi