Kuka näyttelijä ei sopinut rooliinsa?
Käännetään täällä oleva keskustelu toisinpäin. Kuka näyttelijä ei sopinut elokuva tai tv-rooliin? Keksitään muita kuin Salkkarit näyttelijöitä. Minusta Denzel Washington oli liian söpö ja kivan tuntuinen American gangsterissa. Spede Pasanen ylinäytteli, ei mikään hyvä koomikko.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Arnold Schwarzenegger Total Recallissa. Elokuvasta olisi voinut tulla upea, jos pääosaan olisi saatu joku muu näyttelijä.
Nyt iskit arkaan paikkaan!
Loistava leffa ja todellakin Arska ownasi roolin ihan satasella.
Kuka muu muka olisi voinut olla Quaid! Ei kukaan!!!
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Saan nyt varmasti sapiskaa, mutta silläkin uhalla: Marilyn Monroe. Hän on oman aikakautensa ikoni, ja tietyllä tavalla hyvin kiehtova ihminen. Mutta näyttelijänä aivan nolla. Samaa sössötystä joka leffassa. "Kas hei naapurin herra, minulla se onkin näin kuumalla ilmalla tapana pakastaa aluskalsarini. Hyvää päivänjatkoa!"
Tiedän kyllä hänen draagisen tarinansa jne. mutta ei se tee ihmisestä hyvää näyttelijää.
Sanoisin, että olet ilkeä tyyppi, mutta olen nyttemmin nähnyt Laurence Olivierin kommentit Marilynistä, ja valitettavasti/onneksi kaikki palaset loksahtivat sen jälkeen kohdilleen. Eli joo. Olet oikeassa. Joskus joku vain osaa pukea sanoiksi sen mistä on oikeasti kyse.
Vierailija kirjoitti:
Carey Mulligan Great Gatsby
Tämä! Voi herraisä! Kaksi upeaa miestä taistelemassa tällaisesta laihasta itkua tuhertavasta pottatukkapäisestä pikkutytöstä?
Ei voi olla todellista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adolfina Mielivalta kirjoitti:
Jään tämän mielipiteen kanssa monesti yksin, mutta en ole pitänyt Leonardo DiCapriosta yhdessäkään roolissa, jossa olen hänet nähnyt. En ole kaikkia hänen elokuviaan nähnyt, mutta erittäin monta kuitenkin.
Hänellä oli nuorena kauniit kasvot ja ilmeisesti on osannut nuolla oikeita takap uolia. Ehkä siitäkin oli hänen uralleen hyötyä, että Scorsese rakastui häneen jossain vaiheessa. Varmaan jälkeenpäin Martya harmittaa, mutta kauneus on niin sokaisevaa, että viisaskin voi mennä vipuun. Ja itse asiassa itsekin nautin Leon kasvojen katselemisesta, vaikkei ne mitenkään sopisi kyseiseen elokuvaan.
Mutta eipä tuo Leo enää kovin kaunis ole. Alkaa olla vähän pöhöttynyt.
Beibifeis näyttää pöhöttyneeltä keski-ikäistyessään.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Jamies Lee Curtis ei ollut kasvoiltaan tarpeeks kaunis ollakseen pääosissa niin monessa elokuvassa. Taisi päästä isäpapan Tony Curtisin avulla piireihin
Kuule, naamavärkki ei merkitse mitään, kun on sellainen kroppa! Ja hän muuten oikeasti on taitava komedienne.
Jasper Pääkkönen on puupökkelö kaikissa rooleissaan.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Jamies Lee Curtis ei ollut kasvoiltaan tarpeeks kaunis ollakseen pääosissa niin monessa elokuvassa. Taisi päästä isäpapan Tony Curtisin avulla piireihin
Kuule, naamavärkki ei merkitse mitään, kun on sellainen kroppa! Ja hän muuten oikeasti on taitava komedienne.
Jamiella oli ihan täräyttävä vartalo. Hän oli hauska ja erilainen. En näe mitä vikaa kasvoissa, vaikka olivatkin aika maskuliiniset. Sen sijaan hänessä on ihan kauheaa tämä nykypäivän femi-riehuminen ja konstailu kaikissa mahdollisissa haastatteluissa. En ymmärrä. Hän oli hauska ja seksikäs ja lahjakas. Nyt hän on vetin ärsyttävä. On kuitenkin aatelisen kanssa naimisissa, eli ei pulaa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Saan nyt varmasti sapiskaa, mutta silläkin uhalla: Marilyn Monroe. Hän on oman aikakautensa ikoni, ja tietyllä tavalla hyvin kiehtova ihminen. Mutta näyttelijänä aivan nolla. Samaa sössötystä joka leffassa. "Kas hei naapurin herra, minulla se onkin näin kuumalla ilmalla tapana pakastaa aluskalsarini. Hyvää päivänjatkoa!"
Tiedän kyllä hänen draagisen tarinansa jne. mutta ei se tee ihmisestä hyvää näyttelijää.
Marilynhan tyyppicastattiin tuollaisiin hömpän seksipommin rooleihin. Ei hänellä edes ollut mahdollisuutta luoda erilaisia rooleja. Ehkä olisikin ollut ainesta muuhunkin.
Pidän enemmänkin huonona näyttelijänä sellaista, jolle on annettu erilaisia hahmoja, mutta silti tekee niissä saman suorituksen. Esim. Johnny Depp. Häntä pidetään hyvänä näyttelijänä, mutta oikeastaanhan hän toistaa vain sitä samaa eksentristä hahmoa leffasta toiseen. Hieman eri ulkoasu ja tarina vain.
Viiskymppinen Robert Redford ei ollut uskottava nuorena brittiaristokraattina elokuvassa Minun Afrikkani.
Vierailija kirjoitti:
Jasper Pääkkönen on puupökkelö kaikissa rooleissaan.
Mattina oli hyvä.
Ralph Fiennes Harry Potter -elokuvien Voldemortina. Ei vastaa mun mielikuvaa Voldemortista eikä tunnu uskottavalta
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu elokuvassa jota en ole nähnyt, mutta voi olla sama ilmiö. Kuvankaunis ja tyylikäs Charlize Theron esittää sarjamurhaaja Eileen Wuornosta, joka eli koko elämänsä käytännössä kadulla. Theronin piti rumentaa itseään maskeilla ja peruukeilla ja se oli tosi coolia kaikkien mielestä. Eikö maailmasta todellakaan löytyisi yhtään olemukseltaan rosoisempaa, hieman vähemmän kaunista näyttelijää tämmöisiin rooleihin?
Olen toisaalta samaa mieltä, mutta Theron on kyllä niin hyvä ja muuntautumiskykyinen näyttelijä, että kykeni näyttelemään myös tuollaisen roolin todella hyvin. Sen sijaan ko. elokuva vääristelee totuutta aika rankastikin ja "romantisoi" Eileenin hahmoa, mikä on moraalisesti arveluttavaa.
Tony Halme Ponterosassa oli kyllä kökkö ja ei yhtään uskottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marilynhan tyyppicastattiin tuollaisiin hömpän seksipommin rooleihin. Ei hänellä edes ollut mahdollisuutta luoda erilaisia rooleja. Ehkä olisikin ollut ainesta muuhunkin.
Pidän enemmänkin huonona näyttelijänä sellaista, jolle on annettu erilaisia hahmoja, mutta silti tekee niissä saman suorituksen. Esim. Johnny Depp. Häntä pidetään hyvänä näyttelijänä, mutta oikeastaanhan hän toistaa vain sitä samaa eksentristä hahmoa leffasta toiseen. Hieman eri ulkoasu ja tarina vain.
Samaa mieltä Marylinista, eri mieltä Johnnysta. Mielestäni hän on hyvinkin erilainen esimerkiksi elokuvissa Pieni suklaapuoti, Gilbert Grape, Once upon a time in Mexico, Jali ja suklaatehdas, Cry-Baby sekä Salainen ikkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fifty shades of greyn herra Grey. Ei minkäänlaista karismaa. Siloposkipoika laitettiin näyttelemään vanhempaa dominoivaa miestä. Uskottavuus nolla.
Ja miten upeasti se teki juuri tämän synkän dominoinnin sarjassa The Fall. Minusta tuntuu, että maailmankaikkeus antoi Jamielle toisen mahdollisuuden tehdä sadi stinen dominoija, koska ensimmäisessä meni kaikki pieleen. Ja The Fallissa Jamie Dornan oli niin kuuma, että melkeinpä ei olisi uhrina haitannut vaikka henki olisi mennyt.
No mutta The Fallhan on laadukas sarja muutenkin. Varmasti käsikirjoitus ollut ihan eri luokkaa ja siinä on myös muu näyttelijäkaarti erittäin korkeatasoista. En ole lukenut 50 shades of Grey -kirjoja, mutta niistä oli pätkiä netissä ja sehän oli han mieletöntä potaskaa. Siis aivan typerää ja myötähäpeää aiheuttavaa raapustelua. Ei sellaisesta voi saada mitään hyvää aikaiseksi.
Se oli hyvin kirjoitettu ja psykologisestikin tosi kiinnostava. Eihän sadismissa sinänsä ole mitään kiinnostavaa, ainoastaan sen syntymekanismeissa ja toteutuksessa. The Fall on ehkä mieleenpainuvin sarja viime vuosilta juuri siksi, että kaikkiin perversioihin esitettiin jollain tavalla uskottavat syyt. Näyttelijälle varmasti raskas jobi, mutta Jamie Dornan oli tosiaankin upea, samoin Gillian Anderson. Jännitettä syntyi.
Brad Pitt elokuvassa The Devil's Own. En edes tiedä mistä valituksen alkaisi...
Vierailija kirjoitti:
Michael Fassbinder Jobsina oli huono. Jotenkin kummallista, että minun mielestäni Ashton Kutcher veti Jobsin roolin uskottavammin ja jopa ulkonäöllisesti sopivammin kuin hyväksi näyttelijäksi usein kehuttu Fassbinder.
Olen samaa mieltä ja olin hieman yllättynyt omasta mielipiteestäni. Kutcher teki kyllä elämänsä roolin.
Fassbender on ihan sikahyvä näyttelijä. :o En tajua mikseivät jo ole antaneet Oscaria, ihan järkyttävää himmailua ja kyykyttämistä. Kutcherkin kyllä osaa hetkittäin.
Vierailija kirjoitti:
Michelle Williams Marilynina, hollywoodin epäkarismaattisin nainen näyttelemässä kaikkien aikojen seksisymbolia. Suurena Marilyn-fanina tää oli ihan karmeeta katsottavaa.
Tää on totta. Sen sijaan Brokeback Mountainissa hän sopi loistavasti Heath Ledgerin roolihahmon aneemisen vaimon rooliin.