Kuka näyttelijä ei sopinut rooliinsa?
Käännetään täällä oleva keskustelu toisinpäin. Kuka näyttelijä ei sopinut elokuva tai tv-rooliin? Keksitään muita kuin Salkkarit näyttelijöitä. Minusta Denzel Washington oli liian söpö ja kivan tuntuinen American gangsterissa. Spede Pasanen ylinäytteli, ei mikään hyvä koomikko.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko jo sanottu, mutta Neil Patrick Harris elokuvassa Gone Girl
Minusta se oli juuri sopivan creepy. Muutenkin sen elokuvan casting oli minusta onnistunut. Kerrankin Ben Affleck oli itselleen täydellisessä roolissa, ja Rosamund Pike samoin.
Todellakin!
https://ramblingrooby.files.wordpress.com/2014/04/benaffleckdbag.png
Nicole Kidman työväenluokkaisena siivoojana elokuvassa Ihmisen tahra (Human stain). Anthony Hopkins esitti yliopiston professoria. Olin lukenut romaanin, ja tarinassa iso jännite oli tarkoitus syntyä siitä, että sivistynyt ja yläluokkainen professori rakastuu kouluttamattomaan siivoojaan. Nichole Kidman, jonka olemus on kuin elegantin jääkuningattaren, sopi tuohon rooliin erityisen huonosti.
Sama juttu elokuvassa jota en ole nähnyt, mutta voi olla sama ilmiö. Kuvankaunis ja tyylikäs Charlize Theron esittää sarjamurhaaja Eileen Wuornosta, joka eli koko elämänsä käytännössä kadulla. Theronin piti rumentaa itseään maskeilla ja peruukeilla ja se oli tosi coolia kaikkien mielestä. Eikö maailmasta todellakaan löytyisi yhtään olemukseltaan rosoisempaa, hieman vähemmän kaunista näyttelijää tämmöisiin rooleihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fifty shades of greyn herra Grey. Ei minkäänlaista karismaa. Siloposkipoika laitettiin näyttelemään vanhempaa dominoivaa miestä. Uskottavuus nolla.
No kyllä! Seksikäs kuin maksamakkara. Ja vastanäyttelijä kuin aneeminen lahna.
Minä lähes järkytyin leffan näyttelijävalinnasta. Näin vanhempana rouvana mielelläni opettaisin nätille pojalle pari juttua :D
Vierailija kirjoitti:
Demi Moore näytteli naista, jonka kanssa vietetystä yöstä rikas mies oli valmis maksamaan miljoonan. Bongaa täysin mitäänsanomattoman polkkatukka-Demin ihmisjoukosta. En muista elokuvan nimeä, koska lopetin sen tohon.
Vain yksi yö. Ja kyllä minusta Demi Moore oli upea.
Mutta ei sen leffan idea kuitenkaan ollut se, että ostaa upeimman naisen vaan kyse oli valtapelistä. Robert Redfordin esittämä rikas mies näkee rakastuneen pariskunnan ja tietää että rahalla voi tehdä mitä vain. Jopa mennä umpirakastuneen parin väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusimman Pikku naisten Amyn näyttelijän roolisuoritusta on kyllä kovasti ylistetty, mutta minun mielikuvia Amysta hän ei vastannut yhtään
Ei niin, koska Amy on periaatteessa kirjoitettu uudestaan uusimpaan versioon eikä vastaa enää kirjan hahmoa lainkaan. Yritetty tehdä jokin feministinen, voimaannuttava ja järkevä hahmo hänestä ja antaa enemmän syvyyttä. Kirjoissa Amy on kuitenkin lapsellinen ja rahanahne eikä sitä yritetä kaunistella, että menee naimisiin Laurien kanssa tämän rahojen takia. Laurie taas valitsee Amyn, koska ei saanut rakastaamaansa Jota, mutta halusi kuitenkin epätoivoisesti olla edelleen osa Marchin perhettä.
Amy oli realisti. Kyllä se kävi hyvin ilmi kirjastakin, ainakin jos lukee alkuperäiskielellä. Ja alun perin Jo oli feministi eikä edes kiinnostunut miehistä romanttisessa mielessä, mutta siihen aikaan sellaista ei voinut kirjoittaa. Tai voi mutta ei olisi julkaistu.
Amy oli turhamainen ja manipuloiva ja alkoi jo pienestä pitäen harjoittelemaan tietynlaista laskelmoitua roolia päästääkseen rikkaisiin naimisiin. Halusi olla mahtava, mutta taidot eivät riittäneet saavuttamaan mahtavuutta taiteen parissa joten tiesi itsekin, että "mahtavuuden" voi saavuttaa vain naimalla rikkaan miehen. Eli joo, siinä mielessä oli realisti.
Amy on vaikea castattava, koska kasvaa eniten tarinan edetessä, niin fyysisesti kuin henkisesti. Olen aina ajatellut, että Amy ja Jo ovat toistensa käänteiset peilikuvat: näennäisestä vastakkaisuudestaan huolimatta kumpikin heistä on voimakastahtoinen taiteilijaluonne. Uusimman Pikku naisia -filmatisoinnin Amy oli liian "jyty", eikä siro ja nukkemainen, kuten kirjassa. Amyn luonteessa on hauskaa kontrastisuutta hänen hauraan ulkonäkönsä kanssa, ja se jää leffasta uupumaan.
Vierailija kirjoitti:
Demi Moore näytteli naista, jonka kanssa vietetystä yöstä rikas mies oli valmis maksamaan miljoonan. Bongaa täysin mitäänsanomattoman polkkatukka-Demin ihmisjoukosta. En muista elokuvan nimeä, koska lopetin sen tohon.
Vain yksi yö -Indicent proposal oli nimi kun tarkistin.
Gwyneth Paltrow elokuvassa View from the Top.
Tanssii susien kanssa Kevin Costner.
Michael Fassbinder Jobsina oli huono. Jotenkin kummallista, että minun mielestäni Ashton Kutcher veti Jobsin roolin uskottavammin ja jopa ulkonäöllisesti sopivammin kuin hyväksi näyttelijäksi usein kehuttu Fassbinder.
Vierailija kirjoitti:
Pretty Woman ja a) Julia Roberts ja b) Richard Gere. Juu ihan varmasti Geren näköinen miljärdööri hakee seurakseen katunaisen, joka näyttää terveyden perikuvalta. Koko elokuva oli niin epäuskottava, että silmiin sattui.
Julia Roberts on monessa elokuvassa aivan liian näyttävällä tavalla kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fifty shades of greyn herra Grey. Ei minkäänlaista karismaa. Siloposkipoika laitettiin näyttelemään vanhempaa dominoivaa miestä. Uskottavuus nolla.
Henry Cavill olisi ollut parempi.
Tarjottiinko roolia Henrylle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä minä en tiedä, mutta oli "kansansuosikki" rooliin. Siis se, jonka suurin osa halusi roolissa nähdä. Näin olen lukenut jostakin. Kieltämättä olisi ollut parempi valinta. Nykyinen on hajuton ja mauton ilman minkäänlaista karismaa.
-Eri
Sähköinen kohtaaminen elokuvassa ei mielestäni Susan Sarandonin ja James Spaderin välillä tuntunut kemiaa vaikka molempia pidän loistavina näyttelijöinä.
Sex and the city päänäyttelijä Carrie, ylinäytteli koko ajan ja aina sama suu auki -ilme. Pukeutui pikkutyttömäisiin lolitavaatteisiin vaikka koko olemuksesta suoraan kuin huusi että hän oli ainakin 40v vaikka näytteli noin 20-30v ikäistä ja kaikki ne seksijututkin väkisin väännettyjä. Carrien ystävätkin näyttivät paljon nuoremmilta (ja fiksummilta). Tuohon rooliin voisin kuvitella jonkun oikeasti tyttömäisen näyttelijän esim. Reese Witherspoon, Jennifer Aniston jne. olisivat olleet enemmän tyttömäisiä ja luonnollisempia rooliin.
Julianne Moore Hannibal-elokuvassa. Kuvankaunis punapää ei sopinut rooliin ollenkaan, kun taas Uhrilampaissa Jodie Foster oli täydellinen hieman traumatisoitununeena poliisiṇa.👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä minä en tiedä, mutta oli "kansansuosikki" rooliin. Siis se, jonka suurin osa halusi roolissa nähdä. Näin olen lukenut jostakin. Kieltämättä olisi ollut parempi valinta. Nykyinen on hajuton ja mauton ilman minkäänlaista karismaa.
-Eri
Olen samaa mieltä. Jamie Dornan on siloposki joka ei sovi rooliin muttei myöskään Anastasian rooli sovi Dakota Johnsonille. Huonoja valintoja molemmat. Kenelle toiselle naisnäyttelijälle Anastasian rooli oltaisiin voitu antaa?
Keanu Reeves ei sopinut oikein mihinkään, eikä varsinkaan Dracula -elokuvaan. Oli niin tönkkö että melkein pilasi koko elokuvan.
Onneksi muut näyttelijät olivat loistavia. Gary Oldman... aaahhhh....
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Maija Poppasen paluu -elokuvassa Maija Poppasta näyttelevä nainen ei sovi rooliinsa eikä ole esikuvansa veroinen.
Poppasen näyttelijä vaikutti ärsyyntyneeltä/vihaiselta/kyllästyneeltä, taisi jopa muljautella silmiäänkin lapsille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Eri
Olen samaa mieltä. Jamie Dornan on siloposki joka ei sovi rooliin muttei myöskään Anastasian rooli sovi Dakota Johnsonille. Huonoja valintoja molemmat. Kenelle toiselle naisnäyttelijälle Anastasian rooli oltaisiin voitu antaa?
Henkilökohtaisesti olisin mielelläni nähnyt vaikkapa vakavammin näytelleen Jennifer Lawrencen (mm. Winter's bone, Unelmien pelikirja). Mutta olisi saattanut olla täysi floppi.