Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ateistit eivät tunne Raamattua?

Vierailija
18.05.2020 |

Olisi uskottavampaa kritisoida kristinuskoa, jos edes malttaisi tutustua Raamattuun itse, sen sijaan että heittelee kevyitä heittoja.

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa tämä saamarin väittely tällä palstalla. En usko että olette mitään ateisteja tai uskovia edes mutta todella vastenmielistä tämä teidän jatkuva nokittelu täällä.

Vierailija
2/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tuntea? Tunnetko sinä kaikkien muiden uskontojen kirjat, että osaat luotettavasti ja uskottavasti vertailla? En muutenkaan lue sellaista kirjallisuutta mikä ei kiinnosta minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tuntea? Tunnetko sinä kaikkien muiden uskontojen kirjat, että osaat luotettavasti ja uskottavasti vertailla? En muutenkaan lue sellaista kirjallisuutta mikä ei kiinnosta minua.

Vastasitko nyt itsellesi.?

Luulen näin.

Vierailija
4/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun lukeminen on ensiaskel ateismiin, suosittelen.

Vierailija
5/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut että ateistit tuntevat Raamattua usein paljon paremmin ja laajemmin kuin monet uskovat. Uskovilla on usein ne omat "suosikkiajatuksensa" joiden mukaaan määrittävät koko uskonsa vaikka Raamattu monissa paikoin puhuisikin jotain ihan muuta. Ateisteilla ei tällaisia rajoitteita ole ja he ovat monesti tutustuneet aika laajasti siihen mitä kaikkia ristiriitoja ja epäjohdonmukaisuuksia Raamatussa on.

Vierailija
6/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemattomia kertoja olen joutunut sanoman uskovalle joka on minulle innoissan selittänyt uskostaan: "mutta ei Raamattu itse asiassa sano lainkaan noin vaan..."

Vierailija
7/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yleisimmistä uskovaisten virhekäsityksistä on se että jonkun kuollessa todetaan että "nyt hän on taivaassa ja sieltä hän sitten katselee meidän elämäämme täällä ja odottaa meitä sitten siellä".

Kuitenkin Raamattu sanoo selvästi että kuolleet herätetään vasta "viimeisenä päivänä" joten ei missään pilven reunalla ole ketään odottelemassa tai meitä katselemaassa vaan meidät kaikki herätetään yhdessä vasta viimeisenä päivänä. Kuten hautaaan siunaamisen kaavakin sanoo: "Jeesus Kristus, Vapahtajamme, herättää sinut viimeisenä päivänä."

Vierailija
8/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin teininä 40 vuotta sitten kaikenlaisia uskontojen keskeisiä kirjoituksia, suuren osan myös Raamatusta. Lukiossa kiinnostuin psykologiasta ja sain lisää eväitä uskontojen ja uskomusten tarkasteluun ja siihen, miksi minuun ei ole tarttunut vähäistäkään määrää uskonnollisuutta. Olen edelleen hyvin kiinnostunut ihmismielestä ja siitä, miten ja miksi uskonnot on keksitty.

Tässä on hyvin mielenkiintoinen ja helppolukuinen kirja myös uskovaisten luettavaksi, jos siis kiinnostaa se, miten itse tuli vedetyksi uskovaisten joukkoon. Kirja käsittelee muitakin vedätyksiä kuin vain uskontoja ja uskonsuuntauksia, mutta sepä luokin vain mielenkiintoista taustaa sille, miten ihmisiä höynäytetään.

https://www.booky.fi/tuote/hannu_lauerma/usko_toivo_ja_huijaus_rohkaisu…

Vierailija
9/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Olen peräti tenttinyt Raamatun. Osia siitä olen lukenut varmaan kymmeniä kertoja. Tunnen kyseisen teoksen paljon paremmin kuin keskimääräinen "uskovainen",  joka luulee, että kristinuskon mukaan kuolleista tulee enkeleitä tms. Raamatussa on muuten aivan sairaita juttuja. Toki myös koskettavia ja kauniita osioita. Mutta ihmisten kirjoittama kirja, kuten kaikki muutkin. 

T. Ateisti

Vierailija
10/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin aikaisemmin jokainen lukion käynyt, tiesi noin suurinpiirtein Raamatun kokoonpanon ja evankeliumit ja kirjat, sekä Vanhan- ja Uuden testamentin eron.

Kuuluu yleissivistykseen ennen.

Tarkempi tieto ja sen tutkiminen kiinnostaa niitä ihmisiä, jotka uskonasioista ovat kiinnostuneet ja / tai kuuluvat johonkin uskonyhteisöön.

Miksi pitäisi lukea ja tutkia Raamattua, jos nuo asiat eivät vähääkään kiinnosta?

Ihminen voi uskoa johonkin tai olla uskomatta, ei se kenellekään muille kuulu.

Vierailija
11/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin aikaisemmin jokainen lukion käynyt, tiesi noin suurinpiirtein Raamatun kokoonpanon ja evankeliumit ja kirjat, sekä Vanhan- ja Uuden testamentin eron.

Kuuluu yleissivistykseen ennen.

Tarkempi tieto ja sen tutkiminen kiinnostaa niitä ihmisiä, jotka uskonasioista ovat kiinnostuneet ja / tai kuuluvat johonkin uskonyhteisöön.

Miksi pitäisi lukea ja tutkia Raamattua, jos nuo asiat eivät vähääkään kiinnosta?

Ihminen voi uskoa johonkin tai olla uskomatta, ei se kenellekään muille kuulu.

Minun ainoa kosketukseni uskonnonopetukseen olivat kansakoulun neljä vuotta. Uskonnontunneilla kerrottiin kaikenlaisia tarinoita, joista muistan vain pari ihmettelynaihettani: miksei Jeesukselle annettu hevosta aasin sijasta ja miksi aasin jalkoihin heiteltiin lehviä, kun sehän vain kompastelisi niihin. Enkelit ja taivaalliset sotajoukot olivat jo seitsenvuotiaalle selviä satuja; en edes tajunnut sitä, että ne oli tarkoitettu totisesti uskottaviksi.

Yläasteella istuin luokkani uskonnontuntien aikana käytävän lattialla, koska uskonnonopettajat viisaudessaan ja armossaan päättivät, että uskonnottomia oppilaita ei saanut päästää kirjastoon eikä edes ruokalaan pöydän ääreen. :D Lukiolaisena sain sentään poistua koulun alueelta ja mennä kunnankirjastoon siksi aikaa, kun muita indoktrinoitiin.

Uskontojen pitäisi ehdottomasti kuulua kaikille yhteiseen historian ja yhteiskuntaopin opetukseen, ja niiden asema yksittäisenä oppiaineena pitää lopettaa. Kaikkien on nimittäin hyvä tietää ainakin pääuskontojen perusasiat, koska uskonnot ovat hyvin vaarallisia aseita, joilla ohjaillaan väkijoukkoja sekä kadulla että kodeissa.

Vierailija
12/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se Raamatun pänttääminen vaikuttaa siihen faktaan että Jeesusta ja Jumalaa ei ole?

Vierailija
13/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ap kertoa minkä kirkon ja lahkon Raamatun tulkinta on oikea, niin voin aloittaa sieltä?

Vierailija
14/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä, ap, opiskellut teologiaa? Jos et, miksi?

Vierailija
15/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa ateisteista tuntee raamatun paremmin kuin enemmistö kristityistä ja ovat lukeneet sen läpi useita kertoja. Ovat siksi ateisteja.

Vierailija
16/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä sivistynyttä porukkaa tällä kertaa. Kaikki osaavat kirjoittaa Raamatun isolla kirjaimella.

Vierailija
17/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ateisti tosiaan pystyy raamattutuntemuksessa laittamaan jauhot suuhun monelle uskovaiselle, ja ihan Raamatun faktoilla.

Vierailija
18/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa oma elämänkatsomus mikä tahansa, on selvää, että ellei yhtään tunne kristinuskoa ja Raamattua, jää ymmärrys koko länsimaisen elämänmuodon ja kulttuurin olemuksesta hyvin kapeaksi, ja historiaakin on vaikeampi käsittää. On taideteoksia, romaaneja, näytelmiä ym. joita on hyvin vaikea tulkita ja ymmärtää, ellei tunne kristinuskoa.

Vierailija
19/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskovaiset joskus lukisi raamatun niin niiden kanssa voisi aiheesta keskustella, mutta kun ne ei lue ja sen jopa myöntää.

Vierailija
20/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on aika moniselitteinen kirja. :D

http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän