Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ateistit eivät tunne Raamattua?

Vierailija
18.05.2020 |

Olisi uskottavampaa kritisoida kristinuskoa, jos edes malttaisi tutustua Raamattuun itse, sen sijaan että heittelee kevyitä heittoja.

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä sivistynyttä porukkaa tällä kertaa. Kaikki osaavat kirjoittaa Raamatun isolla kirjaimella.

Mä en kirjoittanut, koska sillä osoitin kyseisen laitoksen olevan roskaa ja verrattavissa vaikkapa mainospostiin.

Vierailija
22/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista kuinka huonosti tiedetään mitä on ateismi. Ateismi on jumaluskon puutetta eli sitä ettei henkilö usko jumalaan. Se EI tarkoita sitä etteikö henkilö voisi olla muuten uskova ja uskoa esimerkiksi Jeesuksen ihmetekoihin tai muuhun mitä raamattu kertoo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole tarvetta perustella ateismiani kellekään. Sen takia en tuhlaa aikaani raamatun lukemiseen sen enempää kuin mitä on koulussa ollut pakko. En muutenkaan lue kirjallisuutta, joka ei kiinnosta. En tuputa ateismiani ja toivon ettei kukaan tuputa minulle myöskään uskoaan.

Vierailija
24/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uskikselta paikkaansa pitämätön väite, jota sitten itse ihmettelee. Mitä nautintoa saat näistä paskoista provoista?

Omien havaintojeni mukaa ateistit pääsääntöisesti tietää Raamatun sisällöstä paljon paremmin ja laajemmin kuin uskovaiset. Uskovaiset harrastavat Raamatun suhteen rusinoiden poimimista pullasta.

Varsinkin ateisti, joka on ollut syntymäpakkoliitetty seurakuntaan, on yleensä käynyt raamattua ja asioita aika paljon läpi ennen kuin on tehnyt lopullisen päätöksen kirkosta eroamiseta. Toisin kuin tapauskovaiset, joita ei kiinnosta selvitellä asioita itselleen.

Vierailija
25/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sosionomi ei tunne hiukkasfysiikkaa?

Vierailija
26/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa on ne ihmiset Suomessa, jotka ei pääpiirteissään tuntisi Raamattua erittäin hyvin, vaikka eivät haluaisikaan. Sen verran sitä kuitenkin tulee koulussa ja kerhoissa ja riparikin pitää käydä lahjarahojen toivossa.

Vierailija
27/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa tämä saamarin väittely tällä palstalla. En usko että olette mitään ateisteja tai uskovia edes mutta todella vastenmielistä tämä teidän jatkuva nokittelu täällä.

99% näistä "keskustelun" avauksista on näitä uskovaisten tekemiä. En tiedä miksi heillä on tarve vainota uskonnottomia.

Vierailija
28/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun lukeminen on ensiaskel ateismiin, suosittelen.

Totta :D

Itse luin raamatun läpi parikymppisenä ja sen jälkeen olin täysin varma että jumalia ei ole olemassa ja että Raamattu on ihmisten kirjoittama.

Vierailija
29/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä nähdä edes yksi todiste siitä, että raamattu ei ole satukirja. Mitään tarinoita raamatista ei voi todistaa oikeiksi. Toki uskoa saa mihin vaan. Itse näen kirkon suurena bisneksenä heikkoluontoiselle ihmiselle. Rahasta kysymys. Kirkkoa kuvaa mielestäni hyvin lause, että sielu taivaaseen vilahtaa kun raha kirstuun kilahtaa.

Vierailija
30/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanoin hei hip hop, hipin hippiäinen,

Keinuu, keinuu, hyppää ja et lopeta jytää.

Jytä-jytä boogiessa lanteeni tu-tu-tutisi

Vierailija
31/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Olen peräti tenttinyt Raamatun. Osia siitä olen lukenut varmaan kymmeniä kertoja. Tunnen kyseisen teoksen paljon paremmin kuin keskimääräinen "uskovainen",  joka luulee, että kristinuskon mukaan kuolleista tulee enkeleitä tms. Raamatussa on muuten aivan sairaita juttuja. Toki myös koskettavia ja kauniita osioita. Mutta ihmisten kirjoittama kirja, kuten kaikki muutkin. 

T. Ateisti

Kuka uskovainen muka luulee, että kuolleista tulee enkeleitä? En ole ikinä kuullut kirkossa noin opetettavan, enkä rippileirillä enkä uskonnontunnilla.

Kristinuskon opetuksen mukaan Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja. Evankeliumit ovat neljän opetuslapsen kertomuksen mukainen todistus, jonka he ovat Pyhän Hengen voimasta Jeesuksesta antaneet. Ei kukaan väitä, että Jumala ne olisi kirjoittanut, tai edes opetuslapset itse.

Lienee totta,että kristityt lukevat Raamattua valikoiden. Vanhasta testamentista otetaan lähinnä kymmenen käskyä ja Herran siunaus, joita sovelletaan uskonnonharjoittamiseen. Siihen rinnalle sitten Uusi testamentti.

Kyllä ateistitkin, jos lukevat Raamattua,sitä melkoiset laput silmillä lukevat. Luomiskertomuksesta löydetään sana "päivä" ja sitten vedotaan, ettei niin nopeasti voinut mitään syntyä. Taitavasti jätetään lukematta, että kolmantena päivänä vasta luotiin aurinko,kuu ja tähdet erottamaan määrähetkiä ja aikoja (eli auringon kiertoon perustuva ajanlasku). Eli voisiko päätellä, että sana päivä ei ehkä tarkoita 24 tuntia? No yleensä ateisti ei osaa sitä päätellä vaan kuvittelee löytäneensä koko kristinuskon murskaavan ristiriidan.

Tai sitten löytää kertomuksen, jossa käydään sotaa. Sitä päivitellään ja kauhistellaan, millainen kristinuskon Jumala on. Sellaista Jumalaa kun ei voi muka olla. Miksei voisi? Ei missään määritellä, etteikö Jumala voisi vaikuttaa sodassa. Ehkä se ei kaikkia miellytä eikä siihen halua uskoa. Se on sitten voi, voi.. Kristitty lukee kertomuksen osana juutalaisen kansan historiallista kerrontaa, sillä Raamattu sisältää historiankirjoja. Ei se ole ristiriitaista, koska Jumalalla on oikeus antaa elämä ja ottaa se pois. Tai tappaa vaikka joka ikinen eliö maan päällä. Ei se hänen jumaluuttaan vähennä,korkeintaan osoittaa sen.

Vierailija
32/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista kuinka huonosti tiedetään mitä on ateismi. Ateismi on jumaluskon puutetta eli sitä ettei henkilö usko jumalaan. Se EI tarkoita sitä etteikö henkilö voisi olla muuten uskova ja uskoa esimerkiksi Jeesuksen ihmetekoihin tai muuhun mitä raamattu kertoo. 

Minusta nämä Jeesuksen ihmeteot ovat jumaluuksia, joten en minä niihin ainakaan usko, kuten en muihinkaan fysiikanlakien vastaisiin ihmeisiin.

t. Ateisti

Vierailija
33/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta paskaa.

Vierailija
34/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Olen peräti tenttinyt Raamatun. Osia siitä olen lukenut varmaan kymmeniä kertoja. Tunnen kyseisen teoksen paljon paremmin kuin keskimääräinen "uskovainen",  joka luulee, että kristinuskon mukaan kuolleista tulee enkeleitä tms. Raamatussa on muuten aivan sairaita juttuja. Toki myös koskettavia ja kauniita osioita. Mutta ihmisten kirjoittama kirja, kuten kaikki muutkin. 

T. Ateisti

Kuka uskovainen muka luulee, että kuolleista tulee enkeleitä? En ole ikinä kuullut kirkossa noin opetettavan, enkä rippileirillä enkä uskonnontunnilla.

Kristinuskon opetuksen mukaan Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja. Evankeliumit ovat neljän opetuslapsen kertomuksen mukainen todistus, jonka he ovat Pyhän Hengen voimasta Jeesuksesta antaneet. Ei kukaan väitä, että Jumala ne olisi kirjoittanut, tai edes opetuslapset itse.

Lienee totta,että kristityt lukevat Raamattua valikoiden. Vanhasta testamentista otetaan lähinnä kymmenen käskyä ja Herran siunaus, joita sovelletaan uskonnonharjoittamiseen. Siihen rinnalle sitten Uusi testamentti.

Kyllä ateistitkin, jos lukevat Raamattua,sitä melkoiset laput silmillä lukevat. Luomiskertomuksesta löydetään sana "päivä" ja sitten vedotaan, ettei niin nopeasti voinut mitään syntyä. Taitavasti jätetään lukematta, että kolmantena päivänä vasta luotiin aurinko,kuu ja tähdet erottamaan määrähetkiä ja aikoja (eli auringon kiertoon perustuva ajanlasku). Eli voisiko päätellä, että sana päivä ei ehkä tarkoita 24 tuntia? No yleensä ateisti ei osaa sitä päätellä vaan kuvittelee löytäneensä koko kristinuskon murskaavan ristiriidan.

Tai sitten löytää kertomuksen, jossa käydään sotaa. Sitä päivitellään ja kauhistellaan, millainen kristinuskon Jumala on. Sellaista Jumalaa kun ei voi muka olla. Miksei voisi? Ei missään määritellä, etteikö Jumala voisi vaikuttaa sodassa. Ehkä se ei kaikkia miellytä eikä siihen halua uskoa. Se on sitten voi, voi.. Kristitty lukee kertomuksen osana juutalaisen kansan historiallista kerrontaa, sillä Raamattu sisältää historiankirjoja. Ei se ole ristiriitaista, koska Jumalalla on oikeus antaa elämä ja ottaa se pois. Tai tappaa vaikka joka ikinen eliö maan päällä. Ei se hänen jumaluuttaan vähennä,korkeintaan osoittaa sen.

Suurin osa kristityistä valikoi hyvin mielellän vanhasta testamentista muitakin omia näkemyksiään tukevia sitaatteja, liittyen mm. homouteen ja sitten vielä niin että tulkitsevat niitä väärin omien näkemystensä pönkittämiseksi.

Vierailija
35/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan polven ateistit (ja muuten myös kommunistit) tunsivat Raamattunsa erinomaisesti. He kävivät koulunsa siihen aikaan, kun kirkkoon kuulumattomille ei annettu mitään erivapauksia uskonnon opetuksesta. Moni jopatunsi Raamattunsa paremmin kuin tapakristityt. Ja lisäksi he olivat sitä ikäpolvea, joiden vanhemmat olivat ns. arkipäivän uskovaisia, joten kotoakin oli tullut evästä reppuun. Nykyäänhän monet nuoret julistautuvat ateisteiksi ja eroavat kirkosta, kunhan käyvät ensin rippikoulun ja keräävät hyvät lahjat mummoilta ja kummeilta. Vähemmän on toisen tai useamman polven ateisteja. Ja juurihan tällä palstallakin kysyttiin, miksi ateisti huutaa Jumalaa avukseen, kun on lähtö lähellä.

Vierailija
36/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko ap kertoa minkä kirkon ja lahkon Raamatun tulkinta on oikea, niin voin aloittaa sieltä?

Viitsisitkö ap vastata, kun kerran aloitit. Muuten jää tosi paha maku suuhun provoamisestasi.

Vierailija
37/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi raittiit eivät juo viinaa

miksi täyspäiset eivät käytä huumeita

Vierailija
38/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu ja koraani ovat siinä mielessä hyvin kirjoitettuja kirjoja, että niillä voi perustella mitä hyvänsä.

Vierailija
39/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ateisti

Jos joku kristitty ajattelee noin että kuolleista tulee enkeleitä niin huonosti on kristinuskoon tutustunut. Onkohan joku enkelinpalvoja?

Vierailija
40/135 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan polven ateistit (ja muuten myös kommunistit) tunsivat Raamattunsa erinomaisesti. He kävivät koulunsa siihen aikaan, kun kirkkoon kuulumattomille ei annettu mitään erivapauksia uskonnon opetuksesta. Moni jopatunsi Raamattunsa paremmin kuin tapakristityt. Ja lisäksi he olivat sitä ikäpolvea, joiden vanhemmat olivat ns. arkipäivän uskovaisia, joten kotoakin oli tullut evästä reppuun. Nykyäänhän monet nuoret julistautuvat ateisteiksi ja eroavat kirkosta, kunhan käyvät ensin rippikoulun ja keräävät hyvät lahjat mummoilta ja kummeilta. Vähemmän on toisen tai useamman polven ateisteja. Ja juurihan tällä palstallakin kysyttiin, miksi ateisti huutaa Jumalaa avukseen, kun on lähtö lähellä.

Kukaan ateisti ei huutele jumalia avuksi lähdön hetkellä, tuolaine on vain uskovaista paskapropagandaa.

Eikä ateistiksi julistauduta, riittää vaan että tajuaa etttei usko jumaluuksiin.

Suurin osa suomalaisista ateisteista taitaa edelleen kuulua kirkkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi