Kenelläkään muulla samaa,et työkkäri ei oo laittanut uutta suunnitelmaa sivuille,kun pitäis ne neljä työpaikkaa ilmoittaa?
Soitinkin sinne ja virkailija vaan totes et heillä ruuhkaa.
Kommentit (16)
Sama. Mulla ei mitään tietoa milloin pitäis ilmoitella mitäkin. Taidan viettää nyt siis kesäloman, ja valittaa sitten jos yhtäkkiä vievät rahat pois.
Satunnaisena osa-aikakeikkaduunarina kuulun niihin, joilla ei ole pienintäkään varaa ottaa riskiä työmarkkinatuen katkaisusta, sillä en saisi lanttiakaan asumis- tai toimeentulotukea. Jos työkkäri ei viitsi hoitaa hommiaan, laittaisin hakuvelvollisuuden suorittamisen todistaakseeni omavalmentajalleni kirje- tai sähköpostia kuvaruutukopioineen ja muine liitteineen, jossa kertoisin yksityiskohtasesti minne ja miten olen hakenut, millaisia keskusteluja yrittäjien kanssa käynyt jne. Stressi siitä, että joutuu kämpästään häädetyksi on paljon suurempi haitta, kuin tehtailla moinen tietopaketti omavalmentajalle.
Juu, puuttuivat. Otin yhteyttä ja laadittiin kesäksi uusi suunnitelma. Ja homma jatkuu.
Jos uutta suunnitelmaa ei siellä ole, ei sinulla ole myöskään hakuvelvollisuutta. Omatoimisesti voit toki paikkoja hakea mutta et voi ilmoittaa niitä haetuiksi sivuillasi. Ilmeisesti vaihtelee aika paljon työllisyysalueittain miten suunnitelmien päivittämisen kanssa menetellään. Meillä esimerkiksi on tullut selkeä ukaasi siitä, että asiakas ei voi oma-aloitteisesti sopia suunnitelman päivittämisestä oman työntekijän kanssa vaan että työntekijä ottaa asiakkaaseen yhteyttä. Osalle suunnitelman päivittämiseen riittää puhelinkeskustelu, jotkut kutsutaan kasvokkaiseen tapaamiseen.
Rehellinen vastaus:
Luottakaa siihen mitä he työkkärissä sanovat, on kiire ja ruuhkaa.
Työkkärin vastuulla on se työnhakusuunnitelman uusiminen joten jos eivät ole ottaneet yhteyttä niin suunnitelmaa ei ole voimassa. Haet vain normaalisti töitä eikä tule ongelmia tämän takia.
Ei sitä suunnitelmaa ennenkään ole kaikille edes laadittu välttämättä montaakaan kertaa.
Raha ei voi katketa siksi että työkkärissä on ruuhkaa eivätkä siksi ehdi uusia työnhakusuunnitelmia.
Anna olla vaan. Voit jatkaa työpaikkojen hakemista entiseen tahtiin tai sitten sen mukaan, mikä tuntuu itsestäsi järkevältä. Sitten joskus jos tulee vaatimus uudestaan, niin alat kirjaamaan taas.
Eivät ole mulle tehneet uutta suunnitelmaa sitten viime joulukuun, ehkä osasyynä että olen jo yli 64 vuotias.
Kyllähän niitä töitä olisi hyvä hakea... kumma jos ei hae.
Vierailija kirjoitti:
Laittaa vaikka ihan kiinnostuksesta itselle ylös, niin voi tehdä excelillä jonkun graafin montako sataa kertaa on haettu esim. Kelan pääjohtajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaa vaikka ihan kiinnostuksesta itselle ylös, niin voi tehdä excelillä jonkun graafin montako sataa kertaa on haettu esim. Kelan pääjohtajaksi.
Ammattini on työnhakija. Tässä teille data graafi, ja työpaikat järjestettynä päivämäärien mukaan. Lisätietona myös, että onko tullut vastausta, jos on niin mitä siinä sanottiin, pääsikö haastatteluun, paljonkon meni rahaa julkisiin, paljonko käytit aikaa yrityksen tutkimiseen yms..
Vierailija kirjoitti:
Tässä kysyttiin ilmoittamisesta kyllä varmaan pääosa hakee mutta ei ole mihin ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kysyttiin ilmoittamisesta kyllä varmaan pääosa hakee mutta ei ole mihin ilmoittaa.
Ilmoitan Jumalalle kun rukoilen.
Ap, rauhassa odottelet, sullehan tulee rahaa, kun olet toteuttanut suunnitelmaa. Koulut loppui juuri, joten työkkäriin on ilmoittanut aika monta uutta työtöntä työnhakijaa, joiden hakemukset pitää käsitellä, jotta hekin saavat rahaa...
Minulle laitettiin viime syksynä kaksi raportointijaksoa heti valmiiksi, koska virkailija tiesi, ettei kukaan ehtisi ottaa minuun yhteyttä pitkään aikaan. Itse en aio olla aktiivinen siihen suuntaan, koska muuten alkavat taas häiriköidä 3 kk välein ja haen töitä muutenkin jatkuvasti.
Jotenkin rasittava tilanne kun tuntuu että työkkäri (vai miksikä sitä nyt enää kutsutaankaan) toimii ihan mielivaltaisesti eikä työnhakijalla ole mitään oikeuksia. En uskalla luottaa siihen että jos ei pysty laittamaan hakemiani paikkoja, eivät ilmoita Kelalle että työnhaku on keskeytetty enkä ole enää oikeutettu työmarkkinatukeen.
Tuki ei monelle ole mitään ylimääräistä taskurahaa kuitenkaan.
Ne ei tarkista niitä edes oletko hakenut.