Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö tavallinen mies kelpaa naisille?

Vierailija
17.05.2020 |

Olen ihan tavallinen mies. On ihan hyvä työ ja ok palkka eli raha-asiat on kunnossa. Pukeudun ihan siististi, mutta en silleen ”trendikkäästi” kun ei muoti kiinnosta. Kavereita ei ole oikeastaan ollenkaan, paitsi yksi vanha koulukaveri jonka näen ehkä muutaman kerran vuodessa. Päivät kuluu lähinnä kotona löhötessä, nettiä selatessa ja telkkaria katsellessa, vaikka eihän sieltä tulee oikein mitään hyviä ohjelmia. Harrastuksia ei ole eikä nyt hirveästi kiinnostakaan mikään, vaikka aina kaikki sanoo että harrastuksista voi löytää naisen. Jostain syystä en kelpaa naisille, eikö tällainen ihan tavallinen mies kelpaa vai?

Kommentit (649)

Vierailija
141/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on vähän vastaava tilanne kuin ap:lla. Itsellä vain on kyllä kiinnostuksenkin kohteita kuten maastopyöräily, moottoripyöräily, koirat, kalastus. Lisäksi opiskelen lisää alaani. Silti on se ihan sama liian tylsää tuomio.

Ei ne naistenkaan elämät kyllä erityisen jännittäviltä kuulosta nettideitti profiileissa, mutta miehiltä sitä kaivataan.

M37

Minkähän ikäluokan naisia katselet? Eivät ihan nuoret useinkaan noista innostu, meistä nelikymppisistä kyllä saisi jo kalakaverinkin. Useimmat vaan ovat varattuja, ja ne eronneet eivät niin hirveästi enää miestä hinkua, se on koettu jo.

Suunnilleen oman ikäistä. Viimeksi tuli pakit 41v naiselta. Tinderissä taisi olla 30-42v.

M37

Onpa erikoista. Luulisi monenkin arvostavan normaalia elämää. Itselle päihdehakuisuus ja passiivinen elämäntapa (ja näitähän on paljon) olisivat suurimmat turnoffit, jostain pitää olla kiinnostunut, ja sinähän olet. Älä luovuta, sen parempi se oikea sitten kun sen löytää.

Luulen kyllä tietäväni syyn ja se on ulkonäkö. Jos ei ole ulkonäköä niin pitäisi olla sitten normaalia kiinnostavampi muutoin.

M37

Jos olet ihmisen näköinen, niin ei se ulkonäöstä jää kiinni.

Miksihän sitten tinderissä esim kun kerron näitä samoja juttuja profiiliin kiinnostuksista ja mitä etsin sekä kuvia itsestä niin tykkäyksiä ei kyllä tule. Luulisi sitten myös sitä kiinnostusta olevan jos ulkonäkö ei olisi niin turn off?

Minä en ainakaan sinkkunaisia tapaa arjessa, töissä tai harrastuksissa niin kyllä tuo netti tuntuu olevan ainut vaihtoehto. Baaritkin on niin nähty, sieltä ei löydy mitään.

M37

Ehkä profiilissasi on sitten joku muu juttu, miksi naisia ei kiinnosta. Ja nimenomaan profiilissa, ei sinussa itsessäsi.

Olisko elämässäsi jotain naispuolista ystävää jota voisit pyytää käymään profiilisi läpi. Luulen nimittäin myös että vika on siinä, ei niinkään sinussa jos nuo ylempänä antamasi tiedot pitävät paikkaansa. Minulla on lapsiudenystävissä miehiä jotka ovat pyytäneet katsomaan profiiliaan ja olimme täysin erimieltä esimerkiksi siitä mikä kuva kannattaa laittaa ns. aloituskuvaksi ja monesti myös ne miesten kuvat joita itse pitivät parhaina ostoksia, olisi minusta voinut kokonaan poistaa ja ottaa paremmat tilalle.

Eipä ole, muuten olisin jo varmaan tehnytkin näin.

M37

Sivusta ehdotus: Jos nykyinen profiilisi ei kiinnosta naisia, kokeile jotain ihan muuta. Uusia kuvia, erilainen teksti, mitään et häviä. Joku muu nainen on varmasti eri mieltä, mutta minua ainakin kiinnostaa enemmän se mitä mies kertoo itsestään kuin se, että hän kertoo mitä naisesta haluaa.

Siis itsestäni minä kerronkin. Tarkoitin lähinnä, että etsin parisuhdetta en yhden yön juttuja. Olen kokeillut vaikka minkälaisia tekstejä. Tuntuu, että on ihan sama mitä sinne kirjoittaa. Lukeeko niitä edes kukaan?

M37

Tinderillä pääsee toistaiseksi maksutta vierailemaan muissa maissa. Mikäli kuulut kyseisiin järkiliittoja havittelevien kerhoon ei muutama sipaisu vasempaan/oikeaan pitäisi olla iso vaiva.

Ei pääse maksutta, loppui jo jonkin aikaa sitten. Hyvä niin kun jatkuvasti tuli jotain 7000km päässä olevia vastaan. En mitään järkiliittoa etsi kyllä, mutta en kyllä järjetöntäkään.

M37

Vierailija
142/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tavalliset naisetkaan kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on tavallinen mies?

Entäs nainen?

Vierailija
144/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on vähän vastaava tilanne kuin ap:lla. Itsellä vain on kyllä kiinnostuksenkin kohteita kuten maastopyöräily, moottoripyöräily, koirat, kalastus. Lisäksi opiskelen lisää alaani. Silti on se ihan sama liian tylsää tuomio.

Ei ne naistenkaan elämät kyllä erityisen jännittäviltä kuulosta nettideitti profiileissa, mutta miehiltä sitä kaivataan.

M37

Minkähän ikäluokan naisia katselet? Eivät ihan nuoret useinkaan noista innostu, meistä nelikymppisistä kyllä saisi jo kalakaverinkin. Useimmat vaan ovat varattuja, ja ne eronneet eivät niin hirveästi enää miestä hinkua, se on koettu jo.

Suunnilleen oman ikäistä. Viimeksi tuli pakit 41v naiselta. Tinderissä taisi olla 30-42v.

M37

Onpa erikoista. Luulisi monenkin arvostavan normaalia elämää. Itselle päihdehakuisuus ja passiivinen elämäntapa (ja näitähän on paljon) olisivat suurimmat turnoffit, jostain pitää olla kiinnostunut, ja sinähän olet. Älä luovuta, sen parempi se oikea sitten kun sen löytää.

Luulen kyllä tietäväni syyn ja se on ulkonäkö. Jos ei ole ulkonäköä niin pitäisi olla sitten normaalia kiinnostavampi muutoin.

M37

Kotonaan kökkivän luuserin ulkonäkö on ihan yhdentekevä. Kukaan ei tule sitä sieltä sohvalta vetämään.

Kuinka paljon niitä harrastuksia pitäisi olla vielä lisäksi?

M37

Vierailija
145/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän tässä haetaan, että naiset sanois, että ei, et kelpaa = tavalliset miehet ei kelpaa. Sitten alettaisiin oletettavasti riehumaan karuselleista, betoista, 15 v vanhemmista "nuorekkaista" miehistä jne jne.

Vierailija
146/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs nainen?

Tyypillisesti mitäänsanomaton tyyppi. Sellainen, josta voi ilmetä pitkän tuttavuuden jälkeen ihan  kiinnostaviakin ja miellyttäviä piirteitä, mutta kenelläkään ei ole aikaa tai halua yrittää tutustua niin pitkään.

Vierailija
147/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M37

M37

M37

Kotonaan kökkivän luuserin ulkonäkö on ihan yhdentekevä. Kukaan ei tule sitä sieltä sohvalta vetämään.

Kokemuksesta voin kertoa, ettei tule kuntosalilta, joukkuelajin harjoituksista, kävelylenkeiltä, eikä ylipäätään mistään muualtakaan. Taviksen on muututtava kiinnostavaksi ja aloitteelliseksi, jos haluaa asiaan muutosta.

Vierailija
148/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs nainen?

Tyypillisesti mitäänsanomaton tyyppi. Sellainen, josta voi ilmetä pitkän tuttavuuden jälkeen ihan  kiinnostaviakin ja miellyttäviä piirteitä, mutta kenelläkään ei ole aikaa tai halua yrittää tutustua niin pitkään.

Tämä

Vierailija
149/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata enää antaa neuvoja tälle ap:lke, kun ei sitä oikeasti kiinnosta

Se haluaa vain vinkua ja valittaa. Vika on naisissa, ei hänessä. Hohoijaa- lopettakaa jo hyvät naiset

En minä väitä että naisissa on vikaa ja joistain ihan tavallisista naisista olen ollut kiinnostunutkin, mutta harmittaa vaan kun ne ei ole sitten olleetkaan minuun ihastuneita ja mietin vaan, mistä se johtuu.

Millaisia ne naiset olivat, joista olet kiinnostunut? Miksi kiinnostuit juuri heistä? Mikä sinua heissä kiinnosti ja kuinka yritit itse vaikuttaa kiinnostavalta heidän silmissään?

Vierailija
150/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se haluaa vain vinkua ja valittaa. Vika on naisissa, ei hänessä. Hohoijaa- lopettakaa jo hyvät naiset

Tottahan se on, että tuskin mihinkään äitien vauvapalstalle kirjoittava mies on vakavissaan muuta kuin trollaamassa. Mutta siinä toivossa, että joku vastaava todellisuudessa samoja asioita murehtiva mies sattuisi näitä lukemaan, voisi kenties tarttua annettuihin neuvoihin ja todeta ne toimiviksi.

Tuntuu, että tällä palstalla miesten (tai mahdollisesti miehinä esiintyvien) on vaikea hyväksyä sitä tosiasiaa, että asiat muuttuvat, kun niiden eteen tekee jotain. Entiseen malliin toimimalla mikään taas ei muutu koskaan. Luultavasti ainakaan parempaan suuntaan.

Äitien vauvapalstalle? Tajutkaa jo nyt ettei tämä ole vauvapalsta vaan kaikesta maan ja taivaan välillä keskusteleva palsta, avoin kaikille, ikään ja sukupuoleen katsomatta. Vauvapalstat ovat ihan erikseen sitten.

Olenhan täällä minäkin, joka en ymmärrä vauvoista mitään enkä ole kiinnostunutkaan ymmärtämään.

No nimenomaan tämä on Vauva-lehden krskustelupalsta ja tarkoitettu alustaksi perheestä, lapsista, raskaudesta ym. Perheasioista puhumiseen. Kun katsot niitä muita otsikoita niin tajuat, että tässä aihevapaa tarkoittaa perheasipista keskustelua jotka ei sovi muiden otsikoiden alle.

Vierailija
151/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä väitä että naisissa on vikaa ja joistain ihan tavallisista naisista olen ollut kiinnostunutkin, mutta harmittaa vaan kun ne ei ole sitten olleetkaan minuun ihastuneita ja mietin vaan, mistä se johtuu.

Oletko sitten kuvitellut, että aina kun kiinnostuu jostain ihmisestä tai ihastuu, saa vastakaikua? Ehei. Voi ei. Join the club! Varmasti tapahtunut aivan jokaiselle ja monta kertaa.

Ei siihen ole mitään yhtä syytä, että ei ihastu. Eipä sitä osaa sanoa sitäkään, miksi joskus ihastuu.

Joskus olen miettinyt, miten epätodennäköistä on, että juuri kaksi tiettyä ihmistä rakastuu toisiinsa. Lopulta ihme, että niin kuitenkin tapahtuu jatkuvasti. n50+

Samaa olen monesti ihmetellyt. Sitä kuitenkin tapahtuu, eikä kyse ole siitä että ihmiset vain "tyytyisivät" toisiinsa. Sen parhaankaan mahdollisen ehdokkaan kanssa ei välttämättä synkkaa tunnetasolla vaikka muuten kaikki olisi pintapuolisesti täydellistä. Rakastuminen vaatii tunnesiteen. Ja se taas ei liity millään tavalla ulkonäköön tai muuhun sellaiseen kuten pintapuoliset ihastukset, joten siinä mielessä jokaisella on yhtäläiset mahdollisuudet, kunhan vain ensin ihmeen kaupalla sattuisi törmäämään juuri siihen sopivaan tyyppiin. :)

M37, eiköhän tässä tarkoiteta harrastuksilla sitä, että ylipäätään tekee edes jotakin, joka innostaa ja on sellainen asia, mistä saa arkeensa virtaa ja iloa. Olipa sitten kyse kädentaidoista, musiikista, konsolipeleistä, autojutuista, vaikka vapaaehtoistyöstä jonkin järjestön parissa. Ei tässä ole tarkoituskaan, että pitäisi näön vuoksi alkaa harrastaa, että vaikuttaisi kiinnostavalta naisten silmissä, vaan että kun löydät sen jutun, joka sinuun todella iskee, silloin itse saat siitä elämääsi sisältöä ja sen myötä todennäköisesti myös olet kiinnostava. Ainakin niiden naisten mielestä, jotka pitävät arvossa juuri niitä asioita.

Ja 139, on tämä sivusto kuitenkin vauva.fi jo ihan nimeltään. Luonnollisesti avoin keskustelupaikkahan tämä on.

Vierailija
152/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvauksesi ei kertonut sinusta oikein mitään. Ei myöskään selvinnyt mitä tarkoittaa "tavallinen mies". 

Millaista naista etsit ja mitä hänen kanssaan haluat tehdä? Et vissiin ainakaan harrastaa mitään? Vai kodinhoitaajaako olet vailla?

Ihan vaan seurustella, kyllä mä kotona tiskit, pyykit ja imuroinnin hoidan, en mä niihin mitään apua tarvitse.

Miten sinusta naisen kanssa seurustellaan? Sisältyykö mielestäsi seurusteluun jonkinlaista yhteistä tekemistä, vai ihanko vain päätetään yhdessä että seurustellaan eikä sen jälkeen tehdä tai puhuta mitään?

No ihan silleen että tekstaillaan ja sovitaan tapaamisia jossain ja kai sitä voidaan jutella jostain, mutta en keksi kovin helposti sanottavaa.

Käy kyllä vähän sääliksi sua nyt. Et ole kylläkään ainut mies joka ei keksi puhuttavaa. Ehkä se vaatii vain oikean ihmisen kenen kanssa juttu luistaa :) 

Vierailija
153/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ne naiset olivat, joista olet kiinnostunut? Miksi kiinnostuit juuri heistä? Mikä sinua heissä kiinnosti ja kuinka yritit itse vaikuttaa kiinnostavalta heidän silmissään?

Amk:ssa oli ihan fiksun oloisia tavallisia naisia, jotka kiinnosti minua. Mä olin siellä vaan oma itseni, en silleen erityisesti yrittänyt tehdä vaikutusta kehenkään.

Vierailija
154/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sitten kuvitellut, että aina kun kiinnostuu jostain ihmisestä tai ihastuu, saa vastakaikua? Ehei. Voi ei. Join the club! Varmasti tapahtunut aivan jokaiselle ja monta kertaa.

Ei siihen ole mitään yhtä syytä, että ei ihastu. Eipä sitä osaa sanoa sitäkään, miksi joskus ihastuu.

Joskus olen miettinyt, miten epätodennäköistä on, että juuri kaksi tiettyä ihmistä rakastuu toisiinsa. Lopulta ihme, että niin kuitenkin tapahtuu jatkuvasti. n50+

Samaa olen monesti ihmetellyt. Sitä kuitenkin tapahtuu, eikä kyse ole siitä että ihmiset vain "tyytyisivät" toisiinsa. Sen parhaankaan mahdollisen ehdokkaan kanssa ei välttämättä synkkaa tunnetasolla vaikka muuten kaikki olisi pintapuolisesti täydellistä. Rakastuminen vaatii tunnesiteen. Ja se taas ei liity millään tavalla ulkonäköön tai muuhun sellaiseen kuten pintapuoliset ihastukset, joten siinä mielessä jokaisella on yhtäläiset mahdollisuudet, kunhan vain ensin ihmeen kaupalla sattuisi törmäämään juuri siihen sopivaan tyyppiin. :)

M37, eiköhän tässä tarkoiteta harrastuksilla sitä, että ylipäätään tekee edes jotakin, joka innostaa ja on sellainen asia, mistä saa arkeensa virtaa ja iloa. Olipa sitten kyse kädentaidoista, musiikista, konsolipeleistä, autojutuista, vaikka vapaaehtoistyöstä jonkin järjestön parissa. Ei tässä ole tarkoituskaan, että pitäisi näön vuoksi alkaa harrastaa, että vaikuttaisi kiinnostavalta naisten silmissä, vaan että kun löydät sen jutun, joka sinuun todella iskee, silloin itse saat siitä elämääsi sisältöä ja sen myötä todennäköisesti myös olet kiinnostava. Ainakin niiden naisten mielestä, jotka pitävät arvossa juuri niitä asioita.

Ja 139, on tämä sivusto kuitenkin vauva.fi jo ihan nimeltään. Luonnollisesti avoin keskustelupaikkahan tämä on.

Juurihan minä aikaisemmin kerroin harrastuksistani ja siihen sitten kommentoitiin, että kotona kökkivä luuseri. Hyvä, että riittää aikaa edes noihin.

M37

Vierailija
155/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M37

M37

M37

M37

Tätä nykyä olet yhtä kiinnostava kuin vaikkapa peruna. Olet ja muutat happea hiilidioksidiksi. Mikään ei saa sinua innostumaan ja sinulla ei ole mitään sanottavaa kenellekään. Mitäs luulet? Ei niiden harrastusten ja mielenkiinnonkohteiden tarvitse ihmeellisiä olla. Ruoka voi olla harrastus, luonto voi olla harrastus, kuntoilu ja lukeminen voi olla harrastus. Yhteisötoiminta esim vpk voi olla harrastus. Liity tosiaan vpkhon . Siinä on oikeaa tekemistä ja tutustuu paljon ihmisiun. Oletko varma ettet ole masentunut kun elämänilo tuntuu puuttuvan tyystin?

Vierailija
156/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas mennään!

No mutta nää on ihan hauskoja :D

Samat asiat käydään läpi uudestaan ja uudestaan, vuosikymmenestä toiseen. Mutta mitään ei opita.

Joo, edelleenkin naiset haluaa jännän miehen. Mitään ei tosiaan ole opittu.

Mikä estää sinua ryhtymästä jännäksi, jos noin luulet? Etkö muka ole riittävän tyhmä mulqqu?

En pysty kohtelemaan naisia kuspäisesti.

Mitä nyt kuitenkin vttuilet naisille pääasiassa naisten keslustelupalstalla. Juupajuu juu

Mä en kyllä ole havainnut ap:n vittuilevan tässä kenellekään? Vastailee rehellisesti kaikkiin kysymyksiin, ihan asiallisella tavalla mielestäni. Mitä nyt hivenen aneemisella otteella, joka puolestaan taitaa johtua siitä ettei tiedä oikein mitä haluaa elämältään.

Vierailija
157/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amk:ssa oli ihan fiksun oloisia tavallisia naisia, jotka kiinnosti minua. Mä olin siellä vaan oma itseni, en silleen erityisesti yrittänyt tehdä vaikutusta kehenkään.

Muistan että olin opiskeluvuosina vähän kiinnostunut tällaisesta hiljaisemmasta, vetäytyvästä pojasta, mutta ujona tyttönä en itsekään uskaltanut mennä puheille, kun olimme eri alalla ja hän korkeintaan katseli vähän takaisin, muttei ikinä antanut merkkiäkään, että oikeasti kiinnostaisi jutella. Tuollaisissa tilanteissa olisi juuri tarpeen, että jompikumpi ottaisi sen ratkaisevan askelen ja tekisi vaikka tikusta asiaa.

Ja se olisi nimenomaan sitä keskustelua. Ap, koeta oikeasti kehittää tätä puolta itsessäsi. Se voisi ihan todella auttaa sinua.

Vierailija
158/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M37

M37

M37

M37

Tätä nykyä olet yhtä kiinnostava kuin vaikkapa peruna. Olet ja muutat happea hiilidioksidiksi. Mikään ei saa sinua innostumaan ja sinulla ei ole mitään sanottavaa kenellekään. Mitäs luulet? Ei niiden harrastusten ja mielenkiinnonkohteiden tarvitse ihmeellisiä olla. Ruoka voi olla harrastus, luonto voi olla harrastus, kuntoilu ja lukeminen voi olla harrastus. Yhteisötoiminta esim vpk voi olla harrastus. Liity tosiaan vpkhon . Siinä on oikeaa tekemistä ja tutustuu paljon ihmisiun. Oletko varma ettet ole masentunut kun elämänilo tuntuu puuttuvan tyystin?

Luitko ollenkaan mun viestejä vai kommentoiko minulle ap:n viestejä?

M37

Vierailija
159/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M37

M37

M37

M37

Hei, huomaa että tämä M37 ei ole ap (eikä kotona kökkivä luuseri).

Vierailija
160/649 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuli varmaan, että m37 ja ap on yksi ja sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi