Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri valittaa tupakoinnista

Vierailija
15.05.2020 |

Alkaa mennä hermot mun naapuriin joka valittaa vuokranantajaa myöten tupakoinnista. Ymmärrän kyllä hyvin, että haju voi häiritä kun ei itse polta mutta miksi sitten asuu talossa jossa se on täysin sallittua?? Miksei voi muuttaa taloon jossa tupakointi on kielletty, niitä taloja alkaa jo suurin osa olla jo kuitenkin.....
Haluaisiko joku näin toimiva kertoa, että miksi valittaa kun itse kuitenkin valinnut missä asuu?

Kommentit (223)

Vierailija
141/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tupakoi, mutta en silti ajattele, että kaikki tupakoijat olisivat idiootteja tai ns. white trashia. Minulla on muutama kaveri jotka tupakoi ja ovat oikein fiksuja, melkein fiksumpia kuin minä. Tässä toki se, että he huomioivat tupakoimattomat parhaansa mukaan. Silti heille kettuillaan... Jotkut tupakoimattomat ovat kuin joitakin kukkahattutätejä tai äärifeministejä, jotka uskovat tietävänsä kaiken... Ja ap, yritä huomioida naapurisi edes jotenkin, koska tupakointisi on sinun terveysongelmasi mutta jos et huomioi muita, sinä levität savusi haittoja muille eli muut altistuvat tahtomattaan passiiviselle tupakoinnille. Jos ei miellytä, muuta itse koska tupakoimatonta aika harvoin käsketään häipymään. Jatkuva tupakointi haisee, voi pilata asunnon ja vaatteesi, naamasi ja vaikka mitä. Ei jotkut kerrostalot sitä turhaan kiellä.

Kerrankin fiksu kommentti tässä ketjussa tupakoimattomalta. Ei tupakoitsijoiden syyllistämistä, haukkumista tai leimaamista jonkinlaisiksi vaan järkeviä näkemyksiä asiasta. Hyvä!

Miksi kommentoit omia kirjoituksiasi?

Vierailija
142/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme kyylä! Syötä sille p*ersereirä naapurille tuhkakippo!

Kuten näemme, nämä tupakoijat eivät älyllään loista.

MOT

Etsit sitten kaikista tupakkamyönteisistä argumenteista sen typerimmän ja sen perusteella leimaat muutkin tupakoitsijat, hyvin tehty! Mikset valinnut esimerkiksesi jotain perusteltua ja asiallista tupakkamyönteistä argumenttia ja leimannut kaikkia tupakoitsijoita sen perusteella? 

Koska sellaista ei ole....? Validi perustelu ei ole ”mutku mä haluun.” Ja sitähän nämä on täynnä.. mikään ei oikeuta myrkyttämään muita ja pilaamaan ympäristöä.

Olipa noista muista tupakkamyönteisistä kommenteista mitä tahansa mieltä, niin kyllähän ne ainakin tuota sinun valitsemaasi esimerkkiä fiksumpia ja asiallisempia ovat. Jos et löydä muita valideita perusteluja niin kannattaa lukea uudestaan, tällä kertaa ihan ajatuksen kanssa.

Samaa itselleen selittelyä ne on kaikki ”et säkään oo täydellinen / mä maksan tuplasti veroja / poltan vain yksin metsässä..” ei ole hyvää syytä tupakoida, niin se nyt vaan on.

Ei ole ehkä yleispätevää hyvää syytä tupakointiin enkä itsekään suosittele sitä muille. Yksilötasolla kuitenkin pieni osa ihmisistä saattaa kokea tupakoinnin mukavampana kuin tupakoimattomuuden. Suurimmalle osalle syy tupakointiin on riippuvuus, mutta se ei silti estä kokemasta tupakointia nautinnollisena. Ympäröivälle maailmalle tai muille ihmisille yksilön tupakoinnista ei ole hyötyä, mutta ei ole monesta muustakaan sellaisesta asiasta, joita ihmiset tekevät saadakseen itselleen nautintoa.

Se ei edelleenkään ole mitään nautintoa vaan elimistö stressaantuu siitä tupakoinnista.

Vaikka elimistöni stressaantuukin, niin koen silti tupakoinnista nautinnon tunnetta. Olenko viallinen, puuttuuko minulta joku kromosomi tai jotain kun saan päivittäin nautinnon tunteita asiasta, josta niitä ei sinun mukaan pitäisi saada?

Tiesitkös, että kun ihminen oksentaa, niin elimistö erittää endorfiineja, että tulisi parempi olo. Suosittelisitko silti kerään oksentelemaan turhaan?

En suosittelisi. En suosittele myöskään tupakointia muille, sillä tiedostan etteivät kaikki siitä nauti samalla tavalla kuin minä ja usealle tupakan terveyshaitat merkitsevät huomattavasti enemmän kuin minulle. Ymmärrän hyvin, että joidenkin mielestä tupakka haisee ja maistuu pahalle, mutta se ei silti poista sitä faktaa että minä saan nautintoa tupakasta, vaikka muut eivät saisikaan. Puolustan oikeuttani sekä muiden ihmisten oikeutta ja valinnanvapautta sen suhteen, tupakoiko vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tupakoi, mutta en silti ajattele, että kaikki tupakoijat olisivat idiootteja tai ns. white trashia. Minulla on muutama kaveri jotka tupakoi ja ovat oikein fiksuja, melkein fiksumpia kuin minä. Tässä toki se, että he huomioivat tupakoimattomat parhaansa mukaan. Silti heille kettuillaan... Jotkut tupakoimattomat ovat kuin joitakin kukkahattutätejä tai äärifeministejä, jotka uskovat tietävänsä kaiken... Ja ap, yritä huomioida naapurisi edes jotenkin, koska tupakointisi on sinun terveysongelmasi mutta jos et huomioi muita, sinä levität savusi haittoja muille eli muut altistuvat tahtomattaan passiiviselle tupakoinnille. Jos ei miellytä, muuta itse koska tupakoimatonta aika harvoin käsketään häipymään. Jatkuva tupakointi haisee, voi pilata asunnon ja vaatteesi, naamasi ja vaikka mitä. Ei jotkut kerrostalot sitä turhaan kiellä.

Kerrankin fiksu kommentti tässä ketjussa tupakoimattomalta. Ei tupakoitsijoiden syyllistämistä, haukkumista tai leimaamista jonkinlaisiksi vaan järkeviä näkemyksiä asiasta. Hyvä!

Miksi kommentoit omia kirjoituksiasi?

Ei ollut oma. Oletatko kaikkien tupakkamyönteisten kirjoitusten olevan minun kirjoittamiani? Tuo kommentoimani tekstihän oli jonkun tupakoimattoman kirjoittama, ja minä olen jo moneen kertaan tuonut esille tupakoivani. Eli väärin meni arvauksesi.

Vierailija
144/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uusi naapuri myös valitti röökistä. Venäläinen perhe. Itki heti, kun muuttivat. Sanoin painu takas Moskovaan. En minä teitä tänne halunnut muutenkaan.

Vierailija
145/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain weeteet polttaa, ja vain erityisen weeteet polttaa sisällä.

Typerää yleistämistä. Suomessa on satojatuhansia tupakoivia ihmisiä, ja heitä löytyy ihan kaikista sosiaaliluokista. 

Ei nyt pilata hyvää öyhöttämistä faktoilla.

Kyllä ne tupakoijat ovat roskaa sosiaaliluokasta riippumatta.

Vaikka tuo on ilmeisesti monenkin tupakoimattoman ihmisen mielipide niin se on silti vain mielipide eikä mikään fakta. Yhtä lailla minä voin sanoa että kaikki tupakoimattomat ovat roskaa, ja olen mielipiteelläni tasan yhtä oikeassa tai väärässä kuin sinäkin omalla mielipiteelläsi.

Minä en aiheuta itselleni ja sivullisille syöpää olemalla tupakoimatta.

Sinä aiheutat.

Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.

Itselleni aiheutan ja olen siitä tietoinen. Sivullisille en aiheuta. Miksei minulla saisi olla oikeutta tietoisesti lyhentää elämääni, jos tahdon pienentää riskiä elää vanhaksi? Ja jokainenhan meistä saa lopulta syövän, monet vaan ehtivät kuolla ennen kuin saavat sen.

Kuollut saa syövän?

Tuo väite kertookin sitten jo aika paljon tupakoijan älykkyydestä.

Muotoilin lauseeni näköjään siten, että sinä et ymmärtänyt pointtia. Väännetäänpä rautalangasta: Jokainen meistä saa lopulta syövän, ellei ehdi kuolla ennen sitä. Capiche?

Ja jokainen meistä jää lopulta auton alle, jos seisoo yöllä tummissa vaatteissa moottoritiellä.

Tässä on vaan se ero, että syövän saa lopulta, vaikkei edes tekisi mitään sen eteen.

Esim isotätini kuoli 104-vuotiaana. Ei ollut syöpää. Jos ihmisikä ei riitä syövän hankkimiseen, niin väitteelläsi, että syövän saa lopulta, ei ole mitään pohjaa.

Vierailija
146/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2020 tupakoitsijat ovat pääsääntöisesti alkoholisteja, narkomaaneja, white trash-sakkia. Niin se vain on. Vain runsaat 10 prosenttia suomalaisista polttaa enää päivittäin.

Vähemmistön kiusaamista :(

Mites korvaavien nikottiinivalmisteiden käyttäjät, joiden osuus on noussut selvästi. Ovatko he parempaa väkeä ? Jos siirtyy niihin niin hyväksytäänkö minut piireihin ?

T:Ahdistunut, nyt ei ikinä tiedä milloin nurkan takaa tulee antinikoonit päälle

Veikkaan, että kukaan ei ole saanut syöpää tai hengitystieoireita naapurin nikotiinilaastarista. Päättele siis itse.

Vierailija
147/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakanvastaiset ovat mielisairaita, se nyt on huomattu. Muka haju ei lähde millään ikinä pois, jos pikkuisen jostain sitä haistaa. Samaa sarjaa sähköyliherkkyyksien ja sisäilmaongelmikkojen kanssa. 

Kun vielä poltin, poltin autossani silloin kun ajelmi yksin. Eräs kaverini joka tätä ei tiennyt, paasasi autossani miten kyllä haistaa heti jos autossa on kerrnakin joku polttanut. Sanoin että onneksi minun autossani ei ole kukaan koskaan polttanut, ja hän sanoi ettei olekaan, koska kyllä HÄN sen haistaisi :D :D :D 

Vai niin. Yksi tuttu jätti sairastumisen vuoksi tupakan, eikä pystynyt ajamaan autollaan puoleen vuoteen ja silti sen röökin katkun haistaa edelleen siitä autosta.

Tässä on nyt kaksi esimerkkiä vastakkain. Odotellaan kolmatta.

Vierailija
148/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanpuhdistaja poistaa savut ja partikkelit. Voin huoletta siis röyhytellä makoisia ja köyhille liian kalliita Havannalaisia.

Vierailija
149/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi pitäisi sallia vain niin, että savua saa hengittää vain sisään päin.

Jos ideasi ovat tuota tasoa, niin ehkä viisaampaa pitää ne vaan omana tietonaan. Et antaisi itsestäsi kovin älykästä etkä suvaitsevaista kuvaa muille ihmisille, jos julkisesti menisit tuollaista ehdottamaan. Onneksi noin matalalla älykkyydellä varustetut ihmiset eivät juuri koskaan (ainakaan Suomessa) pääse sellaiseen asemaan, jossa saisivat päättää muita ihmisiä koskevista asioista.

Menipä sinulla ihon alle oikein huolella. Nolo olet, mutta niinhän tupakan orjat aina ovat.

No ei kyllä edes mennyt ihon alle, ihan lievästi vain ärsytti niin kuin idioottimaiset kommentit yleensäkin. Tuo sinun vastauksesi mukaan lukien. Olen kyllä monella tavalla nolo, mutta olisin sitä tupakoimattakin.

Miksi tupakoijalla on lupa levittää karsinogeenejä ympäristöönsä? Sama se, jos itse saat keuhkosyövän, mutta muiden ei sitä tarvitse saada sinun tupakoimisesi takia.

Itsemääräämisoikeus. Minä tupakoin ja sillä tavalla aiheutan haittaa ympäristölle, sinulla puolestaan on varmasti jokin toinen sellainen tapa, josta koituu jonkinlaista haittaa ympäristölle. Niin pitkään kun pysytään laillisuuden puitteissa, meillä on kummallakin oikeus omaan valintaamme. Ja tupakoin kyllä ainoastaan sellaisissa paikoissa, ettei tupakointini aiheuta sairastumisen vaaraa muille ihmisille.

Tyypillinen tupakoitsija. Eihän tästä voi olla muille mitään haittaa, että omia keuhkojanihan minä tässä vain tervaan. Mutta kuitenkin se joku, jota minä ehkä teen, mutta jota et osaa yksilöidä, on kuitenkin mielestäsi varmasti sellaista, ettei mielestäsi ole mitenkään mahdollista, että harrastaisin tätä mielikuvituksesi maalailemaa aktiviteettiä niin, ettei siitä koidu muille haittaa?

Tyypillinen tupakointihysteerikko. Mitenpä minä osaisin yksilöidä sen sinun haitallisen tekosi, kun en tiedä sinusta muuta kuin sen että et tupakoi. Kenties käytät minua enemmän sellaisia tuotteita, joiden valmistus tuhoaa luonnonvaroja tai mahdollisesti tuhoat ympäristöä  suosimalla lentoliikennettä. En voi tietää, nämä ovat vain arvauksia. Varmaa on vain se, ettei jokainen sinun tekosikaan ole ympäristön tai muiden ihmisten kannalta täysin haitaton. Jokaisella meistä kuitenkin on joitain sellaisia tapoja, joista koituu jotakin haittaa ympäristölle, ellei sitten asu jossain metsässä ja syö pelkkiä metsän antimia.

Ymmärrän, että et pidä tupakoinnista, mutta se ei silti tee tupakoinnista ainoaa sellaista asiaa, jolla ihmiset ympäristöään ja maapalloa tuhoavat. Myönnän kyllä tupakointini vaikutukset ympäristöön, mutta toisaalta sitten vältän joitain muita sellaisia asioita, jotka ympäristöä tuhoavat. kokonaisuutena en siis välttämättä ole tupakoinnistani huolimatta maapallolle sen haitallisempi yksilö kuin sinäkään.

Eli summa summarum sun ajatuksesi on, että mitään haitallista ei voida kieltää, koska joku muu haitallinen on sallittua?

Käsitit väärin. Pointtini oli se, että on hölmöä keskittyä syyllistämään ja haukkumaan ainoastaan yhdellä tietyllä tavalla (tupakointi) ympäristöään tuhoavia ihmisiä sillä välin kun muut ihmiset tuhoavat sitä toisilla, yleisesti hyväksytymmillä tavoilla saamatta osakseen vastaavaa syyllistämistä. Toisin sanoen on tekopyhää haukkua tupakoitsijoita, jos itse aiheuttaa muilla keinoilla ihan yhtä paljon tuhoa ympäristölleen. Ymmärtäisin tämän syyllistämisen, jos tupakointi olisi ainoa sellainen asia, jolla ihminen voi aiheuttaa tuhoa ympäristölleen, mutta kun se vaan ei ole.

Mistä ihmeestä olet saanut sen kuvitelman, että vain tupakoitsijoiden kimppuun hyökätään?

Vierailija
150/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää yleistämistä. Suomessa on satojatuhansia tupakoivia ihmisiä, ja heitä löytyy ihan kaikista sosiaaliluokista. 

Ei nyt pilata hyvää öyhöttämistä faktoilla.

Kyllä ne tupakoijat ovat roskaa sosiaaliluokasta riippumatta.

Vaikka tuo on ilmeisesti monenkin tupakoimattoman ihmisen mielipide niin se on silti vain mielipide eikä mikään fakta. Yhtä lailla minä voin sanoa että kaikki tupakoimattomat ovat roskaa, ja olen mielipiteelläni tasan yhtä oikeassa tai väärässä kuin sinäkin omalla mielipiteelläsi.

Minä en aiheuta itselleni ja sivullisille syöpää olemalla tupakoimatta.

Sinä aiheutat.

Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.

Itselleni aiheutan ja olen siitä tietoinen. Sivullisille en aiheuta. Miksei minulla saisi olla oikeutta tietoisesti lyhentää elämääni, jos tahdon pienentää riskiä elää vanhaksi? Ja jokainenhan meistä saa lopulta syövän, monet vaan ehtivät kuolla ennen kuin saavat sen.

Kuollut saa syövän?

Tuo väite kertookin sitten jo aika paljon tupakoijan älykkyydestä.

Muotoilin lauseeni näköjään siten, että sinä et ymmärtänyt pointtia. Väännetäänpä rautalangasta: Jokainen meistä saa lopulta syövän, ellei ehdi kuolla ennen sitä. Capiche?

Ja jokainen meistä jää lopulta auton alle, jos seisoo yöllä tummissa vaatteissa moottoritiellä.

Tässä on vaan se ero, että syövän saa lopulta, vaikkei edes tekisi mitään sen eteen.

Esim isotätini kuoli 104-vuotiaana. Ei ollut syöpää. Jos ihmisikä ei riitä syövän hankkimiseen, niin väitteelläsi, että syövän saa lopulta, ei ole mitään pohjaa.

Jokainen saa lopulta syövän, ellei kuole ennen sitä. Isotätisi ehti kuolla ennen sitä.

Vierailija
151/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi pitäisi sallia vain niin, että savua saa hengittää vain sisään päin.

Jos ideasi ovat tuota tasoa, niin ehkä viisaampaa pitää ne vaan omana tietonaan. Et antaisi itsestäsi kovin älykästä etkä suvaitsevaista kuvaa muille ihmisille, jos julkisesti menisit tuollaista ehdottamaan. Onneksi noin matalalla älykkyydellä varustetut ihmiset eivät juuri koskaan (ainakaan Suomessa) pääse sellaiseen asemaan, jossa saisivat päättää muita ihmisiä koskevista asioista.

Menipä sinulla ihon alle oikein huolella. Nolo olet, mutta niinhän tupakan orjat aina ovat.

No ei kyllä edes mennyt ihon alle, ihan lievästi vain ärsytti niin kuin idioottimaiset kommentit yleensäkin. Tuo sinun vastauksesi mukaan lukien. Olen kyllä monella tavalla nolo, mutta olisin sitä tupakoimattakin.

Miksi tupakoijalla on lupa levittää karsinogeenejä ympäristöönsä? Sama se, jos itse saat keuhkosyövän, mutta muiden ei sitä tarvitse saada sinun tupakoimisesi takia.

Itsemääräämisoikeus. Minä tupakoin ja sillä tavalla aiheutan haittaa ympäristölle, sinulla puolestaan on varmasti jokin toinen sellainen tapa, josta koituu jonkinlaista haittaa ympäristölle. Niin pitkään kun pysytään laillisuuden puitteissa, meillä on kummallakin oikeus omaan valintaamme. Ja tupakoin kyllä ainoastaan sellaisissa paikoissa, ettei tupakointini aiheuta sairastumisen vaaraa muille ihmisille.

Tyypillinen tupakoitsija. Eihän tästä voi olla muille mitään haittaa, että omia keuhkojanihan minä tässä vain tervaan. Mutta kuitenkin se joku, jota minä ehkä teen, mutta jota et osaa yksilöidä, on kuitenkin mielestäsi varmasti sellaista, ettei mielestäsi ole mitenkään mahdollista, että harrastaisin tätä mielikuvituksesi maalailemaa aktiviteettiä niin, ettei siitä koidu muille haittaa?

Tyypillinen tupakointihysteerikko. Mitenpä minä osaisin yksilöidä sen sinun haitallisen tekosi, kun en tiedä sinusta muuta kuin sen että et tupakoi. Kenties käytät minua enemmän sellaisia tuotteita, joiden valmistus tuhoaa luonnonvaroja tai mahdollisesti tuhoat ympäristöä  suosimalla lentoliikennettä. En voi tietää, nämä ovat vain arvauksia. Varmaa on vain se, ettei jokainen sinun tekosikaan ole ympäristön tai muiden ihmisten kannalta täysin haitaton. Jokaisella meistä kuitenkin on joitain sellaisia tapoja, joista koituu jotakin haittaa ympäristölle, ellei sitten asu jossain metsässä ja syö pelkkiä metsän antimia.

Ymmärrän, että et pidä tupakoinnista, mutta se ei silti tee tupakoinnista ainoaa sellaista asiaa, jolla ihmiset ympäristöään ja maapalloa tuhoavat. Myönnän kyllä tupakointini vaikutukset ympäristöön, mutta toisaalta sitten vältän joitain muita sellaisia asioita, jotka ympäristöä tuhoavat. kokonaisuutena en siis välttämättä ole tupakoinnistani huolimatta maapallolle sen haitallisempi yksilö kuin sinäkään.

Eli summa summarum sun ajatuksesi on, että mitään haitallista ei voida kieltää, koska joku muu haitallinen on sallittua?

Käsitit väärin. Pointtini oli se, että on hölmöä keskittyä syyllistämään ja haukkumaan ainoastaan yhdellä tietyllä tavalla (tupakointi) ympäristöään tuhoavia ihmisiä sillä välin kun muut ihmiset tuhoavat sitä toisilla, yleisesti hyväksytymmillä tavoilla saamatta osakseen vastaavaa syyllistämistä. Toisin sanoen on tekopyhää haukkua tupakoitsijoita, jos itse aiheuttaa muilla keinoilla ihan yhtä paljon tuhoa ympäristölleen. Ymmärtäisin tämän syyllistämisen, jos tupakointi olisi ainoa sellainen asia, jolla ihminen voi aiheuttaa tuhoa ympäristölleen, mutta kun se vaan ei ole.

Mistä ihmeestä olet saanut sen kuvitelman, että vain tupakoitsijoiden kimppuun hyökätään?

Yleisen paheksunnan määrästä tupakoitsijoita kohtaan, eihän edes nistit saa niin paljoa lokaa niskaan kuin tupakoitsijat. Toki muidenkin kimppuun jossain määrin hyökätään, mutta ei läheskään niin voimakkaasti ja jatkuvasti kuin tupakoitsijoiden.

Vierailija
152/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄN SAVUONGELMAN RATKAISEMISEEN TARVITAAN LAKIMUUTOS.

KYLLÄ ITSEMÄÄRÄÄMISOIKEUDET ON P**SEESTÄ, POISTETAAN KAIKKI

Toisten myrkyttäminen ei ole itsemääräämisoikeus.

-eri

Niin pitkään kuin laki sallii tupakoinnin, se kuuluu itsemääräämisoikeuden piiriin jokaisella 18 vuotta täyttäneellä suomalaisella. Sitä faktaa ei sinun mielipiteesi tai näkemyksesi muuksi muuta.

No sitten sulla on ehkä vielä parikymmentä vuotta aikaa polttaa. Siis jos elät niin kauan.

Vierailija
153/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin ainoa haitta ei ole sen aiheuttamat sairaudet.

Maailmasta voitaisiin poistaa nälänhätä, mikäli tupakan viljelyn vaatima ala otettaisiin ruoantuotantoon.

Lisäksi se kuluttaa maasta enemmän ravintoaineita, kuin viljakasvien viljely, hyödyntää lapsityövoimaa ja kiihdyttää ilmastonmuutosta.

Vierailija
154/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloissa säännöt on samat kaikille ja mikä ei ole kielletty on sallittu joten antaa palaa vaan! Se ketä häiritsee muiden sääntöjen mukainen elo muuttaa pois.

Eli jos järjestyssäännöissä ei erikseen kielletä kusemasta naapurin postiluukusta sisään, se siis on sallittua, joten antaa palaa vaan?

Rikoslaki kieltää sen, joten se ei ole sallittua.

Edellä kirjoittaja puhui talon säännöistä, joten kommentoitiin talon sääntöjä,

Voisitko muuten kaivaa esiin sen lakipykälän, joka spesifisesti kieltää nimenomaan naapurin postiluukusta sisään virtsaamisen?

Vierailija
155/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloissa säännöt on samat kaikille ja mikä ei ole kielletty on sallittu joten antaa palaa vaan! Se ketä häiritsee muiden sääntöjen mukainen elo muuttaa pois.

Eli jos järjestyssäännöissä ei erikseen kielletä kusemasta naapurin postiluukusta sisään, se siis on sallittua, joten antaa palaa vaan?

Rikoslaki kieltää sen, joten se ei ole sallittua.

Edellä kirjoittaja puhui talon säännöistä, joten kommentoitiin talon sääntöjä,

Voisitko muuten kaivaa esiin sen lakipykälän, joka spesifisesti kieltää nimenomaan naapurin postiluukusta sisään virtsaamisen?

Kotirauhan häirinnästä tuollainen tapaus menisi. Laissa ei toki ole nimenomaan virtsaamista toisen postiluukusta kielletty vaan ylipäätään kaikki toisen kotirauhaa rikkova toiminta, tuo menee sen yläkäsitteen alle. 

Vierailija
156/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄN SAVUONGELMAN RATKAISEMISEEN TARVITAAN LAKIMUUTOS.

KYLLÄ ITSEMÄÄRÄÄMISOIKEUDET ON P**SEESTÄ, POISTETAAN KAIKKI

Toisten myrkyttäminen ei ole itsemääräämisoikeus.

-eri

Niin pitkään kuin laki sallii tupakoinnin, se kuuluu itsemääräämisoikeuden piiriin jokaisella 18 vuotta täyttäneellä suomalaisella. Sitä faktaa ei sinun mielipiteesi tai näkemyksesi muuksi muuta.

No sitten sulla on ehkä vielä parikymmentä vuotta aikaa polttaa. Siis jos elät niin kauan.

Se riittää minulle. Tavoitteeni on elää 40-luvulle ja sitten kuolla pois.

Vierailija
157/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmasta voitaisiin poistaa nälänhätä, mikäli tupakan viljelyn vaatima ala otettaisiin ruoantuotantoon.

Lisäksi se kuluttaa maasta enemmän ravintoaineita, kuin viljakasvien viljely, hyödyntää lapsityövoimaa ja kiihdyttää ilmastonmuutosta.

Suurinpiirtein saman voisi muuten kirjoittaa lihasta...

Vierailija
158/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinpiirtein saman voisi muuten kirjoittaa lihasta...

Tai kotieläinten ruoasta

Vierailija
159/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vian ei tarvi olla iso kun se on korvien välissä. Kessuttelijoilla on se vika. Kansantanhujen jälkeen maailman järjettömintä touhua.

Vierailija
160/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoudu sinä nohevana asunnon etsijänä etsimään naapurille vuokra-asunto, jossa sisäilma on kunnossa, talo on savuton (ja savuttomuutta oikeasti noudatetaan) ja vuokra on maksimossaan yhtä suuri kuin naapurin nykyisessä asunnossa ja sijainti on sopiva.

Miksi kenenkään pitäisi vaivautua jonkun vittupään takia? Ruikuttajat muuttakoon samaan taloon kaikki toisiaan kyttäämään ja valittamaan kilpaa

Sinä täällä ruikutat, nolo pahanhajuinen ääliö.