Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri valittaa tupakoinnista

Vierailija
15.05.2020 |

Alkaa mennä hermot mun naapuriin joka valittaa vuokranantajaa myöten tupakoinnista. Ymmärrän kyllä hyvin, että haju voi häiritä kun ei itse polta mutta miksi sitten asuu talossa jossa se on täysin sallittua?? Miksei voi muuttaa taloon jossa tupakointi on kielletty, niitä taloja alkaa jo suurin osa olla jo kuitenkin.....
Haluaisiko joku näin toimiva kertoa, että miksi valittaa kun itse kuitenkin valinnut missä asuu?

Kommentit (223)

Vierailija
221/223 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin sähkötupakkaan asunnossa ja partsilla. Muualla sopivissa paikoissa poltan normaalisti. Olen kyllä sitä mieltä, että tupakoivia pidetään varsinkin taloyhtiöissä sopivina syyllisinä aivan kaikkeen. Täydellinen lynkkausmentaliteetti.

Noin esimerkkinä taloyhtiössämme on tässäkin rapussa kolme pahasti mt-ongelmaista, jotka heittelevät ruokajätteitä, roskaa, pskaa käytäville ja ikkunoista ulos. Eräs tekee jotain 'kokeita' parvekkeella ja se vasta haisee karmealle (kissanpissaa, multaa, ihmispaskaa...). Tyhmyyksissäni ilmoitin isännöitsijälle. Isännöitsijä: "Niistä asioista te ette kyllä saa siellä puhua, teidän pitää ymmärtää!". Siistijä käy kerran viikossa ja joutuu hankaamaan kananmunien jätteet seinistä ja ovilaseista, toki taloyhtiö maksaa lisäkorvauksen. Me muut asukkaat taas emme kestä mätien ruokien lemua ja joku meistä sitten kerää poimijalla roskat. Parvekkeille nämä eivät tietenkään tee mitään. Kyllä hemmetissä haisee paljon pahemmalle kuin tupakoinnin jälkeen.

Enemmän häiriötä jätteistä tulee. Myös kotieläimet ja lapset saattavat kosketella ties mitä sisältäviin tuotoksiin.

Tupakka on paljon pienempi paha!

(Vielä selvennyksenä: tämä ei ole kaupungin tai tiettyjen säätiöiden omistama talo!)

Vierailija
222/223 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vituttaa olla omalla terassilla kun naapuri käy vähän väliä röökillä ja haju leijailee ikkunoistakin sisälle. Mun puolesta jokainen polttakoot niin paljon kuin lystää mutta mielestäni muiden ei pitäisi kärsiä siitä savusta. Onneksi on kesäpaikka missä ei naapureita lähellä, siellä ei näitä ongelmia.

Mitä se vaatii että taloyhtiön pihalle laitettaisi riittävän kauas toisten pihoista erillinen tupakointipaikka? Eli riittääkö enemmistön äänet?

Niinkö ? Meillä polttaa naapurit ja vain kerran tuli haju sisään, noin 15 nuorta poltti yhtäaikaa parvekkeella ja ikkuna oli auki. Muuten ei ole tullut koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/223 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma itselläni,talossa ei ole kielletty parveketupakointi mutta tämä naapuri hattuilee ja "opastaa"joka käänteessä.