Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri valittaa tupakoinnista

Vierailija
15.05.2020 |

Alkaa mennä hermot mun naapuriin joka valittaa vuokranantajaa myöten tupakoinnista. Ymmärrän kyllä hyvin, että haju voi häiritä kun ei itse polta mutta miksi sitten asuu talossa jossa se on täysin sallittua?? Miksei voi muuttaa taloon jossa tupakointi on kielletty, niitä taloja alkaa jo suurin osa olla jo kuitenkin.....
Haluaisiko joku näin toimiva kertoa, että miksi valittaa kun itse kuitenkin valinnut missä asuu?

Kommentit (223)

Vierailija
101/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme kyylä! Syötä sille p*ersereirä naapurille tuhkakippo!

Kuten näemme, nämä tupakoijat eivät älyllään loista.

MOT

Etsit sitten kaikista tupakkamyönteisistä argumenteista sen typerimmän ja sen perusteella leimaat muutkin tupakoitsijat, hyvin tehty! Mikset valinnut esimerkiksesi jotain perusteltua ja asiallista tupakkamyönteistä argumenttia ja leimannut kaikkia tupakoitsijoita sen perusteella? 

Koska sellaista ei ole....? Validi perustelu ei ole ”mutku mä haluun.” Ja sitähän nämä on täynnä.. mikään ei oikeuta myrkyttämään muita ja pilaamaan ympäristöä.

Olipa noista muista tupakkamyönteisistä kommenteista mitä tahansa mieltä, niin kyllähän ne ainakin tuota sinun valitsemaasi esimerkkiä fiksumpia ja asiallisempia ovat. Jos et löydä muita valideita perusteluja niin kannattaa lukea uudestaan, tällä kertaa ihan ajatuksen kanssa.

Samaa itselleen selittelyä ne on kaikki ”et säkään oo täydellinen / mä maksan tuplasti veroja / poltan vain yksin metsässä..” ei ole hyvää syytä tupakoida, niin se nyt vaan on.

Ei ole ehkä yleispätevää hyvää syytä tupakointiin enkä itsekään suosittele sitä muille. Yksilötasolla kuitenkin pieni osa ihmisistä saattaa kokea tupakoinnin mukavampana kuin tupakoimattomuuden. Suurimmalle osalle syy tupakointiin on riippuvuus, mutta se ei silti estä kokemasta tupakointia nautinnollisena. Ympäröivälle maailmalle tai muille ihmisille yksilön tupakoinnista ei ole hyötyä, mutta ei ole monesta muustakaan sellaisesta asiasta, joita ihmiset tekevät saadakseen itselleen nautintoa.

Se ei edelleenkään ole mitään nautintoa vaan elimistö stressaantuu siitä tupakoinnista.

Vaikka elimistöni stressaantuukin, niin koen silti tupakoinnista nautinnon tunnetta. Olenko viallinen, puuttuuko minulta joku kromosomi tai jotain kun saan päivittäin nautinnon tunteita asiasta, josta niitä ei sinun mukaan pitäisi saada?

Olet idi.ootti ja ehdottomasti kaikilta tupakoitsijoilta puuttuu joku kromosomi, ei tuollaista typeryyttä muuten voi selittää.

Vierailija
102/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole öyhötystä, jos huolestuu omasta ja läheisten terveydestä. Tupakoitsijan kannattaisi ajatella myös itseään. Koronakin on tupakoiville isompi riski kuin tupakoimattomille.

Tupakantumpit ovat maailman yleisin muovijäte. Monenlaisia myrkkyjä niistä myös kulkeutuu maaperään ja vesistöihin. 

Aikuiset tupakoitsijat kyllä tietävät tupakoinnin haitat ja terveysriskit, ei siihen tarvita ns. huolestumista ulkopuolisilta. Aivan sama on se, kun ylipainoisia mollaavat vetoavat ns. huoleensa henkilön terveydestä. Tuo ns. huolestuminen on vaan huono selitys toisten asioihin puuttuvan huomauttelun sallimiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MOT

Etsit sitten kaikista tupakkamyönteisistä argumenteista sen typerimmän ja sen perusteella leimaat muutkin tupakoitsijat, hyvin tehty! Mikset valinnut esimerkiksesi jotain perusteltua ja asiallista tupakkamyönteistä argumenttia ja leimannut kaikkia tupakoitsijoita sen perusteella? 

Koska sellaista ei ole....? Validi perustelu ei ole ”mutku mä haluun.” Ja sitähän nämä on täynnä.. mikään ei oikeuta myrkyttämään muita ja pilaamaan ympäristöä.

Olipa noista muista tupakkamyönteisistä kommenteista mitä tahansa mieltä, niin kyllähän ne ainakin tuota sinun valitsemaasi esimerkkiä fiksumpia ja asiallisempia ovat. Jos et löydä muita valideita perusteluja niin kannattaa lukea uudestaan, tällä kertaa ihan ajatuksen kanssa.

Samaa itselleen selittelyä ne on kaikki ”et säkään oo täydellinen / mä maksan tuplasti veroja / poltan vain yksin metsässä..” ei ole hyvää syytä tupakoida, niin se nyt vaan on.

Ei ole ehkä yleispätevää hyvää syytä tupakointiin enkä itsekään suosittele sitä muille. Yksilötasolla kuitenkin pieni osa ihmisistä saattaa kokea tupakoinnin mukavampana kuin tupakoimattomuuden. Suurimmalle osalle syy tupakointiin on riippuvuus, mutta se ei silti estä kokemasta tupakointia nautinnollisena. Ympäröivälle maailmalle tai muille ihmisille yksilön tupakoinnista ei ole hyötyä, mutta ei ole monesta muustakaan sellaisesta asiasta, joita ihmiset tekevät saadakseen itselleen nautintoa.

Se ei edelleenkään ole mitään nautintoa vaan elimistö stressaantuu siitä tupakoinnista.

Vaikka elimistöni stressaantuukin, niin koen silti tupakoinnista nautinnon tunnetta. Olenko viallinen, puuttuuko minulta joku kromosomi tai jotain kun saan päivittäin nautinnon tunteita asiasta, josta niitä ei sinun mukaan pitäisi saada?

Olet idi.ootti ja ehdottomasti kaikilta tupakoitsijoilta puuttuu joku kromosomi, ei tuollaista typeryyttä muuten voi selittää.

Tässäpä sitten esimerkki oikein älyllisestä ja syvällisestä vasta-argumentista. Jos tuon paremmin et pysty kantaasi perustelemaan, niin tämä keskustelu ei kyllä etene tästä yhtään mihinkään. Yrittäisit edes!

Vierailija
104/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin astmaatikkona naapurin tupakointi ottaa henkeen ja tuulettaminen ei onnistu, kun tupakoijat ovat sattuneet asumaan juuri samalla puolella. Se ei kuitenkaan ole enää ongelma minulla onneksi. Olen uskaltanut sanoa ja ovat jatkossa ystävällisesti käyneet röökillä ulkona, vähän matkan päässä ikkunoista ja parvekkeista. Tupakoijat ja tupakoimaton eli minä nyt tyytyväisiä ja tupakoijat ovat todenneet jälkikäteen että tullut sitten käveltyäkin vähän eli osanneet nähdä toisenkin hyvän puolen. Nämä ovat oikeastaan näitä, jotka katuvat tupakointiaan... Kaikki eivät kuitenkaan edes suostu, vaikka pyytäisi. Esim. yksi naapuri, joka onneksi asui vain hetken: pelkkä tupakointi ei ollut syy häätöön vaan taloyhtiön tiloissa huumeiden käyttäminen ja sotkeminen. Näissä asioissa naapurit puhaltaneet yhteen hiileen, koska kerrostalossa asuu lapsia ja eläkeläisiä. Tällä mun kokemuksella yritän sanoa, että kaikki tupakoijat eivät ole inhottavia. Olen tavannut tupakoimattomia, jotka ovat olleet paljon inhottavampia kuin ne minun tuntemani tupakoijat. Ihmisiä on erilaisia, kuten on erilaisia tupakoijiakin. Sinänsä rehellisesti olen sitä mieltä että kerrostalojen pitäisi olla savuttomia ja niihin ollaankin onneksi menossa. Ei varmaan ole taloyhtiöltä liikaa jos tupakoijia huomioisi ns. tupakkapaikan pystyttämisellä sopivaan paikkaan. Sitten kaikki olisivat tyytyväisiä. Kaikki ei kuitenkaan ole niin yksinkertaista...

Vierailija
105/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MOT

Mutta kieltämisen perusteluksi riittä "mutku mä haluun", jösses. Toisella on sentään laki takana ja toisella ei.

Vierailija
106/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MOT

Tässäpä sitten esimerkki oikein älyllisestä ja syvällisestä vasta-argumentista. Jos tuon paremmin et pysty kantaasi perustelemaan, niin tämä keskustelu ei kyllä etene tästä yhtään mihinkään. Yrittäisit edes!

Sinulle pitää _perustella_ miksi tupakointi ei ole suotavaa tai hyväksi? :,D

Vierailija
107/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tupakoi, mutta en silti ajattele, että kaikki tupakoijat olisivat idiootteja tai ns. white trashia. Minulla on muutama kaveri jotka tupakoi ja ovat oikein fiksuja, melkein fiksumpia kuin minä. Tässä toki se, että he huomioivat tupakoimattomat parhaansa mukaan. Silti heille kettuillaan... Jotkut tupakoimattomat ovat kuin joitakin kukkahattutätejä tai äärifeministejä, jotka uskovat tietävänsä kaiken... Ja ap, yritä huomioida naapurisi edes jotenkin, koska tupakointisi on sinun terveysongelmasi mutta jos et huomioi muita, sinä levität savusi haittoja muille eli muut altistuvat tahtomattaan passiiviselle tupakoinnille. Jos ei miellytä, muuta itse koska tupakoimatonta aika harvoin käsketään häipymään. Jatkuva tupakointi haisee, voi pilata asunnon ja vaatteesi, naamasi ja vaikka mitä. Ei jotkut kerrostalot sitä turhaan kiellä.

Vierailija
108/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MOT

Sinulle pitää _perustella_ miksi tupakointi ei ole suotavaa tai hyväksi? :,D

Tiedän miksi tupakka ei ole suotavaa tai hyväksi. Se aiheuttaa sekä ihmisille että ympäristölle paljon pahaa. Tästä ei ollut kyse. Pointtina oli se, että vastapuoli ei uskonut minun saavan nautintoa tupakasta. Kyllä saan, kaikista sen lukuisista haittavaikutuksista huolimatta. Uskon kuitenkin tietäväni ja tunnistavani nautinnon tunteen itsessäni, vaikka joku keskustelupalstalla eri mieltä oleva väittäisikin kuinka vastaan.

Vierailija
109/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain weeteet polttaa, ja vain erityisen weeteet polttaa sisällä.

Typerää yleistämistä. Suomessa on satojatuhansia tupakoivia ihmisiä, ja heitä löytyy ihan kaikista sosiaaliluokista. 

Ei nyt pilata hyvää öyhöttämistä faktoilla.

Kyllä ne tupakoijat ovat roskaa sosiaaliluokasta riippumatta.

Näin ihan ohiksena mikähän itse sitten kuvittelet olevasi kun haukut maan rakoon ihmisiä jonkun tavan takia? Joku herra/neiti täydellisyys vai? Et ole itse kovinkaan fiksu ainakaan noilla kommenteilla. Juu tupakointi on epäterveellistä, mutta ei se minusta ihmisarvoa vähennä.

Vierailija
110/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sisällä en sentään polta ja muutenkin tosi vähän. Nyt toki on enemmän kotona niin tulee tylsyyteen tupruteltua enemmän, mutta noin viisi päivän aikana vain silti. Eikä sekään vaikka musta ajattelisi mitä oikeuta mielestäni kuitenkaan tuolla tavalla riehumaan mitä tämä naapuri tekee.

Oikeuttaa se. Ihmisen keuhkot on tarkoitettu hengittämään raitista ilmaa eikä jonkun vajaan myrkkysavuja, etenkään kotonaan.

Mikset voi heittää nuttua niskaan, lähteä kävelylle ja polttaa siellä? Saisit hitusen kompensoitua sitä vahinkoa, jonka ITSELLESI aiheutat.

Miksi oikeuttaisi ? Ei täällä kukaan voi mielivaltaisesti omaa oikeuttaan jakaa. Samaa voisi muuten jakaa autoista -> saateet, kännykät -> muovia jne jne.

Itsehän omistan hehtaareja metsää, jotka ovat kuuluisia hiilinieluja joten veikkaan että kompensoin moninkertaisesti aiheuttamani haitat. Silti en valita että siinä kompensoituu samalla sinunkin päästöjä ja korvaustahan en siitä saa.

*ohis

*ohis jatkaa

Pitäiskö minun nyt sittenkin vetäistä päätehakkuut vaikka siihen vielä 10-20 vuotta aikaa, kyllä sen selluksi saa jo myytyä vai tukkipuuta ei tulisikaan. Tietysti jättäisin istuttamatta uusia vaan muuta siemenpuu lain pakottama jäisi, aiheuttaa tietysti sen että metsän kasvu hidastuu kymmenillä vuodeilla täyteen mittaansa. Toisaalta en muutenkaan tule nauttimaan sen päätehakkuun tuloksista niin miksi ei.

Sitten voisin imeä näitä mahtavia kommentteja ja masentua p*skuudestani :D

*ohis jatkaa uudetaan

Nyt kun tässä tämmöinen ideariihi on meneillään, niin tupakankasvattaminenhan voisi olla validi vaihtoehto. Eikös sieltä Ukrainasta saanut halpoja työntekijöitäkin, Suomen vientikin kasvaisi ja jos oikein skarppaisi niin voisi olla luomutilallinen. Tulisiko jopa tukea eu:lta.

Itse asiassa alkoi kiinnostaa oikeasti, menisi vähän kuin harrastuksena eikä tarvitsisi tuottoja odottaa sitä 55 vuotta päätehakkuisiin.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/tupakkaa-voi-viljell%C3%A…

Vierailija
111/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tupakoi, mutta en silti ajattele, että kaikki tupakoijat olisivat idiootteja tai ns. white trashia. Minulla on muutama kaveri jotka tupakoi ja ovat oikein fiksuja, melkein fiksumpia kuin minä. Tässä toki se, että he huomioivat tupakoimattomat parhaansa mukaan. Silti heille kettuillaan... Jotkut tupakoimattomat ovat kuin joitakin kukkahattutätejä tai äärifeministejä, jotka uskovat tietävänsä kaiken... Ja ap, yritä huomioida naapurisi edes jotenkin, koska tupakointisi on sinun terveysongelmasi mutta jos et huomioi muita, sinä levität savusi haittoja muille eli muut altistuvat tahtomattaan passiiviselle tupakoinnille. Jos ei miellytä, muuta itse koska tupakoimatonta aika harvoin käsketään häipymään. Jatkuva tupakointi haisee, voi pilata asunnon ja vaatteesi, naamasi ja vaikka mitä. Ei jotkut kerrostalot sitä turhaan kiellä.

Kerrankin fiksu kommentti tässä ketjussa tupakoimattomalta. Ei tupakoitsijoiden syyllistämistä, haukkumista tai leimaamista jonkinlaisiksi vaan järkeviä näkemyksiä asiasta. Hyvä!

Vierailija
112/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisipa loppua tupakoinnin vastustajilta argumentit tai kyky ilmaista niitä kirjallisesti?

Vierailija
113/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää yleistämistä. Suomessa on satojatuhansia tupakoivia ihmisiä, ja heitä löytyy ihan kaikista sosiaaliluokista. 

Vaikka tuo on ilmeisesti monenkin tupakoimattoman ihmisen mielipide niin se on silti vain mielipide eikä mikään fakta. Yhtä lailla minä voin sanoa että kaikki tupakoimattomat ovat roskaa, ja olen mielipiteelläni tasan yhtä oikeassa tai väärässä kuin sinäkin omalla mielipiteelläsi.

Minä en aiheuta itselleni ja sivullisille syöpää olemalla tupakoimatta.

Sinä aiheutat.

Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.[/

Jos sinun tai läheistesi terveys on kiinni jostakin tupakan hajusta, ei se kummoisempi ole ollut alun alkaenkaan.

Liikenne tuottaa moninkertaisen määrän pienhiukkasia.

-ohis-

Kaikenmaailman hajuallergiat on lisääntyneet. Joku saa astmatyyppisiä oireita ylähengitysteihin pelkästä tupakan hajusta. Mutta eihän tupakoijaa kiinnosta saako joku toinen hengitettyä kunnolla, kun ei välitä omistakaan keuhkoista.

Vierailija
114/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi pitäisi sallia vain niin, että savua saa hengittää vain sisään päin.

Jos ideasi ovat tuota tasoa, niin ehkä viisaampaa pitää ne vaan omana tietonaan. Et antaisi itsestäsi kovin älykästä etkä suvaitsevaista kuvaa muille ihmisille, jos julkisesti menisit tuollaista ehdottamaan. Onneksi noin matalalla älykkyydellä varustetut ihmiset eivät juuri koskaan (ainakaan Suomessa) pääse sellaiseen asemaan, jossa saisivat päättää muita ihmisiä koskevista asioista.

Menipä sinulla ihon alle oikein huolella. Nolo olet, mutta niinhän tupakan orjat aina ovat.

Ohis, mutta ei pelkästään tästä ketjusta itsellä mennyt. Siirryin noihin mainittuihin maatuviin jossain vaiheessa kun hinta sama (68c/100kpl), mutta tätä itkua ja syyttelyä kun tarpeeksi luki niin vaihdoin takaisin vanhoihin. Syyttely ja haukkuminen ei ainakaan minussa aiheuta mitään postiviista käyttäytymistä.

Asun rivitalossa ja kävin aijemmin polttamassa päivällä kauempana talosta ainoastaan aamulla ja illalla poltin yhden omalla pihalla. Silti tuli vaan haukkuja ja huutoa joten poltan nyt kaikki tässä pihassa kun ei kerran kelvannut että otin muut huomioon.

Juu mä syötän rotanmyrkkyä naapureille, mutta vain pieninä välipaloina. Isoilla aterioilla en syötä yhtään ja silti ne skitsoo.

Miltäs kuulostaa?

Vierailija
115/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tuo on ilmeisesti monenkin tupakoimattoman ihmisen mielipide niin se on silti vain mielipide eikä mikään fakta. Yhtä lailla minä voin sanoa että kaikki tupakoimattomat ovat roskaa, ja olen mielipiteelläni tasan yhtä oikeassa tai väärässä kuin sinäkin omalla mielipiteelläsi.

Sinä aiheutat.

Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.[/

Jos sinun tai läheistesi terveys on kiinni jostakin tupakan hajusta, ei se kummoisempi ole ollut alun alkaenkaan.

Liikenne tuottaa moninkertaisen määrän pienhiukkasia.

-ohis-

Kaikenmaailman hajuallergiat on lisääntyneet. Joku saa astmatyyppisiä oireita ylähengitysteihin pelkästä tupakan hajusta. Mutta eihän tupakoijaa kiinnosta saako joku toinen hengitettyä kunnolla, kun ei välitä omistakaan keuhkoista.

On olemassa vaikka kuinka paljon sellaisia asioita, joista koituu haittaa, vaaraa tai vahinkoa sivullisille. Tupakointi on kuitenkin niistä ainoa, josta syyllistetään jatkuvasti. Muiden ihmisten kanssa samassa yhteiskunnassa eläessä on vaan kestettävä muiden ihmisten tapoja.

Vierailija
116/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä aiheutat.

Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.

Itselleni aiheutan ja olen siitä tietoinen. Sivullisille en aiheuta. Miksei minulla saisi olla oikeutta tietoisesti lyhentää elämääni, jos tahdon pienentää riskiä elää vanhaksi? Ja jokainenhan meistä saa lopulta syövän, monet vaan ehtivät kuolla ennen kuin saavat sen.

Kuollut saa syövän?

Tuo väite kertookin sitten jo aika paljon tupakoijan älykkyydestä.

Muotoilin lauseeni näköjään siten, että sinä et ymmärtänyt pointtia. Väännetäänpä rautalangasta: Jokainen meistä saa lopulta syövän, ellei ehdi kuolla ennen sitä. Capiche?

Ja jokainen meistä jää lopulta auton alle, jos seisoo yöllä tummissa vaatteissa moottoritiellä.

Vierailija
117/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä aiheutat.

Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.

Itselleni aiheutan ja olen siitä tietoinen. Sivullisille en aiheuta. Miksei minulla saisi olla oikeutta tietoisesti lyhentää elämääni, jos tahdon pienentää riskiä elää vanhaksi? Ja jokainenhan meistä saa lopulta syövän, monet vaan ehtivät kuolla ennen kuin saavat sen.

Kuollut saa syövän?

Tuo väite kertookin sitten jo aika paljon tupakoijan älykkyydestä.

Muotoilin lauseeni näköjään siten, että sinä et ymmärtänyt pointtia. Väännetäänpä rautalangasta: Jokainen meistä saa lopulta syövän, ellei ehdi kuolla ennen sitä. Capiche?

Ja jokainen meistä jää lopulta auton alle, jos seisoo yöllä tummissa vaatteissa moottoritiellä.

Tässä on vaan se ero, että syövän saa lopulta, vaikkei edes tekisi mitään sen eteen.

Vierailija
118/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi pitäisi sallia vain niin, että savua saa hengittää vain sisään päin.

Jos ideasi ovat tuota tasoa, niin ehkä viisaampaa pitää ne vaan omana tietonaan. Et antaisi itsestäsi kovin älykästä etkä suvaitsevaista kuvaa muille ihmisille, jos julkisesti menisit tuollaista ehdottamaan. Onneksi noin matalalla älykkyydellä varustetut ihmiset eivät juuri koskaan (ainakaan Suomessa) pääse sellaiseen asemaan, jossa saisivat päättää muita ihmisiä koskevista asioista.

Menipä sinulla ihon alle oikein huolella. Nolo olet, mutta niinhän tupakan orjat aina ovat.

Ohis, mutta ei pelkästään tästä ketjusta itsellä mennyt. Siirryin noihin mainittuihin maatuviin jossain vaiheessa kun hinta sama (68c/100kpl), mutta tätä itkua ja syyttelyä kun tarpeeksi luki niin vaihdoin takaisin vanhoihin. Syyttely ja haukkuminen ei ainakaan minussa aiheuta mitään postiviista käyttäytymistä.

Asun rivitalossa ja kävin aijemmin polttamassa päivällä kauempana talosta ainoastaan aamulla ja illalla poltin yhden omalla pihalla. Silti tuli vaan haukkuja ja huutoa joten poltan nyt kaikki tässä pihassa kun ei kerran kelvannut että otin muut huomioon.

Juu mä syötän rotanmyrkkyä naapureille, mutta vain pieninä välipaloina. Isoilla aterioilla en syötä yhtään ja silti ne skitsoo.

Miltäs kuulostaa?

Murhaajalta :D Näkisin jonkinlaisen yhtäläisyyden jos olisi pakottanut naapurin aseella uhaten polttamaan tupakka, mutta tässä ehkä hiukan psykoottinen vastaus.

Vierailija
119/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2020 tupakoitsijat ovat pääsääntöisesti alkoholisteja, narkomaaneja, white trash-sakkia. Niin se vain on. Vain runsaat 10 prosenttia suomalaisista polttaa enää päivittäin.

Vierailija
120/223 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me jouduimme lähtemään omistusasunnostamme alakerran ketjupolttajien takia. Haju tuli pattereitten ja pistorasioitten läpivienneistä ja astmaatikkona jouduin lisäämään lääkitystä, koko ajan yskänkohtauksia ja yölläkin joutui avaamaan ikkunaa hajun takia. Kyllä harmittaa, muuten loistava asunto kaikin puolin. Isännöitsijä ei kommentoinut valituksiimme. Tupakoijat eivät muista piittaa! Jos edes korjaisitte tumppinne pois mutta maahan ne nakataan roskaksi.

Olipa surkea isännöitsijä!

Meillä kiellettiin hallituksen aloitteesta koko taloyhtiössä tupakointi muuttamalla järjestyssääntöjä. Oli halvempaa ja helpompaa kuin pelkän parveketupakoinnin kiellon hakeminen (Jos en hirveästi valehtele). Vähän oli alussa vaikeaa mutta en ole nyt ainakaan valituksia kuullut. Näin sääntöjenrikkojat on myös helpompi (viimeisenä keinona tietenkin vasta) häätää jos eivät järjestyssääntöjä noudata.