Naapuri valittaa tupakoinnista
Alkaa mennä hermot mun naapuriin joka valittaa vuokranantajaa myöten tupakoinnista. Ymmärrän kyllä hyvin, että haju voi häiritä kun ei itse polta mutta miksi sitten asuu talossa jossa se on täysin sallittua?? Miksei voi muuttaa taloon jossa tupakointi on kielletty, niitä taloja alkaa jo suurin osa olla jo kuitenkin.....
Haluaisiko joku näin toimiva kertoa, että miksi valittaa kun itse kuitenkin valinnut missä asuu?
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Parveke- ja terassitupakointi pitäisi kieltää laissa. Onhan se kielletty työpaikoillakin. Ihan hirveetä on astmaatikon asua asunnossa, jossa korvausilma-aukoista tulee tunnin välein tupakansavua sisään. Lisäksi lapset joutuvat haistelemaan sitä käryä. Onneksi meillä naapuri meni keskustelun jälkeen vähän kauemmas tupakoimaan. Enää ei tule käryt sisälle.
Laissa kieltämisen sijaan minusta olisi järkevämpää alkaa rakentaa tai remontoimaan asunnoista sellaisia, ettei naapurista tule tupakansavu tai muutkaan savut toiselle puolelle. Kumpikin osapuoli olisi tyytyväinen. En tajua arkkitehtuurin päälle mitään, joten en tiedä minkälainen homma se käytännössä olisi, mutta tuskin se mitenkään mahdotonta olisi. Tupakoin itsekin parvekkeellani, mutta täällä onneksi savu haihtuu juuri poispäin naapureiden asunnoista, joten en häiritse tupakoinnillani muita. Ja ei kyllä kaikilla työpaikoilla ole kiellettyä, meillä ainakin saa töissä aivan avoimesti polttaa, vaikka melko ison firman palveluksessa työskentelenkin. Saahan sitä töissä juoda kahviakin, vaikka aivan samalla tavalla se on riippuvuutta aiheuttava nautintoaine, joka ei ole välttämätön elossapysymisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vain weeteet polttaa, ja vain erityisen weeteet polttaa sisällä.
Mikäs se mustamies sitten on joka polttaa? Mikäs se rikas bisneshenkilö on joka vetää konjakkia ja sikareita kotonaan tai sikarikerholla? Weeteeksi haukkuminen on tätä nykyään heikon itsetunnon omaavien sekä älykääpiöiden tapa tuntea ylemmyyden tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää yleistämistä. Suomessa on satojatuhansia tupakoivia ihmisiä, ja heitä löytyy ihan kaikista sosiaaliluokista.
Meillä terveyskeskuksessa yksi lääkäreistä tupakoi. Hän tupakoi aina sen ulko-oven lähellä, jossa on kielto tupakoida "Älä tupakoi tässä", ja tupakointipaikka on siitä 10 metrin päässä. Astmaattinen sairaanhoitaja kärsii, kun huoneensa on tämän oven vieressä, ja tupakansavut kulkeutuvat sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää yleistämistä. Suomessa on satojatuhansia tupakoivia ihmisiä, ja heitä löytyy ihan kaikista sosiaaliluokista.
Ei nyt pilata hyvää öyhöttämistä faktoilla.
Kyllä ne tupakoijat ovat roskaa sosiaaliluokasta riippumatta.
Vaikka tuo on ilmeisesti monenkin tupakoimattoman ihmisen mielipide niin se on silti vain mielipide eikä mikään fakta. Yhtä lailla minä voin sanoa että kaikki tupakoimattomat ovat roskaa, ja olen mielipiteelläni tasan yhtä oikeassa tai väärässä kuin sinäkin omalla mielipiteelläsi.
Minä en aiheuta itselleni ja sivullisille syöpää olemalla tupakoimatta.
Sinä aiheutat.
Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.
Itselleni aiheutan ja olen siitä tietoinen. Sivullisille en aiheuta. Miksei minulla saisi olla oikeutta tietoisesti lyhentää elämääni, jos tahdon pienentää riskiä elää vanhaksi? Ja jokainenhan meistä saa lopulta syövän, monet vaan ehtivät kuolla ennen kuin saavat sen.
Kuollut saa syövän?
Tuo väite kertookin sitten jo aika paljon tupakoijan älykkyydestä.
Muotoilin lauseeni näköjään siten, että sinä et ymmärtänyt pointtia. Väännetäänpä rautalangasta: Jokainen meistä saa lopulta syövän, ellei ehdi kuolla ennen sitä. Capiche?
Ja jokainen meistä jää lopulta auton alle, jos seisoo yöllä tummissa vaatteissa moottoritiellä.
Tässä on vaan se ero, että syövän saa lopulta, vaikkei edes tekisi mitään sen eteen.
Esim isotätini kuoli 104-vuotiaana. Ei ollut syöpää. Jos ihmisikä ei riitä syövän hankkimiseen, niin väitteelläsi, että syövän saa lopulta, ei ole mitään pohjaa.
Jokainen saa lopulta syövän, ellei kuole ennen sitä. Isotätisi ehti kuolla ennen sitä.
Varmaan itsekin ymmärrät, ettei tuota oletustasi voi mitenkään todistaa.
Mahdollisuus sairastua syöpään kasvaa koko ajan ihmisen ikääntyessä, joten jossain vaiheessa se on kasvanut sataan prosenttiin, kun ihminen on tarpeeksi ikääntynyt. Millä todistat sen, ettei näin ole?
Sinun tässä pitäisi väitteesi ensin todistaa.
*eri
No juurihan minä sen tuossa todistin. Jos et usko mahdollisuuden syöpään sairastumiselle kasvavan koko ajan ihmisen ikääntyessä niin ole uskomatta. En ala sen takia etsimään aiheesta tutkimustuloksia, että saisin jonkun tuntemattoman ihmisen keskustelupalstalta uskomaan tämän asian.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se ällöttävä, naurettava ja epäterveellinen tapanne.
Syöpäkääryleiden imeminen on ihan helvetin älyvapaata puuhaa.
Tällaiset kommentit eivät varmaan ole ikinä saaneet ketään lopettamaan tupakointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanskan kuningatar Margareeta polttaa kuin korsteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parveke- ja terassitupakointi pitäisi kieltää laissa. Onhan se kielletty työpaikoillakin. Ihan hirveetä on astmaatikon asua asunnossa, jossa korvausilma-aukoista tulee tunnin välein tupakansavua sisään. Lisäksi lapset joutuvat haistelemaan sitä käryä. Onneksi meillä naapuri meni keskustelun jälkeen vähän kauemmas tupakoimaan. Enää ei tule käryt sisälle.
Laissa kieltämisen sijaan minusta olisi järkevämpää alkaa rakentaa tai remontoimaan asunnoista sellaisia, ettei naapurista tule tupakansavu tai muutkaan savut toiselle puolelle. Kumpikin osapuoli olisi tyytyväinen. En tajua arkkitehtuurin päälle mitään, joten en tiedä minkälainen homma se käytännössä olisi, mutta tuskin se mitenkään mahdotonta olisi. Tupakoin itsekin parvekkeellani, mutta täällä onneksi savu haihtuu juuri poispäin naapureiden asunnoista, joten en häiritse tupakoinnillani muita. Ja ei kyllä kaikilla työpaikoilla ole kiellettyä, meillä ainakin saa töissä aivan avoimesti polttaa, vaikka melko ison firman palveluksessa työskentelenkin. Saahan sitä töissä juoda kahviakin, vaikka aivan samalla tavalla se on riippuvuutta aiheuttava nautintoaine, joka ei ole välttämätön elossapysymisen kannalta.
Kuten sanoin, meillä fiksu naapuri siirtyi 3 metriä kauemmaksi, niin savu ei enää tullut sisään. Muuten olisi ollut pakko tehdä jotain savuestettä. Mä ymmärrä, jos joku kävisi vaikka kerran päivässä tupakalla. Mutta kun taloudessa on monta ketjupolttajaa, jotka vuorotellen ramppaavat savustamassa naapuria, niin käyhän se lemu hermolle. Voisinhan mäkin tilata takapihalleni kasan kananpaskaa kaksi kertaa kesässä. Mutta en tee näin, koska ajattelen vähän naapureitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset kommentit eivät varmaan ole ikinä saaneet ketään lopettamaan tupakointia.
Todistaa vaan sen että idiootit eivät halua oppia virheistään kun joku viisaampi yrittää neuvoa.
Viimeistään keuhkoahtaumatauti tuskallisen pitkän tukehtumiskuoleman kera ehkä muuttaa mietteet... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistaa vaan sen että idiootit eivät halua oppia virheistään kun joku viisaampi yrittää neuvoa.
Viimeistään keuhkoahtaumatauti tuskallisen pitkän tukehtumiskuoleman kera ehkä muuttaa mietteet... :D
Vaikka tulisi superripuli, niin mitäs sitten?
Ei meitä pelota kuolema. Koko prosessi on kuoleman hyväksymistä ja ei minua pelota millään tavalla kuoleminen.
Sinä se olet yksi litun pelkuri.
Miks naikkoset käyttää kaunistautumiseen ja kosmetiikkaan hirveästi rahaa ja aikaa mutta sitten kuitenkin rummouttavat naamansa röökillä.
Nortti tekee montakymmentä vuotta vanhemman näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että sun kaltainen tyyppi, välttelee koronaakin ja kokee elämän mielenkiintoiseksi vältellessään jotain pöpöä mitä ei edes näe.
Vähän kuin pelkäisi mörköä ihan fiiliksen takia.
Onhan se elämä jännää kun pelkää jotain näkymätöntä palleroa.
Sitten se tupakansavukin.
Vierailija kirjoitti:
Miks naikkoset käyttää kaunistautumiseen ja kosmetiikkaan hirveästi rahaa ja aikaa mutta sitten kuitenkin rummouttavat naamansa röökillä.
Nortti tekee montakymmentä vuotta vanhemman näköiseksi.
Muistaako sitä kukaan sadanvuoden päästä?
Onko se sinusta jotenkin merkittävää että naama menee jonkinlaiseksi kun ikää tulee ja elintavat vaikuttaa myös?
Onko tää sellainen juttu että homma on hanska ssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähän oot niin neropatti että varmasti neuvoessasi tajuat ettei tupakoiva ole itse tietoinen riskeistä ja ettei tupakoiva ole itse päättänyt valita ainoaa laillista eutanasiaa alkoholin rinnalla tässä maassa?
Hienoa että olet niin jalo ja viisas.
Minua ei kuitenkaan tarvitse neuvoa. En kaipaa neuvojasi.
Tupakka on minun eutanasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoimattomuuden perusteella ylennät itsesi muita viisaammaksi? Pientä viisautta osoittaisi esimerkiksi ymmärtää se tosiasia, että jokainen tupakoitsija on elämänsä aikana kuullut niin paljon tuollaisia kommentteja ja jatkanut silti tupakointiaan, ettei sinunkaan lopettamiskäskyllä ole yhtään mitään merkitystä tai painoarvoa. Sitä pientäkään viisautta sinulta ei näköjään kuitenkaan löytynyt. Asenteesi ja kirjallisen ulosantisi perusteella en sinua mitenkään metsän terävimpänä keppinä pitäisi muutenkaan savuttomuudestasi huolimatta. Tiedostan kyllä keuhkoahtaumataudin todennäköisyyden, mutta minulla on suunnitelma, jolla vältän tuon mainitsemasi pitkän tukehtumiskuoleman. Eli etpä sitten osunut oikeaan siinäkään. Ja miten oma kuolema edes voisi muuttaa kenenkään mietteitä? Kuolleet kun yleensä eivät kauheasti mieti mitään. Kylläpä tosiaan annoit itsestäsi vaikutelman oikeana älyn riemuvoittona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, tukehduitko ylettömään viisauteesi vai mikä sinut noin hiljaiseksi veti? Luulisi, että noin äärimmäisellä viisaudella varustettu ihminen keksisi hetkessä jonkun nokkelan vasta-argumentin meidän tyhmempien viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tuo on ilmeisesti monenkin tupakoimattoman ihmisen mielipide niin se on silti vain mielipide eikä mikään fakta. Yhtä lailla minä voin sanoa että kaikki tupakoimattomat ovat roskaa, ja olen mielipiteelläni tasan yhtä oikeassa tai väärässä kuin sinäkin omalla mielipiteelläsi.
Sinä aiheutat.
Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.[/
Jos sinun tai läheistesi terveys on kiinni jostakin tupakan hajusta, ei se kummoisempi ole ollut alun alkaenkaan.
Liikenne tuottaa moninkertaisen määrän pienhiukkasia.-ohis-
Liikenne on tarpeellista, tupakointi opeteltu, haitallinen tapa.
Kyllä se roscawäen hommaa on, ja sitäpaitsi matalaälyisten, minkä kommentillasi todistit.[/
Samaa pas*kaa vedät keuhkoihisi, se fakta ei muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä aiheutat.
Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.[/
Jos sinun tai läheistesi terveys on kiinni jostakin tupakan hajusta, ei se kummoisempi ole ollut alun alkaenkaan.
Liikenne tuottaa moninkertaisen määrän pienhiukkasia.-ohis-
Liikenne on tarpeellista, tupakointi opeteltu, haitallinen tapa.
Kyllä se roscawäen hommaa on, ja sitäpaitsi matalaälyisten, minkä kommentillasi todistit.[/
Samaa pas*kaa vedät keuhkoihisi, se fakta ei muuksi muutu.
Sinulla itselläsi ei ilmeisesti ole yhtään sellaista opeteltua tapaa tai tottumusta, josta olisi minkäänlaista haittaa tai vaaraa kenellekään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, tukehduitko ylettömään viisauteesi vai mikä sinut noin hiljaiseksi veti? Luulisi, että noin äärimmäisellä viisaudella varustettu ihminen keksisi hetkessä jonkun nokkelan vasta-argumentin meidän tyhmempien viesteihin.
Ruuanlaitto eilen otti oman aikansa.
Ja mitä teihin syöpäkääryleiden imuttelijoihin tulee niin aika turha keksiä mitään uusia argumentteja. Ette te ikinä myönnä olevanne tyhmiä, addiktoituneita, rahanne idioottimaiseen tapaan tuhlaavia juntteja. "Helmiä sioille" siis.
Mutta haiskaa pahalle, näyttäkää naurettavilta ja ennen kaikkea kuolkaa reilusti nuorempina kuin muuten.
KÖH HÖH KÖHHHH! :D