Naapuri valittaa tupakoinnista
Alkaa mennä hermot mun naapuriin joka valittaa vuokranantajaa myöten tupakoinnista. Ymmärrän kyllä hyvin, että haju voi häiritä kun ei itse polta mutta miksi sitten asuu talossa jossa se on täysin sallittua?? Miksei voi muuttaa taloon jossa tupakointi on kielletty, niitä taloja alkaa jo suurin osa olla jo kuitenkin.....
Haluaisiko joku näin toimiva kertoa, että miksi valittaa kun itse kuitenkin valinnut missä asuu?
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi pitäisi sallia vain niin, että savua saa hengittää vain sisään päin.
Jos ideasi ovat tuota tasoa, niin ehkä viisaampaa pitää ne vaan omana tietonaan. Et antaisi itsestäsi kovin älykästä etkä suvaitsevaista kuvaa muille ihmisille, jos julkisesti menisit tuollaista ehdottamaan. Onneksi noin matalalla älykkyydellä varustetut ihmiset eivät juuri koskaan (ainakaan Suomessa) pääse sellaiseen asemaan, jossa saisivat päättää muita ihmisiä koskevista asioista.
Menipä sinulla ihon alle oikein huolella. Nolo olet, mutta niinhän tupakan orjat aina ovat.
No ei kyllä edes mennyt ihon alle, ihan lievästi vain ärsytti niin kuin idioottimaiset kommentit yleensäkin. Tuo sinun vastauksesi mukaan lukien. Olen kyllä monella tavalla nolo, mutta olisin sitä tupakoimattakin.
Miksi tupakoijalla on lupa levittää karsinogeenejä ympäristöönsä? Sama se, jos itse saat keuhkosyövän, mutta muiden ei sitä tarvitse saada sinun tupakoimisesi takia.
Itsemääräämisoikeus. Minä tupakoin ja sillä tavalla aiheutan haittaa ympäristölle, sinulla puolestaan on varmasti jokin toinen sellainen tapa, josta koituu jonkinlaista haittaa ympäristölle. Niin pitkään kun pysytään laillisuuden puitteissa, meillä on kummallakin oikeus omaan valintaamme. Ja tupakoin kyllä ainoastaan sellaisissa paikoissa, ettei tupakointini aiheuta sairastumisen vaaraa muille ihmisille.
Tyypillinen tupakoitsija. Eihän tästä voi olla muille mitään haittaa, että omia keuhkojanihan minä tässä vain tervaan. Mutta kuitenkin se joku, jota minä ehkä teen, mutta jota et osaa yksilöidä, on kuitenkin mielestäsi varmasti sellaista, ettei mielestäsi ole mitenkään mahdollista, että harrastaisin tätä mielikuvituksesi maalailemaa aktiviteettiä niin, ettei siitä koidu muille haittaa?
Tyypillinen tupakointihysteerikko. Mitenpä minä osaisin yksilöidä sen sinun haitallisen tekosi, kun en tiedä sinusta muuta kuin sen että et tupakoi. Kenties käytät minua enemmän sellaisia tuotteita, joiden valmistus tuhoaa luonnonvaroja tai mahdollisesti tuhoat ympäristöä suosimalla lentoliikennettä. En voi tietää, nämä ovat vain arvauksia. Varmaa on vain se, ettei jokainen sinun tekosikaan ole ympäristön tai muiden ihmisten kannalta täysin haitaton. Jokaisella meistä kuitenkin on joitain sellaisia tapoja, joista koituu jotakin haittaa ympäristölle, ellei sitten asu jossain metsässä ja syö pelkkiä metsän antimia.
Ymmärrän, että et pidä tupakoinnista, mutta se ei silti tee tupakoinnista ainoaa sellaista asiaa, jolla ihmiset ympäristöään ja maapalloa tuhoavat. Myönnän kyllä tupakointini vaikutukset ympäristöön, mutta toisaalta sitten vältän joitain muita sellaisia asioita, jotka ympäristöä tuhoavat. kokonaisuutena en siis välttämättä ole tupakoinnistani huolimatta maapallolle sen haitallisempi yksilö kuin sinäkään.
Kuinka lähellä naapurin ikkunaa/ovea/parveketta/ilmastointiaukkoa tupakoit?
Mene tarpeeksi kauas, niin naapuri ei valita. Nyt tahallasi myrkytät häntä.
Mene metsään ja myrkytä itsesi siellä.
Sitten kun sinä jotka et muka häiritse ketään tupakoinnillasi saat keuhkoahtaumataudin, keuhkosyövän tai aivoverenkiertohäiriön, muistathan sairastaa kotona tai hakeutua yksityisesti tutkimuksiin ja hoitoihin. Vai meinaatko lisätä meidän kaikkien verokuormaa kuormittamalla terveydenhuoltoa nautinnostasi johtuvien sairauksien hoitoon?
(Ja kyllä sama pätee alkoholisteihin ja huonon ruokavalion ja vähän liikunnan takia ylipainoisiin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ideasi ovat tuota tasoa, niin ehkä viisaampaa pitää ne vaan omana tietonaan. Et antaisi itsestäsi kovin älykästä etkä suvaitsevaista kuvaa muille ihmisille, jos julkisesti menisit tuollaista ehdottamaan. Onneksi noin matalalla älykkyydellä varustetut ihmiset eivät juuri koskaan (ainakaan Suomessa) pääse sellaiseen asemaan, jossa saisivat päättää muita ihmisiä koskevista asioista.
Menipä sinulla ihon alle oikein huolella. Nolo olet, mutta niinhän tupakan orjat aina ovat.
No ei kyllä edes mennyt ihon alle, ihan lievästi vain ärsytti niin kuin idioottimaiset kommentit yleensäkin. Tuo sinun vastauksesi mukaan lukien. Olen kyllä monella tavalla nolo, mutta olisin sitä tupakoimattakin.
Miksi tupakoijalla on lupa levittää karsinogeenejä ympäristöönsä? Sama se, jos itse saat keuhkosyövän, mutta muiden ei sitä tarvitse saada sinun tupakoimisesi takia.
Itsemääräämisoikeus. Minä tupakoin ja sillä tavalla aiheutan haittaa ympäristölle, sinulla puolestaan on varmasti jokin toinen sellainen tapa, josta koituu jonkinlaista haittaa ympäristölle. Niin pitkään kun pysytään laillisuuden puitteissa, meillä on kummallakin oikeus omaan valintaamme. Ja tupakoin kyllä ainoastaan sellaisissa paikoissa, ettei tupakointini aiheuta sairastumisen vaaraa muille ihmisille.
Tyypillinen tupakoitsija. Eihän tästä voi olla muille mitään haittaa, että omia keuhkojanihan minä tässä vain tervaan. Mutta kuitenkin se joku, jota minä ehkä teen, mutta jota et osaa yksilöidä, on kuitenkin mielestäsi varmasti sellaista, ettei mielestäsi ole mitenkään mahdollista, että harrastaisin tätä mielikuvituksesi maalailemaa aktiviteettiä niin, ettei siitä koidu muille haittaa?
Tyypillinen tupakointihysteerikko. Mitenpä minä osaisin yksilöidä sen sinun haitallisen tekosi, kun en tiedä sinusta muuta kuin sen että et tupakoi. Kenties käytät minua enemmän sellaisia tuotteita, joiden valmistus tuhoaa luonnonvaroja tai mahdollisesti tuhoat ympäristöä suosimalla lentoliikennettä. En voi tietää, nämä ovat vain arvauksia. Varmaa on vain se, ettei jokainen sinun tekosikaan ole ympäristön tai muiden ihmisten kannalta täysin haitaton. Jokaisella meistä kuitenkin on joitain sellaisia tapoja, joista koituu jotakin haittaa ympäristölle, ellei sitten asu jossain metsässä ja syö pelkkiä metsän antimia.
Ymmärrän, että et pidä tupakoinnista, mutta se ei silti tee tupakoinnista ainoaa sellaista asiaa, jolla ihmiset ympäristöään ja maapalloa tuhoavat. Myönnän kyllä tupakointini vaikutukset ympäristöön, mutta toisaalta sitten vältän joitain muita sellaisia asioita, jotka ympäristöä tuhoavat. kokonaisuutena en siis välttämättä ole tupakoinnistani huolimatta maapallolle sen haitallisempi yksilö kuin sinäkään.
Kyllä ne on samaa porukkaa joita ei kiinnosta kuin oma napa ja niillä on se rööki Aina huulessa.. harvemmin tapaa (en ole koskaan tavannut??) tupakoitsijaa joka olisi erityisen ympäristötietoinen tai kiinnostunut kestävistä valinnoista tai kenenkään terveydestä..
Minä ihmettelin ja ärsyynnyin tuosta samasta vielä silloin kun tupakoin. Miksi aina valitetaan tupakanhajusta, eihän se tupakka edes kestä kauan, kai nyt sen ajan sitä hajua kestää. Nyt kun olen lopettanut tupakoinnin, ymmärrän täysin valituksen tupakan hajusta. Oikein hävettää, että on tullut poltettua parvekkeella kesäkuumalla naapureiden kärvistellessä. Mutta en aio koskaan kenellekään valittaa tupakoinnista, tiedän ettei sitä tupakoitsijat ymmärrä, en minäkään ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain weeteet polttaa, ja vain erityisen weeteet polttaa sisällä.
Typerää yleistämistä. Suomessa on satojatuhansia tupakoivia ihmisiä, ja heitä löytyy ihan kaikista sosiaaliluokista.
Ei nyt pilata hyvää öyhöttämistä faktoilla.
Kyllä ne tupakoijat ovat roskaa sosiaaliluokasta riippumatta.
Vaikka tuo on ilmeisesti monenkin tupakoimattoman ihmisen mielipide niin se on silti vain mielipide eikä mikään fakta. Yhtä lailla minä voin sanoa että kaikki tupakoimattomat ovat roskaa, ja olen mielipiteelläni tasan yhtä oikeassa tai väärässä kuin sinäkin omalla mielipiteelläsi.
Kumpi sinusta on fiksumpi ihminen a) ihminen joka vetää myrkkyä sisäänsä monta kertaa päivässä, sekä myrkyttää lapsiaan ja läheisiään, hyvin tietäen että mitään hyvää siitä myrkystä ei kellekään seuraa ja vielä MAKSAA tuhansia vuodessa siitä että saa tehdä näin. Vai b) ihminen joka ei tee näin..?
Sillä ei ole fiksuuden kanssa mitään tekemistä, jos minä saan nautintoa eri asioista kuin sinä. En aiheuta tupakoinnillani vaaraa muille kuin itselleni, koska tupakoin muut ihmiset huomioiden. Ja kyllä siitä seuraa sen verran hyvää, että saan tietoisesti pienennettyä riskiä elää vanhaksi ja lisäksi saan nautintoa tupakoinnista. Sen takia suostun myös maksamaan tupakoinnistani n. 300 euroa kuukaudessa. Eli vastaus kysymykseesi: mielestäni ihmisen fiksuutta ei voi mitata sillä, mitkä asiat tuottavat hänelle nautintoa.
Ei se mitään nautintoa tuo vaan sinä olet heikko ihminen ja koukussa siihen! Koukussa myrkkyyn joka vie rahasi ja pilaa kaikkien terveyden lähelläsi! Ja silti valitset sen joka päivä! Kyllä se kertoo ihan kaiken älykkyydestäsi.
Onneksi nykyisin on suhteellisen helppoa hakea tupakointikielto koko taloon, koskien myös sisätiloja. Siinähän sitten nämä tupakoitsijat ravaavat ulos pihalle riittävän kauaksi heille osoitetulle tupakointipaikalle sauhuttelemaan. On mukava nauraa talvella näille hytiseville nikotinisteille kun itse juo lämmintä kaakaota lasitetulla parvekkeella auringon lämmittessä mukavasti.
Se on niin ihmeellistä kun tupakasta on tehty syyllinen lähes kaikkeen. Mua suututtaa se kun on pieni joukko jotka välitä muista ja terrorisoi niin sitten kaikki yleistetään. Kannattais kuitenkin muistaa että meitä on paljon sellaisia tupakoitsijoita jotka ottaa muut huomioon ja on huomaavaisia . Joillekin jo riittää kun näkee jonkun tupakoivat jossain niin saa heti karvat pystyyn. Vähän pitäis osata ajatella asioista laajemmin .
Yleensä ottaen kaikki nautintoaineet ovat haitallisia terveydelle.
Tässä talossa saa polttaa parvekkeella. Käyn kuitenkin tupakalla ulkona, teen samalla pienen jaloittelun korttelin ympäri. Näin etätyöaikaan kaikki nousu epäergonomisesta penkistä on plussaa. Ei ole suuri vaiva vetää kenkiä jalkaan ja takkia niskaan tupakoinnin takia. Käyn itse kolme kertaa työpäivän aikana, mutta varmasti ketjupolttajalle ramppaaminen voisi olla lähes kokopäivätyötä.
Lisäksi tiedän, kuinka ärsyttävää on, jos tuuletettaessa savu tunkee asuntoon sisälle. Mieheni asunnossa oli helteillä lähes mahdoton tuulettaa, kun alakerran porukka ravasi parvekkeella tupakalla ihan jatkuvasti, ja tottakai vielä myöhään illalla ja yöllä.
Toivottavasti tästä tavasta pääsee vielä joskus kokonaan eroon, vaikka polttamiseni onkin vähentynyt jo huomattavasti.
Tämä kansalaisaloite: "Tupakointikielto taloyhtiön sisä- ja ulkotiloissa." (Löytyy googlaamalla) uudestaan vireille!
Kertokaa aloitteesta tutuille (mielellään jo etukäteen ja sitten muistuttakaa uudestaan, kun allekirjoitusten keräys tulee voimaan). Sanokaa, että asia merkitsee teille oikeasti paljon. Tarjotkaa kahvit kaikille tutuille, jotka suostuvat allekirjoittamaan. Mainostakaa aloitetta kaikilla mahdollisilla somekanavilla, taloyhtiöiden, kauppojen ja kirjastojen ilmotustauluilla ja missä ikinä keksittekin ja pyytäkää ihmisiä mainostamaan eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sopii toivoa sinulle koronaa, pääset testaamaan keuhkojesi kunnon.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun sinä jotka et muka häiritse ketään tupakoinnillasi saat keuhkoahtaumataudin, keuhkosyövän tai aivoverenkiertohäiriön, muistathan sairastaa kotona tai hakeutua yksityisesti tutkimuksiin ja hoitoihin. Vai meinaatko lisätä meidän kaikkien verokuormaa kuormittamalla terveydenhuoltoa nautinnostasi johtuvien sairauksien hoitoon?
(Ja kyllä sama pätee alkoholisteihin ja huonon ruokavalion ja vähän liikunnan takia ylipainoisiin)
Ok, otetaanpa eräänlainen skenaario. Oletetaan, että minä tupakoitsijana saan keuhkosyövän ja kuolen 70-vuotiaana, kun sinä puolestasi tupakoimattomana elät pitempään ja kuolet 85-vuotiaana johonkin muuhun sairauteen. Kummankin kohdalla sairauden hoito ennen kuolemaa tulee maksamaan valtiolle, joten sen suhteen ollaan tasoissa. Sinä kuitenkin nostat eläkettä ja käytät sosiaali- ja terveyspalveluita 15 vuotta kauemmin kuin minä, joten tulet valtiolle mahdollisesti jopa satojatuhansia euroja kalliimmaksi kuin minä. Minä luovun tupakoimalla keskimäärin 10-20:stä sellaisesta elinvuodesta, joina olisin valtiolle rahallisesti katsottuna pelkkä tuottamaton menoerä. Lisäksi maksan koko elämäni ajan tupakkaveron muodossa valtiolle päivittäin muutaman euron, jota sinä et tee. En kiistä tupakan haittavaikutuksia terveydelle tai ympäristölle, mutta ylläolevaan vedoten kansantalouden kannalta nuorena kuoleva tupakoitsija tulee valtiolle huomattavasti halvemmaksi kuin vanhaksi elävä tupakoimaton.
Vierailija kirjoitti:
Riippuvaisen tunnistaa siitä, että defenssit poksuu:
"Poltan kiusallani"(pers.häiriö)
"Liikenne on haitallisempaa"(Liikenne on myös välttämätöntä ja tarpeen, tupakointi ei)
"Minulla on oikeus" (Mutta muilla ei)
En tiedä mitä defenssit poksuu meinaa,
Poltan koska haluan
Liikenne ei ole välttämätöntä, ei kenenkään ole pakko päästä esim. lentäen lontooseen tai thaikkulaan. Ei kenenkään ole myöskään pakko ajaa autoa.
Niin se siellä laissa on, on muillakin oikeus polttaa jos haluavat :D
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄN SAVUONGELMAN RATKAISEMISEEN TARVITAAN LAKIMUUTOS.
KYLLÄ ITSEMÄÄRÄÄMISOIKEUDET ON P**SEESTÄ, POISTETAAN KAIKKI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää yleistämistä. Suomessa on satojatuhansia tupakoivia ihmisiä, ja heitä löytyy ihan kaikista sosiaaliluokista.
Vaikka tuo on ilmeisesti monenkin tupakoimattoman ihmisen mielipide niin se on silti vain mielipide eikä mikään fakta. Yhtä lailla minä voin sanoa että kaikki tupakoimattomat ovat roskaa, ja olen mielipiteelläni tasan yhtä oikeassa tai väärässä kuin sinäkin omalla mielipiteelläsi.
Kumpi sinusta on fiksumpi ihminen a) ihminen joka vetää myrkkyä sisäänsä monta kertaa päivässä, sekä myrkyttää lapsiaan ja läheisiään, hyvin tietäen että mitään hyvää siitä myrkystä ei kellekään seuraa ja vielä MAKSAA tuhansia vuodessa siitä että saa tehdä näin. Vai b) ihminen joka ei tee näin..?
Sillä ei ole fiksuuden kanssa mitään tekemistä, jos minä saan nautintoa eri asioista kuin sinä. En aiheuta tupakoinnillani vaaraa muille kuin itselleni, koska tupakoin muut ihmiset huomioiden. Ja kyllä siitä seuraa sen verran hyvää, että saan tietoisesti pienennettyä riskiä elää vanhaksi ja lisäksi saan nautintoa tupakoinnista. Sen takia suostun myös maksamaan tupakoinnistani n. 300 euroa kuukaudessa. Eli vastaus kysymykseesi: mielestäni ihmisen fiksuutta ei voi mitata sillä, mitkä asiat tuottavat hänelle nautintoa.
Ei se mitään nautintoa tuo vaan sinä olet heikko ihminen ja koukussa siihen! Koukussa myrkkyyn joka vie rahasi ja pilaa kaikkien terveyden lähelläsi! Ja silti valitset sen joka päivä! Kyllä se kertoo ihan kaiken älykkyydestäsi.
Enemmän mielestäni ihmisen älykkyydestä (tai paremminkin sen puutteesta) kertoo se, että uskoo tosissaan tietävänsä mikä tuo toiselle ihmiselle nautintoa ja mikä ei. Olen kyllä koukussa kyseiseen myrkkyyn, mutta se ei millään tavalla estä sitä olemasta minulle myös nautinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mielestäni ihmisen älykkyydestä (tai paremminkin sen puutteesta) kertoo se, että uskoo tosissaan tietävänsä mikä tuo toiselle ihmiselle nautintoa ja mikä ei. Olen kyllä koukussa kyseiseen myrkkyyn, mutta se ei millään tavalla estä sitä olemasta minulle myös nautinto.
Se nautinto on vaan harhaa, kroppasi huutaa sitä nikotiinia ja kun sitä lopulta saa niin koet sen nautintona kun vierotusoireet helpottavat, oikeasti sydän alkaa lyödä kovempaa kun poltat ja stressi lisääntyy. Vai oliko muka ihan ensimmäinen tupakka jo pelkkää nautintoa? Niinpä, ei varmasti ollut. Nämä on ihan perusjuttuja, googlaa ja sivistä itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sisällä en sentään polta ja muutenkin tosi vähän. Nyt toki on enemmän kotona niin tulee tylsyyteen tupruteltua enemmän, mutta noin viisi päivän aikana vain silti. Eikä sekään vaikka musta ajattelisi mitä oikeuta mielestäni kuitenkaan tuolla tavalla riehumaan mitä tämä naapuri tekee.
Oikeuttaa se. Ihmisen keuhkot on tarkoitettu hengittämään raitista ilmaa eikä jonkun vajaan myrkkysavuja, etenkään kotonaan.
Mikset voi heittää nuttua niskaan, lähteä kävelylle ja polttaa siellä? Saisit hitusen kompensoitua sitä vahinkoa, jonka ITSELLESI aiheutat.
Miksi oikeuttaisi ? Ei täällä kukaan voi mielivaltaisesti omaa oikeuttaan jakaa. Samaa voisi muuten jakaa autoista -> saateet, kännykät -> muovia jne jne.
Itsehän omistan hehtaareja metsää, jotka ovat kuuluisia hiilinieluja joten veikkaan että kompensoin moninkertaisesti aiheuttamani haitat. Silti en valita että siinä kompensoituu samalla sinunkin päästöjä ja korvaustahan en siitä saa.
*ohis
*ohis jatkaa
Pitäiskö minun nyt sittenkin vetäistä päätehakkuut vaikka siihen vielä 10-20 vuotta aikaa, kyllä sen selluksi saa jo myytyä vai tukkipuuta ei tulisikaan. Tietysti jättäisin istuttamatta uusia vaan muuta siemenpuu lain pakottama jäisi, aiheuttaa tietysti sen että metsän kasvu hidastuu kymmenillä vuodeilla täyteen mittaansa. Toisaalta en muutenkaan tule nauttimaan sen päätehakkuun tuloksista niin miksi ei.
Sitten voisin imeä näitä mahtavia kommentteja ja masentua p*skuudestani :D
Vierailija kirjoitti:
Ihme kyylä! Syötä sille p*ersereirä naapurille tuhkakippo!
Kuten näemme, nämä tupakoijat eivät älyllään loista.
MOT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nautinto on vaan harhaa, kroppasi huutaa sitä nikotiinia ja kun sitä lopulta saa niin koet sen nautintona kun vierotusoireet helpottavat, oikeasti sydän alkaa lyödä kovempaa kun poltat ja stressi lisääntyy. Vai oliko muka ihan ensimmäinen tupakka jo pelkkää nautintoa? Niinpä, ei varmasti ollut. Nämä on ihan perusjuttuja, googlaa ja sivistä itseäsi.
En kiistä etteikö useimmalla tupakoitsijalla asia olisikin kertomallasi tavalla. Se ei kuitenkaan ole mikään sääntö, johon ei löydy poikkeuksia. Olen kyllä lukenut noita juttuja ennenkin enkä kiistä niitä. Niissä ei kuitenkaan missään kohdassa sanota, että ne koskisivat automaattisesti aivan jokaista tupakoitsijaa. Ensimmäinen tupakka ei ollut nautintoa, mutta ei ollut myöskään ensimmäinen kerta monen muunkaan sellaisen asian kohdalla, josta opin myöhemmin nauttimaan. Ja jos nautinto tuntuu nautinnolliselta, niin mitä sillä on väliä vaikka se olisikin harhaa? Ei se sitä nautinnon tunnetta poista.
TÄMÄN SAVUONGELMAN RATKAISEMISEEN TARVITAAN LAKIMUUTOS.