Naapuri valittaa tupakoinnista
Alkaa mennä hermot mun naapuriin joka valittaa vuokranantajaa myöten tupakoinnista. Ymmärrän kyllä hyvin, että haju voi häiritä kun ei itse polta mutta miksi sitten asuu talossa jossa se on täysin sallittua?? Miksei voi muuttaa taloon jossa tupakointi on kielletty, niitä taloja alkaa jo suurin osa olla jo kuitenkin.....
Haluaisiko joku näin toimiva kertoa, että miksi valittaa kun itse kuitenkin valinnut missä asuu?
Kommentit (223)
Kyse oli nyt siitä miksi kukaan haluaa asua talossa missä itseään hyvin häiritsevä asia on sallittua. Ei mollata ketään tai kenenkään tapaa olla ja elää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi pitäisi sallia vain niin, että savua saa hengittää vain sisään päin.
Jos ideasi ovat tuota tasoa, niin ehkä viisaampaa pitää ne vaan omana tietonaan. Et antaisi itsestäsi kovin älykästä etkä suvaitsevaista kuvaa muille ihmisille, jos julkisesti menisit tuollaista ehdottamaan. Onneksi noin matalalla älykkyydellä varustetut ihmiset eivät juuri koskaan (ainakaan Suomessa) pääse sellaiseen asemaan, jossa saisivat päättää muita ihmisiä koskevista asioista.
Sarkasmitutkasi on rikki. Vai oliko huumori liian älykästä?
Pidän kyllä hyvästä sarkasmista, mutta sellaista ei ole vielä tässä ketjussa vastaan tullut. Typerän mielipiteen väittäminen sarkasmiksi ei välttämättä silti tee siitä sarkasmia. Tai jos tekee, niin sen verran huonotasoisesta sarkasmista on kyse etten itse pidä sitä sarkasmina ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain weeteet polttaa, ja vain erityisen weeteet polttaa sisällä.
Typerää yleistämistä. Suomessa on satojatuhansia tupakoivia ihmisiä, ja heitä löytyy ihan kaikista sosiaaliluokista.
Ei nyt pilata hyvää öyhöttämistä faktoilla.
Kyllä ne tupakoijat ovat roskaa sosiaaliluokasta riippumatta.
Vaikka tuo on ilmeisesti monenkin tupakoimattoman ihmisen mielipide niin se on silti vain mielipide eikä mikään fakta. Yhtä lailla minä voin sanoa että kaikki tupakoimattomat ovat roskaa, ja olen mielipiteelläni tasan yhtä oikeassa tai väärässä kuin sinäkin omalla mielipiteelläsi.
Minä en aiheuta itselleni ja sivullisille syöpää olemalla tupakoimatta.
Sinä aiheutat.
Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoudu sinä nohevana asunnon etsijänä etsimään naapurille vuokra-asunto, jossa sisäilma on kunnossa, talo on savuton (ja savuttomuutta oikeasti noudatetaan) ja vuokra on maksimossaan yhtä suuri kuin naapurin nykyisessä asunnossa ja sijainti on sopiva.
Miksi kenenkään pitäisi vaivautua jonkun vittupään takia? Ruikuttajat muuttakoon samaan taloon kaikki toisiaan kyttäämään ja valittamaan kilpaa
Missä tällainen talo on? Muutan mielelläni sinne kunhan sisäilma on muutenkin kunnossa ja vuokra on kohtuullinen. Sijainnin suhteen olen valmis joustamaan, kiitos etäopiskelumahdollisuuden. Mutta minkään savuttavan tehtaan viereen en halua astman vuoksi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoudu sinä nohevana asunnon etsijänä etsimään naapurille vuokra-asunto, jossa sisäilma on kunnossa, talo on savuton (ja savuttomuutta oikeasti noudatetaan) ja vuokra on maksimossaan yhtä suuri kuin naapurin nykyisessä asunnossa ja sijainti on sopiva.
Miksi kenenkään pitäisi vaivautua jonkun vittupään takia? Ruikuttajat muuttakoon samaan taloon kaikki toisiaan kyttäämään ja valittamaan kilpaa
Missä tällainen talo on? Muutan mielelläni sinne kunhan sisäilma on muutenkin kunnossa ja vuokra on kohtuullinen. Sijainnin suhteen olen valmis joustamaan, kiitos etäopiskelumahdollisuuden. Mutta minkään savuttavan tehtaan viereen en halua astman vuoksi muuttaa.
Taitavat olla aika usein yksityisten vuokranantajien. Kaupungin taloissa kaltaiseni roskat saavat useimmiten savutella niin paljon kuin sielu ja keuhkot kestää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää yleistämistä. Suomessa on satojatuhansia tupakoivia ihmisiä, ja heitä löytyy ihan kaikista sosiaaliluokista.
Vaikka tuo on ilmeisesti monenkin tupakoimattoman ihmisen mielipide niin se on silti vain mielipide eikä mikään fakta. Yhtä lailla minä voin sanoa että kaikki tupakoimattomat ovat roskaa, ja olen mielipiteelläni tasan yhtä oikeassa tai väärässä kuin sinäkin omalla mielipiteelläsi.
Minä en aiheuta itselleni ja sivullisille syöpää olemalla tupakoimatta.
Sinä aiheutat.
Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.
Itselleni aiheutan ja olen siitä tietoinen. Sivullisille en aiheuta. Miksei minulla saisi olla oikeutta tietoisesti lyhentää elämääni, jos tahdon pienentää riskiä elää vanhaksi? Ja jokainenhan meistä saa lopulta syövän, monet vaan ehtivät kuolla ennen kuin saavat sen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole öyhötystä, jos huolestuu omasta ja läheisten terveydestä. Tupakoitsijan kannattaisi ajatella myös itseään. Koronakin on tupakoiville isompi riski kuin tupakoimattomille.
Tupakantumpit ovat maailman yleisin muovijäte. Monenlaisia myrkkyjä niistä myös kulkeutuu maaperään ja vesistöihin.
Maatuvia filttereitä on olemassa. Sen on tietysti Suomessa ongelma että valmiissa tupakoissa näitä ei ole velvoitettu käyttämään, samoin kuin se että kaavitaan talvella lumet asfalttia myöten ja kipataan mereen. Ne tumpit ei ole ainoita mitä sinne joutuu tuossa, on öljyä ja kaikkea muutakin jätettä.
Tupakointi on itsemääräämisoikeuden alla, joten tuollaiset omien mielipidelakien harjoittajat voi jättää omaan arvoonsa.
Yleisin muovijäte heittoa en kyllä usko, ellei ole jotain dataa antaa. Intiassa kipataan kaikki jäte mereen, joten saa olla aika monta tumppia kompensoimaan tuota. Eihän tämä nykyinen muovien käyttö ja kierrätys ole järkevää tai kestävää, mutta turha sitä on pelkästään tupakoitsijoiden niskaan kaataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ideasi ovat tuota tasoa, niin ehkä viisaampaa pitää ne vaan omana tietonaan. Et antaisi itsestäsi kovin älykästä etkä suvaitsevaista kuvaa muille ihmisille, jos julkisesti menisit tuollaista ehdottamaan. Onneksi noin matalalla älykkyydellä varustetut ihmiset eivät juuri koskaan (ainakaan Suomessa) pääse sellaiseen asemaan, jossa saisivat päättää muita ihmisiä koskevista asioista.
Menipä sinulla ihon alle oikein huolella. Nolo olet, mutta niinhän tupakan orjat aina ovat.
No ei kyllä edes mennyt ihon alle, ihan lievästi vain ärsytti niin kuin idioottimaiset kommentit yleensäkin. Tuo sinun vastauksesi mukaan lukien. Olen kyllä monella tavalla nolo, mutta olisin sitä tupakoimattakin.
Miksi tupakoijalla on lupa levittää karsinogeenejä ympäristöönsä? Sama se, jos itse saat keuhkosyövän, mutta muiden ei sitä tarvitse saada sinun tupakoimisesi takia.
Poltetaan ulkona ja niin kauan kuin se on taloyhtiön järjestyssäännöissä sallittu ja mainittu niin kauan kyllä tupakoidaan.
Sitten jos se on kielletty niin sitten on asia erikseen. No can do.
Lisäisin annosta jos valittaa. Mikä ei ole kiellettyä on sallittua. Jos ärsyttää niin eiku rahaa pöytään ja kieltoa hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitavat olla aika usein yksityisten vuokranantajien. Kaupungin taloissa kaltaiseni roskat saavat useimmiten savutella niin paljon kuin sielu ja keuhkot kestää
Olen asunut pelkästään yksityisten vuokraamissa asunnoissa ja niissä savuttelevat naapurit ovat olleet yleinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä tapauksessa se tupakoitsija on se v-pää.
Mun naapurissa asuu raivohullu vanha nainen joka valittaa mun tupakoinnista. Välillä ihan hirvittää kun se huuto alkaa että milloin pudottautuu mun parvekkeelle ja hyökkää kimppuun. Ei ole ihan terve tapaus noin muutenkaan keksii valheita muista naapureista ja valittaa aivan kaikesta mutta tupakka on se mistä suorastaan sekoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menipä sinulla ihon alle oikein huolella. Nolo olet, mutta niinhän tupakan orjat aina ovat.
No ei kyllä edes mennyt ihon alle, ihan lievästi vain ärsytti niin kuin idioottimaiset kommentit yleensäkin. Tuo sinun vastauksesi mukaan lukien. Olen kyllä monella tavalla nolo, mutta olisin sitä tupakoimattakin.
Miksi tupakoijalla on lupa levittää karsinogeenejä ympäristöönsä? Sama se, jos itse saat keuhkosyövän, mutta muiden ei sitä tarvitse saada sinun tupakoimisesi takia.
Itsemääräämisoikeus. Minä tupakoin ja sillä tavalla aiheutan haittaa ympäristölle, sinulla puolestaan on varmasti jokin toinen sellainen tapa, josta koituu jonkinlaista haittaa ympäristölle. Niin pitkään kun pysytään laillisuuden puitteissa, meillä on kummallakin oikeus omaan valintaamme. Ja tupakoin kyllä ainoastaan sellaisissa paikoissa, ettei tupakointini aiheuta sairastumisen vaaraa muille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta ei pelkästään tästä ketjusta itsellä mennyt. Siirryin noihin mainittuihin maatuviin jossain vaiheessa kun hinta sama (68c/100kpl), mutta tätä itkua ja syyttelyä kun tarpeeksi luki niin vaihdoin takaisin vanhoihin. Syyttely ja haukkuminen ei ainakaan minussa aiheuta mitään postiviista käyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut pelkästään yksityisten vuokraamissa asunnoissa ja niissä savuttelevat naapurit ovat olleet yleinen ongelma.
Mä olen asunut myös vain yksityisillä ja joka talo ollut täysin savuton yhtä lukuunottamatta josta tupakoitsija saikin lähtöpassit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi sinusta on fiksumpi ihminen a) ihminen joka vetää myrkkyä sisäänsä monta kertaa päivässä, sekä myrkyttää lapsiaan ja läheisiään, hyvin tietäen että mitään hyvää siitä myrkystä ei kellekään seuraa ja vielä MAKSAA tuhansia vuodessa siitä että saa tehdä näin. Vai b) ihminen joka ei tee näin..?
Sinä, fiksuna asukkaana, menet pihalle polttamaan. Pihalle polttaminen ei siis ole porraskäytävän oven edessä, vaan ihan reilusti kaukana ikkunoista, ovista ja tuuletusräppänöistä. Tupakka haisee polttamattoman nenässä aivan järkyttävältä ja passiivinen tupakointi on myös vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarkasmitutkasi on rikki. Vai oliko huumori liian älykästä?
Pidän kyllä hyvästä sarkasmista, mutta sellaista ei ole vielä tässä ketjussa vastaan tullut. Typerän mielipiteen väittäminen sarkasmiksi ei välttämättä silti tee siitä sarkasmia. Tai jos tekee, niin sen verran huonotasoisesta sarkasmista on kyse etten itse pidä sitä sarkasmina ollenkaan.
Tupakointi on toistaiseksi ainoa typerä asia, mikä tässä ketjussa on tullut vastaan.
Mikäli et ymmärtänyt jutun pointtia, niin tupakointi ei saa aiheuttaa mitään haittoja toisten terveydelle. Paras tapa on olla polttamatta. Mutta jos on pakko polttaa, savu ei saa joutua toisten keuhkoihin, joten tupakoitsija pitäköön sen omissaan.
Ihme kyylä! Syötä sille p*ersereirä naapurille tuhkakippo!