Naapuri valittaa tupakoinnista
Alkaa mennä hermot mun naapuriin joka valittaa vuokranantajaa myöten tupakoinnista. Ymmärrän kyllä hyvin, että haju voi häiritä kun ei itse polta mutta miksi sitten asuu talossa jossa se on täysin sallittua?? Miksei voi muuttaa taloon jossa tupakointi on kielletty, niitä taloja alkaa jo suurin osa olla jo kuitenkin.....
Haluaisiko joku näin toimiva kertoa, että miksi valittaa kun itse kuitenkin valinnut missä asuu?
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain weeteet polttaa, ja vain erityisen weeteet polttaa sisällä.
No sisällä en sentään polta ja muutenkin tosi vähän. Nyt toki on enemmän kotona niin tulee tylsyyteen tupruteltua enemmän, mutta noin viisi päivän aikana vain silti. Eikä sekään vaikka musta ajattelisi mitä oikeuta mielestäni kuitenkaan tuolla tavalla riehumaan mitä tämä naapuri tekee.
Oikeuttaa se. Ihmisen keuhkot on tarkoitettu hengittämään raitista ilmaa eikä jonkun vajaan myrkkysavuja, etenkään kotonaan.
Mikset voi heittää nuttua niskaan, lähteä kävelylle ja polttaa siellä? Saisit hitusen kompensoitua sitä vahinkoa, jonka ITSELLESI aiheutat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi pitäisi sallia vain niin, että savua saa hengittää vain sisään päin.
Jos ideasi ovat tuota tasoa, niin ehkä viisaampaa pitää ne vaan omana tietonaan. Et antaisi itsestäsi kovin älykästä etkä suvaitsevaista kuvaa muille ihmisille, jos julkisesti menisit tuollaista ehdottamaan. Onneksi noin matalalla älykkyydellä varustetut ihmiset eivät juuri koskaan (ainakaan Suomessa) pääse sellaiseen asemaan, jossa saisivat päättää muita ihmisiä koskevista asioista.
Menipä sinulla ihon alle oikein huolella. Nolo olet, mutta niinhän tupakan orjat aina ovat.
Ohis, mutta ei pelkästään tästä ketjusta itsellä mennyt. Siirryin noihin mainittuihin maatuviin jossain vaiheessa kun hinta sama (68c/100kpl), mutta tätä itkua ja syyttelyä kun tarpeeksi luki niin vaihdoin takaisin vanhoihin. Syyttely ja haukkuminen ei ainakaan minussa aiheuta mitään postiviista käyttäytymistä.
Asun rivitalossa ja kävin aijemmin polttamassa päivällä kauempana talosta ainoastaan aamulla ja illalla poltin yhden omalla pihalla. Silti tuli vaan haukkuja ja huutoa joten poltan nyt kaikki tässä pihassa kun ei kerran kelvannut että otin muut huomioon.
Minusta pitäisi tehdä kansalaisaloite, jossa ehdotettaisiin kaikkien taloyhtiöiden tekemistä lähtökohtaisesti savuttomiksi. Jos joku haluaisi muuttaa talon savulliseksi, niin pitäisi saada siihen yhtiökokouksen enemmistöpäätös ja maksaa käsittelykulut (500-1500 €).
Nykyinen lainsäädäntö on epäreilu savuttomien ihmisten kannalta. Monet taloyhtiöt jättävät hakematta savuttomuutta vaivannäön ja käsittelykulujen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää yleistämistä. Suomessa on satojatuhansia tupakoivia ihmisiä, ja heitä löytyy ihan kaikista sosiaaliluokista.
Ei nyt pilata hyvää öyhöttämistä faktoilla.
Kyllä ne tupakoijat ovat roskaa sosiaaliluokasta riippumatta.
Vaikka tuo on ilmeisesti monenkin tupakoimattoman ihmisen mielipide niin se on silti vain mielipide eikä mikään fakta. Yhtä lailla minä voin sanoa että kaikki tupakoimattomat ovat roskaa, ja olen mielipiteelläni tasan yhtä oikeassa tai väärässä kuin sinäkin omalla mielipiteelläsi.
Minä en aiheuta itselleni ja sivullisille syöpää olemalla tupakoimatta.
Sinä aiheutat.
Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.[/
Jos sinun tai läheistesi terveys on kiinni jostakin tupakan hajusta, ei se kummoisempi ole ollut alun alkaenkaan.
Liikenne tuottaa moninkertaisen määrän pienhiukkasia.-ohis-
Liikenne on tarpeellista, tupakointi opeteltu, haitallinen tapa.
Kyllä se roscawäen hommaa on, ja sitäpaitsi matalaälyisten, minkä kommentillasi todistit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää yleistämistä. Suomessa on satojatuhansia tupakoivia ihmisiä, ja heitä löytyy ihan kaikista sosiaaliluokista.
Vaikka tuo on ilmeisesti monenkin tupakoimattoman ihmisen mielipide niin se on silti vain mielipide eikä mikään fakta. Yhtä lailla minä voin sanoa että kaikki tupakoimattomat ovat roskaa, ja olen mielipiteelläni tasan yhtä oikeassa tai väärässä kuin sinäkin omalla mielipiteelläsi.
Sinä aiheutat.
Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.
Itselleni aiheutan ja olen siitä tietoinen. Sivullisille en aiheuta. Miksei minulla saisi olla oikeutta tietoisesti lyhentää elämääni, jos tahdon pienentää riskiä elää vanhaksi? Ja jokainenhan meistä saa lopulta syövän, monet vaan ehtivät kuolla ennen kuin saavat sen.
Kuollut saa syövän?
Tuo väite kertookin sitten jo aika paljon tupakoijan älykkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sisällä en sentään polta ja muutenkin tosi vähän. Nyt toki on enemmän kotona niin tulee tylsyyteen tupruteltua enemmän, mutta noin viisi päivän aikana vain silti. Eikä sekään vaikka musta ajattelisi mitä oikeuta mielestäni kuitenkaan tuolla tavalla riehumaan mitä tämä naapuri tekee.
Oikeuttaa se. Ihmisen keuhkot on tarkoitettu hengittämään raitista ilmaa eikä jonkun vajaan myrkkysavuja, etenkään kotonaan.
Mikset voi heittää nuttua niskaan, lähteä kävelylle ja polttaa siellä? Saisit hitusen kompensoitua sitä vahinkoa, jonka ITSELLESI aiheutat.
No ei kyllä oikeuta mikään naapuria riehumaan kyllä kaikki saa sääntöjen puitteissa tehdä kotonaan mitä haluaa ilman että siihen muut puuttuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi sinusta on fiksumpi ihminen a) ihminen joka vetää myrkkyä sisäänsä monta kertaa päivässä, sekä myrkyttää lapsiaan ja läheisiään, hyvin tietäen että mitään hyvää siitä myrkystä ei kellekään seuraa ja vielä MAKSAA tuhansia vuodessa siitä että saa tehdä näin. Vai b) ihminen joka ei tee näin..?
Sillä ei ole fiksuuden kanssa mitään tekemistä, jos minä saan nautintoa eri asioista kuin sinä. En aiheuta tupakoinnillani vaaraa muille kuin itselleni, koska tupakoin muut ihmiset huomioiden. Ja kyllä siitä seuraa sen verran hyvää, että saan tietoisesti pienennettyä riskiä elää vanhaksi ja lisäksi saan nautintoa tupakoinnista. Sen takia suostun myös maksamaan tupakoinnistani n. 300 euroa kuukaudessa. Eli vastaus kysymykseesi: mielestäni ihmisen fiksuutta ei voi mitata sillä, mitkä asiat tuottavat hänelle nautintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä aiheutat.
Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.
Itselleni aiheutan ja olen siitä tietoinen. Sivullisille en aiheuta. Miksei minulla saisi olla oikeutta tietoisesti lyhentää elämääni, jos tahdon pienentää riskiä elää vanhaksi? Ja jokainenhan meistä saa lopulta syövän, monet vaan ehtivät kuolla ennen kuin saavat sen.
Kuollut saa syövän?
Tuo väite kertookin sitten jo aika paljon tupakoijan älykkyydestä.
Muotoilin lauseeni näköjään siten, että sinä et ymmärtänyt pointtia. Väännetäänpä rautalangasta: Jokainen meistä saa lopulta syövän, ellei ehdi kuolla ennen sitä. Capiche?
Se on nyt vaan tämän hetken "juttu" että tupakointi on se suurin ja pahin synti. Tämä kun saadaan kiellettyä tilalle tulee joku muu ehkä lemmikit. Jotkut vaan haluavat valittaa aina jostain ja tuntea voittavansa kun saavat päsmäröityä tahtonsa väkisin läpi oli aihe sitten mikä tahansa.
THL:
"Tupakointi on yksi keskeisimmistä väestöryhmien välisten terveyserojen aiheuttajista. Sosioekonomisten ryhmien välisiä terveys- ja kuolleisuuseroja voidaan osaltaan kaventaa, jos tupakointia onnistutaan vähentämään erityisesti alemmissa sosioekonomisissa ryhmissä.
Työikäisillä tupakointi on yleisintä alemmissa koulutusryhmissä. Tupakoinnin sosioekonomiset erot ovat suuria, ja ne ovat kasvaneet 1970-luvulta 2010-luvulle. Vuonna 2018 vähiten kouluttautuneista tupakoi 18 prosenttia, keskitason koulutuksen omaavista 11 prosenttia ja korkeimmin koulutetuista kuusi prosenttia."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ideasi ovat tuota tasoa, niin ehkä viisaampaa pitää ne vaan omana tietonaan. Et antaisi itsestäsi kovin älykästä etkä suvaitsevaista kuvaa muille ihmisille, jos julkisesti menisit tuollaista ehdottamaan. Onneksi noin matalalla älykkyydellä varustetut ihmiset eivät juuri koskaan (ainakaan Suomessa) pääse sellaiseen asemaan, jossa saisivat päättää muita ihmisiä koskevista asioista.
Sarkasmitutkasi on rikki. Vai oliko huumori liian älykästä?
Pidän kyllä hyvästä sarkasmista, mutta sellaista ei ole vielä tässä ketjussa vastaan tullut. Typerän mielipiteen väittäminen sarkasmiksi ei välttämättä silti tee siitä sarkasmia. Tai jos tekee, niin sen verran huonotasoisesta sarkasmista on kyse etten itse pidä sitä sarkasmina ollenkaan.
Tupakointi on toistaiseksi ainoa typerä asia, mikä tässä ketjussa on tullut vastaan.
Mikäli et ymmärtänyt jutun pointtia, niin tupakointi ei saa aiheuttaa mitään haittoja toisten terveydelle. Paras tapa on olla polttamatta. Mutta jos on pakko polttaa, savu ei saa joutua toisten keuhkoihin, joten tupakoitsija pitäköön sen omissaan.
Näin olen tehnytkin. Vaikka tupakoinkin, se ei silti tarkoita että minulla ei olisi minkäänlaista tajua tai kontrollia siitä, missä voi polttaa vaarantamatta muita ja missä ei. Mikä tässä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menipä sinulla ihon alle oikein huolella. Nolo olet, mutta niinhän tupakan orjat aina ovat.
No ei kyllä edes mennyt ihon alle, ihan lievästi vain ärsytti niin kuin idioottimaiset kommentit yleensäkin. Tuo sinun vastauksesi mukaan lukien. Olen kyllä monella tavalla nolo, mutta olisin sitä tupakoimattakin.
Miksi tupakoijalla on lupa levittää karsinogeenejä ympäristöönsä? Sama se, jos itse saat keuhkosyövän, mutta muiden ei sitä tarvitse saada sinun tupakoimisesi takia.
Itsemääräämisoikeus. Minä tupakoin ja sillä tavalla aiheutan haittaa ympäristölle, sinulla puolestaan on varmasti jokin toinen sellainen tapa, josta koituu jonkinlaista haittaa ympäristölle. Niin pitkään kun pysytään laillisuuden puitteissa, meillä on kummallakin oikeus omaan valintaamme. Ja tupakoin kyllä ainoastaan sellaisissa paikoissa, ettei tupakointini aiheuta sairastumisen vaaraa muille ihmisille.
Tyypillinen tupakoitsija. Eihän tästä voi olla muille mitään haittaa, että omia keuhkojanihan minä tässä vain tervaan. Mutta kuitenkin se joku, jota minä ehkä teen, mutta jota et osaa yksilöidä, on kuitenkin mielestäsi varmasti sellaista, ettei mielestäsi ole mitenkään mahdollista, että harrastaisin tätä mielikuvituksesi maalailemaa aktiviteettiä niin, ettei siitä koidu muille haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Se on nyt vaan tämän hetken "juttu" että tupakointi on se suurin ja pahin synti. Tämä kun saadaan kiellettyä tilalle tulee joku muu ehkä lemmikit. Jotkut vaan haluavat valittaa aina jostain ja tuntea voittavansa kun saavat päsmäröityä tahtonsa väkisin läpi oli aihe sitten mikä tahansa.
Se mikään synti ole, mutta häiritsee jokaista, jolla on hajuaisti. Lisäksi savu on myrkyllistä. Minua ei hittuakaan kiinnosta mitä itsellesi teet, kunhan ET TEE SITÄ MINULLE.
Aski päivässä on 3600 € vuodessa savuna ilmaan. Voisit paremminkin käyttää sen rahan.
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli nyt siitä miksi kukaan haluaa asua talossa missä itseään hyvin häiritsevä asia on sallittua. Ei mollata ketään tai kenenkään tapaa olla ja elää!
Ei kukaan halua, mutta pakko kun vaihtoehtona on:
- Asunto jonka vuokraan ei ole varaa
-Homeasunto/(ilmanvaihtovikapöly- asunto)
-Asunto, jossa asuminen edellyttää henkilöautoa
Tupakoinnista on tehty hirveä synti, mutta alkoholin aiheuttamista ongelmista ei.
Jos nyt hiukan vertaillaan näitä kahta asiaa niin kuinka moni on esim. tupakkipäissään ajanut autolla jonkun kuoliaaksi, montako perhettä on hajonnut tupakan takia, paljonko väkivaltaa tupakka on aiheuttanut ym. vrt. alkoholiin.
Tässä maassa vaan on alkoholinkäyttöä hyssyttelevä kulttuuri.
Jos joku haluaa pösssytellä keuhkonsa pilalle olkoon se hänen asiansa, kunhan ei aiheuta haittaa muille.
Ja kumpiko on loppupelissään parempi vaihtoehto :
- tupakoida ja kuolla hiukan aiemmin täysissä järjissään vai
- elää pitkään, viimeiset 15 vuotta muistisairaana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oikeuttaisi ? Ei täällä kukaan voi mielivaltaisesti omaa oikeuttaan jakaa. Samaa voisi muuten jakaa autoista -> saateet, kännykät -> muovia jne jne.
Itsehän omistan hehtaareja metsää, jotka ovat kuuluisia hiilinieluja joten veikkaan että kompensoin moninkertaisesti aiheuttamani haitat. Silti en valita että siinä kompensoituu samalla sinunkin päästöjä ja korvaustahan en siitä saa.
*ohis
Taloissa säännöt on samat kaikille ja mikä ei ole kielletty on sallittu joten antaa palaa vaan! Se ketä häiritsee muiden sääntöjen mukainen elo muuttaa pois.
Riippuvaisen tunnistaa siitä, että defenssit poksuu:
"Poltan kiusallani"(pers.häiriö)
"Liikenne on haitallisempaa"(Liikenne on myös välttämätöntä ja tarpeen, tupakointi ei)
"Minulla on oikeus" (Mutta muilla ei)
Vierailija kirjoitti:
Taloissa säännöt on samat kaikille ja mikä ei ole kielletty on sallittu joten antaa palaa vaan! Se ketä häiritsee muiden sääntöjen mukainen elo muuttaa pois.
Kaikki, mikä ei ole kiellettyä, ei ole sallittua. Tupakansavu on terveyshaitta, jonka poistaminen on taloyhtiön vastuulla. Savu ei saa kulkeutua asuntoihin ja taloyhtiö voi hakea nykyään enemmistöpäätöksellä tupakointikieltoa. Laki muuttui hiljattain.
Häiritsevä elämä on asunnon haltuunottoperuste, mutta myös häätöperuste.