Miten jotkut pystyy syömään eilen tehtyä ruokaa vielä seuraavana päivänä?
Tein eilen lohikeittoa jota yritin tänään syödä mutta sehän maistuu ihan hirveältä jo seuraavana päivänä? 🤮
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Ööööh ihmisjoukot ööööh
Siis ?
Lähtökohtaisesti ruokahan maistuu paremmalta aina seuraavana päivänä?
helposti syö kolme, neljäkin päivää samaa ruokaa, vaikka kahdesti päivässä
Meillä on jääkaappi ja pakastin. Suosittelen sinullekin ap.
Keitot esim. ovat minusta parhaimmillaan seuraavana päivänä.
Keitot on parhaimmillaan seuraavana päivänä tai sitä seuraavana, mutta ne pitää lämmittää kunnolla. Itse lämmitän usein kattilassa.
Laatikkoruoat taas lämmitän paistinpannulla tai uunissa. Esim muusi ei oo hyvää mikrossa lämmitettynä mutta uunivuokassa tai paistinpannulla voin ja maitotilkan kera niin paljon parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei maistu ainakaan pastaruoat, liharuoat ja kastikkeet on ihan hirveän makuista mössöä seuraavana päivänä.
Kala ei säily hyvänä yli vuorokautta.
Minusta se on yleensä ihan ok arkiruoaksi. Olen sinkku, enkä todellakaan viitsi joka päivä kokata yhdelle ihmiselle lounasta ja päivällistä. Niinpä teen aina 2 annosta, toinen rasiaan ja jääkaappiin, seuraavana päivänä mikron kautta ruoaksi. Jos on sellainen ruokalaji, jossa on vähän maku kärsinyt, niin jotain tulista kastiketta, limemajoneesia tms päälle niin ihan menettelee. Ei mua arkisin muutenkaan haittaa, jos se ruoka ei kovin gourmet'ta ole, riittää että menee alas ja vie nälän. Mieluummin vähän kuiva tai tylsän makuinen arkiruoka, kuin paljon vaivaa kokkailuun.
kaverilla oli aivokasvain ja se valitteli samaa.....sinuna olisi huolissaan
Vierailija kirjoitti:
Keitot esim. ovat minusta parhaimmillaan seuraavana päivänä.
Perunat menee koviksi keitoissa lämmitettynä.
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä viitsisi kolmena päivänä peräkkäin syödä samaa ruokaa vaikka se ihan syömäkelpoista olisikin. Mieluiten teen uuden ruoan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä viitsisi kolmena päivänä peräkkäin syödä samaa ruokaa vaikka se ihan syömäkelpoista olisikin. Mieluiten teen uuden ruoan joka päivä.
Tuossa on se ero miksi mun ruokakulut kuukaudessa on 100-120€ ja sulla yli 300€
Nopeasti rehulla kasvatettu lohi. Maistuu keitossa aika usein seuraavana päivänä rehulta. Joskus tarjouslohia ostaessa maku oli paha jo samana päivänä.
Ei tule kalakeittoa tehtyä 2 päivän annoksiin. Sekä halvimman kotimaisen kirjolohen oston lopetin kokonaan.
Vaihda kala. Niin ei ole niin pahaa huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ruoasta. Monet perinteiset keitot, padat ja uuniruoat joo, mutta yön yli jääkaapissa oleminen muuttaa usein ruoan tekstuuria ja kaikki rapeus katoaa. Vaikkapa kevätkääryleet kannattaa pakastaa raakana ja paistaa vain tarvittava määrä, ne eivät säily hyvinä jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on se ero miksi mun ruokakulut kuukaudessa on 100-120€ ja sulla yli 300€
Joo, reilusti yli 300 euroa kuukaudessa mutta entä sitten?
Keitot
on parhaimmillaan seuraavana päivänä tai sitä seuraavana, mutta ne pitää lämmittää kunnolla.
Itse lämmitän usein käristäen 1.5 tuntia (kolmosella nelosella)...
Lisään voita ja vettä tai kuohukermaa vartin välein.
... paistinpannulla.
-KEITTO
Syön viikoja samaa ruokaa. Välillä vain rapsuttaa enimmät homeet pois.