Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu söi 1/2 muurinpohjaletusta. Tuollaistako on hoikan naisen elämä?

Vierailija
13.05.2020 |

Onhan tuo kaveri timmissä kunnossa vatsalihaksineen, mutta ei olisi minusta tuohon. 1/2 lettua!!

Kommentit (404)

Vierailija
81/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa ettei meille hoikille välttämättä tuollaiset epäterveelliset ja turvottavat hiilariherkut edes maistu enää kun elimistö on tottunut täysin päinvastaiseen ruokavalioon.

Itse herkuttelen mm. marjoilla ja hedelmillä joihin lisään maustamatonta jugurttia tai sekoitan niistä smoothien kun tekee mieli jotain makeaa (eikä tarvitse annoskoossa pihistellä kun kalorimäärä on vähäinen).

Mulle tämä on kyllä ihan normaali välipala, jota syön päivittäin. Siis maustamatonta jogurtti marjoilla tai hedelmillä ja smoothie. Millainen ruokavalio sulla oikein on, jos tuo on jokin harvinainen herkku? Etkö yleensä syö hedelmiä tai marjoja lainkaan?

Vierailija
82/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa ettei meille hoikille välttämättä tuollaiset epäterveelliset ja turvottavat hiilariherkut edes maistu enää kun elimistö on tottunut täysin päinvastaiseen ruokavalioon.

Itse herkuttelen mm. marjoilla ja hedelmillä joihin lisään maustamatonta jugurttia tai sekoitan niistä smoothien kun tekee mieli jotain makeaa (eikä tarvitse annoskoossa pihistellä kun kalorimäärä on vähäinen).

Katsoin eilen Trädgårdstideniä (puutarhaperjantai muistaakseni Suomessa). Siinä on se yksi uusi muija, joka on jotenkin intomielinen terveyshöösääjä. Nyt se teki siinä kombuchaa (kirjoitetaankohan noin). Se sen ilo niihin muihin kolmeen rentoon juontajaan verrattuna on jotenkin pinnisteltyä. Se on ihan iloinen, ja hyvän näköinenhän se on, mutta en tiedä miksi siitä tulee sellainen olo että se ei oikeasti ole kovin leppoisaa ja hauskaa seuraa. Täällä Tukholmassa on paljon sen tyyppisiä ihmisiä. Ne on muodikkaasti kiinnostuneita juuri oikeanlaisesta ruoasta ja kun ne saarnaa siitä ne näyttää tosi hyvältä ja reippailta ja iloisilta. Silti se ei vaan jotenkin mene ihan läpi. Ei sillä tavalla kuin miltä näytti samaisessa ohjelmassa kun se englantilainen mies siinä haukkasi huokaisten croisanttia, jotenkin elämästä nauttien vähät välittäen siitä että se nyt juuri ei ollut ravintoympyrän tärkeintä luokkaa.

Varsin mahdollista. On tärkeää ettei aseta liikaa itselleen rajoitteita syömisen suhteen sillä se vaan lisää houkutuksia epäterveelliseen ahmimiseen ja herkutteluun. Mielestäni kuitenkin mainitsemani marjat ja hedelmät pitäisi kuulua ihan jokaisen perusruokavalioon eikä olla mitään poikkeuksellista "terveyshöösääjien superfoodia"

Niinhän ne melkeinpä kuuluukin. Se mikä kirjoituksessasi antaa vähän höösääjä mielikuvan on tuo että sanot niiden ja jonkun smoothien olevan herkkua. Ei ne ole, etkä saa meitä uskomaan sitä vaikka kuinka hymyilisit ja katsoisit silmiin. Ne on ihan hyviä ja itsekkin teen usein aamupalaksi smoothien, mutta herkkuina nuo nyt on kyllä ihan korviketta. Lähteehän se makeanhimo kun tarpeeksi psyykkaa itseään, lähtee ilmankin niitä marjoja ja smoothieta.

Eli ei voi olla mahdollista että ihmisillä on erilaisia makumieltymyksiä..? Jos sinusta joku ei ole herkkua niin se on totuus, muu on valehtelua?

En usko että se on valehtelua. Luulen että uskot itsekkin tuohon mitä sanot. Se on psyykkausta. Sillä pääsee kyllä pitkälle, en sitä kiellä.

Eli on valehtelua :,D luulet että kaikki salaa haluaisivat mättää epäterveellistä ruokaa. Ei, ei me haluta. Me oikeasti tykätään terveellisestä ruuasta.

Minäkin tykkään. Sen lisäksi tykkään herkuista. Rasvasta ja sokerista tykkääminen on ohjelmoitu ihmisen aivoihin. Se on se luonnollinen tila. Se että siitä opettelee pois vaatii psyykkausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on, jotkut naiset tekee uhrauksia, että pysyy pantavan näköisenä. Sitten nämä jotka sulloo monta lettua naamariin ovat kateellisia tälläiselle hoikalle naiselle, kun näkevät tämän uljaan uroksen kainalossa.

Elämä on valintoja.

Uljaan uroksen :D

Vierailija
84/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tämä on kyllä ihan normaali välipala, jota syön päivittäin. Siis maustamatonta jogurtti marjoilla tai hedelmillä ja smoothie. Millainen ruokavalio sulla oikein on, jos tuo on jokin harvinainen herkku? Etkö yleensä syö hedelmiä tai marjoja lainkaan?

Noudatan vhh:ta.

Vierailija
85/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi läskit aina olettaa, että kaikki haluaisivat oikeasti porsastella ja mättää suuhun kilokaupalla ruokaa, ja eivät tee niin vain siksi että haluavat pysyä hoikkana?

Yrittäkää nyt ymmärtää, että ihminen joka on aina elämässään syönyt kohtuullisia määriä, ei edes pysty ylensyömään ilman ähkyä ja huonoa oloa.

Lihavat ihmiset ovat ylensyöneet niin pitkään, että vatsalaukku on venynyt sen mukaisesti eikä kylläisyyden säätelykyky ole enää normaalissa tilassa, jolloin tuntee tarvetta syödä ne 6 lettua tai muuten jää nälkä. Samat ihmiset ihmettelevät miten joku voi syödä vain puolikkaan pizzan tai puolikkaan sipsipussin. Hoikilla ihmisillä vaan on normaalin kokoinen vatsalaukku, johon ei mahdu liikamääriä ruokaa.

Olen hoikka 30v nainen ja ruokavaliooni kuuluu aivan kaikki vihanneksista roskaruokaan ja herkkuihin, en kiellä itseltäni mitään - ero on siinä, että syön kaikkea kohtuudella jolloin viikon kalorit pysyvät normaaleissa määrissä, vaikka viikkoon onkin mahtunut niin pizzaa kuin lettujakin. En vain syö koko pizzaa kerralla (en pystyisi ilman ähkyä, joka on inhottava tunne) vaan syön sitä samaa pizzaa sitten lounaaksi seuraavana päivänäkin.

Kilokaupalla ruokaa? Siis muurinpannuletuthan vastaavat ranskalaisia crepesejä. Ohuen ohut lettunen. Taikinaa juuri nimeksikään yhtä lettua kohden. Väitätkö, että ranskalaiset ovat läskejä, jotka mäyssäävät kilokaupalla ruokaa? Normaali ihminen ei ole noin pakkomielteinen ruuan suhteen kuin sinä. Yksi lettu ei normaalissa ruokavaliossa ja liikkuvalla ihmisellä vaikuta hyttysen pieruakaan.

Ei viesti liittynyt nimenomaan siihen yhteen letunpuolikkaaseen vaan tämän ketjun yleiseen väittämään, että hoikan naisen elämä on kituuttamista ja herkuista kieltäytymistä. Joillekin tuntuu olevan mahdoton ajatus, että joku ei oikeasti halua syödä yhtä paljon kuin he. Minä tulen ähkyyn jo kahdesta letusta lisukkeineen, joten syön vain sen yhden koska sen yhden jälkeen kehoni jo viestii kylläisyydestä.

Kertoo todella paljon aloittajasta, että hän koki tuon tilanteen niin kertakaikkiaan ihmeellisenä, että siitä piti tehdä oikein ketju vauvapalstalle ihmettelemään. Veikkaan että tarinan nainen joko ei välitä makeista ruoista, tai oli jo päivän mittaan syönyt tarpeeksi ollakseen kylläinen.

Muurinpannulettu on ihan normaalinkokoinen, ohut lettu. Jos tosiaan ei jaksa kuin puolet siitä syödä, niin kyllähän se viittaa siihen, että tosi alhaisilla kaloreilla menee. Varmaan joku todella tiukka dieetti päällä.

Vierailija
86/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että kyseinen henkilö karppaa. Ainakin yksi tuttu karppaaja on sitä mieltä, ettei kenenkään tulisi syödä hedelmiä ollenkaan.

Vierailija
87/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on, jotkut naiset tekee uhrauksia, että pysyy pantavan näköisenä. Sitten nämä jotka sulloo monta lettua naamariin ovat kateellisia tälläiselle hoikalle naiselle, kun näkevät tämän uljaan uroksen kainalossa.

Elämä on valintoja.

Onneksi olen aseksuaali, niin ei tarvitse pysyä pantavan näköisenä :,D

Vierailija
88/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni menee jotenkin kausittain. On aikoja kun ruoka ja herkut maistuu. Voin syödä enemmän silloin. Sen vastapainoksi tulee aina kausi kun joutuu väkisin syömään, eikä oikeasti tee mieli kuin kahvia. Tuollainen syöntikausi saattaa kestää kuukaudenkin, sitten pari kuukautta väkisin syömistä. Paino seilaa +-5 kiloa vuoden ympäri. Onko muilla tällaista?

Joo!! Mutta mulla sykli menee jotenkin hormonien mukaan ehkä. Suurin piirtein kuukausi on koko ajan nälkä ja kuukauden ei oo yhtään nälkä. Paino ei seilaa juurikaan, pysyy normaalipainossa kyllä. Mutta tuo on niin ärsyttävää, tuntuu, ettei ole normaalia ruokahalua ollenkaan.

Vierailija
89/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni oli omasta mielestäänkin liian laiha, ja lääkärin ohjauksessa yritti saada kiloja lisää. Kerran hän halusi paistaa muurinpohjalettuja, mutta ei syönyt niitä itse. Sanoi, että teki vain mieli paistaa niitä, mutta ei syödä. On se myöhemmin saanut painoa nostettua reilustikin ja ruoka, ja myös letut, maistuu.

Vierailija
90/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole jaksamisesta kyse, jos ei vaan oikeasti liieemmin välitä lätyistä, mutta kohteliaisuudesta sellaista kuitenkin söi, kun tarjottiin.

Minä olen lihava, mutten tykkää täytekakuista, jos kuitenkin koen, että kohteliaisuudesta on pakko sellaista syödä, niin tietenkin otan vain pienen palan enkä mitään valtavaa mistä tulee ällöttävä olo kun sen syö.

Mielestäni on myös todella törkeää analysoida toisten ruokamääriä, oli kyse sitten paljosta tai vähästä, niin erittäin tympeää.

Vierailija
91/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ruoka ei maistu yhtä hyvältä kuin miltä hoikkuus tuntuu.

Tiesithän että tuo lause on peräisin pro ana yhteisöstä ja liitetään vahvasti anoreksiaan? Jos kärsit syömishäiriöstä, suosittelen hakeutumaan lääkäriin eikä hakemaan "thinspirationia" netistä.

Olkoon mistä vaan, mutta se on totta. Laihana olo (ei vakavasti alipainoisena kuitenkaan) olo tuntuu hyvältä. Ei, mulla ei oo syömishäiriötä, normaalist syön ja elän.

Vierailija
92/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen normaalipainoinen, normaalivartaloinen sellaisella pienellä sporttisuudella. En sellainen salikissa, joka on viimeisen päälle treenattu ja rasvat alhaalla (ei siinäkään mitään vikaa ole!). Mä rakastan ruokaa ja sen syömistä. Lisäksi rakastan myös muutamaa eri urheilulajia, onneksi näin, niin pysyy painokin kurissa. Herkkujakin rakastan, erityisesti lettuja! Olen oppinut, että 2-3 lettua enempää ei minun kannata syödä, kun sitten tulee vaan paha olo. Haluaisin kyllä syödä enemmän ja jaksaisinkin :) Jos kyseessä on sellainen oikein iso muurinpohjalettu, hillot ja kermavaahdot, niin ymmärrän hyvin jos joku haluaa/pystyy syömään vaan sen puolikkaan. Ei sekään kivaa ole, jos tulee kamala ällö olo, kun syö jotain herkkua itselleen sopimattoman määrän.

Vierailija
93/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on, että painonhallinta riippuu täysin kalorimääristä.

Ihminen voi syödä ihan mitä vain, vaikka pelkkää pizzaa, ja silti pysyä hoikkana, jos päivän kalorit pysyvät kulutuksen tasolla tai sen alla.

Tästä johtuu harhaluulot ”läpipaskovista” hoikista ihmisistä: ihmiset heidän ympärillään näkevät kuinka he syövät paljon roskaruokaa, mutta heiltä jää näkemättä koko muu päivän ruokavalio, josta he eivät tiedä mitään. Jos he pääsisivät kyttäämään ja laskemaan hänen päivän tai viikon kalorit, he huomaisivat niiden jäävän normaalille tasolle. Ei ole olemassa mitään laihuusgeeniä tai supermetabolismia.

Yleensä ”luonnostaan” hoikilla ihmisillä on elämän alusta asti (kasvatuksella) asennettu terve suhtautuminen ruokaan, josta johtuu normaali kylläisyydensäätely ja kyky syödä intuitiivisesti oikea määrä ruokaa kehon tarpeisiin nähden.

Toki on niitäkin hoikkia, jotka joutuvat miettimään syömisiään pysyäkseen hoikkana. Näillä ihmisillä luultavasti on aiemmin ollut painon kanssa ongelmia, jolloin kehon kylläisyyden viestintä on jollakin tapaa pielessä. Asia korjaantuu pikkuhiljaa, vuosien kuluessa, kun on syönyt normaaleja määriä tarpeeksi kauan.

Ylipainon kanssa pitkään kamppaillut kokeekin ilman muuta normaaleissa kalorimäärissä pysymisen vaikeana ja kituuttamisena, koska pitkään jatkuneen ylensyönnin seurauksena venynyt vatsalaukku ja häiriintynyt kylläisyydensäätely aiheuttaa jatkuvan näläntunteen ilman jatkuvaa ylensyöntiä. Silloin helposti ajattelee että hoikkakin ihminen kituuttaa ja on nälissään, kun syö suositusten mukaisesti, koska ylipainoiselle se suositus ei ole tarpeeksi laukaisemaan kylläisyyden tunnetta.

Lisäksi ihmisen pituus ja sukupuoli vaikuttaa päivittäiseen kulutukseen paljon. Ympäripyöreä 2000 kalorin päivittäinen suositus johtaa ylipainoon suurimmalla osalla naisista. Esimerkiksi itse olen 177cm, 64kg, vähän liikkuva nainen ja päivittäinen kulutukseni on n. 1700 kaloria. Jos söisin joka päivä 2000 kaloria, lihoisin. Kaikilla minua lyhyemmillä naisilla on pienempi päivittäinen kulutus! Paitsi jos urheilee/liikkuu paljon. 155cm/48kg ystäväni kulutus on vain n. 1300 kaloria päivässä! Miettikää miten paljon hän lihoisi, jos yrittäisi syödä 2000 kaloria per päivä!

Vierailija
94/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei letut ole hyviä!

Siksi itse söisin puolikkaan.

Vierailija
95/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkia ärsyttää kun läskit laihduttaa ja pysyy hoikkana ja syövät vähemmän. Ei voi enää tuntea itseään paremmiksi ihmisiksi kuin se entinen läski.

Siksi ärsyttää kun toinen syö vähemmän

Vierailija
96/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön kerralla 5-6 lettua. Paistan voissa, teen oikeaan maitoon ja paljon sokeria. Vähintään kerran viikossa paistan lättyjä. Ja olen hoikka.

Näinpä. Syömällä muuten hyvin kevyesti (mutta terveellisesti!) jää sopivasti kalorivajetta jonka voi käyttää syömällä joko vähän herkkuja muutaman kerran viikossa tai isomman määrän kerran viikossa.

Mulla on tietty säännöllinen paljon kasviksia sisältävä ruokavalio, josta olen laskenut saavani suunnilleen noin 1200kcal päivässä. Pysyäkseni vähän päälle 50-kiloisena tarvitsen noin 1800kcal päivässä jos hölkkään tai harjoitan lihaskuntoa puolisen tuntia päivässä 4-5x viikossa ja muuten liikuskelen vähän ja kevyesti. Päivittäin jää siis kuutisensataa kcal käytettäväksi mihin huvittaa. Jos haluan vaikka viikonloppuna mässätä ison hampurilaisaterian ja purkin jäätelöä tai kasan lettuja hillon ja kerman kera, syön arkena vain tuon välttämättömän perusruuan.

Vierailija
97/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole jaksamisesta kyse, jos ei vaan oikeasti liieemmin välitä lätyistä, mutta kohteliaisuudesta sellaista kuitenkin söi, kun tarjottiin.

Minä olen lihava, mutten tykkää täytekakuista, jos kuitenkin koen, että kohteliaisuudesta on pakko sellaista syödä, niin tietenkin otan vain pienen palan enkä mitään valtavaa mistä tulee ällöttävä olo kun sen syö.

Mielestäni on myös todella törkeää analysoida toisten ruokamääriä, oli kyse sitten paljosta tai vähästä, niin erittäin tympeää.

Sama täällä.

En pidä letuista ja varsinkaan täytekakusta. En myöskään viinereistä tai vaikka Runebergin tortuista, joten jää väliin tai vain maistiainen.

Porukka varmaan ajattelee, että olen dietillä.. älkää ajatelko niin, kovaa toiveajattelua 😉

Vierailija
98/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ruoka ei maistu yhtä hyvältä kuin miltä hoikkuus tuntuu.

Tiesithän että tuo lause on peräisin pro ana yhteisöstä ja liitetään vahvasti anoreksiaan? Jos kärsit syömishäiriöstä, suosittelen hakeutumaan lääkäriin eikä hakemaan "thinspirationia" netistä.

Olkoon mistä vaan, mutta se on totta. Laihana olo (ei vakavasti alipainoisena kuitenkaan) olo tuntuu hyvältä. Ei, mulla ei oo syömishäiriötä, normaalist syön ja elän.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcTeKA9jW36O0ze0A…

Vierailija
99/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adele-ketjussa joku sanoi hyvän pointin että jos mies laihtuu niin muut miehet onnittelevat häntä vilpittömästi suorituksesta "kovaa duunii, hieno homma, äijä!" mutta jos nainen laihtuu niin miksi naisten palaute on yleensä täysin päinvastaista? Miksi he kaikki vihaavat toisiaan?

Eihän se ole keltään pois jos joku pääsee kondikseen. Päinvastoin he kuormittavat vähemmän verorahoilla kustannettuja terveydenhuoltopalveluita kun ei ole jatkuvassa riskissä sairastua ylipainon vuoksi

Vierailija
100/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adele-ketjussa joku sanoi hyvän pointin että jos mies laihtuu niin muut miehet onnittelevat häntä vilpittömästi suorituksesta "kovaa duunii, hieno homma, äijä!" mutta jos nainen laihtuu niin miksi naisten palaute on yleensä täysin päinvastaista? Miksi he kaikki vihaavat toisiaan?

Eihän se ole keltään pois jos joku pääsee kondikseen. Päinvastoin he kuormittavat vähemmän verorahoilla kustannettuja terveydenhuoltopalveluita kun ei ole jatkuvassa riskissä sairastua ylipainon vuoksi

Varmaan siksi, että miehet eivät mene äärimmäisyyksiin. He yleensä laihduttavat sekä alkamalla syömään terveellisin, mutta myös lisäämällä liikuntaa. Ja heidän uusi elämäntapansa ei siis kaadu esim. kahteen jäätelötuuttiin kesän aikana. Naiset taas harrastavat enemmän näitä todella tiukkoja kidutusdieettejä, joissa ei uskalla syödä mitään kun heti paino nousee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä