Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia astioita nykynuoret käyttävät? Mietin valmistujaislahjaa

Vierailija
13.05.2020 |

Siskontyttö valmistuu ja sain siskolta vinkin että jotain astioita tulisi saada, hän kun muuttaa kesällä omilleen. Ei osannut sanoa muuta että osta jotain klassista. Mietin vain että mikä sopisi? En halua että lahja on joku "tätimäinen" mikä jää kaapin perukoille.

Kommentit (271)

Vierailija
121/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan osta mitään Apilanlehti-sarjaa kuponkiuutisista. Sain sellaista 10 vuotta sitten,  ei tule käyttöön, ja ne on laatikossa varastossa.  Lahjan antanut anoppi jaksaa kysellä vähintään pari kertaa vuodessa niiden perään, milloin milläkin verukkeella...

Miten se on niin vaikea ilahduttaa lahjan antajaa ottamalla astiat käyttöön sillon kun hän on paikalla. Miten ihmisistä on tullu noin kiittämättömiä? Jos olisit miniäni en ostaisi enää sinulle mitään, enkä muutenkaan tekisi hyväksesi. Toivottavasti ymmärtää sulkea sinut ulos testamentista, jo perittävää jää.

Ajattelitko, että tämä miniä väkisin haluaa apilanlehdet mukaansa, jos ero tulee?

En, vaan ajattelen että olet kiittämätön. Yhteiselämä perheen ja suvun kanssa on joustamista ja muitten tunteitten huomioimista. Odotat varmasti, että muut kohtelevat sinua hyvin ja kunnioittavasti, eikö pitäisi sinunkin ottaa huomioon myös anopin tunteet, hän on miehesi äiti. Ja testamenttiin voi merkitä että sinulla ei ole oikeutta osuuteen, jonka miehesi mahdollisesti perii. Tuskin hän kaipaa takaisin antamaansa lahjaa.

Miten voi aikuinen ihminen olla noin typerä kuin sinä olet!?

Voi hyvänen aika, kai se lahjan saaja saa tehdä lahjallaan mitä haluaa? En itse edes haluaisi lahjaa joltain, joka kyttää onko se minulla esillä ja käytössä. Tuollainen kyttääminen on huonoa käytöstä ja vallankäyttöä.

Vierailija
122/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teema, KoKo, Kastehelmi on kaikki "nykynuorten" suosiossa. Ja tietenkin Marimekon astiat, mutta niitä on niin monenkirjavia, että pitää tietää, mistä toinen tykkää.

S-Ryhmän lahjakortti on myös hyvä. Saa sitten Sokokselta käydä itse valitsemassa. Tai Prismasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan osta mitään Apilanlehti-sarjaa kuponkiuutisista. Sain sellaista 10 vuotta sitten,  ei tule käyttöön, ja ne on laatikossa varastossa.  Lahjan antanut anoppi jaksaa kysellä vähintään pari kertaa vuodessa niiden perään, milloin milläkin verukkeella...

Miten se on niin vaikea ilahduttaa lahjan antajaa ottamalla astiat käyttöön sillon kun hän on paikalla. Miten ihmisistä on tullu noin kiittämättömiä? Jos olisit miniäni en ostaisi enää sinulle mitään, enkä muutenkaan tekisi hyväksesi. Toivottavasti ymmärtää sulkea sinut ulos testamentista, jo perittävää jää.

Ajattelitko, että tämä miniä väkisin haluaa apilanlehdet mukaansa, jos ero tulee?

En, vaan ajattelen että olet kiittämätön. Yhteiselämä perheen ja suvun kanssa on joustamista ja muitten tunteitten huomioimista. Odotat varmasti, että muut kohtelevat sinua hyvin ja kunnioittavasti, eikö pitäisi sinunkin ottaa huomioon myös anopin tunteet, hän on miehesi äiti. Ja testamenttiin voi merkitä että sinulla ei ole oikeutta osuuteen, jonka miehesi mahdollisesti perii. Tuskin hän kaipaa takaisin antamaansa lahjaa.

Miten voi aikuinen ihminen olla noin typerä kuin sinä olet!?

Olen eri henkilö. Ja muuten, mun anoppini, leski, poltti omien lastensa perintöosuutta jakamattomasta kuolinpesästä niin, että kunnioitus on iäksi menetetty. Äidit eivät kohtele lapsiaan noin, piste.

Mun perintöosuuteni (joka on saamatta toivottavasti pitkään) on ko. pykälällä suojattu, eli jos puoliso ottaa eron, ei ota sijoitusasuntoja mukaansa, toki nauttii tuotoista ollessani kanssani aviossa. Ihan samoin kuin tuo apilanlehtien uhri tekisi, paitsi että heidän tapauksessaan ne kipposet olisivat pölyttymässä kaapin takanurkassa, jos saajat pitävät niitä syntisen rumina.

Vierailija
124/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin astioita lahjaksi, heittäisin ne seinään. Mieluummin vaikka ei mitään. On törkeää antaa ihmisille astioita! Todella loukkaavaa.

Aika moni tykkää, kun siellä omassa kodissa voi syödä lautaselta eikä kämmenkupista.

Astiat voi ja pitää ostaa itse.

Senkin tähden antaisin ehdottomasti rahaa. Silloin on saajalla valinnan vapaus, jokainen kun haluaa sisustuksen ja astiat oman makunsa mukaan. Ja jos tarvitsevatkin jotain muuta, niin sitten panevat lahjarahat siihen. Olen huomannut, että nykyään on raha mieluisin lahja. Se on myös antajan kevyt kantaa, vaikka omaa kukkaroa keventääkin.

Vierailija
125/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartongista tai muovista tehdyt eivät oikein sovi lahjaksi, joten suosittelen modernia keramiikkaa.

Vierailija
126/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lahjakortti. Vannon, että ilahduttaa miljoona kertaa enemmän kuin kuusi eri sarjaa kahvikuppeja ja lautasia.

Vierailija
127/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanoisin kyllä näin "nykynuorena", että siskosi vinkki on surkea. Vaikea uskoa, että tuo toive on tullut valmistuvalta nuorelta itseltään. Anna rahaa tai lahjakortti.

Lahjakortti voisi olla ihan hyvä idea, voi sitten itse ostaa sillä astioita jos haluaa.

Ap

Iittalan lahjakortteja ei taida nyt saada kun kaikki myymälät on suljettu..

Se on hyvä, ei kiina-roskaa tarvitse ostaa.

Vierailija
128/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lahjan vastaanottajasta millainen tyyli hänellä on. Toiselle sopii hillitty ja samaa väriä oleva, itse taas arvostaisin värikkyyttä ja kivoja kuoseja.

Kannattanee hiukan udella lisää tällasessa tilanteessa.

Sama jonkun petivaatteiden ynnä muun kodin käyttötavaran kanssa: en ole kiittämätön mutta hiukan ärsyttää kun annetaan lahjaksi esim tylsiä pussilakanasettejä joita ei tykkää käyttää.

Omani odottavat kaapissa värjäys- ja kangasprinttiprojektia, jonka jälkeen tulee kyllä käyttöön mutta vaivaa siinä saa nähdä.

Vierailija
129/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti huulten täyttöön tms.

Vierailija
130/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi siis kuin jotku astiat

Vierailija
131/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yhteinen ryhmä 'nykynuoret' ovat?

Ajattelitko, että kaikilla olisi samanlainen maku?

Anna lahjakortti, niin voi ITSE valita!

Vierailija
132/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostiko se lahjan antaja ne apilanlehdet siis itsään varten, että voisi nauttia niistä kyläillessään?

Ps. Miksi apilanlehtien saaja ei vaan vie niitä kirpparille?

Vierailija
133/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvinta mahdollista Hong Kongista.

Vierailija
134/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion antaa omilleen muuttavalle siskonpojalle mieleiset astiat Arabian astiapalvelun kautta. Edullisen kk-maksun (jonka siis lahjana maksan) jälkeen voi lunastaa astiaston itselleen tai vaihtaa mieluisampaan

Vierailija
135/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kartongista tai muovista tehdyt eivät oikein sovi lahjaksi, joten suosittelen modernia keramiikkaa.

Muovisista Joseph Joseph tekee kyllä tosi laadukasta tavaraa, ja usein vielä sellaista joka on ajeteltu ahdasta asuntoa varten. https://www.stockmann.com/product/elevate-carousel-ruoanlaittovalineset…

Vierailija
136/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rahaa. Lahjat äärimmäisen harvoin ovat sitä mitä lahjan saaja olisi oikeasti halunnut ja hutioaton todennäköisyys on suuri. Erityisesti jos ei ole läheinen sukulainen/ystävä. Nykyään rahalahja ei ole tabu, joten sen antaminen ei ole millään lailla kiusallista.

Vierailija
137/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin Iittala-lahjakortin ellen olisi varma mistä tykkää. Saa itse valita mitä ostaa ja onhan siellä paljon muutakin kuin vain astioita. Ja on vähän arvokkaampaa kuin perus Ikea jota luultavasti tulee muuttaessaan omilleen muutenkin käyttämään. Iittalasta voisi jäädä jokin ajaton muisto pidemmäksikin aikaa.

Vierailija
138/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin astioita lahjaksi, heittäisin ne seinään. Mieluummin vaikka ei mitään. On törkeää antaa ihmisille astioita! Todella loukkaavaa.

Törkeää haluta rahaa lahjaksi. Minä en ikinä anna rahaa lahjaksi, jos rahaa pyydetään en muista mitenkään.

Vierailija
139/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanoisin kyllä näin "nykynuorena", että siskosi vinkki on surkea. Vaikea uskoa, että tuo toive on tullut valmistuvalta nuorelta itseltään. Anna rahaa tai lahjakortti.

Lahjakortti voisi olla ihan hyvä idea, voi sitten itse ostaa sillä astioita jos haluaa.

Ap

Iittalan lahjakortteja ei taida nyt saada kun kaikki myymälät on suljettu..

Se on hyvä, ei kiina-roskaa tarvitse ostaa.

Kannattaisi perehtyä eri tuotteiden valmistusmaihin ennen huutelua. Ja en nyt tiedä onko 10 kertaa halvempi Ikea sen suomalaisempaa. Iittala sentään työllistää Suomessa yli 1000 henkeä vuodessa eli ollaan tyytyväisiä eikä aina valiteta.

Vierailija
140/271 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyminiöille ei vissiin kannata ostaa yhtään mitään lahjaksi. Pitää antaa vain omille tyttärille jos niitä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän