Minkälaisia astioita nykynuoret käyttävät? Mietin valmistujaislahjaa
Siskontyttö valmistuu ja sain siskolta vinkin että jotain astioita tulisi saada, hän kun muuttaa kesällä omilleen. Ei osannut sanoa muuta että osta jotain klassista. Mietin vain että mikä sopisi? En halua että lahja on joku "tätimäinen" mikä jää kaapin perukoille.
Kommentit (271)
Suomen on maksettava oma osuutensa ilmastovelasta globaalille etelälle. Ilmastovelka koostuu globaalin pohjoisen maiden valtavista historiallisista ilmastopäästöistä ja niiden tuhoisista seurauksista. Ilmastovelan nimissä Suomen on ajettava globaalin etelän valtionvelkojen mitätöimistä IMF:ssä ja Maailmanpankissa ja lisättävä velatonta ilmastorahoitusta näille yhteiskunnille.
Elokapina!
Ei kukaan halua kotiinsa mitään toisen ostamaa romua. Lahjakortti!
Jotkut nuoret osaavat jopa laittaa itse ruoka alusta loppuun ja siihen tarvitaan taidon lisäksi myös erilaisia astioita. Myös syöminen on mukavampaa ruokailuastioista ruokailuvälineillä. Kaikki eivät ole eines/mikroruokia syöviä nuoria, joten ruokailuastiat ja -välineet ovat hyvä lahja varsinkin jos itse juhlakalu on niitä toivonut.
En kyllä ostaisi nuorelle astioita ja kodin tarvikkeita jos en olisi ihan varma millaisia hän haluaa. Lahjakortti tai rahalahja ovat varmasti nuorelle mieleen ja tarpeen ja näin varsinkin jos edessä on opiskelut ja kotoa pois muuttaminen. Olen suoraan nuorilta itseltään kysynyt mitä haluavat lahjaksi eikä kysyminen ole yhtään noloa tai epäkorrektia vaan ihan viisas teko.
Meidän nuori osti tokmannilta itselleen jotain halpoja astioita ja otti myös kotoa muuttaessaan muutaman astian mukaansa.
Ehdotin kyllä että voin ostaa hänelle jotain ns. "laadukkaampaa" mutta kuulemma nuo halvat on ihan hyvät.
Myrna on tyylitietoisen ajaton ja hienostunut klassikko.
pahvilautasii ja mukei, ku ei jaksa tiskaa
Oma tytär valitsi iittalan sarastuksen kun ei ensin keksinyt mitä haluaisi tai tarvitsisi joululahjaksi. Mä ny halusin jotain paketteja kuusen alle kuitenkin, enkä vain itselleni kehdannut lahjoja laittaa :)
Vierailija kirjoitti:
Suomen on maksettava oma osuutensa ilmastovelasta globaalille etelälle. Ilmastovelka koostuu globaalin pohjoisen maiden valtavista historiallisista ilmastopäästöistä ja niiden tuhoisista seurauksista. Ilmastovelan nimissä Suomen on ajettava globaalin etelän valtionvelkojen mitätöimistä IMF:ssä ja Maailmanpankissa ja lisättävä velatonta ilmastorahoitusta näille yhteiskunnille.
Elokapina!
Taloustieteessä nämä ovat ns. uponneita kustannuksia, jotka vain niellään ja unohdetaan. Voisimme ehkä DNA-löydöillä löytää mammuttien sukupuuton aiheuttaneiden metsästäjien jälkeläisiä ja viedä heille laskun tästä sukupuutosta, eikö vaan?
Lähinnä pahvilautasia ja paperipussia, joita saa pikaruokapaikoista.