Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan päässeet köyhänä taviksena sisään ylelliseen julkkis-yökerhoon?

Skohan
12.05.2020 |

Milloin, minne ja millaista oli?

Kommentit (208)

Vierailija
21/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marbellassa tuli nähtyä vaikka ketä ja mitä. Pieni olut 50€ jäi tilaamatta...

Samoin Berliinissä on tullut pari kertaa pyörittyä fetissi-clubeilla.

22/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa pariin eri paikkaan. En tiennyt, että ne olivat rikkaitten klubeja. Hauskaa niissä oli ja hyvää musaa. Hirveästi vain aivan avointa huumeidenkäyttöä jo vuosikymmeniä sitten.

Näin ranskalaisia julkkiksia ja silloin vasta tajusin ettei tämä nyt taida ihan tavallinen disco ollakaan. Claude François, Brigitte Bardot silloisen miehensä Günther Sachsin kanssa ja Catherine Deneuve. Ei ollut edes mitkään filmiviikot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jo silloin ei missään nimessä uskaltanut ottaa vastaan, jos joku olisi tarjonnut drinkin. Kaiken maailman tyrmäystippoja oli jo 1960-luvullakin. 🍹🍸🍾

Vierailija
24/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei semmosia paikkoja kuin julkkisyökerho suomessa edes ole.

Onhan hesassa ainakin Storyville, Kappeli ja Cheekin Skohan. Aina ihme "ei suomessa mitään oo"-valitusta.

Aah-hahhah! Jos nämä ovat "julkkisyökerhoja" olen sitten minäkin käynyt. Tosin en sitä tiennyt.

Mä kans. Mut oli Storyvillessa silloin usein  julkkis, Claes Andersson, soittamassa jazzii... :D

Vierailija
25/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Wienissä filiharmonikkojen uudenvuodenkonserttiin koska snobi-isoisäni maksoi ja vaati. Vuokrasi myös sellaisen iltapuvun jota minun piti käyttää kun ei saanut arkivaatteissa mennä. Lipussa luki hinta: 860€. Ei olisi edes huvittanut mennä mutta koska olimme sukulaisten luona Saksassa, hän vaati että menemme Itävaltaan kun sehän on ihan lähellä.

Mielestäni se oli pönöttävä ja ahdistava tilaisuus täynnä tönkkösuolattuja konservatiivisia +60v ihmisiä. Olin varmaan ainoa alle 35v siellä.

Rakastan tuota konserttia, mulle ja miehelle on jo muutaman vuosikymmenen perinne että katsotaan uudenvuodenpäivänä ja nautitaan musiikista. Mutta olen usein ajatellut että en kyllä haluaisi olla tuolla paikan päällä. Tuolit näyttävät tosi ahtailta ja epämukavilta, kestää tuntikausia, ja kuten joku sanoi, tietenkään ei saa yskäistäkään. Olisi aika ahdistavaa minusta. Onneksi omalla kotisohvalla saa tuosta ilosta nauttia ilmaiseksi ja vielä mukavasti. :-)

Vierailija
26/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran Ibizan Pachalla. 🍒

Vierailija
27/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei semmosia paikkoja kuin julkkisyökerho suomessa edes ole.

Onhan hesassa ainakin Storyville, Kappeli ja Cheekin Skohan. Aina ihme "ei suomessa mitään oo"-valitusta.

Helsingissä monessakin paikassa voi olla julkkiksia, saattavat päästä jonon ohi jos johonkin paikkaan on jonoa. Mutta sellaista paikkaa ei ole kuin joku Studio54 New Yorkissa, jossa jonottamallakaan ei vaan tavikset pääse sisään.

Ja silloin kun olin baari-ikäinen, oli jotain Seduloiden vip-puolia, eivät olleet kiinnostavia, niissä oli jotain rahakkaita ja julkkiksia. Lostarissa taas oli julkkiksiakin joka tapauksessa ja hyvä meno.

Vierailija
28/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai käyn juhlimassa viikonloppuna moottoripyräkerhon klubitalolla.

Vierailija
29/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

F*ck me, I'm famous! kirjoitti:

Eiks sinne Pachan karvahattupuolelle pääse kuka vaan joka halukas maksamaan niitä monen kympin narikkamaksuja ja drinksuja?

Vierailija
30/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus noin vuonna 2005 Dublinissa kaveri sai joltain tuttavaltaan liput johonkin bileisiin, jossa oli sitten paikallisia julkkiksia, oli siis jotkut vip-bileet. Niistä oli sitten joku lehtijuttukin. Oli ihan mukavaa, minulle jutteli joku ihan sivistynyt irkkumies, joka tiesi Suomesta muumit.

Suomessa olin käynyt Lostarin vippibileissä, ilmaista viinaa. Samat julkkikset kuin muutenkin.

Vierailija
31/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970-luvulla ranskalaisten kavereiden kanssa Cannesin legendaarisella Whisky a Gogo -klubilla. Siihen aikaankaikkien klubien ovella oli kyltti ’privee’ jotta voitiin valikoida sisäänpääsijät. Ettei olisi syytetty rasismista, esim pohjoisafrikkalaisilla ei ollut mitään asiaa ko. klubille, vedottiin siihen että klubi on yksityinen. Meno oli aika villiä, oli joskus myös esiintyjiä. Huumeista ei mitään havaintoa, olin silloin siinä mielessä viaton parikymppinen. Mun ranskalaisella poikaystävällä oli (isänsä ostama) Jaguar, sen kun jätti huolettomasti lähelle ulko-ovea, niin sisäänpääsy oli taattu. Äitinsä taas kuului Monacon ruhtinasparin ystäväpiiriin, ehkä tämäkin oli yökerhon tiedossa.

Vierailija
32/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1970-luvulla ranskalaisten kavereiden kanssa Cannesin legendaarisella Whisky a Gogo -klubilla. Siihen aikaankaikkien klubien ovella oli kyltti ’privee’ jotta voitiin valikoida sisäänpääsijät. Ettei olisi syytetty rasismista, esim pohjoisafrikkalaisilla ei ollut mitään asiaa ko. klubille, vedottiin siihen että klubi on yksityinen. Meno oli aika villiä, oli joskus myös esiintyjiä. Huumeista ei mitään havaintoa, olin silloin siinä mielessä viaton parikymppinen. Mun ranskalaisella poikaystävällä oli (isänsä ostama) Jaguar, sen kun jätti huolettomasti lähelle ulko-ovea, niin sisäänpääsy oli taattu. Äitinsä taas kuului Monacon ruhtinasparin ystäväpiiriin, ehkä tämäkin oli yökerhon tiedossa.

Kyllä kai Rainierin ja Gracen ystävän poika olis seuralaisineen päässyt Pariisin Le Palaceen asti?

Vierailija
33/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

F*ck me, I'm famous! kirjoitti:

Minä oon ollut Ibizalla paskalla. 

Vierailija
34/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai Rainierin ja Gracen ystävän poika olis seuralaisineen päässyt Pariisin Le Palaceen asti?

Kyllä, mutta Nizzan yliopistossa opiskeltiin.

Vierailija
35/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kerran, kun Helsingissä joku tyyppi tuli jonossa etuilemaan ja huikkasin, että tuolta löytyy jonon pää. Kääntyi ja kysyi: "Etkö sä tiiä kuka mä oon?" ei ollut mitään tietoa kuka se oli, kertoi olevansa tv:stä tuttu, oli joku bb-tyyppi vuodelta x. Portsarikaan ei tuntenut ja heitti sen pellen pois jonosta. 

Vierailija
36/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia Suomessa tuskin on.

Kerran tosin pääsin kotimaisen räkälän vip osastolle pyrkimättä.

Kävelin tuhannen kaasussa koko jonon ohi, poke avasi heti oven, takki pois ja minut ohjattiin erilliseen tilaan kauniiden ja rohkeiden joukkoon.

Hetken meni ennenkuin tajusin mitä tapahtui.

No ei siinä, tulipahan jututettua muutamaa turhaa julkkista.

Vierailija
37/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole ylellisiä yökerhoja. Piste.

Vierailija
38/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei niitä enää ole? Olihan ennen Kalastajatorppa, M klubi, Helsinki klubi ja Hesperian yökerho eli ei voi perustella maan pienuudella ja köyhyydellä.

Vierailija
39/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukholmassa biletin samalla klubilla Vickanin ja Madden kanssa kerran, Eipä se mitään ihmeellistä vaatinut, vahingossa osuttiin ko klubin baariin ja jatkettiin siitä yläkertaan.. oltiin aika aikaisene liikenteessä, ei jonotettu tms ollenkaan.  

Kuulostaa tosi uskottavalta. Noiden henkivartijat olisi siivonneet sut pois jos jotain läheisyyttä olisit hieronut.

Miksi mä olisin mitään läheisyyttä heihin "hieronut"? Samassa tilassa oltiin, minä omassa seurueessani, he omassaan. Ja varmaan ne henkivartijatkin siellä oli, mutta kyllä aika rauhassa sai prinsessat olla omassa porukassaan, mitä heidät siinä huomasin. Ei siihen kukaan tunkenut iholle. Niin ei ne hankivartijatkaan siinä mitenkään silmiin osuneet. Hassu sattumus, noin 5v myöhemmin Madde ja Carl Philip käveli Östermalmilla keskellä kirkasta päivää vastaan kadulla, silmämääräisesti kahdestaan vaikka ihan varmasti henkivartijat jossain siinä(kin) hengasi.  Väistivät vielä ajoradalle, kun me tultiin kapealla jalkaäytävällä lastenvaunujen kanssa vastaan...   

Vierailija
40/208 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nightlife kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei niitä enää ole? Olihan ennen Kalastajatorppa, M klubi, Helsinki klubi ja Hesperian yökerho eli ei voi perustella maan pienuudella ja köyhyydellä.

Tulipa nostalginen olo. Listasit juuri nuoriuteni menopaikat! Tosin tuonne M-klubille pääsin toimittajatuttuni siivellä.

Oli kyllä meno viatonta nykypäivään verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi