Oletteko koskaan päässeet köyhänä taviksena sisään ylelliseen julkkis-yökerhoon?
Kommentit (208)
Ei semmosia paikkoja kuin julkkisyökerho suomessa edes ole.
Tukholmassa biletin samalla klubilla Vickanin ja Madden kanssa kerran, Eipä se mitään ihmeellistä vaatinut, vahingossa osuttiin ko klubin baariin ja jatkettiin siitä yläkertaan.. oltiin aika aikaisene liikenteessä, ei jonotettu tms ollenkaan.
Pääsin Wienissä filiharmonikkojen uudenvuodenkonserttiin koska snobi-isoisäni maksoi ja vaati. Vuokrasi myös sellaisen iltapuvun jota minun piti käyttää kun ei saanut arkivaatteissa mennä. Lipussa luki hinta: 860€. Ei olisi edes huvittanut mennä mutta koska olimme sukulaisten luona Saksassa, hän vaati että menemme Itävaltaan kun sehän on ihan lähellä.
Mielestäni se oli pönöttävä ja ahdistava tilaisuus täynnä tönkkösuolattuja konservatiivisia +60v ihmisiä. Olin varmaan ainoa alle 35v siellä.
Ulkomailla Euroopassa olen päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi, että pitäisi rajoittua Suomeen?
Eipä niitä tosiaan Suomessa ole. Muutama on yrittänyt, mutta koska julkkiksia Suomessa on niin vähän, se on kuolemaan tuomittu ajatus. Yrittivät sitten niitä vip-tiloja yökerhojen sisälle, ja kai niissä muutama wannabe kissa on käynyt repimässä toisiaan hiuksista :D
Aivan älytön koko juttu. Suomessa on oikeat julkkikset Tauno Palosta lähtien saaneet istua ihan rauhassa ravitsemusliikkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin Wienissä filiharmonikkojen uudenvuodenkonserttiin koska snobi-isoisäni maksoi ja vaati. Vuokrasi myös sellaisen iltapuvun jota minun piti käyttää kun ei saanut arkivaatteissa mennä. Lipussa luki hinta: 860€. Ei olisi edes huvittanut mennä mutta koska olimme sukulaisten luona Saksassa, hän vaati että menemme Itävaltaan kun sehän on ihan lähellä.
Mielestäni se oli pönöttävä ja ahdistava tilaisuus täynnä tönkkösuolattuja konservatiivisia +60v ihmisiä. Olin varmaan ainoa alle 35v siellä.
Klassiset konsertit kyllä itselle ns. vapaana hippinä karsea konsepti. 😬 En ole ikinä ollut, mutta voin kuvitella että kallista, snobimaista ja yleisö pääosin eläkeikäistä tai sen lähellä. Ja jos vähänkin yskäisen tai kääntyisin tuolissa niin tuijotettaisiin kuin spitaalista..
Vierailija kirjoitti:
Meni helmet sioille sitten.
Bläkissä olin aikanaan rikkaan sukulaisrn siivellä. Sekä tietty normit namun vipit ja vipin vipit useampaan kertaan. Siellä tämä täti istui instabeibejen seassa 😁
Alapeukutin kaikki vastaukset. En minä ainakaan ole tuollaisiin päässyt enkä tajua miksi pitää mainita jos on päässyt.
Niin ja eipä se ihmeellistä ollut, aika avoimesti huumeita käytettiin.
T. Se täti
En ole koskaan edes yrittänyt. Viihdyn paremmin kansankuppiloissa kaltaisteni tavisten seurassa.
Teatterin VIP pääsin kerran media-alalla työskentelevän kaverin kaverin siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassiset konsertit kyllä itselle ns. vapaana hippinä karsea konsepti. 😬 En ole ikinä ollut, mutta voin kuvitella että kallista, snobimaista ja yleisö pääosin eläkeikäistä tai sen lähellä. Ja jos vähänkin yskäisen tai kääntyisin tuolissa niin tuijotettaisiin kuin spitaalista..
Kotimaisiin kyllä voi mennä rennomminkin pukeutuneena. Mä ennen kammosin noita paikkoja, mutta sain sitten kämppikseksi viulistin, joka houkutteli mut mukaan. Kukaan hänen kavereistaan (klassisen musiikin opiskelijoita) ei pönöttänyt, vaan menivät konserttiinkin (jos eivät itse olleet soittamassa) ihan normivaatteissa. Osa yleisöstä toki oli fiinimmin pukeutunut, mutta skaala siis oli laaja. Ja konsertin jälkeen pääsi bäkkärin kautta hauskoihin bileisiin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan hesassa ainakin Storyville, Kappeli ja Cheekin Skohan. Aina ihme "ei suomessa mitään oo"-valitusta.
Onko storyville tai kappeli nykyään julkkisyökerho? Käynyt noissa ihan vaan normaaleissa vaatteissa normaalisti ja täysin pulliainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan hesassa ainakin Storyville, Kappeli ja Cheekin Skohan. Aina ihme "ei suomessa mitään oo"-valitusta.
Aah-hahhah! Jos nämä ovat "julkkisyökerhoja" olen sitten minäkin käynyt. Tosin en sitä tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Tukholmassa biletin samalla klubilla Vickanin ja Madden kanssa kerran, Eipä se mitään ihmeellistä vaatinut, vahingossa osuttiin ko klubin baariin ja jatkettiin siitä yläkertaan.. oltiin aika aikaisene liikenteessä, ei jonotettu tms ollenkaan.
Kuulostaa tosi uskottavalta. Noiden henkivartijat olisi siivonneet sut pois jos jotain läheisyyttä olisit hieronut.
OT: mutta mitä tapahtui it-kuplan aikaan rikastuneille Rytsölän Lamborghini-veljeksille? Nämä oli muistaakseni kovasti mukana näissä julkkiyökerhokuvioissa kun jotain eliittiä olivat olevinaan.
Jenkeissä olen päässyt koska kaverilla oli suhteita. Eipä tuo nyt kovin kummosta ollut, alkoholista ei tosin tarvinnut maksaa eikä jonottaa, koska talon puolesta juomingit.