Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysytäänpä näin päin, mitkä vanhanaikaiset, vähemmän suositut ja pois muodista olevat ruuat ovat herkkuasi?

Vierailija
10.05.2020 |

Just söin lanttua, nam. Marjapuuro on hyvää, samoin punaherukkasoppa.

Kommentit (691)

Vierailija
421/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampsut olisivat myös hyviä kerran pari vuodessa syötynä, mutta tuntemani kampsuntekijät (äiti, täti, anoppi) ovat jo tuonilmaisissa.

Vierailija
422/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pallas. En ole tainut syödä 30:een vuoteen.

Vieläköhän sitä edes saa mistään?

On sitä ollut ainakin Seppälän Prisman liha- ja kalatiskissä. Alkuvuodesta ostin palan viimeksi, on aika hinnakasta ja tietty yhtä rasvasta ja hyvää kun aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilliliha, lihakeitto, jauhemaksapihvit.

Porkkanarusina appelsiini salaatti.

Ikuiset traumat jäänyt rusinoista porkkana- tai kaaliraasteessa. Jää rusinat kirjaimellisesti syömättä pullistakin. Ne rusinat oli pakko syödä. Oksennus kurkussa.

Vierailija
424/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teme kirjoitti:

Ilmeisesti lukutaito on heikentynyt, kun lista on täynnä ruokia, joita myydään jopa mikrossa lämmitettävänä.

Sitten 90-luvun en ole saanut äitivainaani tekemää perunalaatikkoa, joka oli kaiketi lihaliemeen tehty, mutta nykyisistä versioista poiketen laakean astian päälle oli aseteltu paksuja siankylkisiivuja, jotka paistuivat uunissa ihanan rapeiksi, ja läskihän tietenkin suli alla olevien perunaviipaleiden päälle.

Monta kertaa olen itse yrittänyt tehdä samaa, en vain osaa. Ehkä joku salainen ainesosa jäi minulta puuttumaan.

Tuli mieleen, ethän vain tarkoita merimiespataa, jota merimiespihviksikin kutsutaan?

Salaisuus piilee oluessa ja huolellisessa haudutuksessa.

Vierailija
425/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunakastike ja peruna❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🥚🥚🥚🥚🥚

Vierailija
426/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti ja jälkkäriksi pullavanukasta.

Vierailija
427/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro, maksalaatikko, kaalilaatikko, voileipäkakku, mansikka-kermakakku

Vierailija
428/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuro, maksalaatikko, kaalilaatikko, voileipäkakku, mansikka-kermakakku

Tätä kesää lukuun ottamatta olen syönyt kaurapuuroa lähes joka aamu useamman vuoden ajan. Maksalaatikko on yksi yleisimmistä einesruoista, kaalilaatikkoa en ole syönyt aikoihin, mutta kaalijauhelihapataa sen sijaan aina, kun tulee uutta maalta, voileipäkakku on ollut meillä joka tilaisuuden vakio ja myös muidenkin vieraiden suosikki ja sitä on ollut tarjolla aika monissa juhlissa, mansikkakermakakku on on myös mansikkakauden vakio kerran pari vuodessa. Ei välttämättä mitään pois muodista olevaa ruokaa, ehkä kaalilaatikkoa lukuunottamatta.

Vierailija
429/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teme kirjoitti:

Ilmeisesti lukutaito on heikentynyt, kun lista on täynnä ruokia, joita myydään jopa mikrossa lämmitettävänä.

Sitten 90-luvun en ole saanut äitivainaani tekemää perunalaatikkoa, joka oli kaiketi lihaliemeen tehty, mutta nykyisistä versioista poiketen laakean astian päälle oli aseteltu paksuja siankylkisiivuja, jotka paistuivat uunissa ihanan rapeiksi, ja läskihän tietenkin suli alla olevien perunaviipaleiden päälle.

Monta kertaa olen itse yrittänyt tehdä samaa, en vain osaa. Ehkä joku salainen ainesosa jäi minulta puuttumaan.

Tuli mieleen, ethän vain tarkoita merimiespataa, jota merimiespihviksikin kutsutaan?

Salaisuus piilee oluessa ja huolellisessa haudutuksessa.

Eikö merimiespihvit tehdä naudanlihasta?

430/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta päivää olen miettinyt, että kokeilisin itse tehdä maksalaatikkoa. Tulisikohan siitä samanlaista herkkua kuin kansakoulussa. Siellä olen syönyt elämäni parhaat maksalaatikot. Ehkä pitää kokeilla.

Vierailija
431/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn näin päin: Mikä ihme on modernia ruokaa? Kallis?

Vierailija
432/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruismarjapuuro

Vierailija
433/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakastike

Vierailija
434/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustikkapöperö, eli mustikkaa ja talkkunajauhoja sekaisin (perinteisesti pitäisi kai laittaa maitoakin, mutta minä en käytä). Vanhempanikin nauravat kun syön tätä.

Juu tämä on hyvää! Itse laitan maitoa ja vähän sokeria. Luulis kyllä, että talkkuna istuisi tähän nousevaan lähiruokatrendiin.

Vierailija
435/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkapihvit ja perunamuusi sekä punajuuret ja raejuusto.

Vierailija
436/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viili marjojen ja talkkunan kanssa.

Vierailija
437/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teme kirjoitti:

Ja luetun ymmärtäminen sitäkin enemmän. Ei se että jotain ruokaa myydään mikroversiona tarkoita etteikö se voisi olla vanhanaikainen, vähemmän suosittu tai poissa muodista! 🥰

Vierailija
438/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunavelli suolasienisalaatin kanssa ja ehta hapanleipä.

Vierailija
439/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalostajan säilykelihapullat kastikkeessa eli ns. jumalten ruoka!

Vierailija
440/691 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviilistä tehty salaatinkastike. Siihen sekoitetaan sinappia (ei mitään dijon vaan ihan Turun sinappia), sokeria, suolaa, vähän valkopippuria, hieman etikkaa, ja saksitaan mausteyrttejä. Sopii parhaiten ihan vihersalaatille, tai sitten salaatille, jossa on puolet herneitä (pakasteherneitä tietenkin), kolmasosa savukalaa ja kuudesosa purjoa.

Paksu pullavapohjainen neliskanttiselle uupipellille tehty pizza. Täytteenä jauhelihaa, tomaatteja ja venyvää juustoa. Jos oikein hurjia ollaan, niin maustetaan valkosipulilla. Toinen täytevaihtoehto on tonnikala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän