Kysyttekö miehen mielipidettä jos värjäätte hiukset tai aloitatte laihdutuksen?
Päätättekö itse vai keskusteletteko ensin myös miehen kanssa asioista?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä ei kuulu lupaa kysyä. Jo meidän esiäidit määräsi piikoja ja renkejä ja kantoivat aitan avaimia vyötäröllään.
Missä kohtaa aloituksessa mainitaan sana lupa? Ei missään. Lupa ja mielipide ovat kaksi eri asiaa. Ap
No mitä jos se mies sanoo ei. Ja nainen haluaa tehdä itselleen jotain. Riitahan siitä tulee.
E.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä lähes 25 vuotta ja esimerkiksi hiusteni väri on sellainen asia, josta en kysele keneltäkään. Värjäytän niin kuin parhaimmaksi katson ja se on hyvä. Sama on hiusten leikkaamisen tai kasvattamisen kanssa, teen mitä haluan, ihan itsehän ne huvit maksankin ja rahat eivät ole perheeltä pois.
Joistakin laihdutuksista en myöskään juttele, vaan päätän ihan itse mitä ja minkä verran naamaani työnnän ruokaa ja herkkuja. Mies kyllä lähtee tasan varmasti mukaan heti jos kyselen häntä kaveriksi vaikka fillaroimaan.
Keskustelemme paljon kaikesta mahdollisesta, mutta joistakin yhdentekevistä asioista en höpöttele todellakaan eikä mies sellaisia jaksaisi edes kuunnella. En viitsisi käyttää yhteistä aikaamme turhuuksien kalkattamiseen, vaan meillä on paljon mielenkiintoisempiakin puheenaiheita kuin minä, minun hiukseni, minun naamani, minun kroppani, minun vaatteeni tms.
Vierailija kirjoitti:
"Saanko värjätä hiukset?"
"Et."
"Ok, en värjää."
Lukutaito olis ihan kiva asia kuitenkin.
Meidän mummot jopa määräsi venäläisiä sotavankeja.
Vietän paljon aikaa mieheni kanssa, joten tulee puhuttua kaikesta. Varmasti puhuisin hiusten värjäämisestä (edellisestä värjäyksestä on varmaan 20 vuotta) ja laihduksesta hänen kanssaan. Laihdutuksesta olisi hyvä puhua jo senkin vuoksi, että meillä mies laittaa yleensä ruuan arkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä ei kuulu lupaa kysyä. Jo meidän esiäidit määräsi piikoja ja renkejä ja kantoivat aitan avaimia vyötäröllään.
Missä kohtaa aloituksessa mainitaan sana lupa? Ei missään. Lupa ja mielipide ovat kaksi eri asiaa. Ap
Palstamammat on yleensä niin toksisia varsinkin näin juhlapäivänä, että he mies vihassaan kääntävät sanat heitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
E.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä lähes 25 vuotta ja esimerkiksi hiusteni väri on sellainen asia, josta en kysele keneltäkään. Värjäytän niin kuin parhaimmaksi katson ja se on hyvä. Sama on hiusten leikkaamisen tai kasvattamisen kanssa, teen mitä haluan, ihan itsehän ne huvit maksankin ja rahat eivät ole perheeltä pois.
Joistakin laihdutuksista en myöskään juttele, vaan päätän ihan itse mitä ja minkä verran naamaani työnnän ruokaa ja herkkuja. Mies kyllä lähtee tasan varmasti mukaan heti jos kyselen häntä kaveriksi vaikka fillaroimaan.
Keskustelemme paljon kaikesta mahdollisesta, mutta joistakin yhdentekevistä asioista en höpöttele todellakaan eikä mies sellaisia jaksaisi edes kuunnella. En viitsisi käyttää yhteistä aikaamme turhuuksien kalkattamiseen, vaan meillä on paljon mielenkiintoisempiakin puheenaiheita kuin minä, minun hiukseni, minun naamani, minun kroppani, minun vaatteeni tms.
No mutta sinähän kuulostat todella leppoisalta kaverilta.
Suomityttöjen tarkoitus ei ole miellyttää miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos se mies sanoo ei. Ja nainen haluaa tehdä itselleen jotain. Riitahan siitä tulee.
"Mitä mieltä olet, jos otan parit raidat tukkaan?"
"Ei"
"Mitä ei? Eihän tuo nyt ole mikään mielipide."
"Ei"
"Ainii, sullahan oli se asperger"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Et."
"Ok, en värjää."Lukutaito olis ihan kiva asia kuitenkin.
No miten eroaa siitä jos kysyy mielipidettä ja miehen vastaus on ei? Vai pitääkö miehen aina olla samaa mieltä kaikesta? Miksi sitten edes kysyä mielipidettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä mieltä olet, jos otan parit raidat tukkaan?"
"Ei"
"Mitä ei? Eihän tuo nyt ole mikään mielipide."
"Ei"
"Ainii, sullahan oli se asperger"
"Olisiko hyvä idea, jos otan parit raidat tukkaan?"
"Ei."
Voit myös vaihtaa tuon "Älä ota." vastaukseenkin halutessasi, lopputulos sama.
Hiusten värjäyksistä ja leikkauksista en yleensä kysele mielipiteitä keltään etukäteen. Miestäni tuskin edes kiinnostaisi sellaiset asiat niin paljon, että hän viitsisi erityisiä mielipiteitä minun hiuksistostani muodostaa. Laihduttamisesta todennäköisesti keskustelisin etukäteen, koska sellainen olisi pidempiaikainen prosessi, joka todennäköisesti vaikuttaisi miehenkin arkeen ainakin jonkin verran, koska hän tekee meillä yli 90% ruuat.
Jos värjäsin radikaalisti erilaiseksi, niin ilmottaisin etukäteen, ettei yhtäkkiä järkyty. Kai se mielipidekin voisi samalla tulla esiin, jos sellainen olisi. Tai voisin kysyäkin jos ei sano mitään, mutta tuskin vaikuttaisi päätökseen.
Laihduttamisesta en kysyisi mielipidettä, mutta tulisi se aie kerrottua siinä samalla kun muistakin asioista jutellaan normaalisti.
Tuollaisen miehen tukan saattaisin vetää partakoneella.
En nyt kuitenkaan sitä tekisi, mutta mielessä kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Et."
"Ok, en värjää."Lukutaito olis ihan kiva asia kuitenkin.
No miten eroaa siitä jos kysyy mielipidettä ja miehen vastaus on ei? Vai pitääkö miehen aina olla samaa mieltä kaikesta? Miksi sitten edes kysyä mielipidettä?
Tossa on edellä esimerkki. Jos kommunikointi olis tota luokkaa, niin jostain ongelmasta olis kyllä kyse.
Siis jotkut muka ihan oikeasti kysyvät miehen mielipidettä?
Mun mies ei edes huomaa meikkaamista. Se ei luultavasti edes tajuaisi mun hiusten värin muutosta tai pituuden vaihtelua.
Ehkä mies vaan on äänestänyt Päivi Räsästä vaaleissa?
Kyllä kysyisin, jos harkitsisin hiusteni värjäämistä/leikkaamista. Laihdutus? Ei, en aio, bmi 22 ja tykkään muodokkaan hoikasta kropastani.
"Ajattelin värjätä hiukset."
"Älä värjää."
"Ok, en värjää."