Mies väitti olevansa urheilullinen ja käytiin sitten lenkillä ja totuus paljastui
Olen ollut jutuissa erään mukavan miehen kanssa ja ollaan juteltu paljon urheiluasioista koska harrastan itse paljon liikuntaa ja mies on antanut ymmärtää itsekin olevansa urheilullinen. Noh, sovittiin sitten lenkkitreffit ja eihän tämä mies meinannut jaksaa edes juosta lyhyitäkään pätkiä ja hikoili hulluna, lisäksi juoksutyyli oli aivan kaamea! Sellainen etukeno harppailu ja kädet heiluivat sivussa kuin gorillalla. Tuli väkisin mieleen että jos kehonhallinta on noin surkeaa jo juostessa niin miten muuten. Harmittaa että tuli sellainen olo että mainosti urheilullisuuttaan vaan tehdäkseen vaikutuksen, mutta eikö tajunnut että kiinnihän tuosta jää. Ei tehnyt kyllä vaikutusta hyvässä mielessä. Ei tarvi olla mikään maratoonari mutta kyllä jutuissa on ollut hiukan liioittelua.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaikea ymmärtää, miksi deittisivuston profiilissa tai tapailun alkuvaiheessa jotkut päätyvät valehtelemaan mielenkiinnonkohteistaan tehdäkseen vaikutuksen. Eihän suhteella, joka perustuu valheeseen, ole mahdollisuutta muodostua onnelliseksi.
Minulla on samanlaisia kokemuksia kuin ap:llä, mutta ei juoksusta vaan tanssista. Tanssi on minulle tärkeä harrastus, jopa elämäntapa, ja tuon selvästi esille deittaillessa, että toivon löytäväni miehen, joka jakaisi tämän harrastuksen kanssani. Poikkeuksetta miehet sanovat olevansa todella innokkaita lähtemään kanssani tanssikursseille ja -tapahtumiin, ja alussa näin tapahtuukin. Heti, kun suhde on vakiintunut, käy ilmi, että ei sitä mielenkiintoa oikeasti ollutkaan. Keksitään tekosyitä, miksi kursseilla ei enää voikaan käydä eikä lähteä mukaan tapahtumiin. Tämä on toistunut kolmessa peräkkäisessä suhteessa ja on aina yhtä turhauttavaa.
Jos joku mies kertoo olevansa kiinnostunut vaikka erämaavaelluksista ja etsivänsä retkikumppania, en minä lähde sellaista esittämään. Totuus paljastuu kuitenkin ennemmin tai myöhemmin, ja mitä kauemmin siihen menee, sitä isompi pettymys se on.
Moni haluaa kokeilla toisen harrastusta miellyttääkseen kumppania. Suhteen edetessä jos se ei tuntunutkaan mukavalta niin jäähän se sitten pois. Sinuna etsisin kumppanin joka harrastaa tanssia niin ei tule pettymyksiä. Itseäni joskus ihmetyttää tällaiset: deittaillessa toinen sanoo harrastavansa vuorikiipeilyä ja toinen ei, sovitaan että mennään yhdessä joku kerta. Mennäänkin ja deitti tajuaa kärsivänsä vertigosta tai ei vain kiinnosta. Vuorikiipeilijä pettyy. Pettyy mihin? Ehkä odotukset ovat liian korkealla kun olettaa että toinen innostuu automaattisesti hänen intohimostaan. Vinkkinä sullekin että ihmiset tykkää harrastaa niitä juttuja joita tekevät elämässään sillä hetkellä. Kumppanin vuoksi ei kannata itseään rääkätä tehden jotain mitä ei halua. Rehellinen täytyy toki olla aina toiselle.
Toki etsin ensisijaisesti kumppania, jolla jo ennestään olisi sama harrastus. Tanssiharrastajamiehiä on kuitenkin vähänlaisesti. Ymmärrän myös hyvin, että jotain asiaa saattaa haluta kokeilla, ja sitten kuitenkin huomaa, että se ei ollutkaan oma juttu. Voihan toisaalta käydä niinkin, että innostuu jostain, josta ei etukäteen osannut kuvitella pitävänsä. Tanssiminen on kuitenkin minusta asia, johon kaikille muodostuu jonkinlainen suhde jo aika nuorena ihan itsestään. Juhlissa ja vaikka baareissakin ihmiset jakautuvat niihin, jotka nauttivat tanssimisesta, ja niihin, jotka eivät. Kyllä aikuinen ihminen yleensä tietää, pitääkö tanssimisesta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sen penkkitulos oli? Juoksulla nyt ei ole mitään tekemistä urheilullisuuden kanssa. Penkki ja kyykky ratkaisevat...
Buhaha. Salijormailu on kaukana urheilusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kiinnostava seuralaiskandidaatti kertoo käyvänsä lenkillä, kannattaa ehdottomasti vaatia tarkennusta. Tosi usein on selvinnyt, onneksi ajoissa, että lenkki tarkoittaa monille 30 minuutin kävelyä tai koiran ulkoilutuslenkkiä.
Niin, lenkiksihän ei käy kuin 15km maratonjuoksu 🙄
Itse en vaan osaa juosta. Keuhkoihin sattuu, lisäksi polvivamma aiheuttaa edelleen kipuja tärähdyksistä.
Kävelen paljon, kuulokkeet korviin ja hyvä äänikirja. Lenkit lyhyimmillään n. 5km, pisimmillään +10km.
Mutta tätähän ei lenkiksi lasketa, vaan pikku sunnuntaikävelyksi...
Kerran yks kaveri meni treffeille sporttisen naisen kanssa, niin deitti ei ollut päästä autostaan ulos... 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sen penkkitulos oli? Juoksulla nyt ei ole mitään tekemistä urheilullisuuden kanssa. Penkki ja kyykky ratkaisevat...
Trololoo. Punttijuntit erikseen. Paljonko mave?
Joo kyllä jotkut juoksujutut ovat miehellä täysin yhdentekeviä, kun aika harva heteromies mitään tuollaista harrastaa. Itse varmistaisin ensin että penkkitulos olisi mielellään se 1.5 kertaa oma paino ainakin. Tuohan sen loppu peleissä kertoo että onko urheilullinen vai ei.
Minun mies on kilpaillut voimanostossa SM-tasolla mitalisijoille, ja juoksee Cooperissa 2900 metriä. Olen hieman eri mieltä, etteikö heteromiestenkin kannata hieman juosta. Tuolla se käy HIIT-treeniä tekemässä, kun ei salille pääse nyt.
Ei punttikansalla ole kestävyyttä ja niin poispäin.. Urheilullinen voi olla eri lajissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä jotkut juoksujutut ovat miehellä täysin yhdentekeviä, kun aika harva heteromies mitään tuollaista harrastaa. Itse varmistaisin ensin että penkkitulos olisi mielellään se 1.5 kertaa oma paino ainakin. Tuohan sen loppu peleissä kertoo että onko urheilullinen vai ei.
Minun mies on kilpaillut voimanostossa SM-tasolla mitalisijoille, ja juoksee Cooperissa 2900 metriä. Olen hieman eri mieltä, etteikö heteromiestenkin kannata hieman juosta. Tuolla se käy HIIT-treeniä tekemässä, kun ei salille pääse nyt.
Kukaan joka on vähänkään juossut ei juokse noin vähää cooperissa, ellei nyt ole joku 120 kiloinen.
Kyllähän nuo juoksijat usein uhoaa urheilullisuuttaan, mutta sitten kun laitetaan 2x oma paino romut niskaan, niin eipä siinä sitten muuta kuin täristään kuin haavan lehti.
Ei nuo kukkakepit oikeasti jaksa edes ahteriaan penkistä nostaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta toi on aika kehno Cooper-tulos. Minä sohvaperuna jolla ei ole peruskuntoa saan kylmiltään 2400.
Vierailija kirjoitti:
Kerran yks kaveri meni treffeille sporttisen naisen kanssa, niin deitti ei ollut päästä autostaan ulos... 😄
"Niin deitti ei ollut päästä autostaan ulos... *naurua*"
Ja tämä tarkoittaa mitä?
Miksi ei voi kirjoittaa tarinaa niin, että siitä selviää jutun juoni? Jäi epäselväksi miksi deitti ei päässyt autosta ulos.
Urheilullisuus ei taina tarkoita hyvää juoksukuntoa.
Kun harrastin voimistelua, lihaskuntoni ja notkeuteni oli hyvät, mutta juoksukuntoni ei välttämättä. Salilla käyvän aerobinen kunto ei pakosti ole kovin hyvä.
Harrastan itse ratsastusta. Mun ex valehteli alussa, että on paljonkin ratsastanut siskonsa hevosella ja laukannutkin. No lähdettiin sitten pienelle maastolenkille metsään. Lainasin hänelle tosi kiltin hevosen. Käyntiä mentiin peräkkäin vähän matkaa ja sitten piti palata takaisin talliin, koska pelkäsi putoavansa.
Totuus oli, että oli kerran ratsastanut siskon hevosella ja pudonnut. Ihmettelin miksi pitää valehdella. Valehteli sitten kyllä kaikessa muussakin, selvisi vuosien aikana...
Eli valehtelijoita ei jatkoon, sen annan neuvoksi.
Tämähän ketjun aloitus on Porvoosta, mutta sinällään mielenkiintoinen aihe. Miksi ihmiset valehtelevat deitti ilmoituksessa ja urheilullisuudesta? No koska sporttisia on positiivinen asia ja itseäni ainakin viehättävät sporttisen miehet. Mutta asia on erikseen se, että kannattaako tapaamista jatkaa henkilön kanssa, joka ilmenee ensi tapaamisella
Ei- koska jos valehtelee yhdestä asiasta, valehtelee toisestakin ja mistä kaikesta muusta.
Vierailija kirjoitti:
On vaikea ymmärtää, miksi deittisivuston profiilissa tai tapailun alkuvaiheessa jotkut päätyvät valehtelemaan mielenkiinnonkohteistaan tehdäkseen vaikutuksen. Eihän suhteella, joka perustuu valheeseen, ole mahdollisuutta muodostua onnelliseksi.
Minulla on samanlaisia kokemuksia kuin ap:llä, mutta ei juoksusta vaan tanssista. Tanssi on minulle tärkeä harrastus, jopa elämäntapa, ja tuon selvästi esille deittaillessa, että toivon löytäväni miehen, joka jakaisi tämän harrastuksen kanssani. Poikkeuksetta miehet sanovat olevansa todella innokkaita lähtemään kanssani tanssikursseille ja -tapahtumiin, ja alussa näin tapahtuukin. Heti, kun suhde on vakiintunut, käy ilmi, että ei sitä mielenkiintoa oikeasti ollutkaan. Keksitään tekosyitä, miksi kursseilla ei enää voikaan käydä eikä lähteä mukaan tapahtumiin. Tämä on toistunut kolmessa peräkkäisessä suhteessa ja on aina yhtä turhauttavaa.
Jos joku mies kertoo olevansa kiinnostunut vaikka erämaavaelluksista ja etsivänsä retkikumppania, en minä lähde sellaista esittämään. Totuus paljastuu kuitenkin ennemmin tai myöhemmin, ja mitä kauemmin siihen menee, sitä isompi pettymys se on.
On sitä minullakin ollut kiinnostuksia aloittaa jos jonkinlaisia harrastuksia, mutta aikani kokeiltuani tullut siihen lopputulemaan, ettei ollutkaan minun juttuni.
Ei ne miehet välttämättä ole valehdelleet. Saattaa olla, että ovat jopa kiinnostuneet sinusta juuri harrastuksesi vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kiinnostava seuralaiskandidaatti kertoo käyvänsä lenkillä, kannattaa ehdottomasti vaatia tarkennusta. Tosi usein on selvinnyt, onneksi ajoissa, että lenkki tarkoittaa monille 30 minuutin kävelyä tai koiran ulkoilutuslenkkiä.
Minä olen aina luullut koiran ulkoilutuksen ja 30 minuutin kävelyidenkin olevan lenkkejä! 😳 20 vuotta olen kertonut harrastavani lenkkeilyä, vaikka en juokse.
M34v kirjoitti:
Itse miehenä tykkään liikkua ja sovin yleensä ekoille treffeille porrastreenit.
Välillä on jääneet treffit aika lyhyeksi kun naisen kunto loppuu kesken mutta mun mielestä on silti positiivista että halusi tulla kokeilemaan.
Ei ole pakko olla himourheilija mutta pakko on olla jonkinlainen motivaatio liikuntaan.
Ei parisuhteesta mitään tulisi jos toinen ei ikinä haluaisi liikkua yhdessä tai jutella liikunnasta. Ehkä joku päivä löydän vielä oman sporttimimmin.
En ymmärrä miksi tätä on alapeukutettu. Eikö ole luonnollista, että liikunnallinen etsii liikunnallista. Ja kommentoijalla hyvä suhtautuminen myös kokeilemaan tulleisiin.
-ohis
Mä itse harrastin yli 20 vuotta putkeen aerobista liikuntaa (jalkapallo, lenkkeily) ja sitten ihan yhtäkkiä meni jostain syystä kunto ja lenkit jäi. Siis puolet matkasta oli kävelyä ja tuli räittyä pitkin tienposkia. Sen jälkeen tuli kivut joka puolelle kroppaa joka johtuu ehkä kenkien aiheuttamasta asentovirheestä. Mietin, että ehkä takana on joku infektio, mutta toisaalta on terveempää harrastaa monipuolisemmin liikuntaa muutenkin. Sinänsä mies ei välttämättä valehdellut, halusipa tehdä lähinnä vaikutuksen tai yliarvioi kuntonsa.
Vierailija kirjoitti:
M34v kirjoitti:
Itse miehenä tykkään liikkua ja sovin yleensä ekoille treffeille porrastreenit.
Välillä on jääneet treffit aika lyhyeksi kun naisen kunto loppuu kesken mutta mun mielestä on silti positiivista että halusi tulla kokeilemaan.
Ei ole pakko olla himourheilija mutta pakko on olla jonkinlainen motivaatio liikuntaan.
Ei parisuhteesta mitään tulisi jos toinen ei ikinä haluaisi liikkua yhdessä tai jutella liikunnasta. Ehkä joku päivä löydän vielä oman sporttimimmin.En ymmärrä miksi tätä on alapeukutettu. Eikö ole luonnollista, että liikunnallinen etsii liikunnallista. Ja kommentoijalla hyvä suhtautuminen myös kokeilemaan tulleisiin.
-ohis
No ei välttämättä jos tykkää mennä yksin omaa tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa deittisivustotreffailu ahdistavalta. Valehtelu ei ole ok, mutta aika paljon asetetaan vaatimuksia kumppanille. Onneksi löysin oman miehen muuta kautta. Kelpasin ihan vain itsenäni enkä joillain profiilin meriiteillä. Tuohan kuulostaa enemmän työnhaulta kuin deittailulta.
Tuo urheilullisuus ei ollut minulla vaatimus. Mutta profiilissani kerroin harrastavani paljon liikuntaa ja kirjoittelun muutaman miehen kanssa, jotka myös kertoivat liikuntaharrastuksistaan. Todellisuudessa olivat ehkä joskus 20 vuotta sitten harrastaneet. Olen myös huomannut, että kroppani kelpaa kyllä, mutta moni mies ei siedä sitä, että käytän liikuntaan paljon aikaa.
No eipä ole ainoa asia, missä huijataan heti kättelyssä. Miesten voin kertoa huijanneen ikänsä, pituutensa, painonsa, koulutuksensa, työllistymisensä ja unohtuupa tupakoinnistakin kertoa. Saattaa myös huonomuistisimmilta unohtua sekin sivuseikka, että on naimisissa... 😅