Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko asunto-osakkeen myyjä perua sovitun kaupan, jota ei ole vielä tehty?

Vierailija
09.05.2020 |

Kaupasta on sovittu VAIN suullisesti, siis ilman mitään ehtoja. Yksityishenkilöiden välinen kauppa ilman palkattua välittäjää kyseessä. Asunnossa ilmeni mahdollinen kosteusvaurio, enkä myyjänä enää haluakaan myydä.

Kommentit (265)

Vierailija
201/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa tämä sama keissi toisenlaisella lähestysmistavalla nyt sitten.

Niin, koska jos saa ilmaisen kylppärin, en mielelläni anna sitä muille

Ap

Miten niin saat ilmaisen kylppärin?

Jos taloyhtiössä kosteusvaurio, se korjataan ja menee osakkaiden omistajien maksettavaksi ja kylpyhuone jää siihen kuntoon, mitä se oli ennen kosteusvaurion korjausta tai jos se rempataan, osakkeen omistaja maksaa sen itse tai taloyhtiö laskuttaa sen.

Ilmaisia lounaita ei ole.

Menee osakkaiden maksettavaksi, nii-in. Eli jos vastike ei nouse, en mä maksa siitä mitään. Tai jos vastike nousee niin maksan silti murto-osan kyseisestä kylppäristä, koska KAIKKI muutkin maksavat siitä. Jos vastike nousee vaikka 0,2 e/m2 niin maksan uudesta kylppäristä 153,60e vuodessa :)

Ap

Se sun "ilmainen" uusi kylppärisi on tasan samanlainen kuin ennen rakenteiden korjausta, esim. kaikki vanhat kalusteet ja mahdollisesti myös seinäpinnat jätetään entisiksi. Uuden muovimaton saatat saada lattiaan, mutta jos haluat uudet kylppärikalusteet ja seiniin ja lattioihin uudet kaakelit, niin maksat ne itse.

Ei se ole, koska jos taloyhtiö joutuu korjaamaan kylppäriä, niin eivät he voi korjata sitä vain osittain. Vaan se pitää korjata kokonaan. Tai en tiedä, jos kosteutta olisi vain lattiassa, että voivatko korjata vain lattian hajottamatta seinälaattoja.

Ap

Taloyhtiö on velvollinen korjaamaan rakenteet ja vesieristeen. Eli käytännössä kaikki menee uusiksi. Maksat itse pinnat ja kalusteet esieristeestä sisään päin. Järkevintä olisi tietysti yhtiössä tehdä lvi-saneeraus, kun talo on noinkin vanha. Silloin hintaa kertyy osakkaalle kymmeniä tonneja. Kuten joku jo totesi, ilmaisia lounaita ei ole. Kaupan voitte perua kun molemmat osapuolet ovat siihen kerran halukkaita.

Mutta eihän pintoja voi velvoittaa osakasta maksamaan, jos yhtiö repii ne pois. Heidän pitää asentaa ne takaisin paikoilleen ja jos (kun) se ei ole mahdollista, niin YHTIÖ maksaa poisottamansa pintamateriaalit. Ja pytty, altaat, suihkut, jos ne menivät rikki poisotossa. Ei osakas.

Ap

Voi herrantähden että tää ap on typerä.

Kai tää on trolli.

Itse olet typerä, kyllä se näin on. Että jos yhtiö rikkoo osakkaan vastuulla olevat kaakelit, niin yhtiö laittaa siihen takaisin ehjät kaakelit. Ei osakas.

Ap

Ei ole.

Vierailija
202/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi ostaja soitti minulle ennen kuun vaihdetta ja alkoi vaatia asunnon KAIKKIA avaimia itselleen sillä perusteella, että maksavat toukokuun vastikkeen. Siis mitä helv.... onneksi heillä oli se kaupantekijätuttu kiinteistövälittäjä, soitin hänelle ja hän soitti ostajalle, ja sai tämän perumaan ”vaatimuksensa”. Mutta ikävällä ja kireällä tavalla se rouva siinäkin kommunikoi. Oikein sanoi, että kyllä me vaadimme sen siitä, että maksamme vastikkeen. Vttu jonkun hikisen kuussataa.... ja siis kun heillä oli jo asuntoon kaks avainta käytössään, niin tuokin oli vain erittäin töykeää käytöstä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos taloyhtiössä kosteusvaurio, se korjataan ja menee osakkaiden omistajien maksettavaksi ja kylpyhuone jää siihen kuntoon, mitä se oli ennen kosteusvaurion korjausta tai jos se rempataan, osakkeen omistaja maksaa sen itse tai taloyhtiö laskuttaa sen.

Menee osakkaiden maksettavaksi, nii-in. Eli jos vastike ei nouse, en mä maksa siitä mitään. Tai jos vastike nousee niin maksan silti murto-osan kyseisestä kylppäristä, koska KAIKKI muutkin maksavat siitä. Jos vastike nousee vaikka 0,2 e/m2 niin maksan uudesta kylppäristä 153,60e vuodessa :)

Ap

Se sun "ilmainen" uusi kylppärisi on tasan samanlainen kuin ennen rakenteiden korjausta, esim. kaikki vanhat kalusteet ja mahdollisesti myös seinäpinnat jätetään entisiksi. Uuden muovimaton saatat saada lattiaan, mutta jos haluat uudet kylppärikalusteet ja seiniin ja lattioihin uudet kaakelit, niin maksat ne itse.

Ei se ole, koska jos taloyhtiö joutuu korjaamaan kylppäriä, niin eivät he voi korjata sitä vain osittain. Vaan se pitää korjata kokonaan. Tai en tiedä, jos kosteutta olisi vain lattiassa, että voivatko korjata vain lattian hajottamatta seinälaattoja.

Ap

Taloyhtiö on velvollinen korjaamaan rakenteet ja vesieristeen. Eli käytännössä kaikki menee uusiksi. Maksat itse pinnat ja kalusteet esieristeestä sisään päin. Järkevintä olisi tietysti yhtiössä tehdä lvi-saneeraus, kun talo on noinkin vanha. Silloin hintaa kertyy osakkaalle kymmeniä tonneja. Kuten joku jo totesi, ilmaisia lounaita ei ole. Kaupan voitte perua kun molemmat osapuolet ovat siihen kerran halukkaita.

Mutta eihän pintoja voi velvoittaa osakasta maksamaan, jos yhtiö repii ne pois. Heidän pitää asentaa ne takaisin paikoilleen ja jos (kun) se ei ole mahdollista, niin YHTIÖ maksaa poisottamansa pintamateriaalit. Ja pytty, altaat, suihkut, jos ne menivät rikki poisotossa. Ei osakas.

Ap

Kai tää on trolli.

Itse olet typerä, kyllä se näin on. Että jos yhtiö rikkoo osakkaan vastuulla olevat kaakelit, niin yhtiö laittaa siihen takaisin ehjät kaakelit. Ei osakas.

Ap

Ei ole.

ONHAN. Vai saanko mä tulla rikkomaan sun omaisuuttas, niin etten korvaa sitä? Koska olin laiminlyönyt sun omaisuutesi takana olleen tavaran hoidon ja korjatakseni sen mun piti rikkoa sun omaisuuttasi? Nih, mietihän kaksi kertaa.

Ap

Vierailija
204/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että olet tehnyt sitovan esisopimuksen asunto-osakkeiden kaupasta. Maailma olisikin mukava paikka, jos sopimuksia voisi purkaa sen vuoksi, että vastapuoli on ilkeä. Teetä nyt jumankavita se kylppäriremppa vähän vikkelään ja lopeta asian vellominen.

Vierailija
205/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että olet tehnyt sitovan esisopimuksen asunto-osakkeiden kaupasta. Maailma olisikin mukava paikka, jos sopimuksia voisi purkaa sen vuoksi, että vastapuoli on ilkeä. Teetä nyt jumankavita se kylppäriremppa vähän vikkelään ja lopeta asian vellominen.

Voihan kaupan perua vaikka ostaja olisi mukavakin. Mitä ihmettä sä siellä oikein vihoittelet. Lähinnä aloitukseen kaipasin näkemyksiä siitä, millä ehdoilla voi perua.

Ap

Vierailija
206/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se remppa tulee taloyhtiön piikkiin, niin miksi sun pitää alkaa sitä tekee. Eihän se noille ostajille sen enempää ne remppakustannukset sallituilla materiaaleilla lankea. Ja saavat valita haluamansa materiaalit, ei tarvii ottaa sun valitsemia. Mikä on ongelma? Selvitätte vaan tuon asian valmiiksi taloyhtiön kanssa, mikä on kenenkin vastuu. Eihän ole taloyhtiönkään edun mukaista pitkittää kosteusvaurion korjaamista. Mitä enemmän kosteutta, sitä kalliimmaksi kuivauskustannukset tulee - ja se kuivaaminen on kallista. Kuivaukseen kulunut sähkökin menee taloyhtiön piikkiin, kun vaan muistaa lukea mittakin alussa ja lopussa.

Etkö tajua mikä on ongelma? Ehkäpä se, että asunto pitää täysremontoida. Mikä on kallein osuus? No kylppäri. Jos sen siitä saakin ilmaiseksi, asunnon ARVO muuttuu. Miksi antaisin sen arvonnousun lahjana ostajalle? En anna. Muutenkin jo koronan takia myin alimpaan mahdolliseen hintaan.

Ap

No nyt selvisi, että se ongelma oletkin sinä eikä se ostaja. Eli sä haluat sovittua enemmän rahaa. Aiemmin tai toisessa ketjussa annoit ymmärtää, että ostaja vaatii sinua maksamaan rempan. Luuletko oikeesti, että remppa nostaa hintaa niin paljon, että sä saat isonkin hyödyn, kun vähennät remppakulujen lisäksi vastikkeet ja sähkökulut. Ja saatko edes myytyä nopeaan kalliimmalla hinnalla.

Vierailija
207/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se remppa tulee taloyhtiön piikkiin, niin miksi sun pitää alkaa sitä tekee. Eihän se noille ostajille sen enempää ne remppakustannukset sallituilla materiaaleilla lankea. Ja saavat valita haluamansa materiaalit, ei tarvii ottaa sun valitsemia. Mikä on ongelma? Selvitätte vaan tuon asian valmiiksi taloyhtiön kanssa, mikä on kenenkin vastuu. Eihän ole taloyhtiönkään edun mukaista pitkittää kosteusvaurion korjaamista. Mitä enemmän kosteutta, sitä kalliimmaksi kuivauskustannukset tulee - ja se kuivaaminen on kallista. Kuivaukseen kulunut sähkökin menee taloyhtiön piikkiin, kun vaan muistaa lukea mittakin alussa ja lopussa.

Etkö tajua mikä on ongelma? Ehkäpä se, että asunto pitää täysremontoida. Mikä on kallein osuus? No kylppäri. Jos sen siitä saakin ilmaiseksi, asunnon ARVO muuttuu. Miksi antaisin sen arvonnousun lahjana ostajalle? En anna. Muutenkin jo koronan takia myin alimpaan mahdolliseen hintaan.

Ap

No nyt selvisi, että se ongelma oletkin sinä eikä se ostaja. Eli sä haluat sovittua enemmän rahaa. Aiemmin tai toisessa ketjussa annoit ymmärtää, että ostaja vaatii sinua maksamaan rempan. Luuletko oikeesti, että remppa nostaa hintaa niin paljon, että sä saat isonkin hyödyn, kun vähennät remppakulujen lisäksi vastikkeet ja sähkökulut. Ja saatko edes myytyä nopeaan kalliimmalla hinnalla.

No ostajahan halusi lähteä siitä, että MINÄ maksaisin mahdollisen kosteusvaurion viulut. Kuvitteleeko saavansa sillä asenteella mitään ostettua? Se asenne, että TOIVOTTAVASTI SINUN EI TARVITSE maksaa, vaan yhti maksaisi, olisi asenne, jonka omaavan kanssa tekisin mieluummin kauppaa. Ja siis asunnon kanssa on se tilanne, että voisin sen pistää vuokrallekin, ei ole pakko myydä. En edes laittanut sitä koskaan myyntiin. Niin että ostaja saisi puhua kauniisti, jos haluaa kauppoja.

Ongelma on se, että en tiedä vielä, mitä asunnosta löytyy ja mitä sen löydöksen kanssa, jos jotain löytyy, tarvitsee tehdä. Niin ostaja käyttäytyy kuin omistaisi asunnon jo. Se on virhe, sen omistan minä. Ja jos asunnon myisi täysin remontoituna, ei siinä ainakaan häviölle joutuisi.

Ap

Vierailija
208/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja siis tietenkin minulla on oikeus haluta sovittua enemmän rahaa. Tuleehan asuntokin maksamaan ostajalle arvioitua vähemmän. Ei se minun syyni ole, että asia havaittiin minun vielä omistaessa asunnon. Ja kuten sanoin, kiva ja hyvämielinen asenne ostajalta olisi pelastanut paljon hänen kannaltaan. Miksi antaisin tuollaiselle hapannaamalle mitään hyötyä ilmaiseksi?

Ap

Vierailija
209/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja siis tietenkin minulla on oikeus haluta sovittua enemmän rahaa. Tuleehan asuntokin maksamaan ostajalle arvioitua vähemmän. Ei se minun syyni ole, että asia havaittiin minun vielä omistaessa asunnon. Ja kuten sanoin, kiva ja hyvämielinen asenne ostajalta olisi pelastanut paljon hänen kannaltaan. Miksi antaisin tuollaiselle hapannaamalle mitään hyötyä ilmaiseksi?

Ap

Siksi antaisit että olet itse oikea Miss Sunshine. Toivottavasti ostajat saavat jostain tehtyä asialliset kaupat ja voit pitää arvonnousukkaan kämppäsi. Velkaa sulle tipahtaa kyllä, et voi sitä välttää, mutta voit kiukutella vaikka peilikuvallesi siellä kylppärissä. Isännöitsijää käy hiukan sääliksi kyllä.

Vierailija
210/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu ap sit kertoo paljon sun velkataakka lisääntyi kun sait kylppärirempan tehtyä.

Vierailija
211/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, nyt on juuri sopiva aika kansantaloutta tarkastellen perua jo sovittu kauppa, joka on tehty koronaa edeltävillä hinnoilla. Ap on nero.

Ei ole sovittu koronaa edeltävillä hinnoilla. Koronaa ennen en muuta kuin kuunnellut pilkallisesti puhelimeen hymyillen ostajan kiinnostusta asuntoon.

Ap

Jos olisin ostaja, pistäisin käteni kyynärpäitä myöten ristiin, että pääsen eroon noin sekopäisestä myyjästä. Tuskinpa se asuntosi niin uniikki lumihiutale on, että kannataisi ryhtyä tuollaisen tyypin kanssa kauppoihin.

Vierailija
212/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken lisäksi ostaja soitti minulle ennen kuun vaihdetta ja alkoi vaatia asunnon KAIKKIA avaimia itselleen sillä perusteella, että maksavat toukokuun vastikkeen. Siis mitä helv.... onneksi heillä oli se kaupantekijätuttu kiinteistövälittäjä, soitin hänelle ja hän soitti ostajalle, ja sai tämän perumaan ”vaatimuksensa”. Mutta ikävällä ja kireällä tavalla se rouva siinäkin kommunikoi. Oikein sanoi, että kyllä me vaadimme sen siitä, että maksamme vastikkeen. Vttu jonkun hikisen kuussataa.... ja siis kun heillä oli jo asuntoon kaks avainta käytössään, niin tuokin oli vain erittäin töykeää käytöstä.

Ap

No milloin asunnon hallinta siirtyy? Jos toukokuussa, niin hehän ovat täysin oikeassa.

Vierailija
213/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, lähdepä nyt lenkille ulos raikkaaseen ilmaan.

Tee aistihavaintoja, nauti luonnosta.

Materialismistakin voi parantua.

Ei, vaan olen vihainen siitä, että se kireä **** oli heti laittamassa minua maksaman. Katsotaans, kuka tässä oikein maksaa. Ehkä he, sen nykyisen asuntonsa vastikkeessa! Ja kuka saa.

Ap

Myyjänä olet vastuussa asunnon piilevästä virheestä, et pelkästään kaupantekohetkellä, vaan vielä 2 vuotta eteenpäin.

Vierailija
214/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mokasit

Vierailija
215/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuu ap sit kertoo paljon sun velkataakka lisääntyi kun sait kylppärirempan tehtyä.

Mitä ihmettä täällä horistaan mun veloista? Jos en myy tätä kämppää, myyn vaikkapa osakkeita.

Ap

Vierailija
216/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, lähdepä nyt lenkille ulos raikkaaseen ilmaan.

Tee aistihavaintoja, nauti luonnosta.

Materialismistakin voi parantua.

Ei, vaan olen vihainen siitä, että se kireä **** oli heti laittamassa minua maksaman. Katsotaans, kuka tässä oikein maksaa. Ehkä he, sen nykyisen asuntonsa vastikkeessa! Ja kuka saa.

Ap

Myyjänä olet vastuussa asunnon piilevästä virheestä, et pelkästään kaupantekohetkellä, vaan vielä 2 vuotta eteenpäin.

En ole, vaan taloyhiö. Koko ajan ja aina. Katsos kun kerrostaloissa asukas ei vastaa rakentista.

Ap

Vierailija
217/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No milloin asunnon hallinta siirtyy? Jos toukokuussa, niin hehän ovat täysin oikeassa.

No en kai mä nyt avaimia anna ennen kauppahinnan maksamista, oletko vähän säälittävä.... Mä määrään, koska he haluavat ostaa, ja mun ei ole mikään pakko myydä, jos nenälle hyppivät. Näin se vaan menee, eli oppinne tästä on ainakin se, että kannattaa käyttäytyä myyjää kohtaan.

Ap

Vierailija
218/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

Kai tää on trolli.

Ap

Ei ole.

ONHAN. Vai saanko mä tulla rikkomaan sun omaisuuttas, niin etten korvaa sitä? Koska olin laiminlyönyt sun omaisuutesi takana olleen tavaran hoidon ja korjatakseni sen mun piti rikkoa sun omaisuuttasi? Nih, mietihän kaksi kertaa.

Ap

Yhtiö korjaa rakenteet alkuperäiseen tasoon. Yhtiön ei tarvitse korvata asukkaan lisävarustelua.

Vierailija
219/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No en kai mä nyt avaimia anna ennen kauppahinnan maksamista, oletko vähän säälittävä.... Mä määrään, koska he haluavat ostaa, ja mun ei ole mikään pakko myydä, jos nenälle hyppivät. Näin se vaan menee, eli oppinne tästä on ainakin se, että kannattaa käyttäytyä myyjää kohtaan.

Ap

Mitäs touhua se tuollainen on että avaimia on ostajalla ja myyjällä? Kuman hallussa se asunto on ja koska on sovittu luovutus ja koska on sovittu kauppahinnan maksu?

Vierailija
220/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Siksi antaisit että olet itse oikea Miss Sunshine. Toivottavasti ostajat saavat jostain tehtyä asialliset kaupat ja voit pitää arvonnousukkaan kämppäsi. Velkaa sulle tipahtaa kyllä, et voi sitä välttää, mutta voit kiukutella vaikka peilikuvallesi siellä kylppärissä. Isännöitsijää käy hiukan sääliksi kyllä.

Velkaa tipahtaa? Jos kämpästä tehtäisiin kph, niin sen voisi vuokrata hiukan alennettuun hintaan ilman isoa panostamista remppaan. Ihan viidellä tonnilla laittais muut (seinä)pinnat kuntoon. Laittaisin keittiön sitten kun on ok myydä jotain muuta. Lähinnä että jos eräästä toisesta kämpästä lähtis asukkaat (en oikein viitsi myydä kotia alta) tai saan perinnöstä muuta hynää, joka ei mene pesän maksuihin...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme