AAAAAArgh! Auttakaa minua selittämään miehelle miksi minua loukkaa, että...
Olemme seurustelleet yli kaksi vuotta. Ikäeroa meillä on kymmenen vuotta. Minä olen vanhempi. Olemme kihloissa ja menossa naimisiin, mutta en ole vielä saanut sormustani, vaikka olen sitä pyytänyt monta kertaa. Asumme erillämme ja meillä on omat rahat.
Tuleva anoppini vihaa minua ja on tehnyt sen niin selväksi, että olen tehnyt rikosilmoituksen kotirauhan rikkomisesta. Hän lähettää öisin viestejä, joissa huorittelee ja käskee painua... Mies ei ole saanut anopille sanottua, että on kihloissa, koska ei vaan uskalla suututtaa äitiään.
Nyt mieheni on ostamassa yksin anopin lapsuuden kotia, joka on anopin veljen naapurissa ja hyvin lähellä anopin kesämökkiä, johon en tietenkään ole tervetullut ja se on tehty minulle vähintäänkin selväksi.
Mieheni mielestä anopin lapsuudenkodin ostaminen perikunnalta on hänen oma asiansa, minusta taas törkeä veto, että hän ostaa tontin ja talon, minne en halua, enkä uskalla kuollaksenikaan mennä. Anoppi on aivan seko. Saan fyysisiä oireita pelkästä ajatuksesta, että joutuisin edes käymään siellä.
Auttakaa minua selittämään, miksi suutuin ja petyin. Miehen mielestä ongelma on minun, jos en kerran halua mennä sinne edes käymään.
Olen täysin järkyttynyt. Minusta tässä vaiheessa yritetään rakentaa yhteistä tulevaisuutta ja pidetään toisesta huolta. Näin isot päätöksetkin olisi suositeltavaa tehdä yhdessä ja neuvotellen.
Itse olen kasvanut ydinperheessä, jossa kaikki on yhteistä, mies eronneen pirttihirmun ja tossukan perheessä, jossa äiti on tehnyt päätökset ja mies vikissyt, jopa eron jälkeenkin.
Tajuaako kukaan minua? Edes yhtään?
Mitä teen?
Kommentit (116)
Miksi olet itseäsi 10 v nuoremman miehen kanssa, joka on kaiken lisäksi täysi mammanpoika? Etsi joku ikäisesi mies ja jätä lapset rauhaan. Et tuolla puumailulla saavuta mitään.
Mikä ihmeen anoppi se on, jos olette vasta kihloissa?
Toiseksi mies saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa, sormukseton kihlakumppani ei enää nykylaissa ole sanavaltainen tekemisiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tasan, mistä puhut ja siksi sanonkin että eroat nyt heti miehestäsi! Miehellä ei ole rajoja suhteessa äitiinsä, eikä tilanne tule koskaan muuttumaan. Säästyt paljolta kun lähdet. Et tule koskaan olemaan miehellesi tärkein, eikä hän tule pitämään puoliasi.
Ihan samaa mieltä. Jos mies ei saa edes kerrottua äidilleen olevansa kihloissa ja juttelee mamman kanssa illat pitkät, anna sen miehen mennä. Se ei ole aikuinen, eikä se ansaitse sinua.
Usko nyt hyvä ihminen: sinä elät omissa kuvitelmissasi. Mies ei sinusta halua vaimoa, eikä halua sitoutua, eikä ole millään lailla valmis siihen.
Jos menette naimisiin, ongelmasi ei ole vain anoppi vaan lisäksi mies, joka tekee mitä haluaa miettimättä sinua tai teitä perheenä. Sinä vaan joudut tappelemaan loppuavionne (joka jäännee lyhyeksi) anoppisi kanssa, miehesi kanssa, joka ei halua tulla äitinsä ja sinun väliin, ja lisäksi joudut rahallisesti sitomaan itsesi miehen projekteihin sun muihin.
Vierailija kirjoitti:
Toiseksi mies saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa, sormukseton kihlakumppani ei enää nykylaissa ole sanavaltainen tekemisiinsä.
Tietysti mies saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa. Minä kuitenkin haluan sellaisen miehen, joka haluaa yhteisiä juttuja. Olkoot se minun oikeuteni, että luovutan anoppikokelaalle poikansa takaisin. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiseksi mies saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa, sormukseton kihlakumppani ei enää nykylaissa ole sanavaltainen tekemisiinsä.Tietysti mies saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa. Minä kuitenkin haluan sellaisen miehen, joka haluaa yhteisiä juttuja. Olkoot se minun oikeuteni, että luovutan anoppikokelaalle poikansa takaisin. ap
Olet ilmiselvästi tullut johonkin tulokseen. Onko sinulla tietoa, että mikä diagnoosi miehen äidillä on?
Toisaalta sillä ei ole välilä, jos mies ei edes halua niitä yhteisiä juttuja sinun kanssasi.
Diagnoosi.
F60.3 Epävakaa persoonallisuushäiriö
- Tunteiden sääteleminen on vaikeaa; varsinkin negatiivisia tunteita on vaikea hallita, ja se saattaa johtaa hallitsemattomiin raivonpuuskiin tai pohjattomaan alakuloon.
- Impulsiivisuus – hetken mielijohteesta tehdyt asiat, jotka jälkikäteen harmittavat.
- Itsetuhoinen käyttäytyminen – itsensä tahallinen vahingoittaminen tai sillä uhkaaminen.
Tunteiden ja mielialojen säätelyn vaikeus on epävakaan persoonallisuuden ydinpiirre. Keskeistä tunnesäätelyn ongelmissa ovat
Herkkyys tunneärsykkeille
Tunnereaktioiden voimakkuus
Hidas palautuminen perustasolle.
Epävakaasta persoonallisuudesta kärsivien mieliala on reaktiivinen, toisin sanoen mieliala vaihtelee keskimääräistä enemmän. Tunteiden epävakaus ilmenee huomattavina, voimakkaina muutoksina alakuloiseen tai masentuneeseen, ärtyneeseen, ahdistuneeseen, epätoivoiseen tai vihaiseen mielialaan.
Mielialan muutokset toistuvat tiheästi ja ovat voimakkaita, mutta muutosten ei välttämättä tarvitse olla äkillisiä. Vaikka epävakaudessa esiintyy paljon vihaisuutta, on monilla myös omien tunteiden liiallista kontrollointia, ja tunteiden säätely voi vaihdella hetkestä toiseen ylikontrolloinnin ja alikontrolloinnin välillä.
Epävakaasta persoonallisuudesta kärsivillä on usein myös tyhjyyden, päämäärättömyyden, masennuksen, arvottomuuden, haavoittuneisuuden ja häpeän kokemuksia
Täsmää täysin. Lähettää hylkäämisaiheisia viestejä keskellä yötä puhelimiin, soittelee aamuyöstä useita kertoja peräkkäin ja päivällä on ihan kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Täydellistä impulssikontrollin puutetta.
ap
Kiesus mikä tunnevammanen tossu. Jätä se sika. Ansaitset parempaa.
Kuis vanha se mies oikein on? 22?
Saa valita, äiti vai sinä. Muu ei auta. Mun ensimmäinen poikkis valitsi äitinsä. En jäänyt itkemään perään.
Nyt hyvä feministinen tarina, mies -aloitus parhaasta päästä. Melkein jopa uskoo.
Nainen on oikein vaaditut sormusta ja useaan kertaan?
Yleensä vaatimalla saa aika vähän , siis parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiseksi mies saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa, sormukseton kihlakumppani ei enää nykylaissa ole sanavaltainen tekemisiinsä.Tietysti mies saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa. Minä kuitenkin haluan sellaisen miehen, joka haluaa yhteisiä juttuja. Olkoot se minun oikeuteni, että luovutan anoppikokelaalle poikansa takaisin. ap
Siis haluat miehen, joka haluaa vain ja ainoastaan yhteisiä juttuja! Eli jonkun, jolla ei ole omaa elämää lainkaan.
MInusta olisi aika lailla kamalaa, jos itse ansaitsemillani rahoilla ostaisin jotain ja miesystävä ilmoittaisi, että ei käy. Hänen kanssaan juttuja tehdään vain yhdessä eikä koskaan erikseen.
Juoksisin lujaa!
Miksi sinä kuvittelet, että te olette kihloissa ja menossa naimisiin? Mieshän ei ole halunnut hankkia edes sormusta. Eikä kerro äidilleen kihlauksesta, koska ei ole kihloissa eikä halua olla. Sinä olet nyt ihan pihalla.
Talon suhteen miehen puheista ei saa selvää, koska hänen suunnitelmansa ovat sellaiset, joita sinä et hyväksyisi. Siksi sinulle on niistä turha kertoa, tulisi vain riitaa. Helpommalla pääsee, kun mumisee jotain ympäripyöreää.
Miehen äidillä on jokin mielenterveysongelma. Diagnosoitu tai diagnosoimaton.
Ei sinun miestä tarvitse saada ymmärtämään. Vaan sinun itsesi pitäisi ymmärtää, että asiat ovat juuri sillä mallilla miltä näyttääkin.
Missä ja miten olette suunnitelleet asuvanne?
Omakotitalossa lähiössä yhdessä. Sitten kun lapseni muuttavat pois eli vuoden parin kuluttua.
Miksi ette ole vaihtaneet sormuksia suomalaiseen tapaan?
En tiedä. Kosin karkauspäivänä, sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään.
Vai oletko sinä jo ostanut miehelle kihlasormuksen, mutta mies ei ole ostanut suomalaista sileää sormusta sinulle?
Kukaan ei ole ostanut mitään sormuksia. Luulen, että mies ei halua koska ei uskalla kertoa äidilleen. Olen pyytänyt häneltä Lumon sormusta feikkikivillä.
Mitä mies ajattelee tehdä tuolla sukutalolla?
Joku sijoitus sen pitäisi olla, mutta nyt sinne ollaan jo uusimassa kattoa ja rakentamassa aitaa ja purkamassa jotain rakennuksia.
Asua nyt ennen naimisiin menoa?
Liian kaukana työpaikoista. Se on maaseudulla. Työt kaupungissa.
Pitää kesämökkinä muiden sukulaisten lähellä koska ette voi mennä miehen äidin mökille?
Mies kierteli ja kaarteli kun kysyin. En oikeasti tiedä. Mies tykkää rempata, joten varmaan se viettäisi sitten viikonloppuja remppahommissa. En kuollaksenikaan mene sinne. Ei kyllä edes kysytty että tulisinko.
Ja myös sinulle, että miksi et ole laittanut miehen äitiä estoon?
Olen laittanut äidin estoon, mutta näinä moderneina aikoina, keinoja on somesta meiliin ja prepaidejä saa ärrältä. Viimeisimmän viestin olen saanut maaliskuussa. Siinä luki: H**rat ovat kaukana minun elämässäni, jätä rauhaan. Edellisen viestin laitoin kesäkuussa, kun hän uhkasi tappaa itsensä. Sen jälkeen olen ollut hiljaa. Estetyt viestit näkyvät kaikesta huolimatta luurissa, kun osaa etsiä ne.
ap