Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AAAAAArgh! Auttakaa minua selittämään miehelle miksi minua loukkaa, että...

Vierailija
09.05.2020 |

Olemme seurustelleet yli kaksi vuotta. Ikäeroa meillä on kymmenen vuotta. Minä olen vanhempi. Olemme kihloissa ja menossa naimisiin, mutta en ole vielä saanut sormustani, vaikka olen sitä pyytänyt monta kertaa. Asumme erillämme ja meillä on omat rahat.

Tuleva anoppini vihaa minua ja on tehnyt sen niin selväksi, että olen tehnyt rikosilmoituksen kotirauhan rikkomisesta. Hän lähettää öisin viestejä, joissa huorittelee ja käskee painua... Mies ei ole saanut anopille sanottua, että on kihloissa, koska ei vaan uskalla suututtaa äitiään.

Nyt mieheni on ostamassa yksin anopin lapsuuden kotia, joka on anopin veljen naapurissa ja hyvin lähellä anopin kesämökkiä, johon en tietenkään ole tervetullut ja se on tehty minulle vähintäänkin selväksi.

Mieheni mielestä anopin lapsuudenkodin ostaminen perikunnalta on hänen oma asiansa, minusta taas törkeä veto, että hän ostaa tontin ja talon, minne en halua, enkä uskalla kuollaksenikaan mennä. Anoppi on aivan seko. Saan fyysisiä oireita pelkästä ajatuksesta, että joutuisin edes käymään siellä.

Auttakaa minua selittämään, miksi suutuin ja petyin. Miehen mielestä ongelma on minun, jos en kerran halua mennä sinne edes käymään.

Olen täysin järkyttynyt. Minusta tässä vaiheessa yritetään rakentaa yhteistä tulevaisuutta ja pidetään toisesta huolta. Näin isot päätöksetkin olisi suositeltavaa tehdä yhdessä ja neuvotellen.

Itse olen kasvanut ydinperheessä, jossa kaikki on yhteistä, mies eronneen pirttihirmun ja tossukan perheessä, jossa äiti on tehnyt päätökset ja mies vikissyt, jopa eron jälkeenkin.

Tajuaako kukaan minua? Edes yhtään?
Mitä teen?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on oikeassa.

Vierailija
42/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInusta olisi aika lailla7 kamalaa, jos itse ansaitsemillani rahoilla ostaisin jotain ja miesystävä ilmoittaisi, että ei käy. Hänen kanssaan juttuja tehdään vain yhdessä eikä koskaan erikseen.

Juoksisin lujaa!

Eli sun mielestä olisi ihan ok, että mirs ostaisi talon, jossa viettää aikaa, mutta jonne sinä et voi mennä. Mies myös ostaisi sen kertomatta sinulle.

Saa mies ostaa ihan mitä vaan, mutta tuli vähän puskista. Aikamoinen pettymys, että piti tentata tämäkin tenttaamalla. Kuulin kun hän puhui mamman kanssa puhelimessa.

Koen tulleeni täydellisesti huijatuksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko löytänyt minun entisen miesyritelmäni? Onneksi olkoon!

Mies oli minua reilusti nuorempi. Mies ei kertonut minusta vanhemmilleen eikä halunnut puhua siitä miksi ei kerro. Jossain vaiheessa äidillekin paljastui, ettei ollakaan vain kavereita. Siitä alkoi kaikenlainen häirintä.

Sen äiti laittoi samalla tavalla outoja haukkumisviestejä tai soitti 13 kertaa tunnissa, jos en vastannut. Ja aika nopeasti lopetinkin vastailemasta. No sitten soitteli sukulaisille, kun ei saanut minua kiinni. Miehen äidillä on kaksisuuntainen mielialahäiriö.

Ja mies oli äidin puolella. Eikä tietenkään puolustanut minua. Miehen mielestä mitään ongelmaa ei ollut ja kaikki tulivat hyvin toimeen keskenään.

Muutenkaan mieheltä ei löytynyt yhtään empatiakykyä eikä aloitteellisuutta minun suuntaani. Saattoi tehdä kivoja juttuja, joihin pyysi muita kaveriksi, mutta koskaan ei pyytänyt minua.

Ihmeellisen kauan siinä meni myöntää, että meillä ei ole yhteinen suunta eteenpäin. Mies vain otti minusta hyödyn irti, kun sitä niin auliisti tarjosin. Oli minulle niin reppanaa, että huhhuh. Ja pitihän minun reppanalle tehdä ruokaa ja hoitaa asioita ja tarjota läheisyyttä.

Kun vihdoin uskoin, että ei mies halua minulle hyvää, vaan itselleen, niin pääsin irti (ehkä neljännellä yrittämällä). Ja voi jehna mikä stressin määrä jäi taakse! Elämä on ollut sen jälkeen paljon selkeämpää, stressittömämpää ja mieliala on ollut tasaisempi.

Vierailija
44/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet miehen salarakas!

Vierailija
45/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene naimisiin tuollaisen kanssa.Huonosti käy.

Vierailija
46/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin nähty. Yrittää hetken aina neuvotella, mutta kun siitä ei ole mitään hyötyä, luovuttaa ja on taas mamman kanssa parhaita kavereita. Kun mies on meillä, illat menee äidin kansssa puhelimessa. Olen sanonut useampaan otteeseen, että se on aika epäkohteliasta minua kohtaan.

ap

Kuulostaa ihan Paavo ja Raili -ohjelmalta....

Vierailija
47/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
48/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInusta olisi aika lailla7 kamalaa, jos itse ansaitsemillani rahoilla ostaisin jotain ja miesystävä ilmoittaisi, että ei käy. Hänen kanssaan juttuja tehdään vain yhdessä eikä koskaan erikseen.

Juoksisin lujaa!

Eli sun mielestä olisi ihan ok, että mirs ostaisi talon, jossa viettää aikaa, mutta jonne sinä et voi mennä. Mies myös ostaisi sen kertomatta sinulle.

Saa mies ostaa ihan mitä vaan, mutta tuli vähän puskista. Aikamoinen pettymys, että piti tentata tämäkin tenttaamalla. Kuulin kun hän puhui mamman kanssa puhelimessa.

Koen tulleeni täydellisesti huijatuksi.

Ap

Ettehän te ole yhdessä. Mies elää omaa elämäänsä, johon sinä et kuulu.

Totta kai sinä koet tulleesi huijatuksi, kun sinua on huijattu. Mutta toisin kuin luulet, se huijaus ei ole talon ostaminen. Vaan sinua on huijattu kuvittelemaan, että olette yhdessä, vaikka ette ole.

Vierailija
49/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo

Ei valitettavasti ole.

Ap

Vierailija
50/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata viipyä suhteessa, jossa sinä voit huonosti. Se tunne kertoo suhteenne tilan.

Vierailija
51/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten SINÄ et tajua, ettei sellainen nainen oikein ole miehen suosiossa, joka on poliisille tehnyt ilmoituksia miehen äidistä. Äiti kuitenkin pääasiassa on se elämän tärkein nainen - vähintäänkin kärkipäässä niistä rakkaimmista naisista.

Vierailija
52/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet miehen kanssa, joka ei välitä sinusta. Minäkin veikkaan, että seksin täytyy olla tosi hyvää.

Vinkki: Se on vielä parempaa sellaisen kanssa, joka välittää sinustakin.

Vierailija
53/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi lukemassa nämä viestit. Ei jaksa enää puolustautua oli vastaus.

Ehkä oli vaan hyvä, että selvisi tässä vaiheessa. Harmittaa, että satsasin suhteeseen ja jäi luu käteen.

Hän ei tunnu lainkaan ymmärtävän, että miksi hänen sijoituksensa eivät kelpaa meille ja mitä hän teki väärin. Ei taida olla riittävän paksua rautalankaa millä selittää.

Ap

Vierailija
54/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät ehdot tiskiin. Sormukset tai ero. Luultavasti valitsee eron ja talon, mutta ymmärtääpähän jälkikäteen, että menetti sut kun ei äidilleen kehdannut kihloista kertoa.

Vierailija
55/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estä kahelin anopin soitot.

Vierailija
56/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä kirjoittaa novelli jostain vähän uskottavammasta aiheesta.

Vierailija
57/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole mies vaan mamman pieni paskahousu.

Sano sille jätkälle, että laittaa äitinsä ruotuun. Jos ei onnistu niin dumppaa se puudeli ja totea että anoppi voitti. Uusi mato koukkuun ja kohti uusia pettymyksiä... onneks etre ole sotkeneet talous- ja asumisasioita niin tuosta on hyvin helppo nostaa kytkintä. Karua mutta ei voi mitään.

Vierailija
58/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoohhoijakkaa... 

sinä kosit ja mies ei uskaltautunut kieltäytyä? 

Jos kerran kosit niin pystyt varmaan ostamaan ne sormuksetkin,  laitatte anopille kuvan sormuksista ja hääpäivästä sekä mies kertoo että jos häirintä ei lopu välittömästi hän katkaisee suhteen täysin. Ja tämä tapahtuu päivänä x (seuraava päivä kun hän on tulossa)- jos ei niin sitten te eroatte. 

Vierailija
59/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme puhuneet siitä, että mennään naimisiin jo aikaisemmin. Meillä ole mitään kiirettä. Ajateltiin, että kun ollaan oltu 5 vuotta yhdessä, voidaan hyvin mennä naimisiin. Mutta ajattelin sitten huvikseni karkauspäivänä kosia. Ilmeisesti se oli iso virhe.

Nyt sapettaa, että kosin. Nyt myös sapettaa, että olen sietänyt meillä tätä kaupan hierontaa illat pitkät tajuamattani.

Miehen vastaus oli, että omapahan on ongelmani, jos en taloon uskalla tai halua tulla. Ei häntä kiinnosta mitä mieltä olen hänen sijoituksistaan.

Mä fyysisesti pelkään itsetuhoisia ihmisiä. Juoksin vuosia terapiassa jouduttuani hirttopaikalle väärään aikaan.

Alkuperäinen

Vierailija
60/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa talon ja remppaa, laittaa sitä kuntoon (pikku hiljaa/pari vuotta) Jonain päivänä hän muuttaa sinne tulevan puolisonsa kanssa. Ikävä sanoa, mutta luultavasti ap et ole sinä. Kirjoituksesi oli vaan semmonen, ettei ollut vaikea ymmärtää sitä. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän